ביטוח נסיעות לאוקראינה

את אוקראינה המטייל הישראלי מכיר בעיקר בזכות הטיסות השנתיות לאומן. אך, מלבד זאת, מדובר במדינה זולה, עם תרבות מרתקת, נופים מרהיבים ואנשים חמים. מדובר בטיול מעניין, מרתק וייחודי למי שרוצה לטוס בזול ולהנות. כשאתם מתכננים את הטיול הבא, אל תשכחו ביטוח נסיעות לאוקראינה. 
ביטוח נסיעות לאוקראינה

האסוציאציה הראשונה של מרבית האנשים עם טיסה לאוקראינה הינה נסיעה לאומן לקברו של רבי נחמן מאומן. אך, תופתעו לגלות שמדובר במדינה מלאה באטרקציות, מסיבות, מסעדות טובות, היסטוריה יהודית ענפה ונופים מרהיב. כך, שטיול באוקראינה עשוי להתאים למשפחות, זוגות וגם לטיול חברים. אך לפני שאתם מתחילים לארוז, אל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לאוקראינה.

 

מה כולל בתוכו ביטוח נסיעות לאוקראינה?

ביטוח נסיעות בסיסי לאוקראינה כולל בתוכו כיסוי ביטוחי בגין אירועים רפואיים שונים כמו פנייה לרופא, רכישת תרופות, אשפוז, ביצוע ניתוחי חירום וטיפולי חירום בתחום הדנטלי. מעבר לכך, הכיסוי הבסיסי כולל בתוכו גם פינוי יבשתי, אווירי וימי, העברת גופה וכיסוי עבור צד ג'. כמו כן, הביטוח לטיסה כולל בתוכו גם כיסוי על הטסה של קרוב משפחה, לינה בחו"ל מעבר לתקופת הזמן של הביטוח וכיסוי בעבור כרטיס טיסה חזרה לארץ.

מעבר לביטוח הבסיסי, ניתן ואף מומלץ לרכוש הרחבות שונות וזאת בהתאם לסוג הטיול שלכם והרכב המשתתפים בו. במקרה של טיסה לאוקראינה אחת ההרחבות שמומלץ מאוד לא לבטל (היא מגיעה בתוך הביטוח הבסיסי וניתנת לביטול), הינה הרחבה של איתור והצלה. זאת, משום שאוקראינה מלאה בדרכים סבוכות, דרכי עפר ואזורים שקשה להגיע אליהם. כך שבמידת הצורך אתם עשויים להידרש בשירותיה של חברת איתור והצלה.

 

אל תוותרו על הרחבה עבור כבודה

בכל טיסה חשוב מאוד לוודא ולשמור על הכבודה והציוד שלנו. הדרך הטובה ביותר לבטח את הציוד הינה הרחבה על כבודה. בכל חברת ביטוח יש כיסוי שונה ובתנאים שונים. חשוב לוודא כי הכיסוי כולל בתוכו אובדן וגניבה של הכבודה, כמו גם איחור בהגעת המזוודות. הרחבה זו מעניקה לכם פיצוי כספי בעבור הכבודה שנגנבה או התעכבה שבעזרתו תוכלו לרכוש לעצמכם ציוד דרוש חדש.

 

הרחבות נוספות בנושא ציוד שחשוב להכיר

חשוב לדעת כי הרחבה של כבודה יכולה לכלול גם כיסוי בעבור דברי ערך והחזר עבור מסמכים שנגנבו או נאבדו. אך, היא אינה כוללת החזר בעבור ציוד אלקטרוני. ביטוח הטלפון הנייד, מצלמה או מחשב נייד מתבצעת באופן נפרד ובתוספת תשלום בעבור כל אחת מההרחבות הללו.

 

טיול רכוב בין העיירות השונות – אל תשכחו הרחבה של ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור

באוקראינה ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של עיירות קטנות ומעניינות, כמו גם ערים מרכזיות ששווה לבקר בהן. רבים בוחרים להשכיר רכב פרטי ולערוך טיול בין עיירות וערים שונות ולא להשתקע בעיר אחת. 

במקרים אלו חשוב מאוד, ובעיקר במדינה כמו אוקראינה, לרכוש הרחבה של ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור. החשיבות של הרחבה זו באה לידי ביטוי בשל תשתיות התחבורה הלקויה במדינה. כבישי הגישה לעיירות רבות עשויים להיות כבישי עפר בהם הסיכוי לתאונה או נזק לרכב עולה. לכן, מומלץ שלא לוותר על הרחבה זו, אם תבחרו לשכור רכב.

 

התאימו את הביטוח למצב הבריאותי של הטסים

מעבר להרחבות הכלליות ואשר מותאמות לאופי הטיול שלכם, חשוב מאוד לוודא שאתם מתאימים את הביטוח להרכב הנוסעים. כיום, בעת מילוי הצהרות הבריאות, ובהתאם לתשובות שתסמנו, חברת הביטוח תוסיף באופן אוטומטי הרחבות שדרושות לכם. אך חשוב להכיר את ההרחבות ולדעת מהן זכויותיכם.

 

הרחבה עבור החמרה של מחלה קיימת

הרחבה של החמרת מחלה קיימת או בשמה השני הרחבה למצב בריאותי קיים, מותאמת למי שאושפז בשלושת החודשים בטרם רכישת הביטוח. נוסף לכך, חלק מחברות הביטוח דורשות הרחבה זו במקרה של נטילת תרופות קבועות. במידה ומצבכם הרפואי אינו תקין, מומלץ לבחון התאמה של חברת הביטוח בהתאם לתנאים ולדרישות בהרחבה זו.

 

הרחבה עבור הריון

הרחבה עבור הריון מותאמת לנשים שגיל ההריון שלהן עומד על עד 32 שבועות ברגע החזרה לארץ. הרחבה זו כוללת בתוכה כיסוי בעבור טיפול רפואי במצב חירום בכל הקשור והדרוש להריון. חשוב לדעת, כי הכיסוי הבסיסי מכסה מקרים של הריון שהתגלה לראשונה בחו"ל, עד שבוע 12.

 

ביטוח חו"ל לטסים לאומן – מה חשוב לדעת

אחת התקופות הפופולריות ביותר לטיסה לאוקראינה הינה תקופת חגי תשרי וראש השנה. רבים בוחרים להעביר את ראש השנה בתפילה בקברי רבי נחמן מברסלב באומן. חשוב מאוד, גם בטיסות מהסוג לא לוותר על ביטוח הבריאות ובדגש על תוספת הרחבת כבודה לכל הפחות. המתפללים בדרך כלל מגיעים עם ציוד רב שכולל תשמישי תפילה, מזונות כשרים וציוד אישי חשוב ולכן ביטוח התכולה יכול להיות משמעותי עבורם.

 

אל תשכחו מקיף קורונה

אומנם מרגיש שבסוף 2022 הקורונה כבר נעלמה מחיינו, אך היא גם לימדה אותנו שלא להשאיר דבר למזל. מקיף קורונה יספק לכם כיסוי במקרה בו תדרשו בבידוד בארץ (וכתוצאה מכך הנסיעה תדחה או תבוטל), בידוד באוקראינה כתוצאה מהדבקה ודחיית החזרה לארץ בשל הידבקות.

 

איך לבחור חברת ביטוח נסיעות עבור טיסה לאוקראינה?

לאחר שבחרתם את ההרחבות המתאימות לכם ביותר, הגיע שלב בחירת חברת הביטוח המתאימה ביותר לצרכים שלכם. לצורך כך יהיה עליכם לבחון מספר פרמטרים חשובים ובהם ההבדלים בין בכיסוי של ההרחבות השונות שדרושות לכם, דרכי הפנייה והזמינות של חברת הביטוח, דרך קבלת ההחזר והתשלום לטיפול הרפואי ועלות ההשתתפות העצמית.

 

המחיר – לא כל הסיפור

ההשוואה הראשונה שרבים עושים הינה השוואת מחירים. ואומנם נרצה לשלם את המחיר הזול ביותר שניתן, אך חשוב לוודא כי במחיר הזול נקבל את הכיסוי הרחב והמתאים לנו ביותר. בפועל עלינו לבחון את היחס בין המחיר לבין הכיסוי והשירות שנקבל במידת הנדרש.

 

שימו לב להרחבות

הביטוח הבסיסי בין חברות הביטוח השונות, כמעט זהה, הן מבחינת הכיסוי הכללי והן מבחינת הכיסויים בסעיפים השונים. בדרך כלל ההבדלים לא משמעותיים וגם לא נדרשים. ההבדלים המשמעותיים יותר מגיעים בבחירת ההרחבות, למשל ישנן חברות המכסות רק גניבה של הכבודה ולא אובדן, לעומתן ישנן חברות המכסות את שני המקרים.

 

דרכי פנייה וזמינות

כיום, מרבית החברות מספקות מענה טלפוני 24/7 מול נציג, מענה בעברית עשוי להיות יתרון בכל הנוגע לצורך להסביר את המצב הרפואי אליו נקלעתם. נוסף לכך, חשוב לוודא כי לחברת הביטוח יש מענה דיגיטלי, המאפשר גם למי שלא רכש חבילה טלפונית ליצור קשר עם חברת הביטוח במהירות ובקלות.

 

דרך התשלום וקבלת הטיפול הרפואי

נושא נוסף שחשוב לוודא הינו דרך התשלום וקבלת הטיפול הרפואי. כיום לכל החברות יש אפשרות לקיים צ'אט עם רופא, אך חשוב לוודא כי חברות הביטוח מעניקות גם מענה על מיקומי מרפאות ובתי חולים. 

נוסף לכך, ישנה חשיבות לדרך העברת התשלום בעבור הטיפול הרפואי ומשך הזמן הדרוש לקבלת ההחזר. לדוגמה חברת פספורטקארד מעניקה ללקוחותיה כרטיס אשראי נטען, בו נציג החברה מטעין את הסכום הדרוש לתשלום באופן מיידי ודרכו ניתן לשלם. אפשרות נוחה נוספת הינה של חברת הראל אשר מעבירה חלק מהתשלום בביט במהלך הטיול ולאחר מכן מתקזזת או מעבירה תשלום נוסף לפי הצורך.

 

השתתפות עצמית

כיום מרבית חברות הביטוח אינן דורשות תשלום של השתתפות עצמית בגין ההוצאות הרפואיות. אך, חברת הראל וכלל ביטוח מחייבות בהשתתפות עצמית של 50$.

 

ביטוחו"ל – הדרך הקלה והפשוטה למצוא ביטוח נסיעות לאוקראינה

ביטוחו"ל מאפשר לכם לבצע חיפוש מהיר, פשוט ומדויק של ביטוח הנסיעות לאוקראינה המותאם בדיוק לכם. מנוע ההשוואה הביטוחים מאפשר לכם להציג את הנתונים של כל המבוטחים, להוסיף הרחבות לכל המבוטחים או ספציפיות לאחד מהמבוטחים ולקבל בלחיצת כפתור הצעות ביטוח מהחברות המובילות בתחום. 

דרך ביטוחו"ל, אתם יכולים להמשיך ולרכוש את פוליסת הביטוח ובכך להפוך ללקוחות ביטוחו"ל ולהנות ממוקד ייעודי ללקוחות כל חברות הביטוח הזמין עבורכם 24/7.

מאמרים נוספים