ביטוח נסיעות לארה"ב

הגיע סוף סוף הזמן לנסיעה שכל כך חיכיתם לה, למדינת האפשרויות הבלתי נגמרות – ארה"ב. קניתם כרטיסים, הוצאתם ויזה, תכננתם את הטיול לפרטים ואפילו התקשרתם לדוד מאמריקה להגיד לו שאתם באים לבקר. אך שכחתם את הדבר החשוב ביותר, ביטוח נסיעות לארה"ב.
ביטוח נסיעות לארהב

ארה"ב הפכה בעשורים האחרונים לאחד היעדים האהודים בקרב הציבור הישראלי על כל גווניו. החל מחיילים משוחררים שבוחרים את ארה"ב כיעד לטיול אחרי צבא, דרך משפחות שעושות טיול חוף אל חוף ועד לאנשי עסקים שמנהלים שיתופי פעולה או נותנים שירות ללקוחות במדינה.

בכל אחד מהמקרים חשוב מאוד לבחור בביטוח נסיעות לארה"ב המתאים ביותר לצרכים שלכם ולאופי הנסיעה שלכם. אם כך, מה חשוב לדעת על ביטוח נסיעות לארה"ב, אילו הרחבות חשובות? וכיצד לבחור את חברת הביטוח המתאימה לכם ביותר?

 

מדוע חשוב לעשות ביטוח נסיעות לארה"ב

אנשים רבים אשר טסים לארה"ב חושבים שניתן לחסוך על ביטוח נסיעות היות ומדובר במדינה מפותחת מאוד עם רפואה מהטובות בעולם. אמנם הם לא טועים לגבי רמת הרפואה, אך הם שוכחים כי בארה"ב הרפואה נחשבת ליקרה ביותר בעולם וללא ביטוח אתם עשויים להידרש בתשלום של אלפי דולרים על ביקור אצל הרופא, אשפוז או רכישת תרופות.

נוסף לכך, חשוב לזכור כי ביטוח הנסיעות כולל בתוכו גם ביטוח לאובדן או גניבה של כבודה, ביטוח צד ג', פינוי רכוב או מוטס ועוד כיסויים שונים שיכולים להיות חשובים מאוד במהלך טיסה לחו"ל.

 

ביטוח נסיעות לארה"ב בתקופת הקורונה

נכון לאוגוסט 2022, נראה כי תקופת הסגרים וגלי הקורונה מאחורינו, אך בארה"ב עדין נותרו מגבלות על התיירות אשר דורשות כי כל אדם המגיע למדינה יהיה בעל דרכון ירוק. כחלק מכך, לא ניתן לרכוש ביטוח טיסה לארצות הברית ללא הצגת דרכון ירוק או כל מסמך המעיד על קבלת חיסון או החלמה מקורונה. עבור ילדים עד גיל 16 אשר טסים עם הוריהם הדרישה להצגת דרכון ירוק מבוטלת.

 

מה כולל הביטוח הבסיסי עבור נסיעה לארצות הברית?

ביטוח נסיעות בסיסי משתנה מעט בין חברות הביטוח השונות, אך באופן כללי הוא דומה מאוד וכולל מספר סעיפים שלעיתים גובה הכיסוי בהם מעט משתנה. באופן כללי הביטוח הבסיסי מכסה הוצאות רפואיות כמו אשפוז, תרופות, טיפולי שיניים בחירום. נוסף לכך הביטוח מכסה גם פינוי יבשתי, אווירי או ימי והעברת גופה. כמו כן הביטוח מכסה גם הטסה של קרוב משפחה והוצאות לינה עבורו, הארכת משך שהות בארה"ב וכיסוי עבור פגיעה בצד שלישי.

 

איזה הרחבות חשוב להוסיף?

מעבר לביטוח הבסיסי ישנן הרחבות רבות ושונות, חלקן נדרשות רק עבור חלק מהנוסעים ובהתאם לגילם, מצבם הרפואי או אופי הטיול שיבחרו. וחלק נוסף מההרחבות צפוי להיות רלוונטי וחשוב לכל מי שטס לארה"ב.

 

אובדן או גניבת כבודה

ההרחבה הראשונה שחשוב שכל אחד יעשה, הינה הרחבה על אובדן או גניבה של כבודה. איבוד הכבודה יכול להיות מתסכל ולגרום לפגיעה בכל תכנון הנסיעה שלכם. ביטוח על אובדן או גניבה של הכבודה יאפשר לכם לרכוש את המוצרים שדרושים לכם לצורך המשך הטיול. היום עם בלגן שקיים בשדות התעופה בעולם והדיווחים על אלפי מזוודות שלא חוזרות לבעליהם מדובר ממש בהרחבת חובה.

 

מקיף קורונה

הרחבה נוספת שהיא ברמת החובה עבור מי שטס לארה"ב הינה הרחבת מגן קורונה. מדובר בהרחבה המבטחת את המטייל בכל הקשור בנגיף, בין אם מדובר על ביטול או דחייה של הטיסה בגלל בידוד או מחלה בארץ ובין אם מדובר על מחלה בארה"ב והצורך בבידוד שם או בקבלת טיפול רפואי.

חשוב לזכור שארה"ב נפגעה באופן משמעותי מאוד ממגפת הקורונה והיא עדיין שומרת על מגבלות אל מול תיירים. כמו כן, חשוב לזכור כי אמנם כיום נראה שעברנו את גלי המחלה המשמעותיים, אך אם יש משהו שהקורונה לימדה אותנו זה לצפות לבלתי צפוי.

 

הרחבות בנושאים בריאותיים שחשוב לעשות

סוג נוסף של הרחבות קשור באופן ישיר למצבו הבריאותי של אדם.

 

מצב בריאותי קיים

הרחבת מצב בריאותי קיים, מבטחת את המטייל גם בעבור החמרה של מצבו הבריאותי. מצב בריאותי קיים מוגדר בתור נטילה של תרופות קבועות או אשפוז בחצי שנה שטרם הנסיעה. בחלק מחברות הביטוח גם תרופות נגד לחץ דם נחשבות לתרופות קבועות, לעומת זאת בחלק אחר הן אינן והדבר מאפשר להימנע מהצורך בהרחבה זו.

הרחבה זו נחשבת לחובה עבור בני גיל הזהב ובמרבית חברות הביטוח לאחר מילוי הצהרת הבריאות ובהתאם למידע שהוצג שם הרחבה זו תתווסף באופן אוטומטי למי שנדרש לכך.

 

הרחבה בגין הריון

הרחבה עבור הריון, הינה חובה למי שטסה בידיעה שהיא בהריון. ההרחבה מכסה כל מקרה חירום הקשור בהריון או יכול לפגוע בהריון. שימו לב, כי הריון שהתגלה לראשונה בחו"ל כלול בתוך הפוליסה הבסיסית של ביטוח הנסיעות לארה"ב.

 

התאימו את ביטוח הנסיעות לארצות הברית לאופי הטיול שלכם

הסוג השלישי של ההרחבות הקיימות הינו הרחבות המותאמות לאופי הטיול שלכם. ניתן לעשות טיולים שונים ומגוונים לארה"ב וזאת בהתאם למדינות אליהן תבחרו לנסוע ולרצון שלכם. בארה"ב ניתן לעשות ספורט אתגרי, ספורט שלג, לשכור רכב ולנסוע לאורך המדינה ועוד.

 

ספורט אתגרי

הרחבה של ספורט אתגרי כוללת בתוכה מגוון רחב מאוד של אטרקציות ופעילויות כמו: נסיעה בג'יפים, רכיבה על סוסים, צלילה, ספורט מים, צניחה חופשית ועוד. אם בכוונתכם לבצע פעילויות של ספורט אתגרי חשוב מאוד להוסיף הרחבה זו לפוליסה שלכם.

 

ספורט חורף

בארה"ב לא חסרים אזורים מושלגים וקרים אשר יאפשרו לכם להנות גם מחופשת סקי בטיול שלכם. הרחבת ספורט חורף חשובה במקרים אלו.

 

ביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה ברכב שכור

אחד הטיולים המועדפים בארה"ב הינו טיול ברכב מחוף לחוף. אם בחרתם לשכור רכב לנסיעה שלכם, מומלץ לעשות הרחבה על ביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה ברכב השכור.

 

הרחבות על מכשור אלקטרוני ששווה להכיר

גניבה או אובדן של מכשור אלקטרוני כמו טלפון נייד או מחשב הינו אירוע מצער מאוד. לצורך כך קיימות שתי הרחבות המעניקות לכם כיסוי במקרה של גניבה או אובדן של המכשיר הנייד או המחשב.

שימו לב כי בהרחבה זו יש הבדלים משמעותיים בין חברות הביטוח, במחיר שתידרשו לשלם ליום עבור ההרחבה, בגובה הכיסוי שניתן ובמקרים בהם תוכלו לממש את הביטוח. למשל בפספורטקארד תקבלו החזר נמוך יחסית של 750-800 דולר בלבד ורק במקרה של גניבת המכשיר. לעומת זאת במגדל תקבלו החזר של 1,000-1,200 דולר והכיסוי כולל גם גניבה וגם אובדן של המכשיר.

 

מדוע ביטוח נסיעות לחו"ל לארה"ב נחשב ליקר יותר?

ביטוח נסיעות לארצות הברית נחשב ליקר משמעותית מהביטוח לנסיעות לאירופה למשל. הסיבה לכך מגיעה מהעלויות הגבוהות של הטיפול הרפואי שניתן במדינה. חברות הביטוח אינן רוצות להפסיד כסף על תשלום ההוצאות הרפואיות של המבוטחים שנזקקו לכך ולכן תעריף הביטוח יקר יותר למדינה זו.

 

איך לבחור חברת ביטוח

כאשר עושים השוואה בין חברות הביטוח, חשוב מאוד לקחת בחשבון מספר פרמטרים שצפויים להיות חשובים לכם אם תדרשו להפעיל את הביטוח.

 

שירות זמין

הפרמטר הראשון שחשוב לבחון בבחירת חברת ביטוח הינו השירות של החברה. כיום לכל חברות הביטוח יש מוקד טלפוני המאפשר פנייה לנציג 24/7 וקבלת הכוונה ואף זימון רופא. מעבר לכך חשוב לבדוק לאיזו חברה יש זמינות גם באמצעים דיגיטליים אשר עשויים להיות נוחים משמעותית ושאינם דורשים חבילה סלולרית.

 

דרך קבלת השירות הרפואי

אלמנט חשוב נוסף הינו דרך קבלת השירות הרפואי. לחברות רבות יש הסדרים ושיתופי פעולה עם נותני שירות רפואי מהגדולים בארה"ב. לדוגמה כלל עובדת בשיתוף עם U.H.C (United Health Care). לעומת זאת מגדל עובדת עם מוקד החירום IMA ואילו פספורטקארד עובדת מול מוקד ייעודי של החברה.

 

דרך התשלום וקבלת ההחזר

בהמשך לדרך קבלת השירות הרפואי, חשוב לוודא מהי דרך התשלום וקבלת ההחזר. היות ותשלום על רפואה בארה"ב יכול להיות יקר מאוד, חשוב לשים לב שאם תדרשו בתשלום באופן עצמאי הדבר עלול לחסום את מסגרת האשראי שלכם. בסעיף של דרך התשלום, ישנן חברות ובראשן פספורטקארד אשר מטעינות עבורך כרטיס ייעודי שמאפשר תשלום ישירות לנותן השירות.

 

ולבסוף גם המחיר

כמובן שגם למחיר יש משמעות, אך חשוב לעשות את השיקול של המחיר אל מול התמורה שתקבלו עבור הביטוח. מובן לחלוטין שביטוח לטיסה לארה"ב, שבדרך כלל יהיה לתקופה ארוכה יחסית צפוי להיות יקר יחסית. אך, עדיף לשלם מספר דולרים נוספים ולדעת כי יש לכם את הכיסוי המלא הדרוש לכם. דוגמה להשוואת מחירים ליום אחד עבור ביטוח נסיעות לארה"ב בביטוח הבסיסי:

  פספורטקארד מגדל הפניקס הראל כלל ביטוח
0-17 $3.3 $2.0 $3.3 $3.5 $2.0
18-60 $3.3 $3.0 $3.3 $3.5 $2.7
61-65 $6.1 $4.9 $6.1 $6.8 $5.5
66-70 $9.0 $7.0 $9.0 $9.7 $7.5
71-75 $19.0 $10.0 $15.0 $11.6 חיתום
76-80 $33.3 $11.2 $15.0 $21.2 חיתום
81-85 $33.3 $11.2 $28.0 $21.2 חיתום

 

ביטוחו"ל – עושה את העובדה הקשה עבורכם

ביטוחו"ל הינו המקום עבורכם לביצוע השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל בין חברות הביטוח הגדולות והטובות בשוק. השוואה מתבצעת בהתאם לגיל שלכם ולהרחבות שנדרשות לכם. נוסף לשירות השוואת המחירים והאפשרות לרכוש ביטוח בלחיצת כפתור, ביטוחו"ל מעניקה ללקוחות שלה גם מוקד טלפוני 24/7 למקרי חירום.

מאמרים נוספים