ביטוח נסיעות למזרח

המזרח הוא גן עדן עלי האדמות, חופים מרהיבים, תרבויות מטריפות, בתי מלון מושקעים ומחירים זולים. כל אחד יכול למצוא את עצמו במזרח, בין אם בטיול הגדול אחרי צבא, בנסיעת עבודה או בירח הדבש. הכי חשוב לפני ה טיסה לוודא שיש לכם ביטוח נסיעות למזרח שמותאם במיוחד לכם.
ביטוח נסיעות למזרח

האסוציאציה של רבים כאשר אומרים להם טיול למזרח היא טיול של מוצ'ילרים, חיילים משוחררים שבאו לבקר במקומות הנידחים ביותר במזרח. ואמנם ישנם רבים שמטיילים בדיוק כך במזרח. אך, המזרח הפך מכבר גם ליעד עבור משפחות וזוגות שרוצים לעשות בטן גב בתאילנד ובפיליפינים.

מדובר בטיולים שונים משמעותית שגם דורשים ביטוח נסיעות למזרח שונה ומותאם. כיצד לבחור את ביטוח הנסיעות המתאים לטיול שלכם במזרח? איזה הרחבות חייבים להוסיף? ולכמה ימים ניתן לרכוש ביטוח נסיעות למדינות המזרח?

 

אופי הטיול במזרח קובע את הכל

כדי להבין איזה ביטוח נסיעות למזרח דרוש לכם חשוב קודם כל להבין את אופי הטיול שלכם. המזרח הרחוק מעניק לנו אפשרויות רבות ומגוונות לטיולים ונופש. מדובר באזור עם נופים מרהיבים ותרבויות מעניינות, כמו גם חופים ובתי מלון מפנקים. לכן, עוד בטרם אתם נגשים לבחון את חברות הביטוח, הפוליסות וההרחבות הקיימות, בחנו את סוג הטיול שלכם ואת התכנון שלכם.

 

מה ייחודי בנסיעות למזרח מבחינה ביטוחית?

המזרח הרחוק מביא איתו המון תרבויות וחוויות נפלאות, אך מדובר גם ברוב המקרים במדינות פחות מפותחות, שבהן הרפואה הינה פחות מתקדמת ונגישה לעומת בישראל ובהן קיימות מחלות שאינן נפוצות בעולם המערבי. נוסף לכך, גודל המדינות, התווי של הדרכים וההרים והמרחקים של עיירות וכפרים מסוימים מהערים המרכזיות מקשות לעיתים על קבלת עזרה רפואית מהירה.

 

מהו הביטוח הבסיסי בנסיעות למזרח?

ביטוח הנסיעות הבסיסי למזרח, כולל בתוכו כיסוי על אירועים רפואיים דחופים שהמבוטח יידרש להם במהלך הטיול במזרח. החל מרכישת תרופות, פנייה לרופא, טיפולי חירום שיניים ואף כיסוי עבור פגיעה בצד ג'. נוסף לאלו, הביטוח הבסיסי כולל גם פינוי יבשתי, אווירי וימי, העברת גופה והטסה של בן משפחה במקרה הצורך.

 

איתור וחילוץ – ההרחבה שאסור לבטל

כיום, מרבית פוליסות הביטוח כוללות בתוכן באופן אוטומטי את ההרחבה של איתור וחילוץ, כאשר ניתן לבטל את ההרחבה ולהוציאה מהפוליסה. במקרה של טיול למזרח ובעיקר כאשר מדובר בטיול לאזורים הנידחים יותר של המדינות חשוב מאוד להשאיר את ההרחבה הזו. היות והיא יכולה להיות מצילת חיים במקרה בו תידרשו לכך.

 

גובה הכיסוי עבור איתור וחילוץ

ישנה חשיבות לגובה הכיסוי של עלויות איתור וחילוץ, אמנם רובנו לא נזדקק לעולם לכיסוי זה. אך, במקרה הצורך הפסקת החיפושים בשל מחסור בכסף יכולה להיות טרגדיה משמעותית.

גובה הכיסוי בחברות הביטוח השונות –

  פספורטקארד מגדל הפניקס הראל כלל ביטוח
איתור וחילוץ גובה הכיסוי 250,000 $ 500,000 $ 250,000 $ 250,000 $ 200,000 $

 

כיסוי ספורט אתגרי וביטוח נסיעות למזרח

הרחבה נוספת שמומלץ לעשות כאשר עושים ביטוח נסיעות למזרח הינו הרחבת ספורט אתגרי. הרחבה זו כוללת בתוכה פעילויות כמו: צלילה, סנפלינג, אומגות, ספורט ימי, רפטינג ואפילו נסיעה בג'יפים בדרכי עפר.

במרבית המקרים טיולים של תרמילאים למזרח הרחוק כוללים בתוכם לכל הפחות חלק מהפעילויות הללו ולעיתים אתם עשויים להיות ספונטניים ולרצות להוסיף אטרקציה שלא חשבתם עליה. לכן, מומלץ כן להוסיף הרחבה של ספורט אתגרי.

 

ביטוח כבודה ומכשירים אלקטרונים – משמעותי או בזבוז כסף?

אחת הסוגיות שנמצאות במחלוקת בין המטיילים השונים הינה האם לבטח את הכבודה והטלפון הנייד. כאשר מדובר על טיול ארוך מאוד של כמה חודשים, ביטוח מהסוג עשוי להיות יקר מאוד ולעיתים אף לא שווה את מחיר המכשיר הנייד או הכבודה.

לעומת זאת, יש את אלו שאומרים כי גניבות ואובדן מכשירים ניידים וכבודה הם דבר שמתרחש הרבה במזרח וביטוח מהסוג יכול להקל משמעותית על רכישת ציוד חדש. חשוב שתבחנו את תכולת הכבודה שלכם ואת עלות רכישת טלפון נייד חדש והשוו עלויות אלו לעלויות המצטברות של ההרחבות הדרושות ובהתאם לכך לבחור את מה שנכון עבורכם.

 

שימו לב לתקופת הביטוח המקסימלית ואפשרויות הארכת הביטוח

אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לשים לב כאשר אתם בוחרים את חברת הביטוח הוא משך תקופת הביטוח המקסימלי האפשרי בחברת הביטוח ואפשרויות הארכת הביטוח. אם בחרתם לטוס לתקופה ארוכה מהתקופה המרבית הניתנת לפי קבוצת הגיל שלכם, לא בהכרח שתוכלו להאריך את הפוליסה ותצטרכו במרבית המקרים לרכוש ביטוח המשך כגון ביטוח רילוקיישן.

 

תשלום על טיפול רפואי

אלמנט ייחודי וחשוב שמשפיע מאוד בבחירת חברת הביטוח הינו דרך התשלום על הטיפול הרפואי. ניתן לחלק את התשלום לשני מקרים:

 

במקרה של ביקור במרפאה או בבית החולים

במקרים אלו, בדרך כלל אתם תדרשו לשלם את החשבון באופן עצמאי ולאחר מכן תקבלו מחברת הביטוח את ההחזר. ההחזר יכול להינתן לאחר החזרה לישראל ולאחר הגשת תביעה מסודרת או במהלך הטיול לאחר הגשת הקבלות במייל. כל זאת בהתאם למדיניות החברה.

ישנן חברות כמו פספורטקארד שמעניקות ללקוח כרטיס אשראי שנטען על ידי חברת הביטוח בעת הצורך ושדרכו המבוטח משלם באופן אוטומטי, ללא צורך בתשלום מכיסו וקבלת החזר.

 

במקרה של אשפוז

במקרה של אשפוז בבתי החולים במזרח, מרבית החברות מתקשרות באופן אוטומטי וישיר עם בתי החולים ומעבירות לו התחייבות לתשלום הטיפול. חשוב לדעת, כי בחלק מבתי החולים והמרפאות לא ניתן לשלם באשראי ותדרשו לגשת ולמשוך מזומן לצורך התשלום.

 

ביטוחו"ל הדרך המהירה לקבל השוואה לביטוח נסיעות למזרח הרחוק

אחרי שהבנתם את כלל האלמנטים הדרושים לכם לצורך קבלת ביטוח נסיעות למזרח המותאם לכם ולטיול שלכם, כעת כל שנותר הוא לעשות השוואה מהירה וקלה בין חברות הביטוח ובלחיצת כפתור לרכוש את הביטוח הדרוש לכם. בדיוק בשביל זה קיים מנוע השוואת ביטוחי הנסיעות לחו"ל.

 
מאמרים נוספים