ביטוח נסיעות לאוסטרליה

אוסטרליה נחשבת בעולם כמעין עולם מקביל, עם בעלי חיים ייחודים ומטורפים, טבע עצום ומרהיב ותרבות מרתקת. נסיעה לאוסטרליה עשויה להרגיש כמו כניסה למימד אחר וחוויה עוצרת נשימה. אך, בטרם אתם עוזבים את המימד הזה ומתחילים בטיול המטורף, אל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לאוסטרליה.
ביטוח נסיעות לאוסטרליה

אוסטרליה נחשבת לאחת המדינות הייחודיות שקיימות בעולם, עם טבע מרהיב, בעלי חיים שניתן לראות רק שם ותרבות ענפה ומרתקת. אוסטרליה נחשבת למדינה מפותחת, עם כלכלה יציבה ושירותי רפואה טובים אך למרות זאת, אסור לכם לוותר על ביטוח נסיעות לאוסטרליה. מה צריך לדעת על ביטוח הנסיעות? איך להתאים אותו נכון לטיול שלכם? ומי חייב לעשות ביטוח?

 

מי נדרש בביטוח נסיעות לאוסטרליה?

ביטוח נסיעות לאוסטרליה הינו מוצר ביטוחי הנדרש לכל אדם אשר טס לאוסטרליה. הסיבה לכך מגיעה מן העובדה כי בגבולות ישראל כל תושב המדינה מבוטח בביטוח בריאות ממלכתי אשר מקטין משמעותית את העלויות של הטיפול הרפואי. בחו"ל הביטוח הנ"ל אינו תקף ולכן בעבור כל טיפול רפואי תדרשו לשלם מאות ואף אלפי שקלים. לכן, כל אדם שטס, ללא קשר לסיבת הטיסה, משך הטיסה ואופי הטיול חייב לעשות ביטוח טיסה לאוסטרליה.

 

הביטוח הבסיסי – שימו לב מה חסר לכם

ביטוח הטיסה הבסיסי לאוסטרליה זהה לביטוח הבסיסי לטיסה לחו"ל באופן כללי. מדובר בכיסוי עבור טיפולים רפואיים, אשפוזים, רכישת תרופות ומצבים נלווים למצב הרפואי (למשל הטסה של בן משפחה, פינוי אווירי של החולה, הטסה רפואית לארץ ועוד). נוסף לאלו הביטוח מכסה גם פגיעה בצד ג' ואת כרטיס הטיסה חזרה לארץ במקרה הצורך. 

חשוב לדעת כי בתוך החבילה הבסיסית נכללת גם הרחבה עבור איתור והצלה, אשר ניתן לבטלה במקרה הצורך. מדובר על הרחבה המעניקה כיסוי של מאות אלפי שקלים בעבור מקרים בהם נדרש לאתר ולחץ את המבוטח. במקרה של ביטוח נסיעות לתיירים באוסטרליה מומלץ שלא לבטל את ההרחבה וזאת בעיקר כאשר מדובר על תרמילאיים שמתכננים טרקים רבים.

 

הרחבת ספורט אתגרי – כמעט חובה בביטוח טיסה לאוסטרליה

הרחבה נוספת שחשוב מאוד לעשות במקרים של ביטוח עבור טיסה לאוסטרליה הינה הרחבת ספורט אתגרי. מדובר בהרחבה המבטחת עבור מקרים רפואיים שיגמרו כתוצאה מפעילות ספורטיבית המוגדרת בפוליסה. חשוב לדעת כי כל חברת ביטוח מגדירה בצורה שונה מעט את רשימת הפעילויות המוגדרות כספורט אתגרי ולכן, חשוב מאוד לוודא מה נכנס תחת ההגדרה וזאת בטרם רכישת ההרחבה. 

באופן כללי בתוך הקטגוריה של ספורט אתגרי בדרך כלל מוגדרות פעילויות כמו: טרקים, נסיעות שטח, רכיבה על אופניים, סקייטבורד, אומגה, רכיבה על סוסים, סנפלינג, גלישת  צוקים וגלישה אווירית, טיפוס קירות, כדור פורח וצניחה חופשית.

כל הפעילויות האלו ורבות נוספות מהוות חלק בלתי נפרד מהטיול של תיירים רבים. לכן, כל מקרה בו אתם מתכננים פעילויות אקסטרים חובה לעשות ביטוח ספורט אתגרי, אחרת לא תהיו מכוסים במקרה שבו תדרשו טיפול רפואי כתוצאה מפציעה במהלך הפעילות.

 

אל תשכחו את הכבודה שלכם

אחת ההרחבות שהפכה לחשובה יותר מתמיד בשנת 2022 הינה ההרחבה עבור כבודה. מדובר על הרחבה שמעניקה לכם פיצוי כספי בגין גניבה או אובדן של הכבודה שלכם. רבים מאמינים כי מדובר בהרחבה הנדרשת רק במדינות בהן הפשיעה גבוהה, אך לא כך הדבר. 

ראשית בטיסה לאוסטרליה בדרך כלל יהיה ברשותכם ציוד טיולים יקר וחשוב שגניבה שלו עלולה לדרוש מכם רכישות מחודשות באלפי שקלים. נוסף לכך, חשוב לזכור כי כיום ישנה בעיה משמעותית בהגעת מזוודות בשדות התעופה השונים בעולם, הדבר גורר הן עיכובים משמעותיים והן אובדן של כבודות ברחבי העולם. 

כאשר משווים בין חברות הביטוח השונות חשוב לדעת כי ההבדל המשמעותי ביותר בגין הרחבות הקשורות בכבודה אינו גובה הכיסוי (שעומד על בין 2,000 דולר ל-2,500 דולר), אלא בהגדרה של אובדן וגניבה. חלק מחברות הביטוח מבטחות רק בגין גניבה ואילו חלק מבטחות הן על גניבה והן על אובדן.

 

מכשור דיגיטלי

שימו לב כי ההרחבה של כבודה אינה חלה גם עבור מכשירים דיגיטליים כמו טלפון נייד ומחשב. על כן, אם אתם לוקחים איתכם מכשירים יקרים מומלץ מאוד לבצע הרחבה גם עבורם. לכל מכשיר יש את ההרחבה הייעודית לו וחשוב לשים לב גם כאן כי חברת הביטוח מבטחת עבור גניבה ואובדן כאחד.

 

קיצור וביטול טיסה

הרחבות שרבים שוכחים או אינם מכירים הינן הרחבה בעבור קיצור או ביטול הטיסה. הרחבות אלו מכסות בדרך כלל את עלות כרטיס הטיסה והמלון (או קרוב לכך, תלוי בעלויות ששילמתם) ומאפשרות לכם לבטל או לקצר את הטיסה ללא אובדן משמעותי של כסף.

גם כאן, לכל חברת ביטוח יש את ההגדרות הספציפיות למקרים המקנים אפשרויות ביטול וקיצור וחשוב מאוד לוודא כי אתם מכירים את התנאים של חברת הביטוח ובוחרים חברה שהתנאים בה מתאימים לצרכים שלכם.

 

מחיר ביטוח נסיעה לאוסטרליה

לא ניתן לתת עלות ברורה בכל הנוגע למחיר ביטוח הטיסה לאוסטרליה. הסיבה לכך מגיעה מהעובדה כי הביטוח משתנה באופן משמעותי בין מבוטחים שונים. למשל, מחיר הביטוח הבסיסי עולה משמעותית כאשר מדובר על נוסעים מעל גיל 60. נוסף לכך, המחיר משתנה בהתאם לסוגי ההרחבות שתבחרו להוסיף ולמשך הטיול שלכם.

 

שימו לב למשך הטיול

רבים בוחרים לטוס לאוסטרליה לתקופה ארוכה יחסית, בדרך כלל מספר חודשים. כאשר מדובר בתרמילאיים הטיסה יכולה להיות אף באורך של חצי שנה או יותר. חברות הביטוח מעניקות ביטוח נסיעות לאוסטרליה לתקופה של עד 180 ימים, לעיתים עם אפשרות להאריך. על כן, חשוב מאוד לוודא לפני שאתם סוגרים ביטוח אם יותר משתלם לכם לעשות ביטוח ארוך טווח למי שעושה רילוקיישין, היות והוא עשוי להיות זול יותר ומתאים יותר לתקופות ארוכות.

 

ביטוחו"ל – הפלטפורמה הנוחה והמהירה לעשות ביטוח נסיעות לאוסטרליה

ביטוחו"ל הינה פלטפורמה אינטרנטית המאפשרת לכם לעשות השוואה מהירה וקלה בין חברות הביטוח השונות. באתר תדרשו למלא פרטים על יעד הטיסה, גיל הנוסעים והרחבות רלוונטיות שתרצו, לאחר מכן השוואת הביטוחים לחו"ל תתבצע באופן אוטומטי ותעניק לכם את ההשוואה הדרושה. נוסף לכך, חברת ביטוחו"ל מעניקה ללקוחות שלה שירות של פנייה לנציג 24/7 לאורך כל תקופת השהות בחו"ל. 

מאמרים נוספים