ביטוח נסיעות לבולגריה

בולגריה הינה יעד נוח, קרוב, זול ויפיפה שהפך ליעד אהוב מאוד עבור התיירים הישראלים. תכנון הנסיעה שלכם הינה משימה חשובה מאוד, בחירת טיסות, מלונות, מסעדות ואטרקציות. אך, חשוב לא פחות לבצע השוואה ולבחור ביטוח נסיעות לבולגריה, שיעניק לכם כיסוי ביטוחי מלא לאורך הטיול כולו.
ביטוח נסיעות לבולגריה

בולגריה נחשבת בעשור האחרון ליעד אטרקטיבי מאוד עבור ישראלים רבים בכל מגוון הגילאים. המדינה הינה שילוב של חופים, הרים, תרבות ואוכל מדהים שמהווים את כל הסיבות הנכונות ביותר לטוס לבולגריה. אך, לפני שאתם אורזים מזוודה, חשוב מאוד לעשות ביטוח נסיעות לבולגריה. אם כך, מה חשוב לדעת על ביטוח מהסוג? איך להתאים את הביטוח לטיול שלכם? ואילו הרחבות אתם חייבים?

 

ביטוח נסיעות לבולגריה – למה זה חשוב?

כל תושב ישראלי מבוטח לאורך חיו בביטוח הבריאות הממלכתי עליו הוא משלם כחלק מהמיסוי שיורד לו מהשכר. הביטוח מעניק לנו טיפול רפואי בכל מקרה של פציעה, תאונה או מחלה. אך, ביטוח זה אינו תקף ברגע היציאה מהארץ ולכן חובה לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל. מטרת ביטוח הנסיעות הינה לתת מענה כלכלי לכל מקרה חירום בריאותי אליו המבוטח נדרש במהלך ביקורו בחו"ל.

 

הביטוח הבסיסי

את כלל ביטוחי הבריאות ואת ביטוח הנסיעות לבולגריה בפרט ניתן לחלק לשתי קטגוריות. הראשונה היה הביטוח הבסיסי ואילו השנייה הינה הרחבות שונות שניתן להוסיף. הביטוח הבסיסי הינו הכיסוי הכללי ביותר. הוא מעניק לכם כיסוי רפואי עבור אירועים רפואיים שונים, קבלת טיפול רפואי, אשפוז, ייעוץ עם רופא, רכישת תרופות ואף טיפול חירום דנטלי. 

בנוסף לכך, הביטוח הבסיסי מעניק גם כיסוי בעבור תשלומים נלווים לאירוע הרפואי. החל מכיסוי בגין פינוי המבוטח, הטסה של בן משפחה, הארכת שהות בחו"ל ועד להטסה רפואית.

 

התאימו את הביטוח לאופי הטיול שלכם

מעבר לביטוח הבסיסי שחייבים לעשות כאשר עושים ביטוח נסיעות לבולגריה, ישנן גם הרחבות שונות שחשוב מאוד להכיר. הקבוצה הראשונה של הרחבות אלו הינן הרחבות המתאימות לאופי הטיול.

 

ספורט אתגרי

ההרחבה הראשונה הינה הרחבה בגין פגיעה או פציעה במהלך ביצוע ספורט אתגרי. בולגריה מעניקה אפשרויות רבות של ספורט ימי, טרקים ונסיעות בשטח שכולן מהוות חלק מההגדרה של ספורט אתגרי. הרחבה זו הינה חובה, עבור כל אחד שרוצה להנות מאטרקציות אשר נופלות בתוך ההגדרה של ספורט אתגרי. במידה ותפגעו במהלך הפעילות ואינכם מבוטחים בהרחבה, חברת הביטוח צפויה לדחות את התביעה שלכם.

 

ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור

הרחבה חשובה נוספת הינה ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור. אנשים רבים בוחרים לשכור רכב ולעבור באמצעותו בין הערים השונות של בולגריה. אם החלטתם לשכור רכב בבולגריה, חשוב מאוד לעשות הרחבה זו. הרחבה זו תגן עליכם במקרה של תאונת דרכים ותביעה נגדכם.

 

ספורט חורף

בולגריה מוכרת גם באתרי הסקי המופלאים שניתן לבקר בהם בחורף. אדם שרוצה לעשות סקי או כל ספורט חורף אחר חייב בהרחבה ספציפית עבור ספורט חורף. שימו לב, כי זוהי הרחבה שונה מזו של ספורט אתגרי וכי אין חובה לרכוש את שתיהן, אלא רק את הרלוונטית לכם.

 

בעלי מחלות רקע – אל תשכחו הרחבה למצב בריאותי קיים

ההרחבה הבאה הינה חשובה למי שיש לו בעיות רפואיות קיימות. חברת הביטוח אינה מעניקה כיסוי ביטוחי עבור אירועים שקשורים במחלות רקע או התערבויות רפואיות עדכניות. כתוצאה מכך, אם נפגעתם במהלך הטיסה והפגיעה קשורה למחלת הרקע אך לא רכשתם הרחבה למצב רפואי קיים אתם לא תהיו זכאיים לקבל החזר עבור התשלומים שנדרשו לצורך טיפול בהחמרה.

חשוב לשים לב, כי מעבר לעובדה שיש חובה ברכישת הרחבה זו, חשוב מאוד גם לפרט את כל המצב הרפואי הקיים של המבוטח וזאת כדי למנוע מצב בו הייתה החמרה במצב שלא הצגתם לחברת הביטוח. גם במקרה מהסוג, חברת הביטוח לא תעניק לכם את ההחזר בגין המחלה שהוחמרה.

 

אל תשכחו את הכבודה שלכם

הרחבה חשוב מאוד, שהייתה רלוונטית תמיד והפכה לחשובה עוד יותר בעקבות עיכובים רבים בהגעת כבודה בכל נמלי התעופה בעולם. הרחבה של כבודה מגנה על החפצים שהחשובים שיש לכם. בפועל הרחבה זו מעניקה לכם החזר במקרים של אובדן או גנבה (בהתאם לסוג הפוליסה שרכשתם). כמו כן, חלק מחברות הביטוח מעניקות גם תשלום עבור עיכוב בהגעת כבודה.

 

ביטוח עבור טלפון נייד ומחשב

חשוב לדעת, כי ביטוח הכבודה אינו כולל בתוכו ביטוח עבור טלפון נייד, מחשב וחפצים יקרי ערך נוספים. במקרה של טלפון נייד ומחשב, ישנן הרחבות ייעודיות עבור כל מכשיר מהסוג שתרצו לקחת איתכם. כאשר בוחרים בהרחבות אלו, חשוב לבדוק מהו גובה הכיסוי הניתן והאם הביטוח מכסה מקרים של גניבה ואובדן או רק גניבה.

 

איך לבחור חברת ביטוח נכון?

בחירת הפוליסה וחברת הביטוח המתאימה ביותר הינה תהליך חשוב מאוד. כמובן, שרובנו מאמינים שלא נזדקק לביטוח כלל וכך אכן יהיה, אבל הביטוח קיים למקרי החירום שלנו. כך, שאנחנו רוצים לדעת כי יש לנו על מי לסמוך ופוליסה מותאמת למקרי החירום שלנו.

 

המחיר, זה לא כל הסיפור

רבים בוחרים את חברת הביטוח על בסיס המחיר בלבד. אומנם, המחיר חשוב ואיננו רוצים לשלם יותר על אותו הדבר, אך חשוב לוודא מה הביטוח הזול מעניק לנו. לרוב, ביטוחים במחיר זול מדי יהיו פחות מקיפים, בעלי התניות רבות יותר ועם זמינות נמוכה של שירות. לכן, בחנו את מכלול כל הדברים ורק לבסוף בדקו את המחיר.

 

בדקו את האותיות הקטנות

בפוליסות ביטוח רבות ישנן התניות ותנאים שונים לצורך מימוש הביטוח. למשל, במקרים של החמרת מצב קיים, ישנה בחלק התניה כי הטיפול שבוצע היה מחייב ולא ניתן היה להמתין ולבצעו בארץ. במקרים אחרים ישנה השתתפות עצמית שחשוב לתת עליה את הדעת. לכן, במהלך ההשוואה בחנו גם את האותיות הקטנות ודעו לעומק מהם תנאי הפוליסה שלכם.

 

בחנו את ההרחבות השונות

מרבית חברות הביטוח מעניקות תנאים כמעט זהים לביטוח נסיעות לבולגריה הבסיסי, ברוב המקרים הכיסויים דיי דומים ואין התניות מיוחדות. ההבדלים המשמעותיים יותר קיימים בדרך כלל בהרחבות השונות. זאת מבחינת גובה הכיסוי הניתן, ההתניות השונות שנדרשות ותנאים רלוונטיים נוספים. 

כדוגמה, ההגדרה של ספורט אתגרי משתנה בין חברת ביטוח אחת לשנייה, כך שיתכן כי פעילויות מסוימות לא יכללו בחלק מהפוליסות. דוגמה נוספת הינה במקרים של החמרה במצב רפואי קיים, ישנן חברות בהן נטילת תרופות כנגד סכרת או לחץ דם גבוה נחשב למצב רפואי קיים ואילו ישנן חברות שלא מכניסות טיפולים אלו לרשימה.

 

נגישות, זמינות ואופן התשלום במקרה ביטוחי

הסעיף האחרון שחשוב לוודא כאשר רוכשים פוליסת ביטוח הינו השירות שתקבלו בעת הצורך. כיום לכל החברות יש תמיכה טלפונית למקרי הצורך. חשוב לוודא מהם האמצעים הנוספים שבהם ניתן לפנות אל החברה וכי השירות הינו מהיר ומותאם לצרכים שלכם (למשל נציגים דוברי עברית בכל השעות). 

בנוסף, חשוב להבין מהי דרך התשלום עבור הטיפול הרפואי שהתקבל. כיום חלק מחברות הביטוח, לדוגמת פספורטכארד, נותנות למבוטחים כרטיס אשראי נטען. באמצעות כרטיס זה, ניתן לשלם את עלות הטיפול וזאת ללא צורך בתשלום מכיסו של המבוטח. חברות אחרות מעבירות סכום מוגדר דרך הביט ומבצעות את תהליך התביעה ומתן ההחזר המלא לאחר ההגעה לארץ. בחרו באופציה הנוחה והמתאימה לכם ביותר.

 

ביטוחו"ל, משווים ורוכשים ביטוח נסיעות לבולגריה

כעת שברור לנו כי ההבדלים בין חברות הביטוח אינם מגיעים רק מהמחיר של הפוליסה, חשוב לדעת לעשות את ההשוואה נכון. בדיוק לצורך כך, קיים הממשק של ביטוחו"ל, אשר מאפשר לכם להשוות בין חברות הביטוח הגדולות בתחום ולקבל את כל המידע בלחיצת כפתור. נוסף להשוואה, ביטוחו"ל מגדיר גם את החברה המתאימה ביותר עבורכם וזאת לא רק על בסיס המחיר.

מאמרים נוספים