ביטוח נסיעות למשפחות

טיול משפחתי הוא חוויה מגבשת ומלאה בהרפתקאות. בין אם בחרתם בטיול בטן גב ביוון הקרובה או נסיעה ברחבי ארה"ב חשוב מאוד שלפני הכל, תעשו ביטוח נסיעות למשפחות. את הביטוח חשוב להתאים לאופי הטיול ולבני המשפחה. כך, תוכלו לטוס ולהנות בראש שקט.
ביטוח נסיעות למשפחות

טיסה משפחתית לחו"ל הינה אחת החוויות וההרפתקאות הטובות ביותר, היא מאפשרת יציאה מהשגרה, בילוי משפחתי מעניין, הכרת תרבויות חדשות ופשוט נופש ומנוחה. אך, בטרם מתחילים בהכנות לנסיעה, חשוב מאוד לרכוש ביטוח נסיעות למשפחות ולוודא כי הביטוח מותאם להרכב המשפחתי שלכם ולאופי הטיול.

 

מהו ביטוח נסיעות למשפחות ולמה הוא חשוב?

כל אדם אשר יוצא מגבולות המדינה אינו מוגן על ידי ביטוח הבריאות הממלכתי. על כן, עבור כל טיפול רפואי שתידרשו לו במהלך הנסיעה לחו"ל תדרשו לשלם תשלום מלא שעשוי להגיע לאלפי שקלים. ביטוח נסיעות למשפחות הינו ביטוח רפואי (וגם מעבר), שמעניק למטיילים בחו"ל את השקט הדרוש להם במקרה של פציעה או מחלה בחו"ל.

הביטוח הבסיסי כולל בתוכו כיסוי רפואי עבור תרופות, אשפוז, ביקור אצל רופא. כמו גם, הטסה רפואית, פינוי וכיסוי במקרה של פגיעה בצד ג'. נוסף לביטוח הבסיסי כאשר מדובר בביטוח נסיעות למשפחות חשוב להוסיף הרחבות המותאמות לכם.

 

שלושת הדברים שחשוב לבחון כאשר בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל למשפחות

ביטוח נסיעות לחו"ל בעבור משפחות הינו תחום רחב מאוד והרכב הביטוח תלוי בכמה אלמנטים הקשורים למשפחה וליעד הטיסה וחשוב לקחת אותם בחשבון כאשר בוחרים את פוליסת הביטוח המתאימה לכם ביותר.

 

יעד הטיסה

האלמנט הראשון שחשוב להתייחס אליו הינו יעד הטיסה. ראשית חברות הביטוח גובות תשלום שונה בהתאם למדינה או היבשת אליה טסים. למשל, ביטוח נסיעות למשפחות לארה"ב יהיה יקר יותר מאשר לאירופה וזאת משום שעלות הטיפול ברפואי בארה"ב הינו יקר יותר.

נוסף לכך, ישנן מדינות שכאשר טסים אליהן חשוב לקחת בחשבון הרחבות ספציפיות. לדוגמה כאשר טסים למזרח או לדרום אמריקה חשוב לא לוותר על ההרחבה של איתור וחילוץ. הרחבה זו בדרך כלל נכללת בתוך הפוליסה הכללית וניתן לוותר עליה.

 

ההרכב המשפחתי

האלמנט השני שצריך לבחון הינו ההרכב המשפחתי שטס. טיול משפחתי יכול להיות של הורים וילד/ים או לכלול גם את הסבים, בני דודים, דודים ועוד ועוד. בהקשר של ההרכב המשפחתי ישנה חשיבות גם לגיל המבוטחים וגם למצבם הרפואי.

בעת רכישת פוליסת הביטוח תידרשו למלא הצהרת בריאות שבהתאם אליה יקבע האם נדרש לרכוש עבור מי מבני המשפחה הרחבה של החמרה של מחלה קיימת. הרחבה נוספת שחשוב להכיר בהקשר זה הינה הרחבה עבור נשים בהריון אשר מכסה כל אירוע בריאותי הקשור להריון וזאת עד לשבוע 32.

 

אופי הטיול

האלמנט השלישי שחשוב לבחון הינו אופי הטיול. טיולים משפחתיים יכולים להיות בעלי אופי שונה משמעותית. למשל ישנו הבדל משמעותי בין טיול בטן גב במלון 5 כוכבים לבין טיול כוכב בין מספר יעדים כאשר נוסעים ברחבי המדינה. לדוגמה במקרים בהם תרצו לשכור רכב ולעשות טיול כוכב מומלץ להוסיף הרחבה של ביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה.

 

אל תוותרו על הרחבה של אובדן או גניבה של כבודה

כאשר מדובר על נסיעה משפחתית ובעיקר בנסיעה עם ילדים קטנים אתם צפויים לנסוע עם כבודה רבה כאשר חלק נכבד מהציוד שלכם עשוי להיות יקר מאוד. למשל אם טסים עם תינוקות אתם צפויים לקחת איתכם עגלה (לעיתים גם עריסה), ציוד חיטוי לבקבוקים, תמ"ל ועוד. חשוב מאוד לא לוותר על הרחבה של אובדן או גניבה של כבודה וזאת בעיקר לאור המקרים המתרחבים בעולם של בעיות בהגעת כבודה ברחבי העולם.

 

הרחבה עבור מחשב או טלפון נייד

הרחבה של אובדן או גניבה של כבודה אינה כוללת בתוכה אובדן או גניבה של טלפון נייד או מחשב. במקרים רבים אתם תטוסו עם טאבלט או מחשב עבור הילדים ומומלץ לבחון את הכדאיות של רכישת ביטוח בעבור הציוד האלקטרוני שלכם. הרחבות אלו רלוונטיות בעיקר כאשר מדובר על מחשב או טלפון יקרים יחסית.

 

מתי תדרשו בהרחבה של ספורט אתגרי בטיול המשפחתי?

רבים מניחים שהרחבה של ספורט אתגרי כוללת רק אטרקציות עם סנפלינג או צניחה חופשית. אך, תתפלאו לגלות כי ההגדרה של ספורט אתגרי משתנה בין הפוליסות השונות והיא בדרך כוללת בתוכה גם אטרקציות מים רבות כמו בננה, צלילה, גלישה ועוד.

נוסף לכך, גם רכיבה על אופנוע או נסיעה בג'יפ בדרכי עפר מוגדרת בתור ספורט אתגרי. על כן, אם אתם מתכננים בטיול שלכם לבצע אטרקציות מהסוג חשוב שתוודאו האם הן נכללות בהגדרה של ספורט אתגרי. שימו לב, שאטרקציות הקשורות לספורט חורף, כמו סקי אינן נכללות בהרחבה של ספורט אתגרי אלא בהרחבה ייעודית הנקראת ספורט חורף.

 

מהו המחיר של ביטוח טיסה לחו"ל למשפחה?

נושא המחיר עבור פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל עבור משפחות הינו מורכב מאוד וקשה לתת השוואה כללית של המחירים בשוק. הסיבה לכך מגיעה מהעובדה שפוליסת הביטוח משתנה משמעותית בהתאם ליעד שתבחרו, כמו המבוטחים הנדרשים, גיל המבוטחים, מצבם הרפואי וההרחבות שתבחרו. כל פרמטר כזה עשוי להוזיל או לייקר את עלות הפוליסה.

 

איך לבחור חברת ביטוח עבור רכישת ביטוח עבור הנסיעה המשפחתית?

חשוב לדעת כ המחיר הזול ביותר לא בהכרח יעניק לכם את המוצר הביטוחי הטוב ביותר. כאשר בוחרים חברת ביטוח לצורך רכישת ביטוח הנסיעות למשפחה חשוב לבחון פרמטרים נוספים מלבד רק המחיר של הפוליסה.

 

זמינות ומענה החברה

אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לבחון הינו זמינות ומענה של החברה. מרבית החברות מספקות מענה של נציג טלפוני 24/7, אך מומלץ לבדוק באיזו חברה יש מענה בשפה העברית, דבר שיקל משמעותית על ההסברים הנדרשים. נוסף לכך, מומלץ לבחור בחברה המעניקה מענה מקצועי גם באמצעות אמצעים דיגיטליים ולא רק טלפונית.

 

דרך תשלום

אלמנט חשוב נוסף שיש לבחון הינו דרך התשלום עבור הטיפול הרפואי הנדרש. בשנים האחרונות חברות רבות (כמו פספורטקארד) החלו להעניק ללקוחותיהן כרטיסי אשראי נטענים שאיתם יוכלו לשלם במידת הצורך או לבצע החזר בביט באופן כמעט מיידי. שתי שיטות אלו מקלות משמעותית על התשלום וקבלת ההחזר ומונעות סחבת עם הנושא.

 

השתתפות עצמית

אלמנט חשוב נוסף שיש לבחון ובעיקר כאשר מטיילים עם ילדים קטנים הינו גובה ההשתתפות העצמית. רכישת תרופות או ביקור אצל רופא יכול לעלות רק עשרות או מאות דולרים, כך שהשתתפות עצמית של 50$ יכולה להיות משמעותית. לכן, העדיפו חברות שהפוליסה שלהן אינה כוללת השתתפות עצמית.

 

ביטוחו"ל הדרך המהירה והקלה לרכוש ביטוח נסיעות למשפחות

ביטוחו"ל הינו מנוע ההשוואה המעניק לכם את היכולת להשוואת ביטוח נסיעות לחו"ל ולבחור את ביטוח הנסיעות למשפחות בצורה מהירה וקלה. המנוע משכלל את גילאי המבוטחים, מציג את ההרכבות האפשריות ואף מעניק לכם המלצה על הביטוח המתאים לכם ביותר ולא רק הזול ביותר. נוסף לכך, לקוחות ביטוחו"ל מקבלים מענה 24/7 גם דרך חברת ביטוחו"ל וללא קשר לחברת הביטוח שממנה רכשו את הפוליסה.

מאמרים נוספים