ביטוח נסיעות לחול למטייל – כל המידע החשוב

ביטוח נסיעות לחול למטייל - כל המידע החשוב

ביטוח נסיעות לחול למטייל הוא ללא כל ספק אחד הדברים הכי חשובים שצריך לכלול כאשר אתם מתכננים את החופשה או את הטיול הבאים שלכם, ותפקידו בעצם לספק לכם כיסוי מלא עבור הוצאות שונות, שירותים וטיפולים שייתכן כי תזדקקו להם במהלך השהות שלכם במדינה זרה. אז איך בוחרים ביטוח נסיעות לחול למטייל, ומה עוד עליכם לדעת על כך? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות. 

 

ביטוחו"ל בקליק – הבחירה הנכונה שלכם

ישראל ממוקמת במקום ה-13 בקרב מדינות ה-OECD בשיעור הטיסות לחו"ל פר נפש, מקום שהוא הרבה יותר גבוה ממדינות מפותחות אחרות כמו גרמניה, ארה"ב ועוד. אמנם, בעוד כי מיליוני ישראלים טסים לחו"ל מדי שנה – לא כולם יודעים איך לבחור ביטוח נסיעות לחול למטייל, ובדיוק כאן השירות של ביטוחו"ל בקליק נכנס לתמונה. 

 

למה אתם צריכים ביטוח נסיעות לחול למטייל?

אין זה משנה אם אתם נוסעים לחופשה קצרת טווח או לטיול ארוך – הרי שלכל הפחות תצטרכו ביטוח נסיעות לחול למטייל בסיסי. למעשה, מדובר בביטוח אשר מספק כיסוי רחב היקף עבור טיפולים ושירותים רפואיים שונים להם ייתכן כי תזדקקו במהלך השהות שלכם בחו"ל. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון כי יש מגוון רחב מאוד של אפשרויות הרחבה שונות בהתאם לאופי הנסיעה שלכם. כך לדוגמא, עבור צעירים שנוסעים ל"טיול הגדול" תמיד יהיה מומלץ להוסיף הרחבה של פעילות ספורטיבית אתגרית ברמה כזו או אחרת. 

 

דברים שביטוח בסיסי אינו מכסה

בדרך כלל, הביטוח הבסיסי לא מכסה עבור אובדן או גניבה של חפצים אישיים, מטען, מכשירים דיגיטליים וכדומה. כמובן שכיסוי ביטוחי גם עבור המקרים האלו הוא חשוב לא פחות, בייחוד במקרים בהם אתם עתידים לטוס למשך תקופה ארוכה – ולשם כך קיימות הרחבות שונות שיכולות לענות על הצורך הזה, כמו למשל הרחבת ביטוח כבודה שאמור לכסות על מקרים של אובדן או גניבה של המטען האישי הנלווה אליכם במהלך הטיול עצמו. 

 

הרחבות שכדאי לשקול להוסיף עבור טיול שלכם

הנה כמה דוגמאות של הרחבות רלוונטיות שכדאי לשקול להוסיף במסגרת הכיסוי הביטוחי עבור הטיול הבא שלכם:

סוג ההרחבה 

למה כדאי לכם לשקול להוסיף את ההרחבה הזו? מה היא כוללת בפועל?

הרחבת איתור וחילוץ

הרחבה שימושית במיוחד אם תכננתם פעילות במקום שאינו נגיש במהלך הטיול שלכם, וכן גם עבור פעילויות ספורטיביות. אם הטיול שלכם כולל חקר מערות, טראקים מרובים וכדומה – כמובן שנמליץ לכם להוסיף את ההרחבה הזו לכיסוי הביטוחי שלכם. 

הרחבת ביטוח צד ג'

הרחבה המכסה נזק לבני אדם אחרים (ולרכושם) במהלך הטיול שלכם. אנו ממליצים לכם להוסיף את ההרחבה הזו לכל טיול, מאחר ותמיד קיים סיכון לתאונה כזו או אחרת העלולה לפגוע ברכושו של אדם אחר. לדוגמא – אם במהלך צלילה החליפה אותה השכרתם נקרעה צד ג' בהחלט יכול לבוא לידי ערך. 

הרחבת ביטוח תרמילאים

ביטוחי נסיעות שבדרך-כלל יתאימו לצעירים שנוסעים לטיול ארוך, לרוב במדינות שאינן מפותחות, כמו למשל חיילים משוחררים שטסים לברזיל, דרום אמריקה, תאילנד וכדו' עבור הטיול הגדול שלהם. כמובן שהצורך בהרחבה זו משתנה בהתאם לכיסוי הביטוחי הספציפי שלכם. 

הרחבת ספורט חורף

הרחבה המכסה בעיקר על פעילויות גלישה, החלקה על הקרח וכיוצא בכך. אם מטרת החופשה שלכם היא טיול סקי – כמובן שמדובר בהרחבה חיונית לכל דבר ועניין. חשוב להדגיש כי הרחבה זו מכסה גם עבור נזק או אובדן של ציוד הגלישה שלכם לכל אורך הטיול. 

 

קצת על הרחבת ביטוח כבודה

עוד הרחבה שנהוג בדרך-כלל להוסיף כאשר אתם בוחרים ביטוח נסיעות לחול למטייל היא הרחבת ביטוח כבודה. כאמור, מדובר בהרחבה שתפקידה לכסות עבור תיק או מזוודה שנגנבו, אבדו וכדומה, וכמובן גם עבור הוצאות הכרוכות בשחזור מסמכים שאבדו. ככלל, אנו ממליצים מאוד לשקול להוסיף את ההרחבה הזו עבור כל נסיעה לחו"ל באשר היא, אך בייחוד אם ידוע לכם כי היעד שלכם הוא אזור הנחשב מועד לפורענות עבור גנבים, כייסים ושודדים שכן, ביעדים כאלו מדובר בעניין חשוב כפליים. 

 

הרחבה עבור סמארטפון

חשוב מאוד להדגיש כי הטלפון הנייד שלכם אינו מבוטח, וכך גם באשר לשאר הציוד הטכנולוגי שאתם מביאים איתכם – מחשב נייד, מצלמה וכדומה. אולם, חשוב לקחת בחשבון כי אצל חברות ביטוח מסוימות אכן קיימת הרחבה ספציפית עבור כיסוי ביטוחי של הסמארטפון שלכם, וכן גם הרחבות המכסות על אובדן וגניבה של מחשבים ניידים, ציוד צילום ועוד. 

 

ביטוחו"ל בקליק – מעולם לא היה פשוט יותר לבחור ביטוח נסיעות לחול

כיסוי ביטוחי עבור נסיעות לחול הוא חלק בלתי נפרד מכל חופשה באשר היא, ולכן חשוב לדעת אילו אפשרויות עומדות לרשותכם וכמובן – אילו הרחבות כדאי לכם לשקול להוסיף. כמובן שחשוב לא פחות לבחור הצעה אטרקטיבית ומשתלמת, מה שתוכלו לעשות עם ביטוחו"ל בקליק – הדרך הטובה והמתקדמת ביותר להשוות בין הצעות של חברות ביטוח שונות, כך שתוכלו לבחור בעצמכם את הכיסוי האידיאלי עבור הנסיעה שלכם. 

ובכן, למרבה הצער לא קיימים כיסויים והרחבות המכסים על אובדן משקפי ראייה, משקפי שמש, עדשות מגע וכיוצא בכך. לכן, עבור כל חופשה תמיד נמליץ להגיע מראש עם זוג ספייר, וכמובן – להקפיד לשמור ככל הניתן על המשקפיים שלכם.

בהחלט, במידה וחברת התעופה איבדה את המטען שלכם או לסירוגין, המטען נגנב במהלך הטיול אכן תהיו זכאים לקבל החזר כספי על כך, כמובן בהתאם לתנאי הפוליסה הספציפית שלכם.

כלל לא. במידה והאשפוז היה החלטתו הבלעדית של ביה"ח המקומי, מבוטחים לא חייבים בתשלום. עם זאת, חשוב לציין כי עליכם לעדכן בהקדם את מוקד החירום של חברת הביטוח שלכם, מכיוון שהיא אמורה לדאוג להסדיר את התשלום בהקדם מול ביה"ח. 

אופן התקשורת כמובן משתנה מחברה לחברה, אך בדרך-כלל, רוב החברות מפעילות מוקד חירום הפועל 24 שעות ביממה, אליו תצטרכו להתקשר בכל מקרה חירום כזה או אחר הנוגע לפוליסת הביטוח שלכם. 

ובכן, אין חוק כזה או אחר המחייב לעשות ביטוח נסיעות מכל סוג שהוא כאשר אתם יוצאים מגבולות המדינה. עם זאת, על אף שלא מדובר בחובה – חשוב להדגיש כי מדובר במשהו שאנחנו לא ממליצים לאף אחד לוותר עליו, גם לא כאשר מדובר בחופשה מאוד קצרה. כל חופשה וכל טיול באשר הם טומנים בתוכם לא מעט סיכונים, כאשר ישראלי הנמצא בארץ זרה בתור תייר אינו זכאי לאותן הזכויות כמו האזרחים במדינה, ולפיכך כל צורך רפואי כזה או אחר עלול לגרור איתו עלות כספית גבוהה מאוד – וכאן בעצם ההבדל של ביטוח נסיעות לחול עבור מטיילים נכנס לתמונה.

מאמרים נוספים