הרחבת ביטוח חבות כלפי צד ג בביטוח נסיעות לחו"ל

הרחבת ביטוח חבות כלפי צד ג בביטוח נסיעות לחו"ל

נוסעים לחו"ל? ברור לנו שהדבר האחרון שאתם חושבים עליו הוא להיות מעורב בתאונה, אבל חשוב שתקדישו כמה רגעים למאמר זה המסביר מדוע אין לוותר על הרחבת ביטוח חבות כלפי צד ג בביטוח נסיעות לחו"ל כדי שתמיד תהיו ערוכים מראש עם כיסוי מתאים גם במקרה ותקלעו למצב שבו צד שלישי נפגע ועשוי לתבוע ממכם פיצויים.

 

מהו ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות לחו"ל מיועד להעניק לנו כיסוי ופיצוי בכל מקרה שבו ניפצע או ייגרם נזק לרכוש שלנו בעודנו בחו"ל. חשוב לזכור שבעת היציאה מן הארץ פג תוקפן של הכיסוי אותו מציעות קופות החולים וגם אם תהיו מאד חולים או תיפצעו חלילה, לא יהיה מי שיכסה את ההוצאות על טיפול רפואי, תרופות, ציוד רפואי הכרחי או נזק שייגרם לרכוש שלכם כתוצאה מאובדן או גניבה. חברות הביטוח השונות מציעות חבילות ביטוח בסיסיות הדומות זו לזו במחירן ובנוסף גם הרחבות שונות שמיועדות להתאמה אישית יותר של חבילת הביטוח.

 

מה ההבדל בין חבילת בסיס להרחבה?

נוסעים רבים תוהים מה למעשה ההבדל בין חבילת בסיס להרחבה בכל הנוגע לביטוח נסיעות לחו"ל. חבילות הבסיס נוצרו כדי לאפשר מוצר קל להשוואה בין חברות הביטוח השונות, בדרך כלל הוא כולל כיסוי רפואי מקיף, נזק לרכוש וחבות כלפי צד ג' במקרה של תאונת דרכים ועוד. לביטוח הבסיסי מומלץ מאד להוסיף הרחבות שונות אשר הופכות את הביטוח למותאם יותר אישית, נוח ויעיל יותר, וכמובן גם רחב ומקיף יותר. ככל שהביטוח מכיל יותר הרחבות ( במידה ואתם באמת זקוקים להם ) כך הסיכוי שחברת הביטוח תדחה אתכם יורד. לדוגמא: אם ויתרתם על ביטוח חבות ונקלעתם לתאונה, חברת הביטוח אולי תכסה את הנזק שנגרם לכם, אך לא תכסה את התביעה נגדכם וחבל.

 

הרחבת ביטוח חבות כלפי צג ג בביטוח נסיעות לחו"ל

אף אחד לא רוצה לחשוב על אירוע קשה כגון תאונה בחו"ל בזמן שהוא מבלה ונהנה. אך למרבה הצער, תאונות הינן דבר שיכול להתרחש גם כשאתם בשיא ההנאה מהטיול בשל אירוע שהתרחש באופן פתאומי ובלתי רצוי, למשל, אדם שנפגע ממכם כשמעדתם ונפלתם במהלך טיול או שרכושו נפגע כתוצאה מאירוע לא נעים שקרה בטעות. במקרה כזה, טבעי שאותו אדם ירצה להגיש נגדכם תביעה ולקבל פיצוי על הנזק שנגרם לו ואתם תוכלו להפעיל את ביטוח החבות ולכסות עבורו את ההוצאות. במידה ואין לכם הרחבת ביטוח חבות כלפי צג ג בביטוח נסיעות לחו"ל, ייתכן מאד שתאלצו לשאת בהוצאות האלו מכיסכם הפרטי, והן עלולות להיות גבוהות מאד.

 

האם הביטוח כלול בחבילת הבסיס?

כן, הרחבת ביטוח חבות כלפי צד ג בביטוח נסיעות לחו"ל כלולה בדרך כלל בחבילת הבסיס, אך על פי חוק ניתן להסיר אותה כדי לחסוך בכסף. צעד זה כלל לא מומלץ מאחר ותהיו חשופים לתביעות מסוגים שונים במידה ותקלעו לתאונה שבה ייגרם נזק לאדם אחר או לרכושו. 

 

מתי חברת הביטוח עלולה לסרב לכסות אותי?

בכל הנוגע לביטוח חבות, חברת הביטוח עלולה לסרב לשלם במקרים הבאים:

  1. רשלנות – אם יוכח כי נהגתם בצורה רשלנית, לא צייתתם להוראות או לכללים וכדומה, ייתכן וחברת הביטוח תסרב לשלם.
  2. כוונה תחילה – אם חיבלתם ברכושו או בגופו של אדם בכוונה תחילה, חברת הביטוח תדחה את הבקשה שלכם.
  3. ספורט תחרותי – אם התאונה התרחשה במהלך תחרות מאורגנת, לא יינתן כיסוי מאחר ויש כיסוי ספורט ייעודי למקרים כעין אלו.
  4. פגיעה בתוך המשפחה – אם פגעתם בבן או בת הזוג שלכם או בקרוב משפחתכם במהלך הנסיעה, חברת הביטוח תסרב לממן את הכיסוי הביטוחי לטיפול בו.
  5. שימוש בנשק – פגיעה באדם אחר באמצעות שימוש בנשק אשר לא הוכח כהגנה עצמית הכרחית לא יאפשר לכם לקבל כיסוי.

 

דוגמא להשוואה בין חברות הביטוח

להלן השוואה בגובה הכיסוי הביטוחי:

פסטפורט קארד

מגדל

הפניקס

הראל

כלל ביטוח

עד

 100,000$

עד

150,000$

 

עד

250,000$

 

 

עד

150,000$

עד

150,000$

 

הרחבות נוספות שיכולות לחסוך לכם הרבה כסף ודאגות

בנוסף להרחבת ביטוח חבות כלפי צד ג בביטוח נסיעות לחו"ל, להלן עוד מספר הרחבות שמטרתן לכסות אתכם באופן רחב ומקיף למקרה שתקלעו למצב לא נעים:

  • ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור – שכרתם רכב אך הוא נגנב או נפרץ? סביר להניח שחברת ההשכרה תרצה להפעיל את סעיף ההשתתפות העצמית כדי לכסות את הנזק. כל זמן שלא נהגתם ברשלנות והשארתם את הרכב לא נעול או חונה במקום לא בטוח, תוכלו לקבל כיסוי להוצאות שייגרמו לכם כתוצאה מהפעלת סעיף זה נגדכם על ידי חברת ההשכרה.
  • כיסוי תאונות אישיות – כיסוי זה מאפשר לכם החזר הוצאות במקרה של תאונה עצמית שאין בה נפגעים נוספים. היא מתאימה במיוחד למי שנוהג לטייל לבד. שימו לב שיש חברות ביטוח המסייגות תאונות שנגרמו עקב נסיעה על רכב דו גלגלי, ובאופן כללי חשוב לקרוא את תנאי הפוליסה לגבי נסיעות בשטח פתוח ולא על כביש.
  • אובדן / גניבת טלפון, מצלמה או מחשב נישא – כל מי שאיבד בחו"ל את אחד המכשירים היקרים הללו שעליהם בדרך כלל שמורים הפרטים הכי אישיים וחשובים שלכם, יודע כמה זה מטריד ומרגיז. באמצעות כיסוי מתאים תוכלו לרכוש מכשירים חדשים במקום אלו שאבדו או ניזוקו. מומלץ כי תעשו לכם הרגל לשמור את כל הנתונים החשובים שלכם בענן, ואת כרטיס הזכרון של המצלמה שימו בנפרד ממנה, כך שאת התמונות הכי יפות שלכם לא תאבדו.
  • ביטול וקיצור נסיעה – חליתם או נפצעתם דווקא סמוך לנסיעה? קרה אירוע שמחייב את הפסקת הנסיעה וחזרה דחופה הביתה? ביטוח זה יכסה מצבים שבו אתם או קרובים מדרגה ראשונה הזקוקים לכם נופלים למשכב או נפצעים ולכן אינכם יכולים לממש כרטיסי טיסה שנקנו מראש, חדרי מלון, וחברות ביטוח מסויימות יסכימו תמורת תשלום נוסף לבטח גם כרטיסי כניסה למופעים ואטרקציות שונות. בדרך זו לא תפסידו את כל הכסף שהשקעתם בטיול ותוכלו לממשו במועד אחר, כשתחזרו אל קו הבריאות.
  • ספורט אתגרי – כיסוי לספורט אתגרי לא מיועד רק להרפתקנים שביניכם חובבי האקסטרים, אלא גם לאטרקציות מזדמנות ולא מתוכננות כגון שייט באגם, טיסה בכדור פורח או טיול שטח בג'יפים. רצוי שיהיה לכם את הביטוח לכל מקרה שתרצו להרגיש ספונטניים כשתתקלו באטרקציה מעניינת על הדרך.

 

ביטוחו"ל – ביטוח נסיעות לחו"ל בקליק אחד  

אתר ביטוחו"ל הינו האתר הנוח והמהיר ביותר להשוואת מחירי ביטוח נסיעות לחו"ל בין החברות הגדולות במשק: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. באתר ניתן להשוות בין חבילות בסיס שונות, ההרחבות הנפוצות והמומלצות ולקבל מידע רב בנושא. בנוסף, חברת ביטוחו"ל מפעילה חמ"ל משל עצמה ללקוחותיה במידה ומתעוררת איזושהיא בעיה מול חברת הביטוח, כך שבמקרה ונתקלתם בקושי תוכלו להתייעץ ולקבל הסברים כיצד לפעול במקרים מסויימים. בדרך זו תוכלו לבחור את חבילת ביטוח הנסיעות לחו"ל המשתלמת ביותר, לחסוך זמן וכסף, וכל מה שישאר לכם לעשות זה לארוז, לנסוע ולבלות.

מאמרים נוספים