ביטוח נסיעות לתרמילאים / למוצ'ילרים

הטיול הגדול בפתח, כבר קניתם מוצ'ילה והצלחתם (איכשהו) לדחוס בה את כל מה שצריך. תכננתם את הטיסה ואפילו קניתם סטוק של במבה לחברים שבטוח תפגשו בדרך. אך, עצרו הכל כי שכחתם את הדבר החשוב ביותר. ביטוח נסיעות לתרמילאים/ למוצ'ילרים הוא חובה, אל תתעצלו, לכו להשוות ולרכוש ביטוח.
ביטוח נסיעות לתרמילאים

טיול תרמילאים הפך בעשורים האחרונים לשלב חובה עבור כמעט כל חייל משוחרר בישראל. בין אם מדובר על חודש בדרום אמריקה או חצי שנה במזרח, טיול למספר מצומצם של יעדים או מעבר דרך כל היבשת, כמעט כל אחד יסע במהלך חייו לטיול ארוך עם מוצ'ילה על הגב.

בתוך תכנון הטיול, היעדים והאטרקציות חשוב לא לשכוח לעשות ביטוח נסיעות לתרמילאים/ למוצ'ילרים ולוודא שבחרתם את הביטוח שהכי מתאים לכם. אם כך, מה נדרש שיהיה בביטוח נסיעות לתרמילאים/ מוצ'ילרים? אילו הרחבות אסור לכם לפספס? ואיך לבחור חברת ביטוח מתאימה?

 

מה ייחודי בטיול תרמילאים?

לטיולי תרמילאים יש מספר אלמנטים שמייחדים אותם לעומת נסיעה קצרה לחו"ל. ראשית היעד, בדרך כלל מדובר על אזורים אקזוטים ומהממים ביופיים, אך גם בעלי שירותי רפואה ברמה פחות טובה. שנית משך הטיול, בדרך כלל טיולי מוצ'ילרים אורך לכל הפחות כחודש ימים ועשוי להגיע עד לתקופה של שנה.

והאלמנט האחרון הינו אופי הטיול, מדובר בדרך כלל על טיול ספונטני, שמלבד היעד הראשון, כל דבר עשוי להשתנות לאורך הדרך. חשוב מאוד לקחת בחשבון את כל האלמנטים שהופכים טיול תרמילאים לייחודי כאשר בוחרים ביטוח לטיול. הן מבחינת חברת הביטוח והן מבחינת הפוליסה עצמה וההרחבות שתבחרו.

 

המשמעות של מדינת היעד

במרבית המקרים היעדים של טיולי תרמילאים הינן מדינות לא מפותחת כמו מדינות דרום אמריקה או מדינות המזרח. במדינות אלו הגישה לרפואה יכולה להיות מאתגרת, בעיקר באזורים מרוחקים מהערים המרכזיות. מוצ'ילרים רבים עושים טרקים ומבלים בעיירות וכפרים נידחים, כך שמצב ויידרשו בטיפול רפואי יהיה צורך גם בפינוי שלהם מהיעד.

המשמעות של יעדים מהסוג הינה שהביטוח צפוי להיות יקר יותר, בשל הקשיים שהביטוח יידרש להתמודד איתו במידה ותדרשו לכך.

 

אילו הרחבות אתם חייבים?

כל ביטוח לטיולים בחו"ל מכיל פוליסה רפואית בסיסית ויחסית נרחבת. הפוליסה הבסיסית כוללת הוצאות רפואיות, טיפולי שיניים בחירום, תשלום על תרופות, הטסה רפואית ועוד. נוסף לכך, חלק מחברות הביטוח נותנות הצעה מורחבת שמותאמת לתרמילאים. בכל אופן, חשוב מאוד שמעבר לפוליסה הבסיסית תוודאו כי ההרחבות הבאות קיימות בפוליסה גם כן.

 

איתור, חיפוש וחילוץ

בדרך כלל ההרחבה של איתור, חיפוש וחילוץ כלולה כבר בתוך ההצעה עם הפוליסה הבסיסית וניתן לביטול. במקרה של טיולי מוצ'ילרים חשוב מאוד לוודא כי אכן הרחבה זו קיימת בפוליסה.

 

ביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיות

הרחבה חשובה נוספת הינה ביטול או קיצור נסיעה בשל סיבות רפואיות. כאשר טסים לתקופות ארוכות ואחת כמה וכמה למדינות אקזוטיות חשוב שתהיה אפשרות לקצר את הטיול ללא תשלום העלויות הכרוכות בך.

 

מגן מקיף קורונה

אמנם נכון לאוגוסט 2022 נראה כי עידן הסגרים והבידודים כמעט מאחורינו, אך אם יש דבר שתקופת הקורונה לימדה אותנו, היא שעדיף להיות בטוחים מאשר להצטער על כך בהמשך. מקיף קורונה כולל בתוכו ביטול ודחייה של טיסה בשל מחלה או בידוד כמו גם מתן טיפול במידת הצורך ותשלום על לינה וטיסה חזור אם נאלצתם לדחות את הטיסה חזור בשל המחלה.

חשוב לזכור, בעיקר כשטסים לתקופה ארוכה ולמספר רב של מדינות, כי כל מדינה יש לה את תקנות הקורונה שלה וכי ברגע אחד יכול להגיע זן חדש שיגרום לסגירת השמים או להגבלות שלא צפינו.

 

אובדן או גניבה של כבודה

גניבות ואובדן של כבודה הינו דבר שבשגרה בטיולי מוצ'ילרים. אובדן או גניבה של הכבודה יכול לשבש לכם את כל הטיול וחשוב לא לוותר על הרחבה זו.

 

כיסוי על אובדן או גניבה של טלפון נייד

גם מקרים של אובדן או גניבה של טלפון נייד הינם דבר דיי שכיח במהלך טיולי תרמילאים. מעבר לצער שבאיבוד הטלפון עם הזיכרונות הנמצאים בו, מדובר גם באחד הכלים החשובים שיש ברשותנו כאשר אנחנו מטיילים ברחבי העולם. הטלפון הנייד מהווה את הדרך העיקרית שלנו לתקשר עם משפחתינו ולתכנן את המשך הטיול.

 

אל תשכחו להתאים את הביטוח לאופי הטיול – אל תשכחו את הספורט האתגרי

נוסף לכיסויים שמוגדרים כמעט חובה במקרה של ביטוח תרמילאים ישנה הרחבה נוספת שנדרשת כמעט תמיד והיא הרחבת ספורט אתגרי. בדרך כלל טיולי תרמילאים כוללים בתוכם גם פעולות אקסטרים כמו: רפטינג, טיפוס הרים, טיול ג'יפים או אופנועים, צלילה וספורט ימי.

שימו לב, שחלק מהפעילויות שמוגדרות בפוליסות הביטוח בתור ספורט אתגרי לא יתאימו להגדרה האישית שלכם. לכן, בטרם בחירת הפוליסה בחנו את הגדרת הפוליסה לספורט אתגרי ובהתאם לתכנון שלכם בחרו אם להוסיף את ההרחבה או לא.

 

החשיבות של פיצוי בגין עיכוב בהגעת כבודה

מלבד מצב של אובדן או גניבה של כבודה, חשוב לשים לב כי ישנו גם סעיף המדבר על עיכוב בהגעת הכבודה. כאשר אתם מטיילים בדרום אמריקה או במזרח, במקרים רבים תרצו ישר אחרי הטיסה לעבור לעיירה או כפר רחוקים משדה התעופה ולא להישאר בעיר.

במקרים אלו אם הכובדה שלכם תתעכב אתם עשויים להיתקע בעיר לשעות ואף מספר ימים. חשוב לוודא כי הפוליסה כוללת בתוכה גם פיצוי בגין עיכוב בהגעת הכבודה, כך שתוכלו לרכוש לעצמכם את הדברים הבסיסים הדרושים לכם.

 

איך לבחור את חברת הביטוח המתאימה לתרמילאים?

כיום בשוק ישנן 5 חברות מרכזיות המעניקות פוליסות ביטוח לתרמילאים. חברות אלו הינן פספורטקארד, הפניקס, מגדל, הראל וכלל. הפוליסות של כל החברות יחסית דומות ולכן חשוב לשים לב לפרטים הקטנים ולהתאים את הפוליסה והחברה לצרכים והעדפות שלכם.

 

אופציית הארכת הביטוח והגבלת ימים

אחד הדברים החשובים שצריך לקחת בחשבון כאשר עושים ביטוח לתרמילאים הוא הגבלת ימי הביטוח והאפשרות להאריך את משך הביטוח כאשר נמצאים בחו"ל. מטיילים רבים בוחרים להאריך את הטיול כאשר הם נמצאים בחו"ל וחשוב שתהיה לכם הגמישות והאפשרות לעשות את זה.

ניתן לרכוש פוליסות ביטוח ארוכות יותר במקרה ותבחרו לטוס לתקופה ארוכה מזו המכוסה על ידי חברת הביטוח לטווח הגילאים שלכם, כדוגמה ביטוח לרילוקיישן או לסטודנטים שלומדים בחו"ל.

 

כשאתם בוחרים חברת ביטוח – המחיר הוא לא הכל

הרבה מוצ'ילרים מנסים לחסוך כמה שיותר בדברים טכניים, בכדי להשקיע את הכסף באטרקציות ולהאריך את משך הטיול. במקרה של ביטוח נסיעות למוצ'ילרים חשוב מאוד לא לחסוך ולבחור בחברה הזולה ביותר, אלא לבחון את כל הפרמטרים ולבחור בשקלול שלהם. לעיתים מחיר זול עלול לעלות לכם יקר במידה ותדרשו להפעיל את הביטוח.

 

שימו לב לזמינות חברת הביטוח

נושא חשוב נוסף הינו זמינות חברת הביטוח. למרבית החברות יש מוקד חירום טלפוני זמין 24/7. בחנו לאלו חברות יש אפליקציה נכונה ואפשרות לנהל שיחה עם נציג דרך הפייסבוק או הוואטסאפ. נוסף לכך, חשוב לבחון מהי דרך קבלת הכסף, לדוגמה בפספורטקארד הנציג מטעין את הכרטיס שלכם בסכום הדרוש לכם ואתם יכולים לשלם איתו ישירות.

חשוב לדעת כי גם  לביטוחו"ל יש מוקד 24/7 שפעיל עבור לקוחות החברה ומאפשר לכם גישה נוספת נוחה מאוד במקרה חירום.

 

השתתפות עצמית

בדיקה חשובה נוספת הינה גובה ההשתתפות העצמית. במרבית החברות אין השתתפות עצמית כלל או בהתאם לתנאים מסוימים (למשל בפספורטקארד אין השתתפות עצמית בשימוש בכרטיס החברה). עם זאת, בכלל למשל יש השתתפות עצמית של 50$.

 

ביטוחו"ל – מאפשר לכם להשוות ולרכוש ביטוח בלחיצת כפתור

ביטוחו"ל הינו מנוע השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל, מהיר ופשוט המאפשר לכם לא לבזבז זמן יקר. השלימו פרטים אישיים ובחרו את ההרחבות הדרושות לכם וברגע תקבלו הצעה מחברות הביטוח הגדולות בשוק והטובות בשוק, יחד עם המלצת המערכה אשר משכללת את כל המידע אודות חברת הביטוח והפוליסה שבחרתם.

מאמרים נוספים