ביטוח נסיעות לגיל הזהב 

יצאתם לפנסיה, והנה הגיע הזמן שלכם לטרוף את העולם. תכננתם טיסה לאירופה, ארה"ב או אפילו לדרום אמריקה, אך חושב לזכור, לפני שאורזים מזוודה ועולים על מטוס להרפתקה הבאה שלכם לא לשכוח להשוואת ולעשות ביטוח נסיעות לגיל הזהב.
ביטוח נסיעות לגיל הזהב

כאשר מתכננים טיסה לחו"ל חשוב מאוד לא לשכוח את נושא ביטוח הנסיעות לחו"ל. הביטוח מספק למטייל ראש שקט בידיעה שיש כיסוי לכל מקרה שידרש. בין אם לצרכים של אירועים רפואיים, תאונות או גניבה של כבודה וחפצים. לכן, חשוב מאוד לוודא כי לפני כל נסיעה לחו"ל אתם מקפידים על רכישת ביטוח נסיעות המותאם לצרכים האישיים שלכם ולאופי הטיול שבחרתם.

כאשר מדובר על ביטוח נסיעות לגיל הזהב, רבים יופתעו לגלות שלא קיימת פרימה ייעודית עבור אוכלוסיה זו. אם כן, מה כן חשוב לדעת כשעושים ביטוח נסיעות לגיל הזהב, מהי הרחבת החמרה במצב רפואי קיים ולמה אסור לכם לוותר עליה?

 

מה מכסה ביטוח הנסיעות הבסיסי?

באופן עקרוני כל חברת ביטוח מעניקה כיסוי שונה מעט עבור הביטוח הבסיסי. השוני מגיע בעיקר בסעיפים הספציפיים שנכללים ושאינם נכללים בתוך הכיסוי בכל חברת ביטוח. באופן כללי הביטוח כולל בתוכו הוצאות על אשפוז, הטסה רפואית לארץ, פינוי, טיפולי שיניים בחירום בלבד, הטסת מלווה לחו"ל ושהייתו וכרטיס נסיעה במקרה של דחיית החזרה.

 

האם יש חשיבות לגיל עצמו?

מבחינת חברות הביטוח, ככל שאדם מבוגר יותר כך עולה הסיכון שיידרש בטיפול רפואי. כמובן שהדבר תלוי גם בהצהרת בריאות שתדרשו למלא. נושא הגיל משפיע על מספר אלמנטים בביטוח נסיעות לחו"ל למבוגרים כמו מחיר הביטוח, משך זמן הביטוח המקסימלי ואפילו הסכמת חברת הביטוח לרכישת פוליסת הביטוח.

ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות לבטח כל אדם עד גיל 95, ללא כל צורך בהצגת מסמכים רפואיים. לעומת זאת, ישנן כאלו שיבקשו, החל מגיל מסויים, אישור רפואי המעיד על כך שאין מניעה לטוס וכי המצב הרפואי של המבוטח יציב ומאוזן.

 

מה המשמעות של מצב רפואי קיים?

אחד הדברים החשובים ביותר שביטוח נסיעות בסיסי אינו מכסה הינו מצב רפואי קיים. המשמעות הינה שאם במהלך השהות שלכם בחו"ל תדרשו לטיפול רפואי בשל מצבכם הרפואי הקיים אתם לא תהיו זכאיים להחזר מחברת הביטוח בגין ההוצאות הרפואיות שלכם.

מצב רפואי קיים מוגדר כאשפוז במהלך חצי השנה שקדמה לטיסה או נטילה של תרופות קבועות. למשל במקרים של סכרת (גם אם היא מאוזנת על ידי התרופות).

חשוב לדעת כי מבחינת חברת הביטוח לאחר שמילאתם את הצהרת הבריאות מתבצעת בדיקה של התשובות שלכם ובהתאם לכך יתווסף לביטוח שלכם אוטומטית גם ביטוח כיסוי החמרה של מצב קיים. בפועל מרבית חברות הביטוח לא יאפשרו לכם לרכוש ביטוח בסיסי בלבד.

ישנן תרופות ומחלות מסויימות אשר שכיחות מאוד בקרב בני הגיל השלישי והן אינן גורמות לעלייה במחיר הפרמיה שלכם.

 

אילו הרחבות נוספות מומלץ לעשות בביטוח נסיעות למבוגרים?

בנוסף להרחבה של החמרה במצב רפואי קיים שהינה חובה כמעט בכל מקרה של ביטוח נסיעות לבני הגיל השלישי, ישנן עוד הרחבות שחשוב לשקול עבור הנוחות והביטחון שלכם. הרחבות אלו ניתן לחלק לשתי קבוצות, הרחבות בהתאם לאופי הטיול והרחבות מומלצות תמיד.

 

הרחבות מומלצות

בהרחבות אלו ניתן לכלול הרחבות על אובדן וגניבה של כבודה או של מכשירי אלקטרוניקה, לדוגמא – טלפון נייד. הרחבה של גניבה ואובדן כבודה מומלצת כמעט לכל אדם ובעיקר בתקופת הפוסט קורונה בה אנחנו עדים לשיבושים ובעיות רבות בהגעת הכבודות ליעדן.

הרחבה נוספת שמאוד מומלצת ובעיקר עבור בני הגיל השלישי הינה הרחבת קורונה, בין אם מדובר על ביטול הטיסה בשל הדבקה או בידוד או בין אם מדובר על הארכת הנסיעה בשל הידבקות בקורונה ביעד הטיסה והצורך בטיפול רפואי. אומנם כולנו לומדים לחיות עם הקורונה ולהמשיך את שגרת חיינו, אך חשוב לבטח את עצמנו כדי לא לאבד כסף על ביטול ויתרה מכך לאפשר קבלת טיפול רפואי מתאים במידת הצורך.

 

הרחבות בהתאם לאופי הטיול

בני הגיל השלישי היום בוחרים להנות מיעדים אקזוטים ומאטרקציות אתגריות שונות ורבות. אופי טיול מהסוג שצוין מצריך התאמה של הרחבות למקרי חירום. לדוגמה במקרה של נסיעה לטיול סקי, נדרש לבצע הרחבה של ספורט חורף. דוגמה נוספת הינה הרחבה של ספורט אתגרי שכוללת בתוכה פעילויות כמו ספורט מים, סנפלינג ואפילו נסיעה בג'יפ בכביש לא מוגדר, רכיבה על סוסים וטיסה בכדור פורח.

 

מה המחיר הצפוי עבור ביטוח נסיעות לגיל הזהב

מחיר ביטוח נסיעות לחו"ל לגיל הזהב משתנה בין חברות הביטוח השונות, בהתאם להרחבות שבחרתם, גיל המבוטחים, כמות המבוטחים, מספר ימי הביטוח ומדינת היעד.

כדוגמה עבור נסיעה של 8 ימים לאירופה, עבור מבוטח בן 60 עם הרחבות של איתור וחילוץ, כבודה, כיסוי מגן קורונה מורחב, ביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיות וכיסוי החמרה של מצב רפואי קיים, תעלה בין 34 ל-52 דולר לתקופת הביטוח כולה. ביטוח זהה עבור בן 70 יעלה כבר בין 50 ל-86 דולר.

 

מה חשוב לבדוק כאשר מבצעים השוואה בין ביטוחים שונים עבור בני הגיל השלישי?

לפני שאתם בוחרים את חברת הביטוח והכיסוי הביטוחי חשוב מאוד לבחון מעבר לעלות, פרמטרים נוספים רבים אודות הביטוח וחברת הביטוח.

 

1. גובה הכיסוי

האלמנט הראשון שחשוב לבחון הינו גובה הכיסוי, בין אם גובה הכיסוי הכללי ובין אם בסעיפים ספציפים שרלוונטים לכם יותר. במקרים רבים הביטוח הזול ביותר עשוי לעלות לכם ביוקר בשל גובה כיסוי נמוך יחסית או סעיפים שאינם כלולים בפוליסה כלל.

 

2. גובה ההשתתפות העצמית

אלמנט חשוב נוסף שצריך לבדוק הינו גובה ההשתתפות העצמית, במקרים רבים הטיפול שתדרשו לו יהיה זול יחסית, כך שהשתתפות עצמית גבוהה עשויה להיות לא משתלמת עבורכם כלל וכלל.

 

3. תקופת הביטוח המקסימלית

סוגייה חשובה מאוד המשפיעה בעיקר במקרים של רכישת ביטוח נסיעות לבני גיל הזהב הינה סוגיית תקופת הביטוח. החל מגיל מסויים, חברות הביטוח מגבילות את תקופת הביטוח המקסימלית שניתנת למבוטח. במידה והחלטתם על נסיעה ארוכה חשוב לוודא כי חברת הביטוח מאפשרת ביטוח לכל התקופה.

דוגמה להשוואה בין תקופת הביטוח המקסימלית הניתנן בין חברות הביטוח המובילות בשוק:

גיל המבוטח פספורטקארד הפניקס הראל מגדל כלל ביטוח
61-65 90 120 120 60 120
66-70 90 120 120 30 120
71-75 90 120 120 15 90
76-80 30 60 60 15 90
81-85 30 30 30 10 60
86-90 30 30 30 7  

 

4. זמינות החברה

במקרי חירום חשוב מאוד לדעת כי חברת הביטוח זמינה עבורכם 24 שעות ביממה, בצורת מענה נגישה ובשפה שנוחה לכם. ישנן חברות בהן הזמינות הדיגיטלית (באפליקציות או באינטרנט) הינה מעולה וטובה אך המענה הטלפוני אינו עומד בסטנדרטים הגובהים ביותר, דבר שעשוי להקשות על אנשים מבוגרים.

נוסף למוקדים של חברות הביטוח הספציפיות ישנו גם מוקד חירום של ביטוחו"ל אשר עובד עם כל חברות הביטוח ומעניק ללקוחותיו מענה אנושי, נגיש וזמין 24/7.

 

5. דרך קבלת הטיפול הרפואי

בהקשר דומה, חשוב לברר ולוודא מהי דרך קבלת הטיפול הרפואי והתשלום. ישנן חברות בהן לצורך איתור השירותים תוכלו לפנות לנציג טלפוני שיברר עבורכם את כל המידע, וישנן חברות בהן הפנייה הינה אינטרנטית.

נוסף לכך, ישנן חברות בהן תדרשו לשם מכספכם ובחזרה לארץ תקבלו את ההחזר הכספי. לעומת זאת, ישנן חברות כמו פספורטקארד בהן לאחר פנייה לנציג, הכרטיס שברשותכם יטען בסכום הדרוש ותוכלו דרכו לבצע את התשלום.

 

ביטוחו"ל בקליק – הדרך הקלה והנוחה ביותר לעשות ביטוח נסיעות לגיל הזהב

ביטוחו"ל בקליק הינו אתר המעניק לכם במספר לחיצות כפתור פשוטות ובעמוד אחד אפשרות לבחור את כלל האלמנטים הדרושים לכם בביטוח. לאחר בחירת כלל ההרחבות ומילוי כל המידע הדרוש, תקבלו השוואת מחירים עבור ביטוחי נסיעות לחו"ל בין חברות הביטוח הגדולות ותוכלו לרכוש ישירות ביטוח ללא עיכובים נוספים.

מאמרים נוספים