הרחבת ביטוח ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור בביטוח נסיעות לחו"ל

נסעתם לחו"ל, שכרתם רכב, החנתם אותו בחנייה מול בית המלון, אך כשהתעוררתם בבוקר הוא כבר לא היה שם? באמצעות הרחבת ביטוח ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור בביטוח נסיעות לחו"ל תוכלו לבטח את עצמכם במקרה והרכב ששכרתם בחו"ל נגנב או נפגע בתאונה. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הרחבה זו ולמה היא יכולה לחסוך לכם הרבה מאד כסף.

 

איפה האוטו?!

ישראלים מעדיפים באופן גורף לשכור רכב כשהם נמצאים בחו"ל, בין אם מדובר על נסיעה משפחתית ובין אם מדובר בנסיעת עסקים. הרכב הוא האזור הפרטי שלכם כשאתם נמצאים בדרכים, הוא אמין והוא נוח מאד לשימוש, מביא אתכם בדיוק למקום שרציתם ומשחרר אתכם מן התלות בתחבורה ציבורית. אך הרכב שייך לחברת השכרה, והיא רוצה את הרכב שלה תקין ושלם בדיוק כפי שהיא מסרה לכם אותו, וסביר להניח שהיא גם דאגה להחתים אתכם על חוזה השכרה שבו אתם מתחייבים לפצות אותה על כל נזק שייגרם לרכב שלה במידה ותיקלעו לתאונה, או שהוא חלילה ייגנב. כך שאם הרכב השכור נשרט, חטף 'דפיקה' או חלילה נגנב, במידה ודאגתם לעצמכם מבעוד מועד לביטול השתתפות עצמית, אין לכם מה לדאוג, חברת הביטוח תכסה את ההוצאות שייגרמו לכם כתוצאה מכך, בכפוף כמובן לתנאי הפוליסה, וכל מה שאתם תצטרכו לעשות זה להיזהר יותר בפעם הבאה.

 

האם ביטוח הנסיעות הבסיסי כולל גם כיסוי למקרה שחברת ההשכרה תובעת אותי על נזק?

התשובה היא לא. במקרה וחלילה תיקלעו לתאונת דרכים עם רכב שכור, הכיסוי הביטוחי הבסיסי שלכם יכסה הוצאות רפואיות שיגרמו לכם כולל פינוי לבית חולים קרוב, התייעצות עם רופאים, רכישת תרופות וציוד רפואי על פי צורך, אך הוא בהחלט לא יכסה דבר בהיבט הניזקי, כך שבמקרה ואכן נקלעתם לתאונה בחו"ל ויש לכם רק ביטוח נסיעות בסיסי, לא תהיו מכוסים ומוגנים מפני תביעת חברת ההשכרה על הנזק שנגרם לרכב שלה. במידה ואתם תוהים אם ביטוח חבות צד ג' אינו מספק לכם את ההגנה הזו, התשובה היא שוב שלילית.

ביטוח חבות צד ג' מיועד לכל אותם מקרים שבהם פגעתם בשוגג באדם פרטי נוסף במהלך החופשה וגרמתם נזק לרכושו או לגופו, לדוגמא, הטענתם את הטלפון בבית המלון והסוללה התחממה וגרמה לדליקה, רכבתם על אופניים במהלך טיול ולפתע התנגשתם במישהו והפלתם אותו לקרקע. מדובר הן על אנשים זרים ואקראיים לחלוטין או מישהו מחבריכם או בני משפחתיכם שהיה איתכם בחופשה ונפגע ממכם בלי כוונה, אך לא על חברות שאיתן חתמתם על חוזה השכרה.

 

הרחבת ביטוח ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור בביטוח נסיעות לחו"ל

הרחבה זו מיועדת להגן ולכסות אתכם במקרה וחברת ההשכרה תובעת מכם פיצוי על נזק שנגרם לרכב שלה עקב תאונה, פריצה או גניבה. זה בהחלט יכול לחסוך לכם הרבה מאד עוגמת נפש וגם כסף רב, ובעיקר שקט נפשי כדי לדעת שיש מישהו מאחוריכם שדואג לכם במידה ו'הסתבכתם' שלא באשמתכם ולרכב של החברה נגרם נזק למרות שהשתדלתם מאוד לשמור עליו. הרחבה זו גם תעניק לכם את האפשרות להתמקד בעצמכם ובבני משפחתכם במידה והנזק נגרם במהלך תאונת דרכים שבהם נפצעתם, וכל דאגה שאתם יכולים להסיר מליבכם יכולה לעזור לכם עכשיו להשתקם ולהחלים מן הפציעה ולדאוג לבני משפחתכם שנמצאים איתכם.

 

האם חברת הביטוח יכולה לסרב לתביעה?

כן. חברת הביטוח שומרת לעצמה את הזכות לסרב לכסות את ההוצאות שנגרמו לכם לאחר תביעת חברת ההשכרה במקרים הבאים:

  • אי ציות לשילוט מקומי – אי ציות לרמזורים, שילוט, תמרורים או הוראות של שוטר אשר גרמו לתאונה? לא תוכלו לקבל החזר כספי. זיכרו, כשאתם בחו"ל, ייתכן והמנהגים וכללי הדרך יהיו מעט שונים מאשר בארץ, ואי ציות לתמרור עצור או תן זכות עלולה לסבך אתכם בתאונה מיותרת לחלוטין.
  • נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים – שתיתם קצת יותר מדי? התנסתם בכל מיני דברים מעניינים? חשוב שתהנו מן החופשה שלכם, אבל יותר חשוב שתשמרו על עצמכם בחיים. שתיה מופרזת, עישון סמים ( גם אם אתם באמסטרדם וזה מותר ) ואפילו נטילת כדורים לשיכוך כאבים או לטיפול במחלה שיש לכם אשר כתוב בהם במפורש כי אסור לנהוג איתם או לשתות איתם אלכוהול, עלולים לגרום לתאונות חמורות, להפגע ולפגוע באחרים.
  • פגיעה בזדון – משהו הרגיז אתכם ולכן חבטתם באוטו או בעטתם בו ולפתע אחד החלקים נפל? התעצבנתם על מישהו בכביש, 'חתכתם' אותו וגרמתם לתאונה? ייתכן ותאושמו בפגיעה בזדון, וזה חבל. את העצבים תפרקו במלמול כמה מנטרות או תספרו עד עשר, עדיף.
  • רשלנות – השארתם את הרכב רק לרגע ולא הרמתם ארמברקס? החניתם אותו במקום נטוש שנחשב לא בטוח? ייתכן ותואשמו ברשלנות. הקפידו תמיד להחנות את הרכב במקום בטוח ומוסדר, לסגור את הדלתות והחלונות ואם יש אזעקה או קודן להפעיל אותם. המנעו ככל הניתן מלאפשר לחברת ההשכרה פתח להאשים אתכם ברשלנות.

 

הרחבות נוספות שיכולות לחסוך לכם כסף רב ועוגמת נפש רבה

על מנת שתוכלו ליהנות מחופשה בראש שקט ולא לדאוג כלל, להלן מספר הרחבות מומלצות נוספות שיכולות לחסוך לכם הרבה מאד כאבי ראש ולהתמקד בבילוי, בהנאה ובצבירת זיכרונות יפים:

כיסוי חפץ יקר ערך

נוסעים לחו"ל עם תכשיטים יקרים, גיטרה, עגלת ילדים, תשמישי קדושה או ציוד ספורט יקר ערך? מומלץ לבטח אותם מראש באמצעות כיסוי ביטוחי לחפץ יקר ערך. בדרך זו תוכלו להיות בטוחים שגם  אם יאבד לכם הציוד שאתם זקוקים לו בחו"ל, הוא לא יגרום לכם לבטל או לקצר את הנסיעה בשל היעדרו. אובדן עגלת הילדים הכי נוחה, או את הגלשן האהוב עליכם דווקא בשיא עונת הגלים מצערת, אבל אילו פריטים שניתן להחליף בקלות יחסית, ואולי אפילו לאותו הדגם ממש שאהבתם. באמצעות כיסוי זה תוכלו לרכוש כל מה שאבד או נגנב לכם בחו"ל עד לגובה של 2000$.

אובדן או גניבת טלפון נייד

הטלפון הנייד שלנו הוא כבר מזמן לא רק אמצעי תקשורת, כל החיים שלנו נמצאים עליו, וזה כולל גם אמצעי בידור, מסמכים ותעודות, תמונות, אמצעי תשלום ועוד. כשהטלפון שלנו נגנב או אובד בחו"ל אנו נשארים ללא יכולת לתקשר עם הקרובים לנו הנמצאים בארץ, ולעיתים אפילו בלי כרטיס לרכבת שנמצא באופן דיגיטלי במכשיר. רכישה זריזה של מכשיר חדש תאפשר לכם לשחזר במהירות את כל המידע שלכם ( במידה וזכרתם לעדכן אותו בענן ) והמועקה תתחלף עד מהרה בתחושת הקלה.

 

ביטוחו"ל – להשוות ביטוח נסיעות לחו"ל ברגע

אתר ביטוחו"ל מאפשר לכם להשוות בנוחות ובקלות רבה בין שש החברות הגדולות במשק: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. באתר ניתן להשתמש במחשבון על מנת להשוות בין חבילות בסיס וגם להוסיף הרחבות שונות, לקבל מידע רלוונטי רב ולהבין טוב יותר איך לבחור חבילת ביטוח מושלמת עבור הנסיעה שלכם. בנוסף, למזמינים דרך האתר, יש אפשרות להעזר בחמ"ל ביטוחו"ל שנמצא לרשותכם 24/7 במקרה ומתעורר קושי מול חברת הביטוח.

מאמרים נוספים