הרחבות ביטוח נסיעות

זה לא משנה אם החופשה הבאה שלנו תהיה באיטליה, פריז או בכל יעד אחר – אין ספק כי עבור כל טיול תמיד נרצה לבטח את עצמנו, כך שנוכל להיות רגועים מאחר ואנו מוכנים לכל תרחיש. אמנם, אין הדבר מסתכם רק בבחירת הכיסוי הביטוחי – אלא גם בבחירת ההרחבות המתאימות. 

 

בחירת ההרחבה הנכונה עם ביטוחו"ל בקליק

בחירת ביטוח נסיעות זו בחירה לא פשוטה בכלל, וכך גם באשר לבחירת הרחבות. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן – בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם אודות כל ההרחבות שאתם צריכים להכיר, וכמובן להציג לכם את ביטוחו"ל בקליק – מנוע החיפוש שיקל עליכם לעשות את הבחירה הנכונה!

 

ביטוח ספורט אתגרי

בין כל ההרחבות שאתם צריכים להכיר – כמובן שהרחבת ביטוח עבור ספורט אתגרי עומדת בראש הרשימה, ואילו אותה תוכלו למצוא אצל רוב החברות המובילות היום, החל מפספורטקארד ועד למגדל. הרחבה זו בעיקר מכסה פעילויות שנחשבות לספורט אתגרי – כמו גלישה, טיולי ג'יפים, ספורט מוטורי, צלילה, בנג'י וכדומה. ההרחבה הזו מתאימה בעיקר לצעירים אחרי צבא שיוצאים לקראת "הטיול הגדול", שבדרך כלל יכלול לא מעט אטרקציות מסוג זה – אך נמליץ עליה עבור כל חופשה שתכלול פעילויות ספורטיביות כאלו. 

 

הרחבת ביטוח עבור ביטול נסיעה

הרחבה שאמורה לכסות מקרים שונים בהם נאלצנו לבטל את הנסיעה שלנו מסיבות מסוימות, כמו פטירה של קרוב משפחה, מצב רפואי פתאומי, מקרה חירום משפחתי וכן הלאה. כדאי לדעת כי הרחבה זו אינה מכסה רק את כרטיסי הטיסה – אלא בכלל, את העלות הכוללת שהשקעתם עד כה בטיול – כולל מקומות לינה, אטרקציות, הדרכות עבור טיולים מאורגנים ועוד. אולם, כמו כל הרחבה – גם כאן התנאים עשויים להשתנות בהתאם לחברת הביטוח, ולכן חשוב מאוד לבדוק אותם לעומק.

 

ביטוח עבור קיצור נסיעה 

הרחבה שמכסה אתכם במקרים בהם לא תבטלו את הנסיעה שלכם – אלא תצטרכו לקצר אותה בעקבות מקרה חירום כזה או אחר או מכל סיבה אחרת. גם כאן תקבלו את הכסף שלכם בחזרה, אך באופן יחסי בהתחשב בתקופה שכבר שהיתם בחו"ל וכמובן – משך הטיול המשוער שנשאר לכם. 

 

אובדן כבודה

הרחבת אובדן כבודה, הידועה גם בתור ביטוח כבודה בעצם מכסה אתכם מפני מקרים שונים של אובדן, גניבה או נזק מכל סוג אחר לכבודה שלכם – המזוודה והמטען איתם בעצם הגעתם לטיסה. במסגרת ההרחבה הזו, אם הכבודה שלכם נגנבה, אבדה וכדומה – תוכלו לקבל החזר כספי בגובה שווי הרכוש שלכם, עד לתקרה מסוימת – בהתאם לכתוב בפוליסת הביטוח שסגרתם. 

 

הרחבת איתור וחילוץ

הרחבה שאמורה לכסות את עלויות האיתור והחילוץ אם חלילה הלכתם לאיבוד או נקלעתם לאסון כזה או אחר בטבע במהלך הטיול שלכם. בדומה לביטוח ספורט אתגרי, הרחבה זו מתאימה בעיקר לצעירים בטיול הגדול – אך כמובן שהיא רלוונטית עבור כל טיול שכולל הליכה מרובה בחיק הטבע ובשטחים פתוחים. כדאי להדגיש כי הרחבה זו גם מכסה ברוב המקרים פינוי רפואי במידת הצורך – לרבות פינוי אווירי עם מסוק. 

 

בחירת ההרחבות שיתאימו לנו – פרמטרים שחשוב לשים לב אליהם

  • תנאי הפוליסה – לפני שאתם סוגרים הרחבה מכל סוג, וכן גם באשר לביטוח – עליכם לבדוק היטב את תנאי הפוליסה, כך שתוכלו להיות בטוחים כי הפוליסה הספציפית הזו באמת מכסה כל מה שאתם צריכים עבור הטיול שלכם.
  • מחיר – נכון, מחיר אינו הפרמטר העיקרי כלל כאשר זה נוגע לסגירת ביטוח והרחבות עבור טיול בחו"ל – אך הוא עדיין משחק תפקיד לא קטן, ולכן נמליץ לכם בכל זאת להשאיר מקום להשוואת מחירים. כדאי לדעת כי השוואת מחירים ובכללי, השוואה בין ביטוחים שונים והרחבות שונות הופכת להיות פשוטה בצורה יוצאת דופן כאשר אתם עובדים עם ביטוחו"ל בקליק.
  • סכום ההחזר – עבור הרחבות אשר כוללות החזר כספי כמו ביטוח ביטול נסיעה או ביטוח קיצור נסיעה גובה תקרת ההחזר משתנה בהתאם לחברת הביטוח, ולכן חשוב לבדוק מהו סכום ההחזר המשוער.

 

ביטוחו"ל בקליק – בחירת הרחבות מעולם לא הייתה פשוטה יותר

אין ספק כי בחירת ההרחבות הנכונות ובכלל – הפוליסה הנכונה אינה עניין של מה בכך. בדיוק לשם כך החלטנו להציג לכם את ביטוחו"ל בקליק – מנוע ההשוואה המוביל שעוזר לכם לקבל ברגע את כל המידע הרלוונטי אודות ביטוחים והרחבות שונות על מנת שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה.

 

שאלה זו בוודאי מעניינת במיוחד בצל המצב הביטחוני המתוח, שהגיע לשיא בעקבות האיום האיראני שרק התגבר בשבועיים האחרונים – ראינו לא מעט חברות תעופה שהחליטו להשהות את הטיסות שלהן לישראל, ואילו רובן הודיעו על חזרה משוערת רק לקראת יוני. ובכן, חשוב מאוד לדעת כי הרחבות ביטוח או קיצור נסיעה ברוב המקרים לא מכסות ביטול או קיצור מטעם חברת התעופה. אמנם, חברות תעופה מסוימות עשויות להציע החזר מסוים עבור ביטול או קיצור במסגרת התנאים שלהן. באופן כללי, הנוסע זכאי בהינתן תנאים מסוימים לכיסוי או פיצוי עבור ביטול טיסה מטעם חברת התעופה, אם כי חברות התעופה עשויות לטעון כי המצב הביטחוני הנוכחי של ישראל אינו בשליטתן, בדיוק כפי שלא מעט חברות תעופה טענו באשר להתפרצות נגיף הקורונה לפני 4 שנים. 

ובכן, התשובה היא לא. הרחבת אובדן כבודה אמורה לכסות אובדן כללי של כל הציוד והרכוש האישיים שלכם, איתם הגעתם לחו"ל – לא כולל טלפון סלולרי, מחשב נייד, מצלמה וכיוצא בכך, בעיקר מאחר וציוד אלקטרוני כזה נחשב ליקר מאוד בימינו. אולם, חשוב מאוד לדעת כי בכל זאת תוכלו לבטח את עצמכם – יש לא מעט חברות המציעות הרחבה אשר מכסה גם בפני מקרים כאלו. כך לדוגמא, אצל חברת הפניקס תוכלו למצוא הרחבת כיסוי לגניבת (או אובדן) מכשיר סלולרי, מצלמה או מחשב נייד בחו"ל. 

כלל לא, הרחבת ספורט אתגרי בדרך כלל אמורה לכסות טיפולים רפואיים בעקבות תאונה או פגיעה במהלך הפעילות עצמה, אך היא גם מכסה את כל המסביב – כולל פינוי במידת הצורך, טיסה חזרה לארץ ואפילו שיקום במידת הצורך.

ובכן, בדומה למכשירים אלקטרוניים – גם חפצים יקרי ערך אינם מכוסים ברוב המקרים במסגרת אובדן כבודה, וזאת בשל השווי הגבוה שלהם. באופן כללי, חשוב להבין כי הרחבת אובדן כבודה נועדה לכסות אתכם מפני אובדן או גניבה של המזוודה והפריטים החיוניים שלכם, כך שתוכלו לרכוש בהקדם ציוד חלופי. אולם, גם עבור פריטים יקרי ערך יש פתרון – הרחבת ביטוח כיסוי פריט יקר ערך. בהתאם לשמה, מדובר בהרחבה שבעצם מציעה לכם כיסוי רחב הרבה יותר בהשוואה להרחבת אובדן כבודה ממוצעת. למעשה, תוכלו לקבל כיסוי של עד 2000$ עבור פריט בודד, כמובן בהינתן תיאום מראש עם החברה המבטחת.