הרחבת ביטוח איתור חיפוש והצלה בביטוח נסיעות לחו"ל

הרחבת ביטוח איתור חיפוש והצלה בביטוח נסיעות לחו"ל

הרחבת ביטוח איתור חיפוש והצלה נכללת בדרך כלל בחבילת הבסיס של ביטוח נסיעות לחו"ל, אך ישראלים רבים בוחרים להסיר אותה על מנת לחסוך כמה שקלים מתוך מחשבה שהביטוח מתאים למי שיוצא למסע הרפתקאות נועז בג'ונגלים של דרום אמריקה ולא למי שקופץ לסופשבוע שופינג בפריז. אולם במאמר זה נראה לכם כי לא משנה לאיזה יעד אתם נוסעים ולא חשוב לכמה זמן, לא מומלץ להסיר הרחבה זו מחבילת הביטוח שלכם, כדי שבכל מקרה שלא יקרה, תהיו מכוסים.

 

ביטוח נסיעות בסיסי לחו"ל וההרחבות הכלולות בו

החל משנת 2017 חברות הביטוח מצרפות לכל חבילת בסיס לנסיעה לחו"ל גם את שלוש ההרחבות הבאות, אותן ניתן להסיר במידה ותהיו מעוניינים בכך:

  • ביטוח כבודה – ביטוח הכבודה מכסה אתכם למקרה שהמזוודה שלכם אבדה או ניזוקה קשות עד כדי כך שהתכולה שלה נהרסה. בדרך כלל ביטוח הכבודה יהיה בגובה של 2500$ לכל תכולת המזוודה או מקסימום של 300$ לפריט. זה מאפשר לכם לרכוש את מוצרי הבסיס שלהם אתם זקוקים כגון בגדים, הלבשה תחתונה, היגיינה ומוצרי רחצה.
  • חבות כלפי צד ג' – ביטוח זה מאפשר לכם החזר על הוצאות שנגרמו לכם במידה ופגעתם בשוגג באדם אחר או ברכושו. הביטוח תקף רק עם הוכח כי לא פעלתם ברשלנות או בכוונת זדון.
  • איתור חילוץ והצלה – הרחבה זו מאפשרת לכל מבוטח כיסוי למקרה שיאבד עימו הקשר או שייקלע לאיזור מוכה אסון. חשוב לזכור כי גם ערים מודרניות או איזורים בטוחים לנסיעה עלולות להקלע לאסון טבע, תאונה קשה או אירוע טרור, וכי הכיסוי אינו מיועד רק למוצ'ילרים.

 

הרחבת ביטוח איתור חיפוש והצלה בביטוח נסיעות לחו"ל

רוב הישראלים מאמינים כי אם מטרת הנסיעה שלכם היא להעפיל להרי ההימלאיה או להדרים עד לאנטארטיקה כדי לתפוס סלפי טוב עם פינגווין, חשוב שיהיה לכם הרחבת ביטוח איתור חיפוש והצלה בביטוח נסיעות לחו"ל בשל האופי המסוכן והלא בטוח של הטיול. אבל האמת היא שצרות יכולות לתפוס אתכם בכל מקום בעולם, גם אם בחרתם ביעד בטוח, במדינת עולם ראשון המצויידת במיטב בתי החולים וכוחות בטחון יעילים, וגם אם מסע השופינג שכה חלמתם עליו אמור להיות מסוכן רק לכרטיס האשראי שלכם. ההרחבה מכסה אתכם לכל מקרה שבו תהפכו, מכל סיבה שהיא, למנותקי קשר, למקרה שבו יתקוף את האזור שבו אתם שוהים אסון טבע כגון רעידת אדמה, שיטפון, שריפה, התפרצות הר געש או אירוע טרור. בעולם בלתי צפוי חשוב להתכונן לכל דבר, ותוספת של עוד כמה שקלים לביטוח הנסיעות שלכם יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות, על כל המשתמע מכך.

 

מה כבר יכול לקרות לי?

לא בכדי העולם כולו עסוק בדיונים על שינויי אקלים קיצוני, ולחוות גל חום כבד בפריז או בלונדון או גל קור עז בספרד כבר לא נחשב כל כך חריג. שטפונות וגשמים קיצוניים, ברד כבד או סופות רעמים וברקים כבר היכו גם במקומות עירוניים ומוסדרים כמו צפון איטליה, יוון, אוסטריה וגרמניה, ורעידות אדמה יכולות להתרחש בלי שום אזהרה מראש בכל נקודה בעולם. כך שגם אם בחרתם ביעד שהסבירות שמשהו קיצוני עלול להתרחש בו נראה לכם זניח ביותר, רצוי שיהיה לכם בכיס עוד כיסוי ביטוחי שיכול לחלץ אתכם מאיזור סכנה ולהביא אתכם בשלום הביתה.

 

מה יקרה לי אם אסיר את ההרחבה מחבילת הבסיס שלי?

במקרה הכי טוב תחסכו כמה שקלים, אבל תחשפו את עצמכם לסכנה שבמקרה שתקלעו לאירוע קיצוני כגון התקפת טרור, התהפכות רכבת, תאונה אוירית וכדומה, תאלצו לסמוך על כוחות ההצלה והשיטור המקומיים ולא תוכלו להעזר בצוותים ישראליים מיומנים ומנוסים לאיתור וטיפול בפצועים בשטח ולהביאם הביתה בשלום. בנוסף לעניין הבטיחותי והבטחוני, במידה ותיפצעו מאירוע בלתי צפוי כעין זה, ייתכן וחברת הביטוח תדחה את תביעת הביטוח שלכם בטענה שאינכם מכוסים.

 

ישראל – אימפריה של חילוץ והצלה

שנים של מלחמות ואירועי טרור הפכו את ישראל לאחת המדינות המיומנות ביותר באיזורי אסון, בדרך כלל ניתן לראות בהם את יוצאי יחידת 669 של צה"ל או בעלי נסיון מיוחד אחרים בכל הקשור לאיתור נפגעים, חילוצם והבאתם הביתה. ישראל שולחת משלחות בהתנדבות לאיזורים מוכי אסון מדי שנה כמעט, יחידות אשר מתמחות בהקמת בתי חולים של שדה, פינוי הריסות, מציאת ניצולים והצלת חיים בשטח. חברות הביטוח הפרטיות עובדות עם חברות פרטיות לחילוץ והצלה, והגדילה לעשות חברת הראל אשר הקימה יחידה משלה הנקראת הראל 669 ומתמחה בתרמילאים שניתקו קשר עם המשפחות. עם זאת, חשוב לציין כי גם בלב ניו יורק או אמסטרדם אפשר לפתע להסתבך בצרות ולהזדקק לאיתור. כשכל הנסיון והידע הזה עומדים לרשותכם, חבל לוותר רק כדי לחסוך כמה שקלים, ובעת צרה תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שמישהו מחפש אתכם, וגם ימצא אתכם.

 

איך זה עובד?

כמובן שאם לא הצלחתם להשיג את המבוטח למשך שעה כי הוא שכח להטעין את הטלפון, לא מומלץ להזעיק את יחידת החילוץ. אבל בכל מקרה שבו נותק הקשר עם הנוסע לאורך זמן לא סביר או שיש סיבה לחשוד שהוא נמצא במצב מסכן חיים, ניתן להפעיל את חברת הביטוח ומאותו הרגע היא תפעל על פי השלבים הבאים, כאשר כמובן יש הבדלים בין חברות הביטוח השונות. רצוי מאד לקרוא היטב את הפוליסה כדי להבין מהם התנאים שעליהם אתם חותמים:

  • מרגע הפעלת הביטוח, חברת הביטוח תקדיש עד שבעה ימים כדי למצוא את המבוטח וזאת באמצעות חיפוש במקום האחרון שבו הוא נראה ותשאול מכרים ואנשים שייתכן ויודעים היכן הוא או לאן הלך.
  • במידה ובמהלך שבעת הימים לא ניתן יהיה לאתר את המבוטח, תופעל יחידת החילוץ וההצלה שעובדת עם חברת הביטוח. לרוב מדובר בחברה פרטית הנמצאת בקשר עסקי עם חברת הביטוח, אך בהראל יחידת ההצלה שייכת לחברה.
  • חברת ההצלה תחפש את המבוטח עד חודש ימים וזאת על פי הכישורים והיכולות המבצעיות שלה והנסיון במקרים מעין אלו.
  • במידה וידוע כי המבוטח שהה באיזור מוכה אסון כגון תאונה אוירית, אסון טבע או אירוע טרגי אחר, חברת הביטוח תשלח מיידית את צוותי ההצלה אל האיזור כדי לחלצו משם מהר ככל הניתן.

 

מה קורה כשהמשבר הוא נפשי ולא פיזי?

ניתן להזעיק את כוחות איתור חילוץ והצלה גם למצבי חירום נפשיים. אדם הנקלע למצוקה נפשית קשה בחו"ל עקב טראומה או שימוש בסמים, ייתכן ולא יהיה כשיר מספיק כדי לחזור בארץ בעצמו. במקרים מעין אלו יישלח עם המחלצים גם צוות פסיכולוגי כדי לאבחן ולהעניק טיפול נפשי ראשוני למבוטח ולהחזירו הביתה בשלום.

 

איך אדע באיזה ביטוח לבחור?

באתר ביטוחו"ל ניתן אמנם להשוות ביטוחים בקלות רבה, אבל איך תדעו במה לבחור? חשוב לזכור כי המחיר הזול והמפתה אינו הסיבה העיקרית לבחור בחברת ביטוח. חשוב מאד לבדוק גם את גובה הכיסוי ואת התנאים העיקריים שהחברה מציעה לכם, ובעיקר את דרכי ההתקשרות עם החברה, אמצעי התשלום והזמינות. על מנת לעמוד בתחרות הקשה שבין החברות, כל חברת ביטוח הפכה יצירתית מאד בכל הקשור להפיכת ביטוח הנסיעות לחו"ל לקל ונוח למשתמש הישראלי. ישנן חברות שבנו אפליקציות חכמות, אחרות מכבות ומדליקות את הביטוח כדי לאפשר למשתמשים 'כבדים' לחסוך בכסף ובזמן, ישנן חברות שמציעות שירות עצמי מקוון, וכן הלאה. אמצעי התשלום גם הוא חשוב לא פחות. ישנן חברות שיציעו לכם כרטיס אשראי נטען שאיתו פשוט משלמים עבור שירות, תרופות, אביזרים וכדומה, ישנן חברות שיעניקו לכם התחייבות לטיפול בקליק אחד, וישנן חברות שיעבירו לכם החזר מיידי בביט. היבט חשוב נוסף הינו דרכי ההתקשרות, האם דרך האפליקציה? דרך ווצאפ? או אולי באמצעות הטלפון עם נציג אנושי? כל אלו חשובים ביותר במיוחד בזמן שבו תהיו נתונים במצוקה ותצטרכו מענה מיידי.

 

ביטוחו"ל – ביטוח נסיעות לחו"ל בקליק אחד  

אתר ביטוחו"ל הינו האתר הנוח והמהיר ביותר להשוואת מחירי ביטוח נסיעות לחו"ל בין החברות הגדולות במשק: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. באתר ניתן להשוות בין חבילות בסיס שונות, ההרחבות הנפוצות והמומלצות ולקבל מידע רב בנושא. בנוסף, חברת ביטוחו"ל מפעילה חמ"ל משל עצמה ללקוחותיה במידה ומתעוררת איזושהיא בעיה מול חברת הביטוח, כך שבמקרה ונתקלתם בקושי תוכלו להתייעץ ולקבל הסברים כיצד לפעול במקרים מסויימים. בדרך זו תוכלו לבחור את חבילת ביטוח הנסיעות לחו"ל המשתלמת ביותר, לחסוך זמן וכסף, וכל מה שישאר לכם לעשות זה לארוז, לנסוע ולבלות.

מאמרים נוספים