ביטוח נסיעות לטיולים ארוכי טווח ונוודים דיגיטליים

שוקלים לצאת לטיול הגדול שלאחר הצבא או לצאת לחקר מעמיק של התרבות האהובה עליכם? שוקלים להיות נוודים דיגיטליים? מעבר לעובדה שאנו מקנאים בכם, חשוב שתקחו בחשבון את הנושא הביטוחי ולא להקל בו ראש. ביטוח נסיעות לטיולים ארוכי טווח ונוודים דיגיטליים הינו מעט שונה מנסיעות רגילות לחו"ל וכך גם העלויות. באמצעות ביטוחו"ל תוכלו להשוות ביטוחי נסיעות בקלות רבה ולבחור לעצמכם את חבילת הביטוח המשתלמת ביותר עבורכם לנסיעה ממושכת לחו"ל. 

 

ישראלים מטיילים בחו"ל

האמרה הידועה אומרת שאין מקום בעולם שאין בו ישראלים, והיא בהחלט מבוססת על עובדות. ישראלים מאד אוהבים לטייל בעולם, לחקור את הפינות הכי נסתרות, לרקוד במסיבות אור ירח, ללמוד לעומק את ההיסטוריה והתרבות, האמנות והאדריכלות של ערי המזרח הרחוק, אירופה וארה"ב, לבצע טרקים מדהימים בהרים רחוקים, מדבריות פראיים וג'ונגלים שאי אפשר לבטא את שמם. הטיול הגדול לחו"ל או החלטה להפוך לנווט דיגיטלי הינה החלטה משנת חיים בה תהיו חשופים לתרבויות, שפות, נהגים ומנהגים, טעמים וניחוחות, מראות ונופים שונים מאד מארץ ישראל הקטנה והיפה שלנו, והעיקר שתחזרו הביתה בשלום. 

 

טיול ממושך בחו"ל 

קשה להגדיר מהו טיול ממושך בחו"ל כי יש כאלו שגם שלושה שבועות בחו"ל זה המון בשבילם. בעקרון חברות הביטוח מגדירות את הביטוח הסטנדרטי לנסיעה לחו"ל כנסיעה בת שלושים יום לצעירים וחמש עשרה יום לאלו שחצו את גיל 70. במידה ואתם מתכננים נסיעה ממושכת יותר חשוב שתיצרו קשר עם חברת הביטוח המועדפת עליכם, ספרו לה על מסלול המסע אותו אתם מתכננים, היעדים שאליהם תרצו לנסוע ומה הזמן המשוער שבו תשהו בכל יעד. בדרך זו תוכלו לתכנן את הביטוח שלכם לזמן השהות לחו"ל בצורה נכונה ומיטבית. ניתן גם לקחת מספר הצעות מחיר ממספר חברות ולבדוק עלות מול תועלת על ידי קריאה מעמיקה של הפוליסות שהן מציעות. הפרמטרים החשובים שצריכים להילקח בחשבון הם:

  • כמה זמן מקציבה חברת הביטוח לכל יעד אליו אתם מגיעים והאם ניתן לקצרו או להאריכו?
  • מהן דרכי ההתקשרות עם חברת הביטוח במידה ותרצו לשנות יעד, להאריך או לקצר את משך הביטוח, לשאול שאלות או לברר דבר מה בנוגע לפוליסה. אלו שאלות חשובות מאד שכדאי שתהיה להן זמינות גבוהה, כל זמן שאתם נמצאים באזור שיש בו קליטה. 
  • מה הכיסוי שהחברה מציעה והאם הוא כולל איתור, חילוץ והצלה?
  • מהן המגבלות שבהן אתם לא מבוטחים, כמו למשל, מדינה מסוימת או אזור מסויים, פעילות מסויימת כגון טיפוס הרים או שייט בנהר ועוד. 

ככל שתדעו יותר פרטים ותדעו מהן המגבלות של הפוליסה שלכם, כך לא תקחו סיכונים מיותרים שבסופו של דבר יסתבר שאין לכם פיצוי עליהם, ותמיד תהיו מודעים למועד פקיעת הביטוח שלכם. 

טיול ממושך בחו"ל 

 

נוודות דיגיטלית 

יחידים, זוגות ואפילו משפחות גילו כבר מזמן את יתרונות הנוודות הדיגיטלית. התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת לנו לעבוד מרחוק מאחר שלחברה המעסיקה אותנו או לעסק העצמאי שלנו אין זה משנה אם אנחנו נמצאים בפתח תקווה או ברישיקש. כל זמן שיש לנו חיבור לאינטרנט וקשר טלפוני, אנחנו מסודרים. חלק מן הנוודים הדיגיטליים אף עובדים במקצועות הטיול כגון מדריכי טיולים, מארגני טיולים, מארחים ובעלי הוסטלים, נהגים ועוד אשר שוהים דרך קבע בחו"ל לצורך פרנסה. מאחר ואינם מבקשים להפוך לאזרחים של המדינה בה הם נמצאים או נודדים מעיר לעיר וממדינה למדינה לעיתים תכופות לצורך עבודתם או מתוך רצון לגלות עולם תוך כדי עבודה, הם אינם יכולים לרכוש ביטוחים מקומיים ולכן תלויים בביטוחי נסיעות לחו"ל ארוכי טווח. 

 

איך בוחרים את הפוליסה הכדאית ביותר לנסיעה ארוכה?

באמצעות אתר ביטוחו"ל ניתן לעשות השוואת מחירים בין חבילות הביטוח השונות ולקבל תמונה ברורה יותר של כדאיות חברות הביטוח השונות. לפני שאתם בוחרים בחבילה המשתלמת ביותר מבחינת המחיר, חשוב לבדוק פרמטרים נוספים חשובים:

  • דרכי ההתקשרות עם חברת הביטוח – יש חברות שניתן לתקשר איתן דרך אפליקציה, דרך ווצאפ או דרך המייל. חשוב שתדעו את התנאים הללו כדי לשקלל אותם בבחירה שלכם על פי הנוחות. 
  • גמישות והתחשבות בנוסעים לטווח ארוך – ישנן חברות אשר מראש מציעות גמישות והתחשבות במטיילים לטווח ארוך וישנן כאלו המערימות קשיים, רצוי לבדוק זאת ולבחון את מראש. 
  • עלויות – לנסיעה לחו"ל לטווח ארוך מתווספות עלויות הביטוח ויש לשקלל אותן בתקציב ובתחשיב ההוצאות, אין לוותר על ביטוח נסיעות בשום אופן כדי שלא תקלעו למצוקה בחו"ל, ועליכם לשים לב למועדי פקיעת הביטוח ולדאוג לחידושו. 
  • איך חברת הביטוח משלמת? – יש חברות שמשלמות באמצעות כרטיס אשראי שנפתח במידת הצורך, באמצעות תשלומים לביט או באמצעות התחייבויות לגורם הרפואי. כך או אחרת, חשוב שתדעו איך מקבלים תשלום. 

 

הרחבות שחשוב לשקול לעשות

למרות שבשל התקציב הדל כל מה שאתם רוצים לעשות זה ללכת על ביטוח בסיסי, הקדישו לכך מחשבה נוספת ודאגו לביטוח רחב שאולי יעלה לכם עוד כמה שקלים שחסכתם ממלצרות או בייביסיטר, אבל זה יהיה לגמרי שווה את זה כשתקלעו למצוקה בחו"ל:

איתור חילוץ והצלה 

אם יש הרחבה שבשום אופן לא מוותרים עליה היא הרחבת איתור חילוץ והצלה. גם אם אתם נוסעים למסע דילוגים ברחבי ערי אירופה או בטן גב על החופים הקסומים של גואה, ייתכן ותקלעו למצב של ניתוק קשר עם הקרובים לכם, תאונת דרכים או מצב המחייב חילוץ מהיר בחזרה לישראל. 

קיצור או ביטול נסיעה בשל מצב רפואי 

חליתם או נפצעתם בחו"ל אבל יש לכם חוזה שכירות, תשלום מראש למספר שבועות בהוסטל, כרטיסים לטיסה ליעד הבא? אם תדאגו מראש לקיצור או ביטול נסיעה בשל מצב רפואי תוכלו לקבל החזר יחסי או מלא על ההפסד הכספי, לנוח ולהתאושש, להחלים ולצאת שנית למסע לחקר העולם. 

ביטוח כבודה וחפצים יקרי ערך

מטיילים עם עגלת תינוק? עוברים מיעד ליעד עם כלי נגינה? ציוד סקי או גלישה? יש לכם תשמישי קדושה כגון ספרי תורה ותפילין? זקוקים באופן קבוע לציוד רפואי, כיסא גלגלים, אופניים או כל דבר אחר? באמצעות ביטוח כבודה וביטוח חפצים יקרי ערך יכולים לכסות אתכם במעברים בין הארץ לחו"ל ובין יעדים שונים לכל מקרה של גניבה, אובדן או חבלה. בדרך זו תוכלו לרכוש ציוד חלופי או לתקנו מבלי לעצור את הטיול ומבלי להפסיד שום דבר. 

הרחבות שחשוב לשקול לעשות

 

ביטוחו"ל – להשוות ביטוח בקליק אחד ללא מאמץ 

ביטוחו"ל הינו אתר להשוואה בין חברות הביטוח הגדולות במשק הישראלי: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. באמצעות לחיצת כפתור תוכלו להשוות את חבילת הביטוח שאתם רוצים לרכוש בין החברות השונות, להוסיף או להסיר ( אם כי לא מומלץ ) הרחבות שונות ולגלות מהי חבילת הביטוח המשתלמת ביותר עבורכם. בנוסף, באתר ישנו מידע רב אודות רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל שיעזור לכם לבנות את חבילת הביטוח המושלמת עבורכם ועבור המשפחה שלכם. ביטוחו"ל מפעילים מוקד 24/7 במידה ונתקעתם בחו"ל ויש לכם בעיה מול חברת הביטוח. השירות מוגש בשפה העברית וניתן לקבל בו ייעוץ והכוונה מה לעשות במקרה ואתם זקוקים לחברת הביטוח שלכם. 

מאמרים נוספים