ביטוח נסיעות לתאילנד

נסיעה לתאילנד כבר מזמן לא מתאימה רק למוצ'ילרים. תאילנד הפכה בשנים האחרונות לגן עדן למשפחות, עבור זוגות בירח דבש וגם פשוט למי שמחפש קצת שקט, ים ושלווה. אך, גם בטיול השלוו ביותר, חשוב תמיד לזכור את הסכנות הקיימות ולרכוש ביטוח נסיעות לתאילנד.
ביטוח נסיעות לתאילנד

טיסה לתאילנד הפכה מכבר לאחת האטרקציות המובילות בקרב האוכלוסיה הישראלית, בין אם מדובר על חיילים משוחררים בטיול שאחרי הצבא, משפחות שטסות לטיול יחד או בני זוג שטסים לירח דבש רומנטי. כל אחד, צפוי להנות מהיופי של המדינה, להכיר את התרבות שלה ולהנות מהטבע שלה. אך, לפני שאורזים ומתכננים את כל האטרקציות בטיול חשוב לא לשכוח לעשות ביטוח נסיעות לתאילנד.

 

ביטוח נסיעות לתאילנד מה חשוב לדעת?

תאילנד נחשבת לדמויית גן עדן, מדובר במדינה אקזוטית, עם נופים מרהיבים, חופים מדהימים ומחירים זולים. אך, גם חשוב מאוד לזכור כי עדיין מדובר במדינה ענייה יחסית, שידעה אסונות לא מועטים. 

לכן, חשוב מאוד לוודא שאתם מבטחים עצמכם לתקופת כל הנסיעה שלכם, בביטוח שיאפשר לכם לקבל סיוע רפואי, כמו גם החזר כספי בדבר ההוצאות הרפואיות והוצאות הצלה או פינוי נלוות. בדיוק לשם כך ישנו ביטוח נסיעות לתאילנד שאסור לוותר עליו.

 

הביטוח הבסיסי

ביטוח הנסיעות הבסיסי שניתן לרכוש כולל בתוכו כיסוי עבור מקרים רפואיים דחופים כמו אשפוז, רכישת תרופות או ביקור אצל רופא. נוסף לכך הביטוח הבסיסי כולל בתוכו גם כיסוי עבור פינוי, העברת גופה, הטסה של בן משפחה במידת הצורך ואף כיסוי על פגיעה בצד ג'. מעבר לכיסוי הבסיסי ישנן הרחבות שונות שחשוב להכיר ולבחון, חלקן נחשבות כמעט לחובה למי שטס לתאילנד וחלקן תלויות בסוג הטיול ובגיל הטסים.

 

מי זקוק לביטוח נסיעה לתאילנד?

באופן כללי התשובה הינה כולם, כל אדם שטס לתאילנד צריך לעשות ביטוח נסיעות. הסיבה לכך הינה העובדה שביטוח הבריאות הממלכתי שניתן לכל תושב ישראלי, אינו תקף ביציאה לחו"ל. המשמעות הינה שקבלת טיפול רפואי בחו"ל תעלה ללא ביטוח נסיעות לתאילנד אלפי ואף מאות אלפי שקלים, בהתאם לנדרש.

 

מקיף קורונה – לא עניין של בחירה

אומנם נכון לספטמבר 2022, נראה כי הקורונה כמעט ונעלמה מחיינו ומרבית המדינות הורידו לחלוטין את הגבלות הקורונה בשטחן. אך, תאילנד דורשת מכל הנכנסים לגבולותיה להציג אישור על רכישת ביטוח מקיף קורונה אשר יכסה עלויות אפשריות הקשורות במחלה. לכן, במקרה של רכישת ביטוח נסיעות לתאילנד, לא ניתן לוותר על מקיף קורונה כלל.

ביטוח זה כולל ביטול נסיעה בשל אירוע הקשור בקורונה (בידוד או מחלה), הארכת שהות בחו"ל כתוצאה מהידבקות במגפה.

 

התאימו את ביטוח הנסיעות שלכם לאופי הטיול – אל תשכחו את הספורט האתגרי

אלמנט שחשוב מאוד לזכור הוא להתאים את הביטוח שאתם רוכשים לאופי הטיול שלכם. תאילנד הינה אחת המדינות שמאפשרות מנעד מאוד רחב של טיולים וסוגים שונים של חופשות. ניתן לנסוע למלון 5 כוכבים מפנק, לחופשת בטן גב. או לטוס לטיול ברחבי המדינה שכולל טרקים מטורפים וביקור בעיירות נידחות. אחת ההרחבות החשובות ביותר שמותאמות לאופי שונה של טיול הינה הרחבה של ספורט אתגרי.

 

מה כוללת הרחבה של ספורט אתגרי?

הרחבת ספורט אתגרי, משתנה בין חברת ביטוח אחת למשנתה. באופן כללי הרחבה זו כוללת בתוכה כיסוי בבור תאונות, פציעות או אירועים רפואיים שנגרמו כתוצאה מביצוע פעילות אתגרית. תחת הגדרה זו ניתן לכלול פעילויות מים (כמו: צלילה, גלישת רוח, בננות ורפטינג), רכיבת שטח (על אופנוע, אופניים או ג'יפ) ופעילויות הקשורות בגובה (כמו: סנפלינג, צניחה חופשית או באנג'י). 

חשוב לדעת כי אם תפגעו במהלך ביצוע אחת מהפעילויות המוגדרות בפוליסת הביטוח כספורט אתגרי ולא רכשתם הרחבה עבור ספורט אתגרי, הביטוח לא יכסה את עלויות הטיפול, שינוע או חילוץ שלכם. על כן, אם אתם מתכננים לאורך הטיול לבצע פעילויות אתגריות מהסוג תהיו חייבים לרכוש את ההרחבה.

 

עלות ההרחבה

השוואת מחירים בין חברות הביטוח העיקריות בתחום, בהתאם לעלות ההרחבה באופן ממוצע. 

 

פספורטקארד

מגדל

הפניקס

הראל

כלל ביטוח

ספורט אתגרי תעריף ליום

0.50 $, ליום לנסיעה של עד 30 ימים
  1.00$ לנסיעה מעל 30 ימים 

0.60 $ ליום

0.50 $ ליום

1.00 $ ליום

0.46 $ ליום

 

אל תוותרו על הרחבה לאיתור והצלה

איתור והצלה הינה הרחבה שכלולה בתוך הביטוח הבסיסי, אך ניתנת להורדה. במרבית המקרים לא מומלץ לוותר עליה והעלות שלה לא מול התועלת שתקבלו במקרה הצורך היא מטורפת. במקרה של טיסה לתאילנד, מדובר בהרחבה שהיא כמעט חובה. 

ההיסטוריה מלאה באסונות טבע שפגעו גם בי שנפש בערים מרכזיות ולא יצא לטרקים בהרים מרוחקים. לכן, לעולם לא ניתן לדעת מה עשוי להתרחש במהלך הנסיעה שלכם וחשוב להגיע מוכנים. חשוב לזכור, כי העלות של איתור והצלה במרבית המקרים הינו יקר מאוד (עשוי להגיע למאות אלפי דולרים) ולכן וויתור על הרחבה זו עשויה להיות בעייתית מאוד.

 

אל תשכחו כיסוי לכבודה וציוד דיגיטלי

אנשים רבים שרוצים לחסוך מחליטים לוותר על כיסוי עבור הכבודה שלהם במחשבה שאין להם פרטי ערך. אך, איבוד או גניבה של הכבודה יכולה לפגוע במהלך הטיול שלכם בצורה משמעותית. היום ישנה גם בעיה עולמית בעיכוב ואובדן של מזוודות בשדות התעופה. כיסוי לכבודה יאפשר לכם לרכוש את הציוד שדרוש לכם ולהתחיל להנות מהטיול שלכם ולא להידרש להמתין להגעתה. 

נוסף לכך, הרחבה זו מאפשרת גם כיסוי עבור מסמכים כמו דרכון למשל. תאילנד מוכרת בתור אזור עם גניבות רבות, לכן כיסוי על כבודה יכול לעזור לכם משמעותית במקרים אלו. כאשר בוחרים הרחבה זו, ישנם הבדלים מהותיים בין חברות הביטוח, חשוב לוודא כי חברת הביטוח מכסה אובדן וגניבה של הכבודה ולא רק מקרים של גניבה.

 

הרחבה על ציוד דיגיטלי בביטוח טיסה לתאילנד

חשוב לדעת שהרחבה עבור כבודה אינה כוללת בתוכה כיסוי עבור טלפון נייד, מחשב או מצלמה. עבור כל אחד מהפריטים הללו ישנה הרחבה ייעודית שמכסה למקרים של אובדן או גניבה ומומלץ לרכוש אותה אם מגיעים עם ציוד דיגיטלי יקר למדינה.

 

שימו לב לתקופת הביטוח הדרושה לכם

תאילנד נחשבת ליעד לטווח ארוך, אנשים רבים בוחרים לטוס למזרח בכלל ולתאילנד בפרט לתקופה של חצי שנה או יותר. חשוב לדעת כי באופן עקרוני התקופה הארוכה ביותר לרכישת ביטוח נסיעות לתאילנד עומד על 180 ימים (שהם כחצי שנה). אם אתם מתכננים טיסה ארוכה יותר, חשוב לבחון האם ניתן להאריך את הפוליסה או האם יהיה לכם משתלם ומתאים יותר לרכוש ביטוח עבור רילוקיישן או ביטוח המתאים לסטודנטים בחו"ל.

 

דרכי תשלום לטיפול הרפואי הדרוש לכם

עם כל היופי שקיים בתאילנד, עדיין מדובר במדינה לא מפותחת מבחינת תחום הבריאות. חשוב לדעת מראש מהי הדרך שחברת הביטוח אותה בחרתם מחזירה לכם תשלום וכיצד תדרשו לשלם לטיפול הרפואי. 

למשל פספורטקארד מעניקה ללקוחות שלה כרטיס מגנטי נטען, אשר בו נטען הסכום שדרוש לתשלום ברגע האמת. במקרים אלו, תוכלו להעביר את האשראי לתשלום מהיר ללא צורך לשלם מכספכם. חשוב לבדוק האם המקום המטפל מקבל אשראי, במידה ולא, תדרשו לגשת לכספומט ולמשוך דרך הכרטיס את הסכום שדרוש לכם. 

לעומת זאת, ישנן חברות שהחלו לאחרונה בהעברת החזר עד סכום מסויים למבוטחים, דרך הביט, עוד במהלך הטיול. מדובר בשיטה נוחה מאוד, אך עדיין תדרשו להשתמש בחלק ממסגרת האשראי או בחלק מהמזומן שנמצא ברשותכם.

 

ביטוחו"ל עושים עבורכם את העבודה הקשה – בוחרים ומשווים ביטוח נסיעות לתאילנד

ביטוחו"ל הינה פלטפורמה ייעודית השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל. ההשוואה מתבצעת בין החברות העיקריות והמומלצות ביותר בשוק. את ההשוואה ניתן לעשות במהירות ובקלות, כאשר כל המידע הדרוש לכם נמצא במסך אחד וניתן בכל רגע לתקן או לשנות בהתאם לדרוש לכם. לאחר ביצוע ההשוואה ניתן לרכוש בלחיצת כפתור את הפוליסה הנבחרת.  

מאמרים נוספים