ביטוח נסיעות להודו

הודו נחשבת למדינת השלווה, הבודהיזם והרוחניות שרבים מאוד רוצים לבקר בה. אך, היא גם נחשבת למדינת עולם שלישי. עם תנאי היגיינה מוגבלים ושירותי רפואה מוגבלים. לכן, חשוב מאוד בכל טיול להודו לא לשכוח לעשות ביטוח נסיעות להודו, כך שתוכלו להנות ברוגע.
ביטוח נסיעות להודו

הודו נחשבת ליעד ייחודי מאוד שכולל בתוכו חוויה רב גוונית ומעניינת. מצד אחד מדובר באחת המדינות הצפופות ובעלות האוכלוסייה הגדולה ביותר ומנגד מדובר במקדש הרוחניות והשלווה, מדובר במדינה ששימרה את הטבע המופלא שבו בורכה ומנגד בעלת אחוזי עוני מטורפים. לכן, כל נסיעה להודו יכולה לבעלת אופי שונה לחלוטין ולהתאים לאופי שונה של אנשים. לכן, השלב החשוב ביותר לפני הטיסה הוא לרכוש ביטוח נסיעות להודו המותאם לצרכים שלכם.

 

האופי הייחודי שבטיסה להודו

בעבר הודו סומנה כמדינה המתאימה לתרמילאים שטסים להשתחרר אחרי הצבא ולעשות סמים. היום כולם יודעים שהודו הינה יעד פופולרי עבור כל נתחי האוכלוסיה. החל מחיילים משוחררים שטסים למזרח לתקופה ארוכה ועד למשפחות שטסות להכיר את התרבות, להנות מהנופים והאכול. 

את הודו ניתן לחלק לערים מרכזיות וצפופות ולעיירות קטנות ונידחות שייתכן שאף לא תצליחו למצוא על המפה. כתוצאה מכך היא מאפשרת לכם לחוות טיולים שונים, אקסטרים, טרקים, אשרמים ועוד חוויות נפלאות ושונות שמתאימות בדיוק לכם.

 

למה חשוב לעשות ביטוח נסיעות להודו?

ראשית חשוב לדעת כי ביטוח נסיעות לחו"ל הינו חובה בנסיעה לכל מדינה שתבחרו לנסוע אליה וזאת משום שהביטוח הממלכתי שכולנו מבוטחים בו, אינו תקף בחו"ל ולכן כל טיפול רפואי שתזדקקו לו עשוי לעלות לכם אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. 

בנוסף לכך, הודו נחשבת למדינת עולם שלישי, מערכות הבריאות בה וההיגיינה אינן מושלמת ועל כן נדרש להיות זהירים מאוד. ישנם מקרים רבים של תיירים אשר חוטפים וירוסים, קלקול קיבה ואף טפילים שונים שחשוב מאוד לאבחן ולטפל בהם בהקדם.

 

ביטוח נסיעות בסיסי להודו – האם זה מספיק?

ביטוח הנסיעות הבסיסי הינו ביטוח רפואי כללי מאוד וגנרי שאינו מותאם לסוגים שונים של טיולים, ארצות או מקרים רפואיים. הביטוח כולל בתוכו כיסוי בגין טיפולים רפואיים שונים. אלו כוללים בתוכם: פנייה לרופא, פינוי לבית חולים, אשפוז, רכישת תרופות ואף טיפולי חירום דנטליים. מעבר לכך הביטוח כולל בתוכו כיסוי בגין הריון שהתגלה לראשונה בחו"ל, כרטיס טיסה לישראל למבוטח, כיסוי בגין פגיעה בצד ג' וגם הטסה של בן משפחה לחו"ל במקרי הצורך. 

אך, חשוב לדעת כי ביטוח הנסיעות הבסיסי אינו כולל מקרים של החמרה של מצב רפואי קיים, אובדן וגניבה של כבודה, ביטול טיסה, פגיעה כתוצאה מספורט אתגרי וביטול טיסה כתוצאה מקורונה. עבור כל אלו תדרשו לעשות הרחבות שונות. בדרך כלל להודו, הביטוח הבסיסי אינו מספיק ונדרש לעשות חלק מההרחבות וזאת בהתאם לגיל שלכם, מצב בריאותי והתכנון עבור הטיול.

 

איתור והצלה, ההרחבה החשובה לכם ביותר

אחת ההרחבות החשובות ביותר למטיילים בהודו הינה הרחבה בגין איתור והצלה. הודו הינה מדינה קשת יום ועל כן התשתיות בה הן לא מהמתקדמות בעולם. על כן, אתם עשויים להיקלע למצב שתידרשו באיתור והצלה גם אם נסעת בסך הכל לעיירה מבודדת ולא רק אם יצאתם לטרקים בהרים. 

חשוב לשים לב, כי הרחבה זו בדרך כלל מצורפת אוטומטית לביטוח הבסיסי בתוספת הרלוונטית. ניתן לבחור להסיר את ההרחבה, אך הדבר אינו מומלץ כלל וכלל.

 

שימו לב להגדרות של ספורט אתגרי

הרחבה חשובה נוספת בביטוח טיול להודו הינה ההרחבה של ספורט אתגרי. ספורט אתגרי מוגדר בכל פוליסת ביטוח בצורה מעט שונה ומוכללים בו סוגים שונים מעט של פעילויות ספורט. אך, בדרך כלל יופיעו שם פעילויות כמו באנג'י, צלילה, נסיעה על אופנוע בדרך עפר וטרק.

חשוב לדעת כי בחלק מהעיירות הדרך היחידה להגיע אל העיירה הינה בנסיעה בדרכי עפר וכורכר עם אופנוע או ג'יפ. במקרה של תאונה, חברת הביטוח עשויה להגדיר את האירוע כספורט אתגרי ובכך להימנע מהתשלומים הנחוצים. על כן, חשוב מאוד להוסיף לביטוח הנסיעה שלכם להודו גם את ההרחבה של ספורט אתגרי.

 

שימו לב לתקופת הביטוח האפשרית

רבים בוחרים לטוס להודו לתקופות ארוכות מאוד. מרבית חברות הביטוח מעניקות ביטוח נסיעות להודו לתקופה של 180 ימים ללא כל בעיה. אך, עבור מטיילים מבוגרים (מעל גיל 60), הביטוח עשוי להגביל את תקופת הביטוח משמעותית. נוסף לכך אם תבחרו להאריך את הטיול שלכם מעבר ל-180 ימים ייתכן ותידרשו לרכוש ביטוח נסיעות לרילוקיישן או לסטודנטים ולא להסתפק בביטוח נסיעות להודו לתיירים.

 

התאימו את ביטוח הטיסה להודו למשך הנסיעה שלכם

טיסות ארוכות מגיעות עם הרבה חוסר וודאות. המשמעות הינה שייתכן ותרצו או תידרשו לקצר את הטיול, בין אם מסיבה אישית, משפחתית או בריאותית. במקרים אלו אתם תידרשו להחליף כרטיסי טיסה ואף לבטל מלונות או אטרקציות שכבר בחרתם ושילמתם. עבור מקרים מהסוג ישנו ביטוח בעבור קיצור נסיעה המעניק כיסוי של בין 4,000 ל-8,000 דולר.

 

ביטול הטיסה – התכוננו לבלתי צפוי

במקרים בהם תכננתם את הטיסה מבעוד מועד ורכשתם את הכרטיסים תקופה ארוכה לפני הטיסה, מומלץ מאוד לבחור בהרחבה של ביטול טיסה. הרחבה זו תאפשר לכם בהתאם לתנאי הפוליסה לבטל את הטיסה ולקבל פיצוי כספי בגובה של 4,000 עד 7,000 דולר.

 

איך להתאים את חברת הביטוח המתאימה ביותר לביטוח נסיעות להודו?

אחרי שהבנתם מהו תמהיל הביטוח הדרוש לכם, הגיע הזמן לבחור בין חברות הביטוח הרבות שקיימות. הנה לפניכם מספר אלמנטים שחשוב לבחון כאשר רוצים להתאים את פוליסת הביטוח וחברת הביטוח לצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

המחיר – לא מה שאתם חושבים

הנטייה שלנו כישראלים הינה לבחור את המוצר הזול ביותר שקיים בשוק וזאת בעיקר כאשר מדובר על מוצרי ביטוח למינהם. אך, יותר חשוב לבחון כי הביטוח מתאים לצרכים שלכם ולא שהמחיר הינו זול במיוחד. לעיתים גבוהות ניתן לראות קורלציה בין מחיר ביטוח נמוך לבין גובה הכיסוי או הסעיפים השונים בפוליסה. לכן, דאגו להתאים את הפוליסה לצרכים שלכם ולא רק לנסות לקצץ בעלויות.

 

התאמת הפוליסה לצרכים שלכם

האלמנט השני שחשוב לוודא הינו ההתאמה של הפוליסה לצרכים שלכם. חשוב לדעת כי ביטוח הנסיעות הבסיסי להודו במרבית חברות הביטוח הינו דומה מאוד ואין השפעה משמעותית לכיסוי גבוה יותר או לסעיפים קטנים. ההבדל המשמעותי יותר מגיע בחלק של ההרחבות השונות.

למשל, ישנן חברות ביטוח שונות אשר מעניקות כיסוי עבור כבודה רק במקרה של גניבה ולא במקרה של אובדן. או חברות אשר מגדירות בצורה שונה ספורט אתגרי ומחלה קיימת. לכן, בחנו האם הפוליסה, ההרחבות והכיסויים מתאימים לצרכים הספציפיים שלכם, לגיל, למצב הבריאותי ולאופי הטיול שלכם.

 

שימו לב לגובה ההשתתפות העצמית

חברות רבות ושונות מצטרפות לטרנד של ביטול ההשתתפות העצמית. כיום פספורטקארד, מגדל והפניקס מעניקות כיסויים רחבים מאוד ללא כל השתתפות עצמית. לעומתן חברת הראל וכלל ביטוח דורשות השתתפות עצמית של 50$. 

אומנם כאשר מדובר על מקרים חמורים שדרושים טיפול ממושך וסכומי כסף גדולים, מדובר בסכום קטן. אך, זכרו כי ישנן חלופות טובות וכי לעיתים הטיפול שתידרשו לו יעלה רק כמה מאות דולרים, כך שההשתתפות העצמית יכולה להיות משמעותית.

 

דרך קבלת הטיפול הרפואי והתשלום

חשוב לדעת כיצד מתבצע התשלום בעת קבלת הטיפול הרפואי. חברות רבות מצטרפות היום לאפשרות של כרטיס אשראי נטען. באמצעות נציג החברה מטעין את הסכום שדרוש לכם ולאחר מכן אתם משלמים עם כרטיס האשראי ללא צורך במשיכת כסף מהחשבון שלכם. 

לעומת זאת, ישנן חברות אשר התשלום בעבור טיפולים וביקורים מתבצע על ידי המבוטח ולאחר מכן, זה מקבל החזר כספי לחשבון הבנק (בין אם דרך הביט באופן מיידי או לאחר הגשת תביעה).

 

ביטוחו"ל הדרך הקלה והפשוטה ביותר לעשות כבר עכשיו ביטוח נסיעות להודו

ביטוחו"ל הינה פלטפורמה המאפשרת לכם לבחון חברות ביטוח שונות ולהתאים לכם את פוליסת הנסיעות להודו הטובה והמתאימה לכם ביותר. באתר ביטוחו"ל תוכלו למלא את כלל הפרטים הרלוונטים, לבחור את ההרחבות הדרושות לכם ולהזמין את הביטוח המומלץ, כל זאת במספר לחיצות כפתור ובעמוד אחד פשוט ונוח. 

מאמרים נוספים