ביטוח נסיעות לאלבניה

אלבניה נחשבת לאחת המדינות היפות והמרתקות באירופה, אך גם למדינה שמרבית הישראלים עדין לא הכירו כיעד תיירותי שווה. במדינה תוכלו לראות נופים מרהיבים ולהנות מחוויה קולינרית ותרבותית מרתקת. אך, לפני שאתם אורזים מזוודות, אל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לאלבניה.
ביטוח נסיעות לאלבניה

אלבניה נמצאת בחבל הארץ שמחבר בין מזרח אירופה והמזרח התיכון. מעבר לעובדה שאזור זה הינו ייחודי באופי הטבע ובנופים הקיימים בו, המדינה הבלקנית הקטנה גם מחברת שלל רחב מאוד של תרבויות, החל מהמורשת הבלקנית העתיקה ודרך כלל התרבויות שכבשו אותה לאורך השנים כמו התרבות העות'מנית. אחרי שהחלטתם שזהו יעד הטיסה הבא שלכם, הגיע הזמן לעשות ביטוח נסיעות לאלבניה ולהבין מה הוא צריך לכלול ולמה מדובר בביטוח חובה?

 

ביטוח נסיעות לאלבניה – ביטוח חובה גם כשטסים לאירופה

טיסות לאירופה הפכו לאורך השנים לעניין מהיר, פשוט ובמקרים רבים גם זול, כך שלעיתים זה מרגיש כאילו יצאנו לטיול ממש קרוב לבית. ולמרות כל זאת, חשוב לזכור שבכל חצייה של הגובל מישראל, ביטוח הבריאות שלכם אינו תקף. 

המשמעות הינה, שהכיסוי הביטוחי שלכם בישראל אשר מאפשר לכם לקבל טיפול רפואי מלא בחינם או בתשלום סימלי, אינו תקף בחו"ל ואינו מכסה מקרים רפואיים שמתרחשים בחו"ל ואשר דורשים קבלת טיפול מחוץ לכותלי מדינית ישראל. בפועל, כמובן שתוכלו לקבל את הטיפול הרפואי שיידרש לכם, אך הדבר צפויי לעלות לכם סכומי כסף גדולים מאוד. 

נוסף לכך, חשוב לזכור שמקרים רפואיים רבים ובעיקר כאשר מדובר במקרי חירום, אינם מסתיימים בבדיקה יחידה או ביקור מהיר אצל הרופא והם יכולים לדרוש גם פעולות נלוות כמו פינוי לבית חולים או מרפאה, הטסה רפואית לארץ ושהייה נוספת בחו"ל. העלויות עבור הסעיפים הנלווים הללו יכולות להגיע גם הן לאלפי ואף מאות אלפי שקלים.

 

מה כולל ביטוח הנסיעות הבסיסי לאבניה?

ביטוח הנסיעות הבסיסי לאלבניה, מעניק לכם כיסוי ביטוחי עבור כל הנושאים הרפואיים בחירום שאתם יכולים להידרש אליהם בחו"ל. כדוגמה: פנייה לרופא, בדיקות רפואיות שונות, אשפוז, רכישת תרופות, טיפולי חירום בתחום הדנטלי, הריון שמתגלה לראשונה בחו"ל ועוד. 

נוסף לכך, ביטוח זה מכסה גם פעולות נלוות שקשורות בכם או בטיפול רפואי שתדרשו לו. כמו למשל: ביטוח צד ג', הטסה של קרוב משפחה, החזר עבור שהייה ממושכת יותר בחו"ל (כתוצאה ממקרה ביטוחי), הטסה רפואית ועוד.

 

אילו הרחבות חובה לעשות?

מעבר לביטוח הבסיסי, ישנן הרחבות רבות שיכולות להיות שימושיות מאוד עבורכם. ישנן הרחבות שנדרשות רק באופי מסוים של טיול או במקרים של מצבים רפואיים שונים וישנן הרחבות שנחשבות לכמעט חובה עבור כל מי שעושה ביטוח נסיעות לאלבניה. בתוך אלו ניתן לציין את ההרחבה עבור אובדן או גניבה של כבודה ואת ההרחבה עבור חילוץ והצלה.

 

כבודה

ההרחבה הראשונה הינה ההרחבה עבור אובדן או גניבה של כבודה. מדובר בהרחבה אשר מעניקה לכם כיסוי שנועד לאפשר לכם לרכוש מחדש את המוצרים שדרושים לכם ושנגנבו. הרחבה זו חשובה במיוחד לאור המקרים הרבים של אובדן כבודה בטיסות ברחבי העולם כולו. 

חשוב לוודא האם ההרחבה שאתם רוכשים כוללת גם פיצוי עבור עיכוב בהגעה של הכובדה. דבר שיכול לעזור לכם מאוד במקרים מהסוג. נוסף לכך, חשוב לדעת כי הרחבה זו אינה כוללת בתוכה כיסוי עבור חפצי ערך ועבור מוצרים דיגיטליים כמו מחשב נייד או טלפון נייד. לאלו ניתן לרכוש הרחבה ייעודית נוספת.

 

חילוץ והצלה

הרחבת חובה נוספת, שרבים בוחרים לוותר עליה בטיולים לאירופה ומדובר בטעות חמורה, הינה ההרחבה עבור חילוץ והצלה. הרחבה זו מעניקה לכם כיסוי בכל מקרה שבו אתם עשויים למצוא את עצמכם במצב בו תדרשו באיתור, חילוץ או ההצלה. 

כאשר מדובר על מדינות כמו אלבניה, הסיכונים הינם קטנים יחסית, אך לא חסרים מקרים של מטיילים שאבדו או נפצעו באזורים מרוחקים ומבודדים. כמו כן, כיסוי זה יכול להיות מציל חיים גם במקרים של אסונות טבע שונים שיכולים להתרחש בכל נקודה בעולם. חשוב לדעת כי הרחבה זו אינה רק מעניקה לכם את הכיסוי עבור השירות אלא מעניקה לכם את השירות עצמו באמצעות חברת החילוץ שעובדת עם חברת הביטוח שלכם.

 

הרחבות שיתאימו לסגנון הטיול לאופי שלכם

מעבר להרחבות שכולם צריכים להכיר, ישנן גם כמה הרחבות שנדרשות בהתאם לסוג הטיול שלכם, לגיל ולמצב הרפואי שלכם.

 

ביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה ברכב שכור

הרחבה ראשונה מהסוג הינה הרחבה עבור ביטול השתתפות עצמית עבור רכב שכור. הרחבה זו רלוונטית למי שהחליט להשכיר רכב באלבניה והיא נועדה לכסות את החלק של ההשתתפות העצמית במקרים של תאונות דרכים.

 

ספורט אתגרי

הרחבה נוספת שתלויה בסוג הטיול שתבחרו לעשות הינה הרחבה עבור ספורט אתגרי. נדרש להוסיף הרחבה זו לביטוח הנסיעות לאלבניה במקרים בהם אתם מתכננים אטרקציות המוגדרות כספורט אתגרי. ברשימה של הפעילויות הנופלות בקטגוריה זו ניתן למצוא פעילויות כמו ספורט ימי, רכיבה על אופנוע שטח, נסיעה בג'יפים ואף טיולי טרקים שונים.

 

הרחבה עבור מצב רפואי קיים

ההרחבה האחרונה שאתם צריכים להכיר בהקשר האישי, הינה הרחבה עבור החמרה במצב רפואי קיים. הרחבה זו הינה חובה עבור מי שעומד בקריטריונים של מצב רפואי קיים (אשפוזים לפני הטיסה, מחלות כרוניות מסוימות ונטילת תרופות).

חשוב לדעת, כי במהלך תהליך רכישת הפוליסה תדרשו למלא הצהרה רפואית. בהתאם לתשובות שתציגו בה, חברת הביטוח תגדיר האם אתם חייבים לרכוש הרחבה זו. ללא רכישה של הרחבה זו לא תוכלו לרכוש את הביטוח כלל וכלל.

 

איך לבחור חברת ביטוח מתאימה

אחרי שהחלטתם על כל ההרחבות שדרושות לכם, הגיע השלב האחרון בתהליך שהוא בחירת חברת הביטוח. רבים מניחים שכל חברות הביטוח מעניקות בדיוק את אותו הכיסוי ואת אותם השירותים. אך, לא כך הדבר וחשוב לבחון את הנושאים החשובים בפוליסה בטרם רכישתה.

 

אל תתייחסו רק למחיר

אנשים רבים בוחרים את פוליסת הביטוח בהתאם למחיר בלבד. אך, חשוב לדעת כי במקרים רבים מחיר זול מאוד של הביטוח יעיד על כיסוי נמוך יחסית או התניות רבות יותר. כך, שבסופו של דבר אתם עשויים למצוא עצמכם ללא הכיסוי הנדרש לכם.

 

דרכי תשלום

הסוגייה השנייה שחשוב להכיר הינה דרכי התשלום במקרים ביטוחיים. כיום ישנן מעט מאוד חברות שעובדות בשיטה הישנה בה אתם נדרשים להגיש תביעה מסודרת ורק לאחריה מקבלים החזר. חלק מהחברות עברו לשיטה של העברת חלק מהתשלום בביט בזמן אמת. ואילו חלק מהחברות עברו לשיטה של מתן כרטיס אשראי נטען והטענתו בזמן אמת עם הסכום הדרוש. בחרו את האופציה שהכי נוחה לכם.

 

שימו לב להרחבות

הנושא השני שחשוב לבחון כאשר בוחרים את חברת הביטוח, הינה השוני בין ההרחבות השונות. כל חברה מגדירה באופן מעט שונה את ההתניות שקיימות בהרחבות, כמו גם את גובה הכיסויים בהן. לכן, חשוב לוודא כי ישנה התאמה בין הצרכים שלכם לתנאים של חברת הביטוח.

 

ביטוחו"ל הדרך הקלה והמהירה לעשות ביטוח נסיעות לאלבניה

כאשר רוצים לבחור ביטוח נסיעות לאלבניה, חשוב מאוד לעשות השוואה, הן במחירים והן במה כל חברת ביטוח מציעה לכם. בדיוק לזה, יש את מנוע ההשוואה של ביטוחו"ל אשר מאפשר לכם להשוואת בין הפוליסות של חברות הביטוח השונות ולבחור במהירות וביעילות את הביטוח המתאים והנוח לכם ביותר.

מאמרים נוספים