היתרונות של כיסוי רפואי מקיף בביטוח נסיעות

יוצאים לחו"ל? כיסוי רפואי מקיף יכול פשוטו כמשמעו להציל חיים. כל מקרה של תאונה, פציעה או מחלה המתרחשים בחו"ל אינו נגמר אך ורק בדאגה לשלומכם, אלא יכול גם לעלות לכם הרבה מאד כסף. במאמר זה נפרט בפניכם את כל היתרונות של כיסוי רפואי מקיף בביטוח נסיעות ולמה כדאי לכם לעשות אותו בכל נסיעה.

 

ביטוחו"ל – הדרך שלכם למצוא את חבילת הביטוח המשתלמת ביותר

ביטוחו"ל הינה חברה להשוואת חבילות ביטוח משש החברות המובילות: פספורטקארד, פניקס, כלל, מנורה מבטחים, הראל ומגדל. באתר של ביטוחו"ל תוכלו להשוות מחירי חבילות בסיס וגם הרחבות שונות ולקבל מידע רב אודות ביטוחי הנסיעות לחו"ל. ביטוחו"ל מפעילה ללקוחותיה מוקד חירום הפעיל 24/7 לכל מקרה שבו אתם נתקלים בבעיה מול חברת הביטוח שבחרתם בה, לקבלת מידע ולעזרה. עם ביטוחו"ל קל הרבה יותר להשוות את מחירי החבילות השונות ולמצוא את חבילת ביטוח הנסיעות המשתלמת ביותר עבורכם. 

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

כשאנחנו חושבים על נסיעה לחו"ל, אנחנו חושבים על הנופים המרהיבים, על האטקרציות המדליקות, על אתרי המורשת והתרבות שתמיד חלמנו לגלות, ואנחנו בשום אופן לא חולמים שנקלע לתאונת דרכים, נחלה או נפצע במהלך הטיול. אבל בדיוק בשביל זה אתם עושים ביטוח נסיעות לחו"ל, כדי לכסות כל מצב שבו אתם עלולים למצוא את עצמכם שלא בדיוק היה כלול ברשימת היעדים, כמו למשל, בית חולים מקומי. כשאדם בחו"ל נקלע לצרה כלשהי וזקוק לטיפול רפואי, הוא אינו מכוסה על ידי קופת החולים הרגילה שלו, ובהיותו תייר, אינו זכאי לטיפול רפואי על חשבון מדינת היעד, לכן, ללא ביטוח איכותי, הוא עלול למצוא את עצמו משלם מכיסו הפרטי עבור כל טיפול שהוא נזקק לו, החל מפינוי לבית החולים וכלה ברכישת תרופות. סכומים אלו עשויים להיות גבוהים מאד, ואם מדובר בתאונת דרכים שבהם נפגע גם צד ג', אתם חשופים לתביעות משפטיות על הנזק שנגרם לו. בלי ביטוח נסיעות לחו"ל מקיף וממצה עם כיסוי טוב, זה יכול להיות סיפור יקר מאד. 

 

בחירת ביטוח הנסיעות 

בישראל פועלות מספר חברות ביטוח אמינות וטובות המספקות ביטוחי נסיעה לח"ל לכל מטרה, החל מנסיעות עסקים וכלה בנסיעות עם כל המשפחה. כיום ניתן לבטח גם טיולים הרפתקניים במיוחד כגון טיולי טראק ושטח, פעילויות אתגריות וענפי ספורט אתגריים דוגמת סנפלינג או גלישת גלים. כל חברת ביטוח מציעה חבילת בסיס אותה קל להשוות לחברות המתחרות, ובנוסף גם הרחבות. חבילת הבסיס תכלול בדרך כלל את המקרים הנפוצים ביותר כגון מחלה, תאונת דרכים או פציעה, כולל הטסה לארץ, כיסוי עבור אובדן כבודה, חילוץ והצלה, ביטוח צד ג' ובמקרים מסויימים גם כיסוי קורונה. ההרחבות השונות נועדו להתאמת הביטוח באופן יותר אישי לכל אדם. לדוגמא, אדם היודע שיש לו מחלה כרונית כלשהי דוגמת סכרת או מחלת לב, יכול להרחיב את הביטוח שלו להחמרת מצב רפואי קיים, או לדוגמא אחרת, אישה בהריון שמבצעת הרחבת הביטוח לכיסוי הריון תוכל לכסות את ההוצאות שייגרמו לה אם תאלץ להיבדק על ידי רופא בחו"ל. 

 

מדוע מומלץ לדאוג לכיסוי רפואי מקיף?

אנחנו הישראלים מאד אוהבים לחסוך בכסף. אמנם חשוב למצוא חבילת ביטוח משתלמת במיוחד במחיר טוב, אך המחיר אינו יכול להיות הסיבה העיקרית לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, אלא גובה הכיסוי, דרכי התשלום, והתנאים לכיסוי. ללא בדיקה מעמיקה של אלו לא תדעו מה קניתם עד שתזדקקו למשהו, ואז זה כבר יהיה מאוחר מדי. ככל שתדאגו לכיסוי רפואי מקיף יותר, כך תהיו בטוחים יותר שעל כל צרה שלא תבוא, אתם מכוסים. להלן הפרמטרים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים ביטוח רפואי לחו"ל:

  • גובה הכיסוי – חשוב מאד לבדוק מה בעצם אתם מקבלים בשורה התחתונה, האם יש לכם כיסוי מלא או חלקי? ומה הסכום שאותו תקבלו במידה ותזדקקו לטיפול רפואי. ללא בירור הפרטים החשובים הללו, לא תדעו כמה תקבלו בפועל על טיפול רפואי והאם באמת תכסו את כל הסכום שייגבה ממכם בחו"ל. 
  • התנאים לקבלת הכיסוי – לפני שאתם יוצאים לחו"ל חשוב מאד לקרוא את הפוליסה ולהבין על מה תוכלו להיות מכוסים ומה לא, לדוגמא, יש חברות ביטוח שמחריגות תאונות אופנוע או טרקטורון בטענה שהן נחשבים לספורט אתגרי, ואם לא עשיתם הרחבת ביטוח לספורט אתגרי, ייתכן שאין לכם בכלל כיסוי. זו הסיבה מדוע חשוב כל כך לקרוא את כל המילים הקטנות. 
  • דרכי התשלום – איך חברת הביטוח מתכוונת לשלם את הכיסוי? האם היא מספקת לכם כרטיס אשראי אותו ניתן להפעיל באמצעות קוד, או דורשת ממכם לאסוף מסמכים ולקבל את הכיסוי לאחר שכבר חזרתם לארץ והגשתם בקשה לכיסוי, אין פה טוב ולא טוב, רק חשוב שתדעו שבעודכם בחו"ל עליכם לאסוף את כל המסמכים לרבות כוחות השיטור והבטחון, בתי חולים ששהיתם בהם ועוד, על מנת שתוכלו לקבל החזר הוצאות מלא. 

 

היתרונות של כיסוי רפואי מקיף בביטוח נסיעות 

כשאנחנו צעירים ובריאים, קשה לנו לחשוב על מצב שבו נזדקק לפתע לטיפול רפואי דחוף, אך חשוב לזכור ששפע החוויות, ההתרגשות, המאמץ הפיזי שבהליכות ממושכות או נסיעות ארוכות, ההחשפות למזג אויר שונה או תנאי מחיה שונים, כל אלו עלולים לגרום לכם לפתע לחלות או להפצע אפילו שהאמנתם שאתם חסונים וחזקים. לכן עדיף להוסיף עוד כמה שקלים ולרכוש כיסוי רפואי מקיף שיאפשר לכם לנסוע ללא דאגות ולהתמקד בחוויות. להלן מספר דרכים להרחיב את הביטוח שלכם לכיסוי רפואי מקיף:

  • איתור חיפוש והצלה – לרוב, איתור חיפוש והצלה מופיע בחבילת הבסיס, אך מותר לכם להסירו על מנת לחסוך בכסף ולהוזיל את החבילה. אנו ממליצים לכם שלא לעשות זאת. גם אם אתם נוסעים לנסיעת עסקים קצרה בטוקיו או רק קופצים לסופשבוע של קניות בפריז, איתור חיפוש והצלה יכול ממש להציל את חייכם במקרה חירום ביטחוני או אפילו אסון טבע בלתי צפוי כגון רעידת אדמה או דליקה. 
  • ביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיות – במידה וחליתם בארץ ונאלצתם לבטל את הנסיעה המתוכננת, אין סיבה שתפסידו את כרטיסי הטיסה, הפיקדון על חדרי המלון ואפילו לא את הכרטיסים למופע שחיכיתם לו. יש חברות מסויימות שמבטחות גם כרטיסי כניסה למופעים ואטרקציות שהוזמנו זמן רב מראש, מומלץ לעשות זאת. 
  • כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים –  אם אתם סובלים ממצב רפואי הדורש טיפול כגון פריצת דיסק, לחץ דם גבוה, סכרת, מחלות לב או ריאה, חשוב מאד שתוסיפו לעצמכם כיסוי החמרה כדי שתהיו מכוסים במקרה ותחושו ברע בחו"ל, זיכרו כי עודף התרגשות ועודף מאמץ, שינויי מזג אויר או נסיעה ממושכת עלולים לגרום לתסמינים מסויימים להחמיר. 
  • ספורט אתגרי – גם אם אין לכם שום כוונה לעשות ספורט אתגרי, הרבה פעמים קורה לנו בחו"ל שאנחנו מוצאים לפתע אטרקציה מעניינת, כמו לדוגמא לטוס בכדור פורח, לשכור סירה ולשוט באגם, לקחת חלק בחוויה של נסיעה באופנוע או רכב 4X4 אם תדאגו מראש להוסייף ביטוח ספורט אתגרי תוכלו לשמור על ספונטיות ללא דאגות.
  • סקי חורף – כל מי שאי פעם ביקר באתר סקי מכיר היטב את הצליל של ההליקופטר הרפואי המגיע לחלץ אדם מן ההר לאחר פציעה. סקי חורף יכול להיות מהנה במיוחד אם נוהגים באחריות ולא יורדים מהשביל, אך לעיתים קרובות נפילות גרועות יכולות להסתיים במרפאה הקרובה גם אם אתם אלופים בסקי. 
  • כיסוי תאונות אישיות – שכרתם רכב, אופנוע, קרוואן או כל רכב אחר? אם ביצעתם תאונה אישית ללא פגיעה בצד ג' ( לשם כך יש הרחבה נפרדת ) תהיו מכוסים. הכיסוי מכסה כל סוג של פגיעה כתוצאה מתאונה, רק זכרו כי הוספת הרחבה זו בלבד ללא צירוף הרחבת חבות כנגד צד ג' אינה מכסה אתכם במידה ותפגעו ברכושו או בגופו של אדם והוא יתבע אתכם. 
  • חבות כנגד צד ג' – אמנם כיסוי זה אינו קשור לגופכם או לרכושכם, אך הוא יכול לחסוך לכם הרבה מאד עוגמת נפש וגם כסף רב במידה ופגעתם ברכושו או בגופו של אדם והוא תבע אתכם. שימו לב כי חברות ביטוח רבות יסרבו לכסותכם אם יתברר כי פגעתם באדם בזדון או בעקבות רשלנותכם. 

 

לסיכום

כל ביקור בחו"ל צריך להיות מהנה, פורה, מרגש ומלא בזיכרונות נעימים. אך על כל צרה שלא תבוא חשוב מאד שתהיו מכוסים. ככל שתדאגו להרחיב את הביטוח הרפואי המקיף שלכם יותר, אולי תוציאו עוד כמה שקלים מהכיס, אבל הוא יכול פשוטו כמשמעו להציל אתכם. 

מאמרים נוספים