ביטוח נסיעות לדרום אמריקה

דרום אמריקה הפכה ממזמן מהיבשת של החיילים המשוחררים ליעד אקזוטי, יפיפה ומלא בתרבות ייחודית המתאים לכולם. הטיול הגדול לדרום אמריקה, מהווה את אחת החוויות המשמעותיות לכל מטייל. והטיול מתחיל כבר בארץ, כאשר דואגים לבטיחות ועושים ביטוח נסיעות לדרום אמריקה.
ביטוח נסיעות לדרום אמריקה

דרום אמריקה הפכה מכבר לאחד היעדים החמים ביותר עבור חיילים משוחררים והאמת שגם עבור משפחות רבות ואף עבור בני הגיל השלישי. מדובר ביעד שמאגד בתוכו נופים מרהיבים, אוכל מצויין, ספורט אתגרי וגם ריזורטים מפנקים.

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור כאשר מתכננים טיסה לדרום אמריקה הוא לרכוש ביטוח נסיעות לדרום אמריקה המותאם לטיול שלכם ולצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. אם כך, מה חשוב שיהיה בביטוח נסיעות לדרום אמריקה? איך לבחור את חברת הביטוח המתאימה ביותר? ואילו הרחבות אסור לשכוח?

 

מדוע חשוב לא לוותר על ביטוח נסיעות לדרום אמריקה?

דרום אמריקה מעניקה לטסים אליה חוויה עוצרת נשימה של נופים מדהימים, תרבויות מעניינות וייחודיות והרפתקאות שונות. כל אלו במחירים זולים יחסית ועם קהילה שמקבלת בידיים פתוחות את תיירים ואת התיירים הישראלים בפרט.

חשוב לדעת כי בכל מקרה של יציאה מחוץ לגבולות מדינת ישראל, ביטוח הבריאות הממלכתי אינו חל עליכם ולכן אינכם זכאים לעזרה מהמדינה במקרה הצורך. כמו כן, חשוב לזכור שמדינות דרום אמריקה נחשבות במרבית המקרים למדינות מתפתחות ששירותי הרפואה בהן אינם מהמתקדמות בעולם.

 

מה כולל ביטוח הנסיעות הבסיסי?

ביטוח הנסיעות הבסיסי מבטח אתכם על מקרי חירום רפואיים כדוגמה אשפוז, רכישת תרופות או טיפול חירום בשיניים. נוסף לכך ביטוח נסיעות בסיסי לדרום אמריקה מכסה גם מצבים שדורשים פינוי יבשתי אווירי או ימי, הטסה לארץ וגם העברת גופה.

עם זאת, הביטוח הבסיסי אינו כולל בתוכו הרחבות שונות כמו ספורט אתגרי, החמרה של מחלות קיימות, אובדן וגניבה של כבודה או טלפון נייד, ביטול טיסה מסיבות רפואיות ועוד. בעיקר במקרים של טיסה לדרום אמריקה חשוב לכלול בביטוח הטיסה לדרום אמריקה את ההרחבות המתאימות זאת בנוסף לביטוח הבסיסי.

 

אילו הרחבות חובה להוסיף

ישנן הרחבות שמוגדרות כמעט כחובה כאשר מדובר בביטוח נסיעות לדרום אמריקה ואומנם מדובר בתוספת תשלום שיכולה להיות משמעותית מאוד לתקופת  הנסיעה כולה, אך חשוב לא לחסוך בנושאים אלו.

 

איתור והצלה

ההרחבה הראשונה הינה איתור והצלה שבדרך כלל כלולה בתוך הפוליסה הבסיסית כתוספת קיימת שניתן לבטל. במקרים של טיסה לדרום אמריקה ובעיקר כשזה נוגע לטיסה של תרמילאים חשוב מאוד להקפיד שלא לבטל את ההרחבה הזו ולוודא כי היא כלולה בפוליסה שבחרתם.

נסיעות רבות לדרום אמריקה כוללות טרקים בהרים או בג'ונגלים, כמו גם נסיעה לעיירות מרוחקות מהערים הגדולות. בכל אחד מהמקרים הללו אתם עשויים למצוא את עצמכם במצב בו יהיה צורך באיתור והצלה. למשל במקרה של טרק שבו הלכתם לאיבוד, במקרה של מפולת או סופה או אפילו במקרה של תאונת דרכים בכביש צר.

כאשר בוחרים פוליסה שמכילה סעיף איתור והצלה חשוב לבחון את גובה הכיסוי. מרבית החברות (פספורטקארד, הפניקס והראל) מספקות כיסוי עד לגובה של 250 אלף דולר. מגדל מעניקה כיסוי עד 500 אלף דולר ואילו כלל מעניקה כיסוי רק עד גובה של 200 אלף דולר.

 

קיצור נסיעה

ביטוח על קיצור נסיעה הינו חובה כאשר מדובר בטיסה ארוכה ומשמעותית. בדרך כלל טיסות לדרום אמריקה נמשכות בין חודש לחצי שנה וחשוב מאוד לוודא כי אתם מכוסים במקרה בו תרצו לקצר את הנסיעה ולהקדים את החזרה שלכם לארץ.

 

הרחבת מקיף קורונה

תקופת הקורונה לימדה אותנו להתכונן לבלתי צפוי ובעיקר כאשר מדובר על טיסה ארוכה חשוב מאוד לוודא שאתם לא שוכחים לרכוש ביטוח מקיף קורונה. ביטוח זה כולל בתוכו כיסוי בגין: ביטול הטיסה בשל מקרה רפואי הקשור לקורונה או בידוד, הארכת שהייה בדרום אמריקה כתוצאה מהידבקות במגפה.

מטיילים רבים חושבים כי היות וההגבלות בוטלו כמעט לחלוטין ברוב העולם, אין צורך ברחבה זו. אך חשוב לזכור כי השינויים במדיניות הקשורה לקורונה הינן תכופות ועשויות להתרחש ברגע בשל הופעת זן חדש ומאיים.

נוסף לכך חשוב לדעת כי ישנן אף מדינות אשר מחייבות את התיירים הנכנסים לשטחן לרכוש פוליסת ביטוח לדרום אמריקה הכוללת בתוכה גם הרחבת מקיף קורונה. במדינות אלו אתם עשויים להידרש להציג אישור על רכישת ההרחבה הנדרשת. מדינות אלו הינן: בוליביה, קובה, אורוגוואי וקוסטה ריקה.

 

הרחבות נוספות בביטוח טיסה לדרום אמריקה התלויות בסוג הטיול שבחרתם או במצבכם הרפואי

נוסף להרחבות שמומלץ להוסיף לכל ביטוח נסיעות לדרום אמריקה, ישנן מספר הרחבות שחשוב להכיר ולהתאים לסוג הטיול שלכם.

 

ספורט אתגרי

ההרחבה הראשונה הינה הרחבה לספורט אתגרי. ההגדרה של ספורט אתגרי משתנה מעט בין חברות הביטוח השונות. באופן כללי הרחבה של ספורט אתגרי כוללת בתוכה פעיליות ואטרקציות שרבים נהנים מהן בדרום אמריקה ובפרט: צלילה, סנפלינג, צניחה חופשית, ספורט ימי ועוד. נוסף לאלו, חלק מחברות הביטוח מגדירות גם טרקים ונסיעה בג'יפים או אופנועים בשטח בתור ספורט אתגרי.

עבור תרמילאים הרחבה זו הינה כמעט כחובה, היות וכמעט תמיד טיולים מהסוג יכללו גם ספורט אתגרי. לעומת זאת משפחות או זוגות אשר נוסעים לריזורט 5 כוכבים ואינם מתכננים שום סוג של ספורט אתגרי יכולים לוותר על ההרחבה הזו.

 

החמרת מצב בריאותי קיים

החמרת מצב רפואי קיים הינה הרחבה נדרשת למי שנוטל תרופות מסוימות באופן קבוע או שעבר אשפוז בתקופה של 3 חודשים עד ליום היציאה לחו"ל. נוסף לכך הרחבה זו עשויה להידרש בהתאם למידע שתציגו בשאלון הרפואי בטרם החתימה על הפוליסה. במידה וישנה מחלה או בעיה שדורשת הרחבה זו, חברת הביטוח תוסיף את ההרחבה באופן אוטומטי לפוליסה שלכם.

חשוב לדעת כי הרחבה זו אינה נדרשת רק בעבור אנשים מבוגרים וישנם גם חבר'ה צעירים רבים שבוחרים לטוס לדרום אמריקה ויידרשו בהרחבה זו בעצמם.

 

הרחבת הריון

הרחבת הריון כשמה כן היא, נועדה עבור נשים שטסות כשהן בהריון. חשוב מאוד לוודא כי ההרחבה מתאימה לכם מבחינת גיל ההריון בו אתם טסים ובו אתם צפויים לחזור. מרבית חברות הביטוח מבטחות נשים בהריון עד לשבוע 32 במועד החזרה לארץ, חשוב לבדוק זאת ולוודא כי הפוליסה לא מוגדרת רק עד שבוע 30.

 

מה בנוגע לכבודה?

הרחבה של כבודה יכולה להיות חשובה מאוד בנסיעות לתקופות ארוכות. מלבד הציוד הפיזי שלכם חלק מהפוליסות מכסות גם אובדן של דרכון ומסמכים חשובים אחרים, דבר שיכול להיות קריטי בנסיעות לדרום אמריקה. כמו כן, ניתן בחלק מהחברות להרחיב את הפוליסה גם עבור פריטים יקרי ערך. נוסף לכך, ישנן פוליסות אשר מכסות איחור בהגעה של הכבודה, דבר שעשוי לקרות בטיסות בין המדינות השונות ביבשת.

 

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים חברת ביטוח

חברת הביטוח הינה הגב שלכם במקרה הצורך, לכן חשוב מאוד לוודא מה כולל הכיסוי של הביטוח הבסיסי כמו גם של ההרחבות שבחרתם לרכוש. נוסף לכך, חשוב לוודא כי דרך הפנייה לחברת הביטוח ודרך התשלום לטיפול הרפואי וקבלת ההחזר נוחים ומתאימים לכם.

 

דרך הפנייה לנציג במקרה הצורך

כלל החברות מעמידות ללקוחותיהן אפשרות לפנות לנציג בצורה מהירה דרך מוקד טלפוני הפעיל 24/7. בדקו האם לחברת הביטוח יש גם אפליקציה או אפשרויות פנייה דיגיטליות.

 

דרך התשלום וקבל ההחזר

אופן התשלום יכול להיות משמעותי מאוד עבור מטיילים רבים. ישנן חברות אשר מספקות למטייל כרטיס אשראי נטען, אשר החברה מטעינה בסכום הדרוש לאחר פנייה לנציג (כמו פספורטקארד).

חברות נוספות מעבירות ללקוח תשלום חלקי בביט ומתקזזות אחרי החזרה לארץ והגשת המסמכים הדרושים (למשל הראל) חברות ביטוח אחרות מעבירות את התשלום לחשבון הבנק כבר במהלך הטיול ואילו ישנן חברות אשר יבצעו את ההחזר רק לאחר ההגעה לארץ והגשת התביעה באופן מסודר.

 

גובה ההשתתפות העצמית

אלמנט נוסף שחשוב לבחון הינו גובה ההשתתפות העצמית שתדרשו לו. פספורטקארד אינה גובה השתתפות עצמית במקרה של שימוש בכרטיס הנטען, מגדל והפניקס גם הן לא גובות השתתפות עצמית ואילו בהראל וכלל תדרשו בתשלום של 50$ השתתפות עצמית.

 

השוואת מחירים

ראשית חשוב לזכור שאסור לבחור את ביטוח הנסיעות לדרום אמריקה רק על בסיס המחיר של הפוליסה. צריך לבחון את המחיר אל מול התמורה שמקבלים ובמקרים אלו עדיף לשלם יותר מאשר להתחרט על כך בהמשך. השוואת המחירים המוצגת הינו מחיר בסיסי ביותר עבור הפוליסה הבסיסית לגילאי 0-60 וללא תוספת של ההרחבות השונות. תוספת ההרחבות תעלה את המחיר בהתאם להרחבה שנבחרה.

  פספורטקארד מגדל הפניקס הראל כלל ביטוח
המחיר ($) לתקופה של 180 ימים 450.00 356.40 558.00 409.80 304.20
המחיר ($) ליום 2.50 1.98 3.10 2.28 1.69

 

כיצד ניתן לאתר רופא או בית חולים במידת הצורך?

כיום חברות הביטוח עובדות עם כל בתי החולים והמרפאות בדרום אמריקה. ישנן 3 אפשרויות לאיתור של צוות רפואי בהתאם לדרוש לכם בעת השהות בדרום אמריקה. האפשרות הראשונה הינה דרך חברת הביטוח, דרך הנציג או דרך אפליקציה ייעודית של חברת הביטוח.

האפשרות השנייה הינה לבדוק בקבלה של ההוסטל, בדרך כלל הם ידעו לכוון אתכם לרופא או המרפאה הקרוב ביותר. אפשרות זו יכולה להיות טובה במיוחד בעיירות קטנות, בהן יש מרפאה בודדת. האפשרות השלישית הינה בדיקה בפייסבוק, בקבוצות וואטסאפ או לבדוק עם מטיילים אחרים.

 

ביטוחו"ל הדרך המהירה והטובה ביותר לבחור ביטוח נסיעות לדרום אמריקה

ביטוחו"ל מאפשר לכם למלא את המידע אודכתם ואודות הטיול שלכם ולאחר מכן לבחור את ההרחבות הדרושות לכם בלחיצת כפתור. לאחר מכן תקבלו השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל בין חברות הביטוח הגדולות הקיימות בשוק ותוכלו לרכוש את הפוליסה בלחיצת כפתור. שירות נוסף שניתן ללקוחות ביטוחו"ל הינו מוקד זמין 24/7 למקרי חירום בחו"ל. שירות זה ניתן ללקוחות כלל חברות הביטוח אשר רכשו את הפוליסה שלהם דרך חברת ביטוחו"ל.

מאמרים נוספים