כמה עולה ביטוח ביטול טיסה?

כמה עולה ביטוח ביטול טיסה?

לא כולם מכירים את האפשרות הזו, אך אחד הביטוחים המומלצים מבין כל אלו שתוכלו לכלול בנסיעה הבאה שלכם לחו"ל הוא ללא כל ספק ביטוח ביטול טיסה. אז כמה עולה ביטוח ביטול טיסה, כיצד הוא עובד בפועל ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? בכתבה זו, תוכלו למצוא את כל המידע החשוב בנושא זה ועוד.

 

הדרך לבחירת הביטוח הנכון מתחילה בביטוחו"ל בקליק

רגע לפני שנסביר לכם איך להבין בעצמכם כמה עולה ביטוח ביטול טיסה, הרי שעליכם לדעת גם איפה הכי כדאי לעשות ביטוח כזה, אם כי השוואות בין חברות ביטוח יכולות להיות מסובכות ומאתגרות לישראלים רבים. בדיוק לשם כך קיים ביטוחו"ל בקליק, מחשבון השוואת מחירי הביטוח לחו"ל המתקדם והגדול בישראל!

 

קצת רקע

ביטוח ביטול טיסה מוצע בישראל על ידי 3 חברות ביטוח עיקריות – הראל ביטוח, טריפ-גרנטי (סוכנות של הפניקס) וכמובן חברת הביטוח שירביט. לפני שנסביר לכם איך תוכלו להבין בעצמכם כמה עולה ביטוח ביטול טיסה, חשוב מאוד להבין כי תפקידו הוא בעצם לכסות בגין הוצאות טיסה או חבילת נופש אשר נרכשה, במקרים בהם תצטרכו לבטל את הטיסה מכל סיבה שהיא.

 

מה כולל הביטוח?

ביטוח ביטול טיסה כולל גם שירותי תיירות נלווים לטיול שלכם כמו רכב שכור שסגרתם מבעוד מועד, מלון וכן גם כרטיסים להופעות, משחקי ספורט וסוגים אחרים של מופעי בידור. נוסף על כך, גם עניין התחבורה מכוסה כאן, ולכן תוכלו לקבל החזר גם בגין כרטיסים שנרכשו עבור טיסות פנים, טיסות המשך, רכבות, שייט ועוד. עם זאת, חשוב מאוד לציין כי במקרים בהם הביטוח שלכם כולל גם כיסוי על מלון בנוסף לטיסה, תוכלו לתבוע החזר על הפסד, בגין ביטול המלון – רק אחרי ביטול הטיסה עצמה.

 

הבדלים בין ביטוח ביטול טיסה לבין ביטוח נסיעות סטנדרטי לחו"ל 

  • משך הביטוח וזמן התוקף – ביטוח ביטול טיסה נכנס לתוקף מיום רכישת הביטוח, עד שבוע ממועד הזמנה, ולא פחות משבועיים לפני המראת הטיסה. בדרך כלל, ביטוח כזה גם כולל את הזמן שבין יציאת הטיסה מהארץ ועד לחזרתה. 
  • סיבות – ביטוח ביטול טיסה חל בכל מקרה, וההחזר שתקבלו בו בדרך כלל יהיה בגובה של עד 80% מסכום דמי הביטול, וכמובן שכמו שהסברנו קודם לכן – הוא כולל את כל השירותים הנלווים שנרכשו. 
  • תקופת הכיסוי – ביטוח נסיעות לחו"ל מבטיח בעיקר כיסוי רפואי של הנוסע עבור כל מקרה באשר הוא בזמן השהייה שלו בחו"ל. לעומת זאת, ביטוח ביטול טיסה מכסה את הנוסע עוד לפני היציאה לחו"ל, עבור כל מקרה בו הוא יבטל את ההשתתפות שלו בטיסה.
  • הפעלת הביטוח – במידה ולא בחרתם להפעיל אותו מוקדם יותר, ביטוח נסיעות לחו"ל בדרך כלל נכנס לתוקף רק מרגע היציאה מהארץ, והוא אינו כולל מקרים שונים של ביטול טיסה, גם לא אם מדובר במצב חירום בריאותי, מקרה חירום משפחתי וכיוצא בכך. לעומת זאת, ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה מופעל כבר מרגע הרכישה, ובאמצעותו תוכלו לקבל החזר בגין ביטול טיסה מכל סיבה שהיא.

 

אז כמה עולה ביטוח ביטול טיסה?

המחיר של פוליסת הביטוח עשוי להיות מושפע מכמה משתנים עיקריים – המדינה אליה אתם טסים, חברת התעופה, סוג הכרטיס ועוד. בדרך כלל, עלות הביטוח תהיה בין 3% ל-8% מעלות השירותים הכלליים שנרכשו. חברת הראל לדוגמא, גובה דמי ביטוח קבועים של 6% מגובה השירותים המבוטחים, ואילו חברת הפניקס (דרך סוכנות טריפ-גרנטי) ידועה בכך שהעלויות שלה משתנות מעת לעת, וכך גם באשר לחברת הביטוח שירביט.

 

אז האם כדאי לרכוש כיסוי ביטוחי כזה? 

אחרי שהבנתם פחות או יותר כמה עולה ביטוח ביטול טיסה, הגיע הזמן לשאלה העיקרית – האם כדאי לרכוש כיסוי ביטוחי כזה? ובכן, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו, אך ישנם כמה מקרים בהם ברור כי מדובר ברכישה כדאית:

  • ידוע לכם כי קיים סיכוי סביר שתצטרכו לבטל את הטיסה – ישנם מצבים מסוימים בהם הסיכוי שנצטרך לבטל את הטיסה שלנו ידוע לנו מראש, כמו למשל כאשר אנו נתונים תחת מצב רפואי מסוים, קרוב משפחה שלנו שזקוק לנו במצב רפואי לא טוב, קיים מצב בעייתי במשפחה וכדומה.
  • אין אפשרות החזר עם שינוי – אם מצאתם דיל זול במיוחד ללא אפשרות החזר או שינוי, ייתכן כי במחשבה ראשונה ביטוח ביטול טיסה מיותר, אם כי חשוב שתדעו שגם במקרים כאלו ייתכן כי תוכלו לחסוך לא מעט עלויות בזכותו. 

 

אז איך בוחרים ביטוח ביטול טיסה? כמובן שרק עם ביטוחו"ל בקליק!

על אף שרק 3 חברות בישראל מציעות ביטוח ביטול טיסה, חשוב לציין כי גם על ההצעה עצמה שתקבלו בפועל משפיעים משתנים כמו היעד, תקופת הטיסה ועוד. ובכן, השוואת מחירים מעולם לא הייתה פשוטה יותר – זאת בזכות ביטוחו"ל בקליק, מחשבון השוואת מחירי ביטוחי הטיסות המוביל בישראל! באמצעות ביטוחו"ל בקליק תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי שיעזור לכם למצוא את ההצעה הכי משתלמת עבורכם בלחיצת כפתור. 

מקבלים 80% מגובה הפסד ההוצאות הכללי, אך רק בתנאי שהכל היה מוצהר בפוליסה – המלון עליו תרצו לקבל החזר, כרטיסי הטיסות הפנימיות במידה ויש וכו'. 

ניתן לבטל את הטיסה עד 6 שעות לפני זמן העלייה למטוס על מנת שתוכלו לקבל את כל ההחזרים שמגיעים לכם במסגרת ביטוח ביטול טיסה.

כל מה שתצטרכו לעשות הוא להודיע לחברת התעופה על הביטול, לפתוח תביעה באמצעות חברת הביטוח בה בחרתם ולאחר מכן לחכות להחזר שלכם.

בהחלט! ביטוח ביטול טיסה אינו מהווה תחליף כזה או אחר בשום צורה לביטוח נסיעות לחו"ל, עליו גם תמיד נמליץ לכם – ולכן אם תרצו להיות רגועים במהלך הטיסה שלכם מאחר ואתם מכוסים מפני כל תרחיש, כמובן שתצטרכו גם לסגור פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל במקביל. 

באופן כללי, ניתן לרכוש ביטוח ביטול טיסה מרגע רכישת הכרטיסים. לעומת זאת, חשוב מאוד לציין כי רכישת הביטוח מותנית בזמן, ובמקרים בהם מדובר בטיסה אשר יוצאת עוד 3 חודשים ומעלה – תוכלו להצטרף לשירות עד שבועיים מרגע הזמנת הכרטיסים, ואילו במקרים בהם מדובר בטיסה שיוצאת עוד שבועיים עד 3 חודשים – תוכלו להצטרף לשירות עד שבוע מרגע הזמנת הכרטיסים.

באופן כללי, ניתן לרכוש ביטוח ביטול טיסה מרגע רכישת הכרטיסים. לעומת זאת, חשוב מאוד לציין כי רכישת הביטוח מותנית בזמן, ובמקרים בהם מדובר בטיסה אשר יוצאת עוד 3 חודשים ומעלה – תוכלו להצטרף לשירות עד שבועיים מרגע הזמנת הכרטיסים, ואילו במקרים בהם מדובר בטיסה שיוצאת עוד שבועיים עד 3 חודשים – תוכלו להצטרף לשירות עד שבוע מרגע הזמנת הכרטיסים.

ברוב המקרים, ככל שתאריך הטיסה קרב – כך גם מחיר הכרטיסים עולה. לכן, על אף שלא מעט אנשים שקיים סיכוי סביר כי יבטלו את הטיסה שלהם יעדיפו להזמין כרטיסים ברגע האחרון, כדאי לקחת בחשבון כי משמעות הדבר היא שתשלמו בפועל עלות גבוהה הרבה יותר. לפיכך, האפשרות הבטוחה והמשתלמת ביותר עבור אנשים שידוע להם כי קיים סיכוי סביר שמא יצטרכו לבטל את הטיסה שלהם היא כמובן לרכוש ביטוח ביטול טיסה, והדרך הטובה ביותר למצוא את הכיסוי שהכי יתאים לכם היא כמובן עם המחשבון של ביטוחו"ל בקליק.

מאמרים נוספים