החופשה מתקרבת ואתם צריכים ביטוח טיסה לחול? הגעתם לכתבה הנכונה!

החופשה מתקרבת ואתם צריכים ביטוח טיסה לחול? הגעתם לכתבה הנכונה!

יש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שסוגרים חופשה בחול, וביניהם כמובן ביטוח טיסה לחול, שאמור לתת לכם ראש שקט ותחושת ביטחון במהלך החופשה שלכם. אז איך הביטוח עובד, כיצד ניתן לבחור את הכיסוי הביטוחי שהכי יתאים לכם ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

 

ביטוחו"ל בקליק – הדרך הכי טובה לבחור נכון

בעוד כי אין עוררין על כך שביטוח טיסה לחול מומלץ עבור כל אחד שטס לחופשה, בחירת הביטוח היא כבר עניין יותר מסובך – הרי איך תוכלו לבחור נכון מבין כל-כך הרבה אפשרויות שונות? ובכן, בדיוק לשם כך קיים ביטוחו"ל בקליק, אתר אינטרנטי שבאמצעותו תוכלו להשוות בין כל ההצעות השונות ביעילות יוצאת דופן!

 

קצת רקע 

חשוב להדגיש כי נהוג לחלק סוגים שונים של ביטוח טיסה לחול לשני חלקים עיקריים:

  • ביטוח בסיסי – ביטוח בסיסי הוא בעצם כיסוי ביטוח בריאות רפואי, ובו בדרך כלל יהיה כרוך החזר כספי (או תשלום מראש) בגין הוצאות רפואיות בחו"ל – אשפוזים, תרופות, טיפולי חירום וכיוצא בכך. בתור תיירים במדינה זרה, אנחנו לא זכאים לכל אותן הזכויות הרפואיות מהם נהנים המקומיים, ולכן ללא ביטוח, ייתכן כי מחירי שירותי הרפואה יהיו בעלות גבוהה בצורה יוצאת דופן בהשוואה למה שאנחנו מכירים בארץ – כמו למשל בארצות הברית. לכן, על אף שלא חלה חובה כזו או אחרת על רכישת כיסוי ביטוחי עבור טיסה לחול – כמובן שמדובר באפשרות מומלצת אותה כדאי לשקול.
  • הרחבות נוספות – קיימות גם הרחבות נוספות על הכיסוי הבסיסי, שאותן כדאי לבחור בהתאם לסוג החופשה הספציפי שלכם. לדוגמא, קיימות הרחבות ספורט אתגרי אותן מומלץ לכלול בכל טיול גדול, הרחבות ספורט חורף אותן כדאי לכלול בכל חופשת סקי וכדומה. 

 

בחירת הרחבות וכיסויים נוספים

חשוב לציין כי בחירת הרחבות וכיסויים נוספים היא עניין אינדיבידואלי לחלוטין כאשר אתם בוחרים ביטוח טיסה לחול שכן, ההרחבות שכדאי לכם לכלול במסגרת הפוליסה עשויות להשתנות בהתאם ליעד, ולשם כך עליכם להחליט בעצמכם מה חשוב לכם ומה כדאי להוסיף בהתאם ליעד ומטרת הנסיעה שלכם. הנה כמה דוגמאות נוספות של הרחבות פופולריות:

  • כבודה – הרחבת ביטוח כבודה היא בעצם מעין כיסוי ביטוחי על הכבודה שלכם – המטען הנלווה איתו אתם מגיעים לטיול שלכם. במקרים בהם חברת התעופה איבדה את הכבודה שלכם או לסירוגין, המטען נגנב – ייתכן כי הרחבה כזו תזכה אתכם בהחזר מהיר בגובה של עד 200 דולר, ואפילו יותר, כמובן תלוי בגובה הנזק שנגמר ובכיסוי הספציפי שבחרתם.
  • ספורט אתגרי – לא מעט פעילויות ספורטיביות בהן ניקח חלק בתור אטרקציות במסגרת הטיול שלנו נחשבות בעיני חברות הביטוח השונות כספורט אתגרי, ואילו לעיתים חלק מהפעילויות האלו עלולות להביא איתן סיכון לא קטן של פציעות, ולכן חשוב להיות מכוסים מראש עבור מקרים כאלו. ההגדרה של ספורט אתגרי אמנם עשויה להשתנות מחברה לחברה שכן, יש חברות הכוללות פעילויות כמו אומגות, פארק חבלים, מגלשות הרים וכדו' בתור ספורט אתגרי, בעוד כי אחרות עשויות לכלול רק פעילויות שהן ספורט אתגרי לכל דבר ועניין כמו טיפוס על הרים, רכיבה בתנאי שטח ועוד. אפשרות זו מומלצת במיוחד עבור ישראלים בטיול הגדול, אך היא בהחלט יכולה להיות רלוונטית עבור כל חופשה וכל נסיעה באשר היא. 

 

לפני שטסים לחול – חשוב לוודא

אז סגרתם מראש כיסוי ביטוחי שמתאים לכם ולמטרת הנסיעה שלכם, וכך גם באשר לכל בני המשפחה או החברים שלכם שמצטרפים אליכם לנסיעה – מה הלאה? ובכן, כעת הגיע הזמן לוודא כי כל אחד יודע בעצם באיזו חברה הוא מבוטח, וכמובן גם יודע איך ליצור קשר עם החברה המבטחת במידת הצורך. נוסף על כך, כדאי לקחת עותק של עמוד תקציר הפוליסה שיהיה איתכם בכל עת ליתר בטחון. 

 

לא לשכוח לשמור תיעודים

חשוב לא פחות לשמור תיעודים וקבלות של כל הוצאה אשר עשויה להיות רלוונטית לביטוח, כך שבמידה ואכן הדבר מתאפשר תוכלו לקבל החזר בהקדם האפשרי מחברת הביטוח שלכם. חשוב לקחת בחשבון כי בכל מקרה בו תיצרו קשר עם המוקד על מנת לקבל החזר כזה או אחר – תצטרכו תיעודים של ההוצאות ששילמתם עליהן, וכמובן שתמיד נעדיף לסיים עם העניין בהקדם ולא להתחיל לחפש תיעודים וקבלות, ולכן תמיד כדאי לשמור אותן מראש.

 

ביטוח טיסה לחול – הכי פשוט לבחור עם ביטוחו"ל בקליק

בחירת כיסוי ביטוחי עבור טיסה לחול היא אינה עניין של מה בכך – לא כולם יודעים מה הבחירה הטובה עבורם מבין כל-כך הרבה אפשרויות שונות של כיסויים ביטוחיים, הרחבות וכל מה שביניהם. ובכן, בזכות ביטוחו"ל בקליק הבחירה פשוטה, נוחה ויעילה יותר מאי פעם. מדובר בעצם באתר אינטרנטי בו תוכלו להשוות בזמן אמת בין הצעות אטרקטיביות שונות, כך שתוכלו לבחור בעצמכם את הכיסוי האידיאלי עבור הטיול הבא שלכם!

מדובר בעניין אינדיבידואלי המשתנה מביטוח לביטוח, אך באופן כללי – את רוב הביטוחים תוכלו להפעיל החל מ-180 ימים לפני תאריך הנסיעה. מומלץ מאוד לנצל זאת ולרכוש מראש את הביטוח שלכם, בעיקר מאחר וכך תוכלו לחסוך המון עלויות (המחירים צפויים לעלות לאורך זמן וכמובן שיש לא מעט משתנים שיכולים להשפיע עליהם), ואף תוכלו להיות מכוסים תחת סעיפי קיצור / ביטול הנסיעה. 

במידה ורכשתם כיסוי ביטוחי בנוסף להרחבת צד ג' אשר מכסה אתכם מפני נזק לאדם אחר ולרכושו – וגרמתם נזק פיזי לרכוש (כמו לדוגמא אם השכרתם חליפת ספורט בסטודיו אימון אך היא נפגעה במהלך האימון שלכם) הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא כמובן ליצור קשר עם חברת הביטוח שלכם, על מנת שזו תוכל לתת לכם הנחיות והכוונה להמשך. 

ובכן, התשובה היא לא. למעשה, סמארטפון, וגם מכשירים טכנולוגיים אחרים כמו מחשב נייד, נגן מוזיקה, שעון חכם, קונסולת משחק וכדומה אינם מכוסים במסגרת הרחבת ביטוח כבודה, כך שגם אם רכשתם את ההרחבה הספציפית הזו – אינכם מכוסים במקרים בהם חלילה איבדתם אחד מאלו או מכשיר נגנב לכם. עם זאת, חשוב לציין כי חברות ביטוח מסוימות בהחלט יציעו לכם גם הרחבה של ביטוח טלפון נייד בחו"ל, כך שכדאי מאוד לשקול את האפשרות הזו.

לא כולם יודעים זאת, אך במסגרת ביטוח טיסה לחול קיים גם כיסוי על מקרים של ביטול או קיצור נסיעה. לפיכך, במידה ואתם מבוטחים תוכלו לתבוע ולקבל החזר ואף פיצויים בכל מקרה בו הנסיעה שלכם בוטלה או קוצרה. לכן אנחנו ממליצים תמיד לרכוש כיסוי ביטוחי מוקדם ככל הניתן, כך תוכלו להיות מכוסים מראש גם עבור מקרים בהם לא תוכלו לטוס מסיבה רפואית, בגלל מקרה חירום או מכל סיבה כזו או אחרת. 

מאמרים נוספים