הרחבת ביטוח ספורט חורף בביטוח נסיעות לחו"ל

הרחבת ביטוח ספורט חורף בביטוח נסיעות לחו"ל

הרחבת ביטוח ספורט חורף בביטוח נסיעות לחו"ל מיועדת לכל מי שעוסק בסקי, סנואובורד או פעילויות אחרות המתקיימות באתרי הסקי הפזורים בעולם. מדי שנה, מדצמבר ועד אפריל, נפתחים אתרי הסקי באירופה וארצות הברית ומקבלים אלפי מבקרים לבילוי מושלם בלב הטבע הפראי. כמו ענפי ספורט רבים, גם ספורט החורף טומן בחובו סיכון מסויים לפציעה, ובגלל מיקום האתרים בגובה רב בהרים, לעיתים החילוץ עשוי להיות מעט מורכב. כדי שתוכלו ליהנות מחופשה בטוחה ונעימה בהרים המושלגים ללא דאגות, חשוב לדאוג להרחבה זו ולא להסתפק בביטוח בסיסי רגיל.

 

איך הפכה חופשת הסקי לחלום הישראלי?

מדי שנה יוצאים אלפי ישראלים לחופשת סקי ברחבי העולם, והמספרים רק עולים ועולים. חלק אף רוכשים ציוד פרטי ולוקחים אותו איתם בדרכים. לא מפתיע שספורט החורף הקסום הזה מושך הרבה מאד ישראלים – הנופים עוצרי הנשימה, האוירה האירופאית הכפרית, השלג שכל כך חסר לנו פה בארץ והאפשרות לפגוש אנשים מעניינים ממקומות שונים. ספורט החורף על כל גווניו, סקי, סנואובורד, חתולי שלגים ( אופנועי שלג ) ופעילויות נוספות רבות הינן בריאות וטובות לגוף ולנפש. הוא לא נחשב מסוכן יותר או פחות מענפי ספורט אחרים כגון רכיבה על אופני שטח או טיפוס הרים, אך כל מי שעוסק בו מודע לצד הפחות מואר שלו. נפילות והתרסקויות יכולות להיות קשות גם אם אתם מאד מיומנים, ובשל האופי הההרי של אתרי הסקי, לעיתים החילוץ עשוי להיות מורכב, במיוחד במזג אויר גרוע. לצורך כך יש יחידות איתור וחילוץ מיומנות מאד בכל אתר הנעזרות גם בכלבים, אלו סוגי החילוץ הקיימים:

  • נפילה רגילה – החלקתם על משטח קרח? לקחתם סיבוב מהר מדי והתרסקתם? התנגשתם בגולש אחר? בדרך כלל יגיע חתול שלגים כדי לבדוק מה שלומכם והיכן נפגעתם. במידה והוא יתרשם כי הפגיעה קלה, הוא יגרור אתכם איתו בצורה בטוחה עד למרפאה סמוכה, שם יחבשו ויטפלו בכם. ברוב המקרים, למחרת בבוקר תהיו כמו חדשים.
  • נפילה מגובה – אתרי הסקי מתוכננים כך שנפילות מגובה יימנעו. בדרך כלל פרושות רשתות וגדרות, שלטי אזהרה ועוד, אך למרות כל זאת, עדיין מתרחשות מדי פעם נפילות מגובה. במקרה זה תגיע אליכם משלחת חילוץ רגלית, לעיתים מלווה בכלב המאומן באיתור וחילוץ נפגעים. במידה והכלב מתיישב עליכם אל תנסו למנוע ממנו זאת, הוא מאולף לחמם אתכם עד שיגיעו המחלצים.
  • מפולת שלגים – מדי בוקר נערכים פיצוצים מבוקרים, ואתרי הסקי בדרך כלל מחזיקים יועצים ומומחים לעניין שמוודאים כי האיזור בטוח לגלישה. עם זאת, עקב מזג אויר קיצוני של טמפרטורות שעולות מהר מדי, עלולות להתרחש מפולות שלגים. חשוב להשמע להוראות צוות האתר ולהתעדכן בתנאי מזג האויר.
  • פציעה מורכבת – במידה והצוות החילוץ מעלה חשד כי נפצעתם בגב, בצוואר או בראש, תפונו מיידית לבית חולים באופן מוטס. גם שברים מורכבים בגפיים ייתכן ויחייבו פינוי מוטס.
  • היעדרות – במידה וחלילה הלכתם לאיבוד באתר, נפגעתם ואיבדתם את ההכרה ולכן איש אינו יודע איפה אתם, יישלחו צוותי סריקה לחפש אתכם, לרוב בסיוע כלבי איתור.

 

למה לא להסתפק בחבילת הביטוח הבסיסית כשיוצאים לחופשת סקי?

חבילת הבסיס אמנם מספקת לכם הגנה טובה למקרים של תאונות דרכים, פציעות ומחלות שונות אשר מתרחשות בחו"ל, אך חברות הביטוח עלולות לדחות את תביעתכם במידה ויתברר כי התאונה התרחשה במהלך ביקור באתר סקי. הסיבה לכך היא שכמו ענפי ספורט רבים, גם ענף הסקי טומן בחובו סיכוי מסוים להיפצע או לחלות בשל האופי הטבעי של החשיפה לקור ולרוחות עזות, למהירות גבוהה, לנפילה או החלקה, להתנגשות ולפציעות שונות. גם אם המיומנות שלכם גבוהה מאד, עדיין יכולות להתרחש תאונות שלא באשמתכם או פציעה חסרת מזל לאחר תנועה לא נכונה של הגוף. חבל לחסוך כמה שקלים כשעל המאזניים מונחות שעות רבות של כאב ותסכול, הוצאות כספיות גבוהות על פינוי מוטס לבית חולים קרוב ושיחות טלפון מורטות עצבים לחברת הביטוח שבסופן לא תאושרו. עם זאת, חשוב לזכור כי גם להרחבת ביטוח ספורט החורף יש סייגים והגבלות, ועליכם לקרוא היטב את הפוליסה שלכם, לדעת בדיוק על מה אתם מכוסים, ועל מה לא.

 

הרחבת ביטוח ספורט חורף בביטוח נסיעות לחו"ל

הרחבת ביטוח ספורט חורף בביטוח נסיעות לחו"ל מבטיחה כי בעת ביקור באתר סקי או במהלך פעילות אחרת הקשורה לשלג תהיו מכוסים במידה ותפצעו במהלך פעילות ספורטיבית. הביטוח מכסה בדרך כלל את הפעילויות הבאות:

  • סקי מגלשיים רגיל
  • סנובורד
  • מזחלת שלג ( לא ממונעת )
  • חתול שלגים ( אופנוע שלג )

כל זמן שלא נהגתם ברשלנות, תחת השפעת סמים ואלכוהול, צייתתם להוראות המדריכים וצוות האתר ולשילוט המתאים, ולא ירדתם מן המסלול לאוף פיסט ( אוף פיסט הינו מסלול לא סלול בטבע הפראי, אשר תחת מעטה השלג העבה לא ניתן להבחין בו בסלעים, שורשים או מכשולים אחרים אשר עלולים לסכן אתכם ולכן הם אינם מומלצים ) תקבלו כיסוי לפציעה שתיגרם לכם כתוצאה מהפעילות כולל פינוי מוטס או באמצעות חתול שלגים.

 

ביטוחו"ל – להשוות ביטוח נסיעות לחו"ל בקלות ובמהירות

ביטוחו"ל הינו אתר נוח וקל לשימוש להשוואת ביטוח נסיעות לחו"ל בין שש החברות הגדולות והמובילות בארץ: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. באמצעות האתר תוכלו להשוות בין חבילות הבסיס וההרחבות השונות, לקבל מידע רלוונטי רב שיעזור לכם להחליט באיזו חברת ביטוח לבחור, וגם להיעזר בחמ"ל ביטוחו"ל הזמין 24/7 לכל שאלה או בקשה למקרים שבהם תזדקקו לעזרה מול חברת הביטוח שלכם. באמצעות האתר תוכלו לבחור בחברת הביטוח המועדפת עליכם ולצאת לחו"ל בלי דאגות.

מאמרים נוספים