הפניקס – ביטוח נסיעות לחו"ל

הפניקס לוגו

הקיץ כבר כאן ואיתו גם חופשות הקיץ ממוסדות הלימוד השונים, זה הזמן לצאת לחופשה משפחתית מהנה בחו"ל. אך בנוסף לבחירת היעד, הזמנת הכרטיסים והחדרים בבית המלון, חשוב גם שתזמינו ביטוח לנסיעות לחו"ל. חברת הפניקס מפעילה את תוכנית SMART TRAVEL שמעניקה לכם שקט נפשי, אפליקציה נוחה ויעילה, פיצוי וכיסוי מהיר על מזוודה שהתעכבה או טיפול רפואי. חברת הפניקס הינה בין החברות הבודדות בארץ שמציעה כיסוי על הוצאות רפואיות ללא הגבלה וללא השתתפות עצמית כדי שאתם תוכלו להתמקד רק במה שבאמת חשוב – לבלות וליהנות מהטיול.

 

חברת הפניקס 

חברת הפניקס היא מן החברות לביטוח ופיננסים הגדולות, החזקות והוותיקות בישראל. החברה נסחרת בבורסה במדד תל אביב 35 ומתמחה במגוון ביטוחים, ניהול נכסים והשקעות, אשראי והפצה. חברת הפניקס נוסדה על ידי דוד חכמי, בנו של יוסף חכמי, מנהל בנק ברקליס בארץ ישראל בימי המנדט הבריטי שקדמו להקמת המדינה.

באותם הימים נקראה החברה סוכנויות ארץ ישראליות ובין היתר נמכרו בה פוליסות ביטוח של חברת הפניקס וחברות ביטוח אנגליות נוספות. בשנת 1949 בנו של דוד, יוסי חכמי, הקים את חברת הפניקס הישראלי. כיום החברה איננה נמצאת בשליטת משפחת חכמי, ונשלטת על ידי חברת פניקס אחזקות שבבעלותה חברות נוספות בתחום הביטוח והפיננסים.

הפניקס הינה המשקיעה המוסדית הגדולה בארץ בהיקף של למעלה מ- 360 מיליארד שקל בחסכונות פנסיוניים. חברת הפניקס מחזיקה גם באוסף אמנות מן הגדולים בארץ הכוללת יצירות אמנות, פסלים וציורים של גדולי ציירי ופסלי ישראל וכמו כן גם של יוצרים בינלאומיים מפורסמים כגון קנדינסקי, פיקאסו ומאטיס. פרטי האמנות, כמו גם אוסף בולים נדירים, נלקטו ונאספו לאורך שנים על ידי יוסי חכמי הפועל בין היתר לקידום יוצרים ישראלים צעירים.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

בכל פעם שאתם נוסעים לחו"ל, גם אם זו קפיצה קטנה לשופינג במהלך סוף השבוע, מומלץ מאד לבטח את עצמכם לתקופת הנסיעה. הסיבה לכך היא שבזמן שאתם שוהים מחוץ לגבולות המדינה, קופות החולים והביטוחים הישראליים הפרטיים שעשיתם לעצמכם ומכסים אתכם בארץ, אינם תקפים במקרה של נזק לרכוש או לגוף בחו"ל ואינם מכסים אתכם.

ניתן לעשות ביטוח בסיסי, חבילת ביטוחים שבדרך כלל מכסה את המקרים הנפוצים והצפויים ביותר כגון איחור או אובדן מזוודה, פציעה או מחלה במהלך החופשה וכדומה. החבילה הבסיסית אותה מציעות כל חברות הביטוח די דומה וקל להשוות אותה. בנוסף לחבילה הבסיסית מומלץ מאד להרחיב את הביטוח על פי הצרכים האישיים שלכם.

לדוגמא, אם אתם נושאים איתכם ציוד ספורט, ציוד רפואי או חפצים יקרי ערך, רצוי לבטח אותם באמצעות הרחבה מתאימה, או לדוגמא אחרת, אם הינכם סובלים ממחלה כרונית כל שהיא אשר עלולה להחמיר במהלך הנסיעה, כדאי מאד שתדאגו להרחיב את הביטוח כדי לכסות כל מקרה של החמרה. ישנן הרחבות שונות ומגוונות המאפשרות לכל אדם ליצור ביטוח מותאם אישית על פי הרצונות והצרכים שלו וכמובן גם לעמוד בציפיות העלות.  

 

 

איך לבחור חבילת ביטוח משתלמת במיוחד? 

מאחר וחבילות הביטוח מורכבות מביטוח בסיסי תחילה ולאחר מכן שלל הרחבות שניתנות לבחירה על פי הצורך, חשוב לבדוק קודם כל מה נותנת חבילת הבסיס. ישנן חברות אשר כוללות בחבילת הבסיס אלמנטים שבחברות אחרות נחשבות להרחבה.

לדוגמא, חברת הפניקס מכסה הוצאות רפואיות שנגרמו עקב מחלת הקורונה בעוד שבחברות אחרות הדבר נחשב להרחבה מחוץ לחבילת הבסיס. לאחר שבדקתם את חבילת הבסיס חשוב לבדוק אילו הרחבות חשוב לכם לבצע. ההרחבות כוללות כיסוי ופיצוי על נזק, גניבה או אובדן של חפצי ערך וציוד מקצועי, ספורטיבי ורפואי, כיסוי הוצאות של צד ג' במקרה של תאונה, כיסוי פציעות ותאונות ספורט, מצבים רפואיים חריגים כגון הריון, מחלה כרונית, גיל מבוגר ועוד וכמו כן כיסויים שונים הקשורים לביטול או דחיית נסיעה, וישנן חברות ביטוח שאפילו מבטחות כרטיסים שנרכשו מראש למופעים ולאירועי תרבות ובוטלו עקב סיבות רפואיות.

אך לפני שאתם רוכשים פוליסה, מומלץ כי תשוו את גובה הכיסוי, גובה ההשתתפות העצמית והתנאים לכיסוי, אמצעי התשלום ודרכי ההתקשרות טרם רכישת הפוליסה. זיכרו שבזמן שאתם נמצאים בחו"ל, רצוי שתקבלו מענה זמין 24/7 לגישור על פערי השעות וכי תזכו לתגובה מהירה ויעילה של חברת הביטוח כדי שתוכלו להתפנות להתמקד בבעיה שנתקלתם בה ולפתור אותה במהירות ובנוחות.

 

מדוע חשוב לשים לב לגובה הכיסוי?

גובה הכיסוי יקבע באופן משמעותי את ההשלכות הכספיות בכל מקרה של תאונה, מחלה או אובדן רכוש בזמן שאתם שוהים בחו"ל. לדוגמא, הפניקס הינה בין החברות הבודדות שמציעות כיסוי ללא הגבלה על מצבים רפואיים שונים שיאפשרו לכם ראש שקט גם במקרה של פציעה מורכבת הדורשת אישפוז, התייעצות עם מומחים וניתוחים ולהתמקד בהחלמה ובשיקום.

בחירה בחבילה זולה מדי או הסרת סעיפי ביטוח מתוך חבילת הבסיס אולי יאפשרו לכם לחסוך כמה שקלים אבל יעמידו אתכם בפני הוצאה כספית לא קטנה במקרה ומשהו משתבש. לכן מומלץ מאד לא להסיר סעיפי ביטוח מתוך חבילת הבסיס ולהוסיף הרחבות ביטוח כמו כיסוי לאובדן כבודה כדי שתוכלו לכסות את כל ההוצאות על ביגוד ומוצרים אישיים שאבדו עד לסכום משמעותי, או כמו כיסוי לספורט אתגרי גם אם לא תכננתם לעשות זאת מאחר ובחו"ל לפעמים נתקלים באטרקציות מהנות כגון טיסה בכדור פורח או השכרת אופנוע שאמנם לא תכננתם אבל חבל שתוותרו עליהם או חלילה, שתסתכנו באי כיסוי. 

 

מדוע חשוב לשים לב לגובה ההשתתפות העצמית והתנאים לכיסוי?

ההשתתפות העצמית והתנאים לכיסוי הינם דרכן של חברות ביטוח שונות לרסן את המבוטחים שלהם. כמובן שאתם נוסעים לחו"ל כדי לבלות וליהנות ללא דאגות, אך זו אינה סיבה להתפרע ולהתרשל. לכן חשוב לבדוק מהם התנאים לכיסוי שבדרך כלל מבהירים מה כלול בכיסוי ומה לא וגם את  גובה ההשתתפות העצמית בסעיפי הביטוח השונים.

לדוגמא, הפניקס איננה דורשת כל השתתפות עצמית, אך אם נהגתם בשכרות או פגעתם במישהו במזיד, לא בטוח שתוכלו לקבל כיסוי. לכן חשוב שלצד הבחירה בהשתתפות עצמית נמוכה מאד או ללא השתתפות עצמית כלל תקפידו לשמור על כללי הנהיגה המקובלים, על חניה רק במקומות מותרים, אל תקלו על גנבים מזדמנים לגנוב את הרכב השכור על ידי השארתו לא נעול או עם המפתחות בסוויץ', אל תנהגו בשכרות ואל תעברו את המהירות המותרת על מנת שתוכלו לקבל אישור מחברת הביטוח שלכם על כל מקרה של נזק או גניבה ללא כל מכשול או בעיה. 

 

מדוע חשוב לבדוק את אמצעי התשלום ודרכי ההתקשרות?

כמעט כל אחד מאיתנו חווה כבר בחו"ל את הדקות המתסכלות והמתוחות כאשר אתם מבינים כי ליבכם במזרח אך המזוודה שלכם במערב, או שחלילה נפלתם ונפצעתם וביחד עם כל המהומה שנוצרה, הכאב והחרדה מצטרפות דאגות נוספות כמו איך תשלמו עכשיו על הפינוי באמבולנס או עבור הטיפול המסור שקיבלתם במיון?

כשאתם בבית, על כוס קפה, בוחרים בחבילת ביטוח זולה ואטרקטיבית במיוחד, אתם כלל לא חושבים על מצב שבו שדווקא כשתזדקקו לחברת הביטוח יותר מכל, תגלו שהיא מציעה לכם רק מערכת לניתוב שיחות או שירות השארת הודעות. חברת הפניקס לדוגמא מציעה לכם אפליקציה נוחה לשימוש וזמינה 24/7 שמאפשרת לכם תשלום מיידי על הוצאות רפואיות בלחיצת כפתור. לכן חשוב כל כך לבדוק את אמצעי התשלום ודרכי ההתקשרות כדי שתמיד תוכלו להתמקד בבעיה עד לפתרונה במקום לדאוג.

 

חבילת הבסיס של הפניקס SMART TRAVEL 

חבילת הבסיס של הפניקס כוללת כיסויים רבים ומגוונים שיקלו עליכם משמעותית את החיים ויאפשרו לכם ליהנות מחופשה נעימה ללא דאגות. אפליקציית SMART TRAVEL תאפשר לכם לתקשר עם החברה המבטחת ולשלם עבור הוצאות שונות בקלות, במהירות וללא מאמץ בכל שעה שתבחרו. להלן חבילת הבסיס של הפניקס:

  • כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום  –  כיסוי זה מאפשר לכם לפנות לכל גורם רפואי, הן ציבורי והן פרטי, בכל מקרה של פציעה או מחלה. רק שימו לב שהוא אינו מכסה החמרה של מצב רפואי קיים אשר סבלתם ממנו גם בארץ טרם היציאה לחו"ל. לצורך כך ניתן לבצע הרחבה מיוחדת. כיסוי ההוצאות הרפואיות הינו ללא הגבלת ימי אשפוז או שכר מנתח.
  • כיסוי קורונה – בזמן שחברות אחרות מתייחסות לקורונה כהרחבה, בפניקס מתייחסים אליה כאל כיסוי בסיסי. הביטוח כולל כיסוי רפואי בעקבות הידבקות בקורונה לפני היציאה לחו"ל או במהלך הטיול ובדיקות שונות בהפניית רופא.
  • פינוי – פינוי אווירי, ימי או יבשתי לבית חולים קרוב ובמקרה הצורך גם הטסה רפואית לארץ. פינוי מסוג אוירי מתבצע בדרך כלל על ידי מסוק רפואי כמו לדוגמא באתרי סקי, איזורים הרריים או מרוחקים מאד, פינוי ימי מתרחש בדרך כלל במקרים של טביעה או התהפכות סירה ופינוי יבשתי הוא הפינוי האמבולטורי הרגיל. 
  • איתור, חילוץ והצלה – בכל מקרה של מצוקה, ניתוק קשר או חשש לחיי מבוטח לאחר העלמות באיזור מסוכן, תוכלו לדרוש איתור וחילוץ על ידי חברת "מגנוס" המנוסה והמקצועית עד ל – $250,000.
  • צד ג' – במקרה של תאונה או גרימת נזק לגוף או לרכוש של אדם אחר ובמקרה שיוכח מעל לכל ספק שנהגתם על פי כללי הזהירות הנדרשים, תוכלו לקבל פיצוי או  כיסוי על כל נזק שנגרם לצד ג' ונתבעתם על ידו עד ל –  $250,000.

 

הרחבות לחבילת הבסיס 

אף על פי שחבילת הבסיס מציעה כיסויים רחבים מאד, עדיין מומלץ לבדוק אילו הרחבות לכיסויים יאפשרו לכם שקט נפשי וכיסוי הולם למצבכם האישי. להלן מספר הרחבות לביטוח שכדאי לשקול לעשות:

  • אובדן או גניבה של כבודה שתאפשר לכם כיסוי על פי הצרכים שלכם, תוכלו לסכם מראש עם חברת הביטוח את סכום הכיסוי על פי שיוויו המוערך של הרכוש שאתם נוסעים איתו. 
  • ביטול או קיצור נסיעה בשל מצב רפואי שיאפשר לכם לקבל החזר כספי על כרטיסים לטיסה, מלון או נסיעה.
  • כיסוי עבור החמרה של מצב רפואי קיים יאפשר לכם לפנות בראש שקט לטיפול רפואי או רכישת תרופות וציוד רפואי נוסף כדי להקל על מצבכם ולהתייעץ עם רופאים ומומחים. 
  • הרחבה עבור נשים בהריון (עד שבוע 32) יאפשר לכם כיסוי לכל מקרה שבו תרצו לפנות להתייעץ עם רופא או לקבל טיפול מיידי במרפאה. 
  • הרחבת ספורט אתגרי מכסה בדרך כלל ( יש לבדוק! ) טיולי אופנועים, רכב ארבע על ארבע, טרקטורונים, רכיבה על סוסים, סנפלינג, שיט ראפטינג, טיפוס הרים, גלישת גלים ועוד עוד, כל זמן שהספורט הוא לחובבים ולא לספורטאים מקצועיים אשר להם הרחבת ביטוח נפרד לפעילות מקצועית ותחרויות. 
  • הרחבת ספורט חורף הכולל בדרך כלל ( אנא בדקו ) סקי, החלקה על הקרח, סנובורד, קרוס קאנטרי ופעילויות חורפיות אחרות. ספורטאים מקצועיים בתחום יכולים להרחיב לביטוח מקצועי. 
  • אובדן או גנבה של טלפון נייד, מחשב נייד או טאבלט כאשר את גובה התשלום תוכלו לסכם מראש עם חברת הביטוח בהתאם לשוויו של המוצר. אנו ממליצים לשמור תמיד את פרטיכם האישיים על גבי ענן או כונן נשלף כדי שלא תאבדו תמונות אישיות, מסמכים ופרטים חשובים נוספים שחשובים לכם ושיהיה קל לשחזרם. 

 

ביטוחו"ל – לבחור בין חברות הביטוח בקליק אחד

עם ביטוחו"ל הרבה יותר קל להשוות בין חברות הביטוח ולמצוא את חבילת הביטוח המשתלמת ביותר עבורכם בקליק אחד. חברת ביטוחו"ל הוקמה על מנת לאפשר לכם השוואה נוחה וקלה כל כך באמצעות לחיצת כפתור במחשבון הביטוח שפיתחנו המאפשר הן השוואה בין חבילות בסיס והן בין הרחבות שונות.

כל שעליכם לעשות הוא להזין את כמות האנשים הנוסעים וגילם, את משך הנסיעה ואת היעד, ולקבל אוטומטית את מחיר חבילת הבסיס בין החברות המובילות במשק שהן: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוחים, הראל, מנורה מבטחים והפניקס. במידה ותהיו מעוניינים בכך, תוכלו להוסיף הרחבות רלוונטיות עבורכם, לבדוק את הצעת המחיר המשתלמת ביותר עבורכם בין שש החברות הגדולות ולרכוש אותה אונליין דרכנו בנוחות ובקלות רבה. בנוסף, באתר תוכלו לקבל מידע שימושי רב אודות ביטוחים לחו"ל שיסייע לכם לבחור נכון את הביטוח המשתלם והמתאים לכם ביותר.

חברת ביטוחו"ל מפעילה חמ"ל הפעיל 24/7 בעברית לכל שאלה, בקשה או בירור שיש לכם לגבי הפוליסה שרכשתם במידה ואתם זקוקים לעזרתנו מול חברת הביטוח ממנה רכשתם

מאמרים נוספים