הרחבת ביטוח כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים בביטוח נסיעות לחו"ל

הרחבת ביטוח כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים בביטוח נסיעות לחו"ל

מחלה או פציעה ישנה לא אמורה למנוע ממכם לטוס לחו"ל, לבלות וליהנות. אך עם זאת חשוב שתהיה לכם הרחבת ביטוח כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים בביטוח נסיעות לחו"ל למקרה שבעת הנסיעה לפתע יחמיר מצבכם ויתדרדר עד שתזקקו לטיפול רפואי. במאמר זה נפרט כל מה שאתם צריכים לדעת על הרחבה זו ומדוע חשוב כל כך לצרף אותה לחבילת הנסיעות לחו"ל שלכם במידה ואתם סובלים ממחלה ידועה.

 

מהו ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה הוצאות רפואיות ונזק שנגרם לכם ולרכושכם בזמן ששהיתם בחו"ל. נכון להיום חברות הביטוח הישראליות מציעות ביטוחים בסיסיים אותם קל ונוח להשוות וכוללים כיסוי איכותי לכל מקרה של תאונה או פציעה בחו"ל. לחבילה הבסיסית מצטרפות וכלולות במחיר גם שלוש הרחבות: חבות צד ג', איתור חילוץ והצלה, וביטוח כבודה. למבוטח שמורה הזכות להסיר אותן, אך זה מאד לא מומלץ. יש לזכור כי בכל מקרה שבהם תסירו הרחבה לא תהיו מכוסים למקרים אלו ופוליסת הביטוח שלכם אולי תהיה זולה אבל מאד מוגבלת, וחבל.

 

כיצד בוחרים הרחבה?

ההרחבות נועדו להפוך את חבילת הבסיס לביטוח נסיעות לחו"ל למותאמת יותר אישית. ישנן הרחבות המכסות מצבים בריאותיים מסויימים, ציוד יקר ערך, כיסוי רחב ומקיף יותר או כיסוי למי שנוסע למטרה מוגדרת מראש ומסויימת. כל הרחבה שאתם בוחרים אמנם מייקרת את חבילת הביטוח בעוד כמה שקלים, אבל השקט הנפשי והבטחון שלכם יהיו שווים את זה. זכרו כי הלא צפוי גדול מן הצפוי, וגם אם נדמה לכם שאתם נוסעים לאיזור בטוח ומוגן, בלב עיר מודרנית או שהינכם טיפוסים זהירים שלא לוקחים סיכונים מיותרים, עדיין לחיים יש תוכניות משלהם, והם עלולים לשבש קשות את שלכם.

 

הרחבת ביטוח כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים בביטוח נסיעות לחו"ל

אלרגיות, פציעות ישנות, נכות או מחלות כרוניות יכולות למרר לכם את החיים, אבל הן בהחלט לא צריכות לעצור אותן. נסיעה לחופשה בחו"ל היא רגע מבורך של מרגוע, של מיצוי החיים ושל צבירת חוויות יפות עם כל המשפחה והחברים, אך כאשר אנו נוסעים אנו עלולים להחשף להתרגשות יתר, למאמץ יתר, למזונות שאנחנו לא מכירים, לאקלים שונה או לגורמי גירוי יתר אחרים שעלולים לפתע לגרום למצב הגופני ( או הנפשי ) שלנו להשתנות, להחמיר ולהתדרדר. גם אם לקחתם איתכם את כל מה שאתם זקוקים לו כגון תרופות או ציוד רפואי, רצוי שבכל זאת תתייעצו עם רופא, רק ליתר בטחון. הרחבה זו תכסה הוצאות שייגרמו לכם בשל החמרה במצב המחלה הקיימת שלכם לרבות התייעצות עם רופא, פינוי ואשפוז, תרופות, ציוד רפואי וכל דבר אחר שתזדקקו לו בחו"ל כדי לשפר את מצבכם.

 

איסור אפליית אדם עם מוגבלות בחוזה ביטוח

במידה ואתם חוששים שחברת הביטוח תסרב לבטח אתכם בשל מחלתכם, חשוב שתדעו כי חברת הביטוח רשאית לגבות מאדם עם מוגבלות דמי ביטוח מעט גבוהים יותר מאדם בריא בגבולות הסביר בשל הסיכון המוגבר שהיא לוקחת על עצמה, אך היא אינה רשאית להפקיע את המחיר בשל מוגבלותו, לגבות את הסכום ללא הצדקה מפורשת, או לסרב לבטח אותו בלי סיבה מוצדקת. על פי חוק, חברות הביטוח מחוייבות להציע פוליסת ביטוח הוגנת לכל מבוטח ולמנוע אפליית מוגבלים הסובלים מנכות, מפציעה או מחלה נפשית.

 

האם חברת הביטוח עלולה לסרב לבטח אותי?

למרות החוק למניעת אפלייה, חברת ביטוח יכולה לסרב לבטח אתכם, אבל רק במקרה ועקב המחלה שלכם אתם חשופים לסכנה גדולה מאד ולסבירות גבוהה שהמחלה שלכם תידרדר:

  • חוסר יציבות – במידה והמחלה ממנה אתם סובלים אינה יציבה, כאשר מדובר הן על מצבים פיזיים והן על נפשיים. לדוגמא, אדם הסובל מסוכרת לא מאוזנת המסכנת את חייו, או אדם הנוטה לפגיעה עצמית שחווה לאחרונה אפיזודה פוגענית.
  • איסור נסיעה לחו"ל – חולים אשר מבחינה רפואית נאסר עליהם לנסוע וזאת בשל סיכון המוגבר להתדרדרות במצבם.
  • מחלה סופנית מתקדמת – חולים בשלבים סופניים של מחלתם אשר מצבם הבריאותי הולך ומתדרדר כל העת.
  • גיל מבוגר מאד – קשישים מבוגרים מאד סביב גיל 90-100 אשר סובלים ממחלות רקע כגון בעיות לב או לחץ דם, והסיכוי שחלילה יתדרדר מצבם הינו גבוה.
  • מחלה שהחמירה בעבר – מחלה אשר כבר הוחמרה השנה ויש סיכוי גבוה שהיא תחמיר שנית.
  • ניתוחים ופרוצדורות רפואיות סמוכות מאד לנסיעה – ניתוח שטרם הספקתם להתאושש או להחלים ממנו והרופאים המליצו לכם על מנוחה בבית.
  • הריון מתקדם – נשים בהריון מתקדם או הנמצאות בשמירת הריון.

זכרו כי טלטלת הנסיעה בדרכים, אי הנוחות או מאמץ היתר אכן יכול לסכן אתכם, וגם אם אתם מאד רוצים לנסוע, חשוב שתדאגו קודם כל לבריאותכם.

 

הרחבות נוספות שמומלץ לכם לשקול

על מנת שתגיעו ליעדכם וגם בחזרה הביתה כשאתם בריאים ושלמים ומלאים בחוויות נעימות וטובות, כדאי לשקול להרחיב את ביטוח הנסיעות שלכם גם להרחבות הבאות:

קיצור וביטול נסיעה עקב סיבות רפואיות

במקרה ועקב אשפוז שלכם, אשפוז או מוות קרוב משפחה מדרגה ראשונה וקבלת צו שמונה תאלצו לבטל או לקצר את הנסיעה שלכם, תוכלו לקבל החזר כספי על כרטיסי טיסה, בתי מלון והשכרת רכב שלא הספקתם לנצל. הרחבה זו מאפשרת לכם לקבל את הכסף שלכם בחזרה ולרכוש עימו כרטיסים חלופיים לאחר שתתאוששו ותחזרו לקו הבריאות.

כיסוי תאונות אישיות

כיסוי זה מאפשר לכם החזר תשלומים על כל נזק שייגרם לכם כתוצאה מתאונה או פציעה שנגרמה לכם בחו"ל והותירה אתכם נכים או אף גרמה למוות. במקרים אלו אתם או משפחתכם תקבלו פיצוי כספי כמוגדר בפוליסת הביטוח.

ספורט אתגרי

יש לכם נפש הרפתקנית? רוצים לחוות את הנסיעה במלואה ולחזור עם המון זכרונות טובים? כדי שתוכלו להיות ספונטניים ולהתנסות בחוויות ספורטיביות שונות בחו"ל מומלץ לקחת הרחבת ספורט אתגרי גם אם לא תכננתם מראש לטפס על הרים או לשוט בקייאקים, ותרצו לנסות זאת כשתגיעו ליעד.

 

באיזו חברת ביטוח לבחור?

באתר ביטוחו"ל ניתן להשוות בקלות את מחירי החבילות, אך באיזו חברה הכי מומלץ לבחור? הכי חשוב לזכור שאת חברת הביטוח תצטרכו כשמשהו משתבש, כך שזה רק טבעי שתהיו לחוצים מן המצב ותרצו מענה מהיר לטיפול. במקרה זה תזדקקו לחברת ביטוח שמצטיינת בדרכי התקשרות נוחות, אמצעי תשלום קלים וזמינות גבוהה. להלן מספר טיפים לבחירת חברת הביטוח שלכם:

  • לא רק המחיר – אנחנו הישראלים לא אוהבים לבזבז כסף, ומחיר זול עשוי לפתות אותנו לבחור דווקא בחבילה בסיסית שאולי מעניקה כיסוי מסויים, אך הוא אינו רחב ומקיף. דווקא בנושא הביטוח רצוי לשקול היטב את האפשרויות להרחיב את החבילה ולדאוג שתהווה רשת ביטחון טובה עבורנו ועבור משפחתנו, לכל צרה שלא תבוא.
  • אמצעי התקשרות – כשמשהו השתבש, מענה מהיר יכול להעניק שקט נפשי והקלה, לכן מומלץ לבחור בחברת ביטוח שקל מאד לתקשר עימה כגון באפליקציה או בווצאפ. זוהי דרך נוחה במיוחד שבה מתאפשר לכם לבחור בין שיחה עם נציג בטלפון או באמצעות התכתבות. רצוי שמוקד הפניות יהיה פתוח 24/7 בשל הבדלי השעות.
  • אמצעי תשלום – ישנן חברות המעניקות לכם כרטיס אשראי נטען וישנן חברות שמאשרות התחייבויות באופן מקוון, תוכלו לבחור בדרך הנוחה והקלה ביותר עבורכם כדי שבמקרה של בעיה, תוכלו לטפל בה במהירות ובקלות ולהתפנות לפתרון הבעיה בלי דאגות נוספות.
  • גובה הכיסוי – לפני שתחתמו על הפוליסה, קיראו אותה היטב, בידקו את גובה הכיסוי ואת הסייגים וההגבלות השונות. לעיתים קרובות האותיות הקטנות עושות הבדל גדול, לדוגמא: ייתכן שאתם מבוטחים למקרה של תאונה ברכב ארבע גלגלי אבל לא דו גלגלי, חשוב מאד לדעת את זה.
  • תנאי הפוליסה – קיראו היטב את תנאי הפוליסה לפני החתימה, כדי שלא תידחו במקרה ולא עמדתם בהם. תנאי פוליסה יכולים להיות רבים ומגוונים, וחשוב להיות מודעים אליהם.

 

ביטוחו"ל – להשוות ביטוח נסיעות לחו"ל בקלות ובמהירות

ביטוחו"ל הינו אתר נוח וקל לשימוש להשוואת ביטוח נסיעות לחו"ל בין שש החברות הגדולות והמובילות בארץ: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. באמצעות האתר תוכלו להשוות בין חבילות הבסיס וההרחבות השונות, לקבל מידע רלוונטי רב שיעזור לכם להחליט באיזו חברת ביטוח לבחור, וגם להעזר בחמ"ל ביטוחו"ל הזמין 24/7 לכל שאלה או בקשה למקרים שבהם תזדקקו לעזרה מול חברת הביטוח שלכם. באמצעות האתר תוכלו לבחור בחברת הביטוח המועדפת עליכם ולצאת לחו"ל בלי דאגות.

מאמרים נוספים