ביטוח נסיעות לאחר ניתוח

עברתם לאחרונה ניתוח ואתם רוצים לטוס לחו"ל, מדובר בדרך מעולה לנוח, לצבור כוחות מחודשים ופשוט לחגוג את החיים. אבל, לפני הכל חשוב לוודא כי אתם שומרים על בריאותכם, לא מסכנים את עצמכם וכמובן עושים ביטוח נסיעות לאחר ניתוח.
ביטוח נסיעות לאחר ניתוח

טיסה לחו"ל הינה חוויה מדהימה המאפשרת לנו להתנתק מהשגרה ולהנות מאוכל, תרבות, טיולים ונופים שונים מאלו שאנחנו רגילים אליהם. אך, כאשר מדובר באדם שעבר ניתוח לאחרונה, חשוב מאוד לוודא כי הטיול מותאם למצבו הבריאותי החדש ויתרה מכך שהוא עושה ביטוח נסיעות לאחר ניתוח המותאם למצבו הרפואי.

 

התאימו את הטיול למצבכם הרפואי

כל נסיעה לחו"ל הינה שונה, בהתאם לאנשים שטסים, לאופי שלהם, לאופי הטיול שלהם וגם למצב הרפואי שלהם. כאשר טסים לחו"ל לאחר ניתוח, חשוב מאוד להתאים את הטיול למצבכם הרפואי, זאת כדי לאפשר לכם להמשיך להבריא בצורה טובה וכן בשביל לאפשר לכם טיסה בראש שקט.

 

קבלו אישור והתאמות מהרופא

ראשית חשוב מאוד לקבל אישור לטיסה מרופא המשפחה וכן לקבל מידע אודות התאמות חשובות. האישור הרפואי חשוב הן עבורכם ועבור השקט הנפשי שלכם והן עבור חלק מחברות התעופה או חברות הביטוח שעשויות לדרוש אותו.

 

בחרו את היעד והמסלול 

התאימו את היעד למצבכם לאחר הניתוח. ישנם יעדים שונים שיכולים להיות מדהימים, אך שאינם מותאמים לכם אישית לאור הניתוח שעברתם. כדוגמה, חשוב מאוד להתאים את מסלולי הטיול, האטרקציות ודרכי התחבורה. 

נוסף לכך, חשוב מאוד שתוודאו כי אתם מגיעים למדינה בה יוכלו לטפל בכם רפואית במקרה של התדרדרות במצבכם הרפואי. לאחר ניתוח, בדרך כלל, הגוף חלש יותר ומועד יותר לסיכונים ולכן חשוב לוודא כי במדינת היעד שלכם יש בתי חולים ומרפאות נגישות וטובות.

 

בדיקת מדיניות בהקשר לתרופות

נושא חשוב נוסף הינו מכשור רפואי ותרופות. כאשר אתם טסים לחו"ל חשוב מאוד שתיקחו איתכם את כל הציוד הרפואי שדרוש לכם. אך, חשוב לדעת שישנן חברות תעופה ומדינות שונות אשר עשויות לדרוש בדיקה לתרופות שאתם מעבירים.

כדוגמה, קנאביס נחשב לסם מסוכן ולא חוקי במדינות רבות, ללא האישורים המתאימים, אתם עשויים אף להיעצר. לכן, בדקו בצורה טובה את המדיניות של המדינות אליהן אתם טסים וקחו איתכם את האישורים הדרושים.

 

מדוע ביטוח נסיעות לאחר ניתוח הינו קריטי?

ההתנהלות של אדם לאחר ניתוח חייבת להיות מותאמת למצבו הרפואי ולתהליך ההחלמה שלו. בין אם מדובר על ביצוע פיזיותרפיה או שיקום ובין אם מדובר על נטילת תרופות והימנעות מצריכת מזון או מפעילויות מסוימות. בכל מקרה, חשוב מאוד לוודא כי אתם שומרים על עצמכם ומאפשרים לעצמכם להבריא ולהחלים. 

בדומה לכך, גם במקרה של טיסה לחו"ל לאחר ניתוח, חשוב מאוד לוודא כי ביטוח הנסיעות שלכם מותאם למצבכם הרפואי ויכסה אתכם במקרה בו תדרשו בטיפולי חירום בשל התדרדרות במצבכם.

 

הביטוח הבסיסי – חשוב אך לא מספיק

ביטוח נסיעות לאחר ניתוח מורכב באופן עקרוני מביטוח הנסיעות הבסיסי ומהרחבה עבור מצב רפואי קיים. הביטוח הבסיסי הינו בפועל הביטוח הרפואי שמכסה אתכם עבור כל מקרה חירום רפואי שאתם עשויים להיקלע אליו במהלך שהותכם בחו"ל. בין אם מדובר על פציעה, תאונה או התפרצות של מחלה חדשה. 

הביטוח הבסיסי מכסה טיפולים רפואיים, אשפוז, רכישת תרופות, בדיקות, פינוי יבשתי, אווירי וימי. כמו כן, הוא מכסה גם שהייה בחו"ל מעבר לזמן המקורי במקרה רפואי, הטסה רפואית, הטסה של קרוב משפחה ועלויות של כרטיס טיסה חדש. אך, חשוב לדעת, כי הביטוח הבסיסי אינו מכסה מקרים רפואיים הקשורים למצב רפואי קיים, כדוגמת ניתוח. לכיסוי זה תזדקקו בהרחבת החמרה במצב רפואי קיים.

 

מהי הרחבת החמרה במצב הקיים?

ההרחבה של החמרה במצב רפואי קיים, הינה ההשלמה הדרושה לכם לצורך קבלת ביטוח טיסה לחו"ל לאחר ניתוח מלא ומקיף. הרחבה זו מכסה מקרים רפואיים הקשורים בהחמרה של מצבכם הרפואי. הכיסוי כולל בתוכו את אותם האלמנטים, כמו אשפוז, טיפולים, בדיקות וכו'. והוא תקף רק למצבים רפואיים שהצהרתם עליהם בעת רכישת הפוליסה.

 

שימו לב לאותיות הקטנות

בטרם רכישת פוליסת הביטוח לנסיעות לחו"ל לאחר ניתוח חשוב לבחון את הפוליסה בכללותה ואת הסעיפים הקטנים הרשומים בה ולוודא כי היא מתאימה לכם.

 

הגדרת מצב רפואי קיים

ראשית חשוב להבין מהי ההגדרה של מצב רפואי קיים וכי אתם מדווחים על כל המחלות, פציעות וניתוחים שעברתם. במקרה בו לא תציינו חלק מהמצב הרפואי שלכם, הביטוח לא יכסה החמרה וטיפול בו. לכן, חשוב מאוד לוודא כי אתם מציינים את כל הבעיות הרפואיות הקיימות אצלכם.

 

תנאי הפוליסה

אלמנט חשוב נוסף הינה בחינה של תנאי הפוליסה. לכל חברה יש תנאים מעט שונים הקשורים הן למצב הרפואי, הן לסיבת הטיסה והן לטיפול הרפואי הנדרש בחו"ל. לדוגמה, חלק מחברות הביטוח ישלמו על טיפול שמוגדר כהכרחי ושאינו היה ניתן לדחות אותו עד לחזרה לארץ. בחינה של תנאי הפוליסה תמנע מכם בעיות עתידיות אפשריות בעת הגשת התביעה לחברה.

 

אם אין אישור רופא

במקרים רבים, חברות הביטוח עשויות לדרוש אישור רפואי המתיר לכם את הטיסה לחו"ל מהבחינה הרפואית. חשוב לוודא שיש ברשותכם את האישור וכי הוא מועבר בהצלחה לחברת הביטוח.

 

החרגות שצריך להכיר 

לא כל ניתוח או כל מצב רפואי ניתן לביטוח בכיסוי של ביטוח נסיעות לאחר ניתוח וזאת בשל הסיכון הגבוה שתהיה הדרדרות במצבו של המבוטח. לכן, חשוב לוודא כי הפוליסה מכסה את מצבכם האישי והספציפי ולא להסתפק במידע כללי.

 

גובה הכיסוי

גם גובה הכיסוי בעבור הרחבה של מצב בריאותי קיים משתנה בין חברות הביטוח השונות. שימו לב, כי גובה הכיסוי הבסיסי הינו דומה מאוד בין כל החברות והשוני מגיע דווקא בהרחבות וספציפית בהרחבה עבור ביטוח נסיעות לאחר ניתוח. 

 

פספורטקארד

מגדל

הפניקס

הראל

כלל ביטוח

החמרה של מחלה קיימת

350,000 $

350,000 $

500,000 $

350,000 $

250,000 $

 

זמן ההמתנה מהניתוח לטיסה

סעיף נוסף שחשוב לוודא הינו תקופת ההמתנה. הכוונה הינה המתנה מיום הניתוח ועד ליום הטיסה. זמן זה משתנה בין חברות הביטוח השונות ובהתאם לסוג הניתוח שבוצע.

 

בטחו את הכבודה שלכם

במקרים רבים של טיסה לאחר ניתוח תדרשו לקחת איתכם ציוד רפואי יקר שדרוש לכם ביום יום. חשוב מאוד לבטח את הציוד כנגד גניבות או אובדן. וזאת כדי להקטין את ההפסד שלכם במקרים מהסוג. גם במקרים אלו חשוב לוודא כי ההרחבה מכסה את הציוד שדרוש לכם. ישנם מקרים בהם תדרשו לתת תוספת בגין הציוד היקר.

 

הרחבות נוספות שחשוב להכיר

נוסף להרחבות של ביטוח כבודה והרחבה של מצב רפואי קיים שהן קריטיות מאוד עבור ביטוח טיסה אחרי ניתוח, ישנן הרחבות נוספות שיכולות להיות חשובות לכם וניתן להוסיף לביטוח שאתם רוכשים.

 

איתור, חילוץ והצלה

חילוץ והצלה הינו כיסוי המבטח אתכם במקרים בהם נעלמו עקבותיכם או שנקלעתם לסיטואציה מסוכנת הדורשת את החילוץ שלכם. אנשים נוטים לחשוב שזוהי הרחבה שחשובה רק לתרמילאים, אך לא כך הדבר כלל. כל מקום בעולם, גם בחופשה של בטן גב במלון הכל כלול עשויה להיות מועדת לפורענות. כדוגמה במקרים של אסון טבע. על כן, מומלץ מאוד לא לוותר על הרחבה זו.

 

מקיף קורונה

האווירה בישראל הינה שהקורונה כמעט חלפה מן העולם, או לכל הפחות היא אינה גוררת שינויים משמעותיים בחיינו. ואומנם זהו המצב ברוב העולם, אך, ישנן מדינות שדורשות ביטוח מהסוג. נוסף לכך, אם למדנו דבר או שניים מתקופת הקורונה, זה להיות מוכנים לבלתי צפוי. מקיף קורונה מעניק לכם פיצוי עבור ביטול טיסות בשל קורונה או בידוד, כיסוי רפואי מלא במקרה של תחלואה בחו"ל והוצאות לינה וטיסה חזור.

 

מהי העלות של ביטוח נסיעות לחו"ל לאחר ניתוח?

עלות הביטוח משתנה בהתאם למספר פרמטרים. בראש ובראשונה המחיר ישתנה בהתאם לסוג הניתוח שבוצע, התקופה שעברה מאז הניתוח ומצבו הרפואי הנוכחי של המבוטח. בנוסף לכך, המחיר תלוי גם בהרחבות נוספות שתבחרו ובחברת הביטוח עצמה.

 

ביטוחו"ל – הדרך הקלה והמהירה לעשות ביטוח נסיעות לאחר ניתוח

ביטוחו"ל הינה פלטפורמה מקוונת נוחה, פשוטה ומהירה להשוואת ביטוח נסיעות לחו"ל בין כל החברות הגדולות בשוק. הממשק מאפשר לכם, לבחור את כל ההרחבות והתנאים הדרושים לכם ולרכוש את הביטוח ממש בלחיצת כפתור.

 

מאמרים נוספים