ביטוח נסיעות לדרום אפריקה

דרום אפריקה הפכה בעשורים האחרונים ליעד פופולארי מאוד שמעניק הצצה לעולם הספארי הטבעי הגדול כמו גם לתרבות האפריקאית המקורית והעתיקה. מדובר ביעד עם אטרקציות ייחודיות, תרבות מופלאה וטבע מטורף. עכשיו אחרי שתכננתם את הטיול שלכם, הגיע הזמן לעשות ביטוח נסיעות לדרום אפריקה.
ביטוח נסיעות לדרום אפריקה

דרום אפריקה הינה המדינה המודרנית ביותר ביבשת אפריקה ויחד עם זאת גם  מדינה ששימרה את הייחודיות והתרבות האפריקאית. השילוב הזה גורם למדינה להפוך לאחד היעדים האקזוטיים ביבשת ובעשור האחרון ליעד שיותר ויותר ישראלים בוחרים לבקר בו. כחלק מתכנון הנסיעה שלכם לדרום אפריקה חשוב מאוד לוודא שאתם עושים ביטוח נסיעות לדרום אפריקה. מה הביטוח כולל? כמה יעלה? ואיך להשוות נכון?

 

הכירו את הביטוח הבסיסי לנסיעות לדרום אפריקה

ביטוח הטיסה לדרום אפריקה מורכב באופן עקרוני משני חלקים. החלק הראשון הינו הביטוח הבסיסי שדומה מאוד בין חברות הביטוח השונות וזהה לחלוטין בין סוגי ביטוחי החו"ל השונים שתחפשו. החלק השני הינו ההרחבות השונות שתוסיפו לביטוח הבסיסי וזאת בהתאם לאופי הטיול שלכם, לגילכם ולמצבכם הרפואי.

הביטוח הבסיסי הינו כיסוי רפואי לכל מקרי החירום הרפואיים אשר דורשים בדיקה, טיפול או אשפוז במהלך הטיול שלשכם לדרום אפריקה. בנוסף לכיסוי עבור הטיפול הרפואי עצמו, ביטוח הנסיעות הבסיסי לדרום אפריקה כולל גם כיסוי עבור הטסה רפואית, הטסה של קרוב משפחה ושהות במקרים של הארכת מועד הטיסה.

 

אל תוותרו על הרחבה של איתור והצלה

ההרחבה הראשונה שחייבים להכיר כאשר טסים לדרום אפריקה הינה הרחבה עבור איתור, חילוץ והצלה. במקרים של אסונות טבע שונים או תאונות שונות, ייתכן כי תדרשו בשירותים של חברות ההצלה והחילוץ. מדובר בשירותים יקרים מאוד, אשר יכולים להגיע למאות אלפי דולרים.

הרחבה של חילוץ והצלה בביטוח הטיסה לדרום אפריקה, תעניק לכם שקט נפשי במקרים של אסונות טבע ובפועל בכל מקרה שאתם עשויים להיקלע לצרה מהסוג. הסיבה שבטיול לדרום אפריקה מדובר בהרחבה כה חשובה, הינה העובדה שדרום אפריקה עדין נחשבת למדינת מתפתחת עם כל הקסם שבדבר, אך דם עם כל הפחדים האפשריים.

 

הרחבת ספורט אתגרי – בדרום אפריקה מדובר כמעט בחובה

רבים נוטים לחשוב שהרחבה של ספורט אתגרי כוללת רק אטרקציות כמו צניחה חופשית, בנג'י, צלילה או טיפוס הרים. אך, על פי ההגדרות של חברות הביטוח, שמהווה גם את ההגדרה המחייבת במצבים הביטוחיים, ספורט אתגרי כולל גם נסיעות שטח שונות, כמו נסיעה בג'יפים או רכיבה על אופנוע. נוסף לכך, גם טרקים נחשבים לספורט אתגרי. 

הרבה אטרקציות בדרום אפריקה וחלק מאמצעי התחבורה יכולים ליפול בתוך ההגדרות היבטוחיות של ספורט אתגרי. לכן, חשוב מאוד לבדוק ולתכנן את האטרקציות שלכם ולבחון האם אתם צריכים את ההרחבה של ספורט אתגרי עבור ביטוח הנסיעות שלכם לדרום אפריקה. 

חשוב לדעת, כי אירוע ביטוחי שנגרם כתוצאה מספורט אתגרי למבוטח שלא רכש את ההרחבה, לא יכוסה על ידי חברת הביטוח. כך, שאתם עשויים למצוא את עצמכם נדרשים בתשלום הטיפולים הרפואיים, הפינוי ואף החילוץ שלכם.

 

שימו לב לכבודה שלכם

נושא חשוב נוסף שמומלץ לא לוותר עליו הינו הרחבה של כבודה. הרחבה זו מעניקה לכם כיסוי במקרים של אובדן או גניבה של כבודה. ישנו הבדל בין תנאי ההרחבה בין חברות הביטוח השונות וחלקן מכסות רק גניבה של כבודה. נוסף לכך, חלק מהחברות מעניקות גם כיסוי ופיצוי במקרים של איחור בהגעה של הכבודה.

דבר שעשוי להיות חשוב מאוד ובעיקר בתקופה האחרונה בה אנחנו עדים לבעיות במשלוח כבודות בנתב"ג ובנמלי תעופה שונים ברחבי העולם כולו. חשוב לדעת, כי הרחבה זו לא כוללת חפצי יוקרה או מכשירים דיגיטליים כמו מחשב נייד או טלפון. עבור המכשירים הדיגיטליים נדרש לרכוש הרחבה ייעודית.

 

הרחבות בריאותיות שחשוב להכיר

נוסף להתאמה של הביטוח לאופי הטיול שלכם ולמדינה אליה אתם טסים, חשוב מאוד להתאים אותו גם למצבכם הרפואי ולמצב בעולם. לצורך כך, ישנן מספר הרחבות שחשוב שתכירו.

 

הרחבה לנשים בהריון

ההרחבה הראשונה הינה עבור נשים בהריון. הביטוח הבסיסי מכסה אך ורק מקרים רפואיים דחופים הקשורים בהריון שהתגלה בחו"ל ושגילו צעיר מ-12 שבועות. במקרים של הריון מתקדם יותר, נדרש לרכוש הרחבה ייעודית עבור נשים בהריון. הרחבה זו תכסה כל מקרה רפואי דחוף שקשור להריון. שימו לב, כי בדיקות שגרתיות אינן נכללות בכיסוי וכי חברות הביטוח מבטחות נשים בהריון רק עד לשבוע ה-32 להריון.

 

הרחבה למצב רפואי קיים

הרחבה חשובה נוספת מתאימה לאנשים בעלי מצבים רפואיים כרוניים. כדוגמה אנשים אשר נוטלים תרופות קבועות, עברו ניתוח בחודשים שטרם הטיסה או אושפזו. גם בהרחבה הזו יש התניות שונות לכל חברת ביטוח וחשוב מאוד לוודא אותם בטרם הרכישה של הביטוח.

 

הרחבת מקיף קורונה

הרחבת מקיף קורונה, מעניקה כיסוי נרחב מאוד למקרים רבים ושונים הקשורים במחלת הקורונה. החל מהחזר כספי עבור ביטול או דחייה של טיסה בשל בידוד או מחלה ועד תשלום עבור ימי בידוד בחו"ל במקרים בהם הדבר נדרש ועוד.

אומנם נראה לכולנו כי הקורונה נעלמה מעל פני האדמה ואנו כמעט ולא מרגישים את ההגבלות שהכרנו בשנים האחרונות. אך, חשוב לזכור כי גלי התחלואה עשויים להגיע מפתיע ולגרור החלטות על הגבלות מחודשות בתוך זמנים קצרים ואף במהלך השהות שלכם בחו"ל.

 

עלות ביטוח הטיסה לדרום אפריקה

השאלה אודות העלות של ביטוח הטיסה לדרום אפריקה הינה מורכבת מאוד ותלויה בפרמטרים שונים ורבים. ראשית עלות הביטוח משתנה בהתאם לתקופת הביטוח הדרושה לכם, ככל שתקופת הביטוח תהיה ארוכה יותר, כך הביטוח יהיה יקר יותר. אלמנט נוסף חשוב הינו ההרחבות שתבחרו, כלל שתבחרו בהרחבות ביטוחיות רבות יותר, כך העלות של ביטוח הטיסה יהיה יקר יותר. 

נוסף לכך ובהמשך לנושא ההרחבות, גם מצבכם הרפואי והגיל שלכם עשוי להגדיל את עלות הביטוח. כאשר מדובר באדם מבוגר ובעל מחלות רקע רבות, יהיה מדובר בביטוח מסוכן יותר עבור חברת הביטוח ולכן המחיר יהיה יקר יותר בהתאמה.

 

שימו לב לתקופת הביטוח

טיולים לדרום אפריקה הינם בדרך כלל טיולים ארוכים יחסית. רבים בוחרים ביעד הזה בתור יעד לטיול אחרי צבא או לטיול ארוך מאוד שכולל בתוכו גם התנדבויות והתנסויות מקומיות נוספות. חשוב לדעת, כי מרבית חברות הביטוח מעניקות ביטוח נסיעות לדרום אפריקה לתקופה של עד 180 ימים רצופים. במידה והטיול שלכם מתוכן להיות ארוך יותר, מומלץ לבחון אפשרויות נוספו, שיכולות להוזיל משמעותית את הביטוח. כדוגמה ביטוח עבור רילוקיישן.

 

ביטוחו"ל – עושים את העבודה הקשה בשבילכם

ביטוחו"ל הינה פלטפורמה דיגיטלית נוחה ומהירה אשר מאפשרת לכם לבצע השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל ולקבל הצעות מחיר עבור ביטוח נסיעות לדרום אפריקה. הממשק בביטוחו"ל הינו פשוט ודורש מילוי קצר של הפרטיים האישיים שלכם, ההרחבות שדרושות לכם ותאריכי הטיסה. בסוף התהליך, תקבלו השוואת מחיר בין חברות הבּיטוח וזאת יחד עם המלצה על ההצעה המשתלמת לכם ביותר. 

מאמרים נוספים