ביטוח נסיעות לקבוצות מאורגנות / טיולים מאורגנים

רבים יגידו כי הדרך הטובה ביותר לטייל הינה בטיול מאורגן. חוסר הדאגות, הסדר והליווי הצמוד הופכים את הטיול למעניין יותר, שלוו יותר ופשוט הרבה יותר, כך שלכם כל שנותר זה רק להנות. אך, עם כל הרוגע והשלווה אל תתפשרו על ביטוח נסיעות לקבוצות מאורגנות/ טיולים מאורגנים.
ביטוח נסיעות לקבוצות מאורגנות

טיולים מאורגנים מהווים את אחת הדרכים הנוחות והפשוטות לטוס לחו"ל. חוויה שכוללת תכנון מראש, מדריך צמוד, הסדרי לינה והסעות ואפס דאגות. כיום ניתן להזמין טיול מאורגן לכל מדינה ויבשת בעולם ולבחור טיול שמתאים לכם כמו כפפה ליד. החל משפת ההדרכה, סוג האטרקציות ותקופת הטיול. אך, הדבר החשוב ביותר לא לשכוח הינו ביטוח נסיעות לקבוצות מאורגנות / טיולים מאורגנים.

 

מדוע צריך ביטוח נסיעות לקבוצות מאורגנות/ לטיולים מאורגנים?

טיולים מאורגנים הינם מסודרים, נוחים ומתוכננים, דבר אשר משרה עלינו הרגשה של ביטחון ושלווה. אך, למרות זאת חשוב לדעת כי מקרים רפואיים, אובדן כבודה, תאונות ואסונות טבע יכולים להתרחש גם במהלך טיולים מאורגנים וחשוב מאוד להיות מוכנים למקרים אלו על ידי רכישת ביטוח נסיעות לקבוצות מאורגנות / טיולים מאורגנים. 

חשוב לדעת כי במקרים רפואיים בחו"ל הביטוח הממלכתי והביטוח דרך קופות החולים בישראל אינו תקף. על כן, כל מקרה רפואי יגרור תשלום מלא על השירותים, דבר שעשוי להגיע אלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

 

מה כולל הכיסוי הבסיסי עבור ביטוח לקבוצות?

הכיסוי הביטוחי עבור ביטוח נסיעות לטיולים מאורגנים כולל בתוכו כיסוי בגין פניות רפואיות שונות, בין אם מדובר בפנייה לרופא, מרפאה, אשפוז, בדיקות או קבלת טיפולים שונים. נוסף לכך, הביטוח מכסה גם טיפולים חירום בתחום השיניים, פגיעה בצד ג' והטסה רפואית לישראל במידת הצורך.

 

איזה כיסויים מומלץ להוסיף?

מעבר לביטוח הבסיסי ישנן הרחבות נוספות שחשוב מאוד להכיר ולהוסיף לביטוח נסיעות לקבוצות.

 

כיסוי עבור כבודה

ההרחבה הראשונה הינה הרחבה בעבור אובדן או גניבה של כבודה. מדובר בהרחבה חשובה מאוד, בעיקר לאור המצב בשדות התעופה בשנת 2022. כאשר בוחרים הרחבה זו, חשוב לבדוק האם חברת הביטוח מבטחת בגין אובדן וגניבה או רק בעבור אובדן.

נוסף לכך, חשוב לדעת כי ישנם חפצים שאינם נכללים בתוך הכיסוי, למשל טלפון נייד ומחשב. מומלץ מאוד לעשות ביטוח נפרד לכל פרטי דיגיטלי יקר שאתם לוקחים איתכם, כדי להימנע מעוגמת נפש וצורך לשלם סכום גבוה כדי להחליף את המוצר שנגנב או נאבד.

 

כיסוי עבור מצב בריאותי קיים

הרחבה של מצב בריאותי קיים הינה הרחבה שמבטחת בגין החמרה או הידרדרות במצב רפואי של מבוטח במהלך הטיול. הרחבה זו נדרשת למי שאושפז בשלושה חודשים שטרם הטיול, מי שהייתה החמרה במצבם הרפואי בתקופה שלפני הטיול או למי שנוטל תרופות קבועות מסוימות. 

חשוב לשים לב, כי כל חברת ביטוח מגדירה מצבים אחרים בתור דורשים כיסוי זה. למשל ישנן חברות שאינן דורשות הרחבה של מצב בריאותי קיים עבור ביטוח לטיולים מאורגנים למי שנוטל תרופות להורדת לחץ דם, כולסטרול או סוכר והוא מאוזן במשך תקופה. לכן, חשוב מאוד כאשר משווים ביטוחים לבדוק מהם התנאים הדורשים הרחבה זו.

 

כיסוי לספורט אתגרי או ספורט חורף

שתי הרחבות חשובות נוספות הינן בעבור ספורט אתגרי וספורט חורף. טיולים מאורגנים רבים כוללים בתוכם פעילויות המוגדרות כספורט אתגרי. לא מדובר רק בפעילויות כמו באנג'י, צלילה וצניחה חופשית. הגדרה זו כוללת בתוכה גם פעילויות כמו רכיבה על בעלי חיים, נסיעות שטח, רפטינג ושייט. מבחינת כיסוי עבור ספורט חורף, מדובר באופן עקרוני בכל ספורט שקשור בשלג וקרח וההגדרה כוללת פעילויות כמו סקי, מגלשות שלג, אופנועי שלג וכו'.

 

איך נידע איזה הרחבה נחוצה לנו?

ההתאמה של ההרחבות תלויה בשני גורמים, הראשון הינו המצב הרפואי של המבוטחים והשני אופי הטיול. מבחינת מצב רפואי, חשוב מאוד לרכוש את הכיסוי בגין החמרה במצב רפואי קיים במידת הנדרש. נוסף להרחבה זו ישנה גם הרחבה עבור נשים בהריון שנדרשת למי שטסה בהריון. 

מבחינת התאמה לאופי הטיול, מדובר בהרחבות הקשורות בעיקר בסוגי פעילויות שונות. התאמה זו יש לעשות בכפוף לתוכנית הפעילויות שמתוכננת בטיול המאורגן שבחרתם. בהתאם לכך, תדרשו לבחור את ההרחבות המתאימות. נוסף לכך, ישנן הרחבות שמומלצות לכולם, כמו ההרחבה של כבודה וגם הרחבות קורונה וקיצור טיול.

 

האם חברת הנסיעות מעניקה את הביטוח?

ברוב המקרים חברות הנסיעות לא מספקות ביטוח נסיעות לקבוצות מאורגנות כחלק מחבילת הטיול. לעיתים יש להן הסדר עם חברות ביטוח שונות אשר מעניקות הנחה ברכישת הביטוח. אך, חשוב מאוד שתבחרו את חברת הביטוח בהתאם להתאמה של הפוליסה עבורכם ולא רק בהתאם למה שחברת הטיולים ממליצה.

 

איך לבחור חברת ביטוח נכון?

בחירת חברת הביטוח בה תעשו את הביטוח הינה השלב הבא, אחרי שהחלטתם מהן כל ההרחבות שאתם צריכים. כעת חשוב לדעת איך לעשות את ההשוואה בצורה טובה, מהם האלמנטים שחשוב לתת להם משקל גבוה ומהם האלמנטים שפחות משמעותיים.

 

התאמה של ההרחבות הדרושות לכם

רבים משווים בין חברות הביטוח על בסיס הפוליסה הבסיסית שקיימת לחברה. אך, מדובר בטעות היות ורוב הפוליסות הבסיסיות הינן דומות מאוד ואין ביניהן שינויים משמעותיים. ההבדלים הגדולים יותר קיימים דווקא בהרחבות השונות, בגובה הכיסוי ובתנאים שהן מעניקות. לכן, חשוב מאוד שתבחרו את ההרחבות הדרושות לכם ותתאימו לפיהן את הביטוח שהכי טוב לכם.

 

השתתפות עצמית

כיום כמחצית מחברות הביטוח אינן דורשות תשלום בעבור השתתפות עצמית, דבר שיוזיל לכם את העלויות במקרה שתידרשו בטיפול רפואי. בחרו חברת ביטוח שלא דורשת מכם השתתפות עצמית.

 

דרך התשלום במקרה של טיפול רפואי

דבר חשוב נוסף שי שלבחון הינו דרך התשלום עבור טיפול רפואי. ישנן 3 דרכים לביצוע התשלום למוקדים הרפואיים וקבלתו בחזרה מחברת הביטוח. ראשית ישנה הדרך הוותיקה, בה אתם משלמים בגין הטיפול ומקבלים את הכסף לאחר החזרה לארץ בכפוף להצגת הקבלות והגשת התביעה לחברת הביטוח.

האפשרות השניה הינה תשלום על ידיכם וקבלת החזר חלקי מחברת הביטוח באמצעות הביט. השלמת התשלום במקרה זה מתבצעת לאחר החזרה לארץ. האפשרות האחרונה הינה תשלום על ידי כרטיס אשראי נטען שניתן על ידי חברת הביטוח. במקרה זה, התשלום מתבצע ישירות על ידי חברת הביטוח עוד בחו"ל ואתם אינכם נדרשים בתשלום מכיסכם כלל.

 

המחיר – לא האלמנט החשוב לכם ביותר

האלמנט האחרון שחשוב לשים לב אליו והוא כנראה הדבר הכי פחות חשוב הינו המחיר. חשוב לוודא כי אתם מקבלים תמורה טובה ומתאימה עבורכם בעבור המחיר שתשלמו. אך, חשוב לשים לב כי לעיתים מחיר זול יותר עשוי להעלות לכם בכיסוי נמוך יותר ושאינו מתאים לכם.

 

ביטוחו"ל הדרך המהירה והקלה עבורכם לעשות ביטוח נסיעות לקבוצות מאורגנות / טיולים מאורגנים

ביטוחו"ל מאפשרת לכם לבחור פוליסות ביטוח המותאמות לנסיעות לקבוצות מאורגנות / טיולים מאורגנים, בצורה מהירה, פשוטה וקלה. הפלטפורמה מאפשרת לכם לבחור את ההרחבות הדרושות לכם בעבור כל מבוטח, לבחור את יעד הטיסה ומשך הטיסה ולהתאים לכם את הביטוח הטוב והמתאים ביותר, כל זאת בלחיצת כפתור.

מאמרים נוספים