ביטוח נסיעות לקובה

קובה מעניקה לכל תייר שמגיע אל מחוזתיה, הצצה אל העולם כפי שהיה בשנות ה-50, צבעוניות מטורפת, מכוניות רטרו ומוזיקה קובנית מטורפת. אם כבר החלטתם שזהו היעד הבא שלכם, ההנאה שלכם מובטחת, רק קחו דקה ואל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לקובה.
ביטוח נסיעות לקובה

קובה הינה אי הנמצא בין מפרץ מקסיקו, הים הקריבי והאוקיינוס האטלנטי, ומעניק למגיעים אליו, הצצה לחיים של שנות ה-50 וה-60. מדובר ביעד ייחודי, עם ספורט ימי מטורף, נופים מהממים ותרבות משגעת. כאשר מתכננים טיול לקובה חשוב בנוסף לקביעת המלון והאטרקציות, לרכוש ביטוח נסיעות לקובה אשר יהיה מותאם לצרכים ולאופי הנסיעה שלכם.

 

קובה – הדרך שלכם לחזור בזמן

קובה מתאפיינת בתרבות ואווירה שמחזירה אתכם לשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. מדובר על מדינה שהייתה מערבית לחלוטין עד שנות ה-50 ולאחר מכן שינתה כיוון והתרחקה לחלוטין מהמערב. התסמינים של התרחקות זו נראים בצורה ברורה בסוג הבנייה, במכוניות, בצבעוניות ובסצנת המוזיקה.

 

מדוע חשוב לעשות ביטוח נסיעות לקובה?

חשוב לזכור כי התרחקות זו מורגשת גם בפן הרפואי, אומנם אין מדובר במדינת עולם שלישי כפי שהייתם מדמיינים אותה. אך, תשתיות הרפואה שלה חלשות משמעותית מאלו המוכרות לנו בישראל. נוסף לכך, חשוב לדעת כי ביטוח הבריאות הממלכתי שכל אזרח ישראלי מבוטח בו בישראל ומכסה מקרי חירום רפואיים בישראל, אינו תקף בחו"ל. לכן, בכל מקרה בו תזדקקו לטיפול רפואי תדרשו לשלם את כל עלות הטיפול.

 

איך להתאים את ביטוח הנסיעות לטיול בקובה?

עכשיו כאשר ברור לכם כי ביטוח נסיעות לקובה הינו חובה, הגיע השלב להתאים את הביטוח לצרכים שלכם ולטיול שלכם. חשוב לדעת להתאים את הביטוח לשני הגורמים העיקריים – אופי הטיול והרכב הנוסעים.

 

התאימו לאופי הטיול

כאשר מדובר על אופי הטיול, חשוב מאוד לוודא שאתם רוכשים הרחבות שיכסו פעילויות שונות שברצונכם לבצע. כדוגמה, בקובה ניתן להנות ממגוון רחב מאוד של אטרקציות ימיות כמו צלילה, שייט ועוד. הביטוח הבסיסי אינו מכסה פציעות ובעיות שנוצרו כתוצאה מפעילויות מהסוג. על כן עליכם לרכוש הרחבה של ספורט אתגרי.

 

התאימו להרכב הנוסעים

ההיבט הבא שחשוב שתבחנו בטרם רכישת ביטוח הטיסה לקובה הינו הרכב הנוסעים. טיול לקובה מזמן אינו רק נחלתם של תרמילאיים והוא הפך להיות אטרקציה מבטיחה עבור בני הגיל השלישי ועבור משפחות. 

לכן, חשוב לבדוק האם ישנן הרחבות הקשורות בבריאות של הנוסעים אשר שעליכם לרכוש. כדוגמה, ישנה הרחבה ייעודית עבור נשים בהריון. הרחבה חשובה נוספת בהיבט זה הינה ההרחבה של מצב רפואי קיים אשר מכסה הדרדרות במחלות קיימות והיא נדרשת עבור מי שעבר אשפוזים או נוטל תרופות קבועות.

 

ביטוח קורונה – חובה, חובה, חובה

רבים חשובים שכבר אין כל צורך ברכישת ביטוח קורונה. אך, מדובר בביטוח חובה כאשר מדובר בנסיעה לקובה. ראשית חשוב לדעת כי נדרש להציג אישור על רכישת פוליסה המכסה אירועים הקשורים בקורונה בעת הכניסה למדינה. 

נוסף לכך, חשוב לזכור כי לכל מדינה יש את ההנחיות הספציפיות לה וייתכן כי זן חדש של הוירוס יופיע לפתע ואתם תמצאו עצמכם בסגר או עם דרישה לביצוע בדיקות ולבידוד. לכן, חשוב מאוד לכסות את עצמכם לכל המקרים השונים שיכולים להתרחש כתוצאה מגפת הקורונה.

 

איתור וחילוץ – למה זה חשוב בביטוח טיסה לקובה?

איתור וחילוץ הינה הרחבה שבדרך כלל מצורפת ישירות לביטוח הבסיסי. מדובר בהרחבה חשובה מאוד ובעיקר במדינה כמו קובה. מטרת ההרחבה הינה להעניק לכם סיוע במקרה של מצוקה, בין אם מדובר במהלך טרק שביצעתם או במהלך שייט שהסתבך. חשוב לא לוותר על הרחבה זו.

 

אל תשכחו את הכבודה שלכם

הרחבה נוספת שהפכה בשנת 2022 לכמעט חובה הינה הרחבה בעבור כבודה. בעבר רבים בחרו לעשות הרחבה זו רק במקרים של טיסה למדינות בהן שיעור הגניבות היה גבוה מאוד. אך, היוםהבעיות ברחבי שדות התעופה כמעט מחייבות אותנו לעשות ביטוח לכבודה שלנו. כאשר עושים ביטוח כבודה חשוב לשים לב שהוא כולל גם תשלום בגין עיכוב בהגעת הכבודה וכי הוא כולל מקרים של אובדן וגניבה של הכבודה ולא רק מקרים של אובדן.

 

חפצי ערך

בתוך הרחבת ביטוח הכבודה ישנה אפשרות להוסיף גם הרחבה על חפצי ערך שונים שברצונכם לבטח באופן ספציפי. חצפים אלו יכולים לכלול תכשיטים יקרים או מוצרים שונים יקרי ערך.

 

טלפון נייד

ביטוח הכבודה אינו כולל בתוכו ביטוח עבור הטלפון הנייד. הרחבה זו הינה הרחבה נוספת שתדרשו לעשות אם אתם רוצים לבטח את הטלפון הנייד שלכם. גם במקרה זה חשוב לבדוק את גובה הכיסוי וכי הביטוח מכסה הן גניבה והן אובדן של המכשיר.

 

מחשב וטאבלט

בדומה לטלפון הנייד, גם מחשב או טאבלט אינם נכלליים בתוך הרחבת הכבודה בביטוח נסיעות לקובה. במידה ולקחתם איתכם מחשב נייד לטיסה, חשוב מאוד לעשות לו ביטוח ייחודי ומותאם.

 

השלב האחרון – השוואה בין חברות הביטוח, איך עושים את זה נכון?

השלב האחרון בתהליך בחירת ביטוח הנסיעות לקובה הינו ביצוע השוואה בין חברות הביטוח השונות והתאמה של הפוליסה הספציפית לצרכים והדרישות שלכם. רבים מאמינים כי הגורם החשוב ביותר שיש לבחון הינו מחיר הפוליסה אך, הדבר אינו נכון.

מחיר הפוליסה יכול להיות זול משמעותית אך לא לכלול את כל הכיסויים הדרושים לכם, או לכלול כיסויים נמוכים יחסית שברגע האמת לא יעניקו לכם את השקט שדרוש לכם. לפני שאתם בוחרים את חברת הביטוח, בחנו את הפרמטרים הבאים והתאימו את הפוליסה הטובה ביותר עבורכם.

 

בדקו את ההשתתפות העצמית

האלמנט הראשון ששווה לבחון הינו ההשתתפות העצמית. כיום ישנן חברות רבות כמו פספורטקארד והפניקס אשר אינן דורשות השתתפות עצמית כלל. לעומתן ישנן חברות שההשתתפות העצמית עובדת על 50$. אומנם נשמע שמדובר על סכום קטן יחסית והדבר נכון, אך זהו סכום מיותר שתפסידו במקרה של אירוע ביטוחי.

 

הסתכלו על ההרחבות

רבים משווים בין החברות רק בביטוח הבסיסי ושוכחים לבחון את ההרחבות השונות. מרבית חברות הביטוח מעניקות ביטוח בסיסי כמעט זהה, עם שינויים קטנים שלרוב יהיו לא משמעותיים. לעומת זאת, בהרחבות מדובר בשינויים משמעותיים יותר, הן מבחינת המחיר והן מבחינת הכיסוי שניתן.

במקרה של הרחבה של מצב רפואי קיים, חושב לבחון את סוגי התרופות והמקרים שחברת הביטוח מגדירה לצרוך הרחבה זו. ישנן חברות בהן תרופות לכולסטרול, לחץ דם וסכרת לא נמצאים ברשימה. בחירה של חברות אלו תאפשר לכם לחסוך משמעותית בעלויות הביטוח.

 

בדקו דרכי תשלום והחזר כספי

חשוב לבדוק מהי דרך התשלום של התביעה במידת הצורך. כיום ישנן חברות כמו פספורטקארד אשר מעניקות ללקוחות כרטיס אשראי נטען דרכו ניתן לשלם בכל ביקור רפואי. לעומתן ישנן חברות שמעבירות תשלום חלקי דרך הביט ואילו ישנן חברות שנותרו בשיטה הישנה של הגשת תביעה לאחר החזרה לארץ.

 

בחנו את דרכי התקשורת

אלמנט חשוב שיש לדעת הינה העובדה שבקובה לא בכל המקומות יש Wi-Fi ומעבר לכך לא בכל המקומות ישנה גישה לוואטסאפ ולפייסבוק. לכן, בחרו חברת ביטוח שיש אפשרות לפנות אליה במגוון הרחב ביותר של דרכים וזאת כדי להבטיח שבעת הצורך תוכלו להשיג את הטיפול הדרוש לכם. 

שימו לב, כי ביטוחו"ל מעניק ללקוחות כל החברות אשר רכשו את הביטוח דרך החברה, מענה של נציג 24/7, זאת בנוסף למענה הספציפי שניתן דרך חברת הביטוח עצמה.

 

ביטוחו"ל – הדרך הקלה והמהירה שלכם לעשות ביטוח נסיעות לקובה

השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל יכול להיות משימה מעיקה מאוד, אבל ביטוחו"ל מעניק לכם פלטפורמה דיגיטלית, פשוטה ומהירה לצורך השוואה בין חברות הביטוח הגדולות בשוק. מנוע ההשוואה מאפשר לכם לבחור את ההרחבות הדרושות לכם, ואת הרכב הנוסעים ולבחון ברגע את המחירים ותנאי הפולסיות השונות. לאחר מכן, בלחיצת כפתור תוכלו לרכוש ביטוח נסיעות לקובה וכל זאת מבלי לצאת מהבית.

מאמרים נוספים