הבנת תהליך התביעות בביטוח נסיעות

הטיול החלומי הפך לסיוט? נפצעתם בתאונה או חליתם בזמן השהות בחו"ל? כשאתם פונים אל חברת הביטוח שלכם לקבלת החזר סביר להניח תידרשו למילוי בקשה ולצירוף מסמכים שונים. במאמר זה נעשה לכם סדר בנושא הבנת תהליך התביעות בביטוח נסיעות אשר יקל עליכם במידה ואי פעם תזדקקו לחברת הביטוח שלכם לכיסוי ההוצאות שנגרמו לכם בחו"ל עקב פציעה או מחלה. 

 

ביטוחו"ל – להשוות חבילות ביטוח נסיעות לחו"ל בלחיצת כפתור אחת

ביטוחו"ל הינה חברה להשוואת חבילות ביטוח משש החברות המובילות: פספורטקארד, פניקס, כלל, מנורה מבטחים, הראל ומגדל. באתר של ביטוחו"ל תוכלו להשוות מחירי חבילות בסיס וגם הרחבות שונות ולקבל מידע רב אודות ביטוחי הנסיעות לחו"ל. ביטוחו"ל מפעילה ללקוחותיה מוקד חירום הפעיל 24/7 לכל מקרה שבו אתם נתקלים בבעיה מול חברת הביטוח שבחרתם בה, לקבלת מידע ולעזרה. עם ביטוחו"ל קל הרבה יותר להשוות את מחירי החבילות השונות ולמצוא את חבילת ביטוח הנסיעות המשתלמת ביותר עבורכם. 

 

חלום שהופך לסיוט 

כל אחד מאיתנו חולם על הטיול המושלם שבו ייצא לחוות חויות מדהימות, יראה נופים עוצרי נשימה, יבקר באתרי מורשת ותרבות שבהם תמיד חלם להיות, יהנה מאטרקציות מרגשות ויבלה ביחד עם כל המשפחה. אך למרבה הצער, לחיים יש לפעמים תוכניות משלהם, וישראלים רבים מוצאים את עצמם נקלעים לסיטואציה לא נעימה, ולעיתים גם מפחידה ומדאיגה מאד, של מחלה או פציעה המתרחשת בחו"ל. ביטוח נסיעות לחו"ל מקיף יסייע לכם לכסות את כל, או לפחות, את רוב ההוצאות הכספיות שנגרמו לכם, לסייע לכם לחזור לארץ להתמקד בהיבטים הרגשיים והנפשיים של האירוע ולהחלים בשקט בלי לדאוג להשלכות הכלכליות של האירוע הבלתי צפוי שקרה. איך עושים את זה? ראשית כל נערכים מראש עם ביטוח נסיעות לחו"ל מורחב ומקיף על מנת לכסות אפשרויות רבות ככל הניתן, קריאה קפדנית של האותיות הקטנות עוד בטרם הרכישה והגשת מסמכים בצורה נאותה על פי הנחיות חברת הביטוח.

 

האותיות הקטנות שאומרות הכל

חשבתם שאתם מכוסים? כדאי שתבדקו שוב. חברות הביטוח הינן בתי עסק לכל דבר, ולכן הן לא ממש יתאמצו להסביר לכם על מה בדיוק אתם ( לא ) מכוסים. זוהי אחריות שלכם לקרוא היטב את הפוליסה בטרם יצאתם מן הארץ על מנת להבין על מה בדיוק אתם מכוסים, לדוגמא, חברת ביטוח תבטח אתכם על רכב ארבע גלגלי, אך תדחה בקשות לפיצוי על תאונה עם אופנוע  או טרקטורון, שכרתם רכב 4X4 החלטתם לרדת מין השביל המסומן ל'אוף – פיסט' ( מחוץ למסלול ) ונפצעתם? לא תקבלו פיצוי, טסתם בכדור פורח ואין לכם הרחבה לספורט אתגרי? שכרתם קרוואן במקום רכב רגיל? לא עשיתם הרחבה להחמרת מצב רפואי קיים ובעיות הלב שלכם החמירו? לא תקבלו כיסוי. בנוסף, במידה וחברת הביטוח התרשמה שנהגתם תחת השפעת אלכוהול, ברשלנות ותוך אי ציות לחוקים מקומיים, היא עלולה לדחות את בקשתכם בשל כך. 

 

הבנת תהליך התביעות בביטוח נסיעות

כאשר אתם ניגשים לרכוש חבילת ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב מאד לוודא היטב מה הם התנאים לקבלת כיסוי, כיצד מתקיים תהליך ההחזר הכספי ומה נדרש ממכם על מנת להגיש את הבקשה ולקבל החזר. ישנן חברות ביטוח אשר מספקות לכם מראש כרטיס אשראי נטען הנפתח בקוד, ישנן חברות המעבירות את התשלום בביט על המקום, וישנן חברות הדורשות הגשת בקשה מסודרת בארץ עם כל המסמכים שהבאתם עימכם מחו"ל. בכל מקרה של פציעה או מחלה, דאגו שיהיו איתכם המסמכים הבאים:

תאונת דרכים

פציעה

אובדן / גניבה

סיכום טיפול מרופא, מרפאה או חדר מיון, הפניות לצילומי רנטגן, ,MRI  CT מרשמים לתרופות, דו"ח משטרתי, אם יש – תיעוד מצולם ממקום האירוע.

סיכום טיפול מרופא, מרפאה או חדר מיון, הפניות לצילומי רנטגן, ,MRI  CT מרשמים לתרופות.

כל תיעוד שיש לכם על הרכוש שנגנב או אבד, אם יש לכם -קבלות על רכישתו, תצלום או תעודת אחריות המעידות עליו וכ"ו.

 

בנוסף למסמכים שאספתם בחו"ל, ייתכן ותידרשו גם להציג תצלום של הדרכון עם חתימת הכניסות והיציאות שלכם אל היעד וממנו בחזרה הביתה, צילומים של כרטיסי הטיסה, מילוי טופס בקשה עם הסבר מפורט של האירוע שהתרחש ונסיבותיו ועוד על פי שיקולי חברת הביטוח. אנו ממליצים לכם לאסוף, לתעד ולשמור כל פריט מידע שיכול להקל עליכם להסביר ולהציג בפני חברת הביטוח מה אירע, מה היקף הנזק שנגרם לכם, ואילו הוצאות כספיות נגרמו לכם עקב כך בין אם זה מסמך, תיעוד מצולם, סרטון או הקלטה קולית. 

 

סוף מעשה במחשבה תחילה 

עוד בטרם יצאתם מן הארץ, בזמן שאתם מתכננים לרכוש חבילת ביטוח נסיעות לחו"ל, קיראו בסבלנות ובנחת את כל המילים הקטנות שמסתתרות מאחורי חבילת הבסיס וההרחבות השונות. זכרו, אמנם ככל הישראלים גם אתם מחפשים את המחיר הנמוך והמשתלם ביותר, אך חלילה שמחיר הזול לא יהיה על חשבון כיסוי מלא או לכל היותר גבוה ככל הניתן בתרחישים צפויים, וגם צפויים פחות. חבילת הבסיס תכסה אתכם במקרים של מחלה, תאונה, פציעה, אובדן כבודה, כיסוי לפיצוי צד ג' וגם איתור חילוץ והצלה, אך מומלץ מאד לבדוק את ההרחבות השונות על מנת לדאוג לכיסוי רחב יותר ומיטבי יותר שמתאים לכם בדיוק. כשיש לכם ביטוח נסיעות לחו"ל מקיף, תוכלו לקבל החזר עבור מקרים בלתי נעימים שאינם כלולים בחבילת הבסיס, אך חשוב מאד להבין ולקרוא על מה בדיוק אתם מכוסים גם במקרה של הרחבה, כדי שלא תחוו עוגמת נפש גדולה בחו"ל. להלן מספר הרחבות שיכולות לסייע לכם מאד במקרה של אירוע בלתי צפוי בארץ טרם היציאה או בחו"ל:

  • כיסוי למקרה של ביטול או קיצור נסיעה לחו"ל – תיכננתם את הטיול מספר חודשים קדימה, רכשתם כרטיסים מראש, הזמנתם בתי מלון, בחרתם אטרקציות מיוחדות ומהנות ושילמתם עבור כרטיסי כניסה מראש, ואולי גם בחרתם מופע מיוחד להשתתף בו כגון קונצרט רוק או תערוכה מיוחדת, ודווקא מספר ימים לפני הטיול חליתם או נפצעתם באופן שאינו מאפשר את הנסיעה שלכם? בדיוק בשביל זה יש הרחבת ביטול או קיצור נסיעה לחו"ל. הרחבה זו מתחלקת לשני חלקים – החלק שכולל את הביטול מתייחס לנסיעה שלא יצאה אל הפועל כמתוכנן בשל מחלה או פציעה, והחלק שכולל את הקיצור מתייחס לנסיעה שנקטעה במהלכה בשל בשורה מרה שחייבה אתכם לחזור לארץ, מחלה שחליתם בה או פציעה שהתרחשה בחו"ל. על ידי הרחבה זו אתם מכוסים בעיקר על כרטיסי הטיסה ובתי המלון, ובחלק מהמקרים גם על השכרת רכב, ובנוסף, חברות מסויימות מציעות תמורת הרחבה נוספת גם החזר כספי על כרטיסי כניסה לאטרקציות ומופעים שונים, מה שמכסה אתכם כמעט באופן מלא על ההוצאות האבודות ויאפשר לכם בעתיד לצאת שוב לטיול במועד רגוע ושליו יותר. 
  • ספורט אתגרי – גם אם לא תכננתם להשתתף בספורט אתגרי, ייתכן ובמהלך הטיול תתקלו באטרקציה שתרצו לנסות כמו שייט רוגע באגם או נסיעה מהנה ברכב 4X4, ובמקרה שלפתע תפצעו, לא תוכלו לקבל החזר כספי מאחר ופעילויות אלו כלולות בהרחבת ספורט אתגרי. לכן מומלץ מאד להרחיב את הפוליסה שלכם לכיסוי פעילות ספורט אתגרי כדי שתוכלו לחוות, ליהנות ולבלות ללא דאגות גם מאטרקציות ספונטיות לחלוטין. 
  • פריט יקר ערך – נוסעים עם תשמישי קדושה? עגלת ילדים? שעון יקר, ציוד ספורט או ציוד לצורכי עבודה, מכשירים רפואיים, כיסאות גלגלים או כלי נגינה? כל אלו נכללים תחת ההגדרה של פריט יקר ערך, ובמידה ותרחיבו את חבילת ביטוח הנסיעות שלכם תוכלו לקבל החזר מלא או יחסי על הציוד שאבד לכם. ניתן ליצור קשר עם חברת הביטוח ולבוא איתם במשא ומתן על גובה הפיצוי המקסימלי על מנת לקבל החזר גבוה ככל הניתן העונה על ערכו של המוצר, וזאת על מנת שלא לחוות עוגמת נפש במהלך הנסיעה שלכם. 
מאמרים נוספים