החרגות נפוצות בפוליסות ביטוח נסיעות: מה שאתה צריך לדעת

החרגות נפוצות בביטוח נסיעות

כמה פעמים הסבירו לנו על האותיות הקטנות שיכולות להיות ההבדל בין כיסוי מלא לבין כיסוי חלקי או בכלל לא? כשמדובר בביטוח נסיעות לחו"ל חשוב מאד שנקרא היטב עבור מה אנחנו משלמים כדי שברגע שבו נצטרך אותו לא נגיע לכדי עוגמת נפש. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על החרגות נפוצות בפוליסות ביטוח נסיעות ומה ניתן לעשות לגביהן.

 

ביטוחו"ל – למצוא בקליק את הביטוח המושלם

אתר ביטוחו"ל מאפשר השוואה נוחה וקלה בין שש חברות הביטוח המובילות במשק: הראל, מנורה, פספורטקארד, הפניקס, כלל ביטוח ומגדל. ניתן להשוות ביטוחי בסיס וגם הרחבות שונות ממגוון סוגים בלחיצת כפתור אחת ולגלות מה הביטוח המשתלם ביותר עבורם ועבור המשפחה שלכם.

בדרך זו כל כך קל ונוח לבחור את חבילת הביטוח ללא מאמץ, תוך חיסכון אדיר בזמן ובכסף והכי חשוב – לאתר ביטוחו"ל מוקד חירום טלפוני משלו בעברית, כך שאם יש לכם איזשהו קושי מול חברת הביטוח בחו"ל, תמיד תוכלו להתייעץ ולהסתייע בנו בכל שעה ומכל מקום. 

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל מאפשר לכם כיסוי במקרה שחלילה תחלו, תפגעו או תאבדו ציוד יקר בזמן שאתם שוהים בחו"ל. ללא ביטוח, לא תוכלו לקבל החזרים על הוצאות שייגרמו לכם בשל ביקור במרפאה מקומית, נזק לרכוש או תביעה מצד ג' בשל פגיעה ברכושו או בגופו בשל תאונה שעשיתם.

במקרים אלו אתם עלולים לעמוד בפני תשלומים גבוהים מאד עבור שירותי רפואה או שירותים אחרים שתזדקקו להם, וחבל. חברות הביטוח מציעות חבילות ביטוח בסיסיות שכוללות כיסויים כלליים ונפוצים, והרחבות להתאמה אישית לכל אדם על פי גילו, מצבו הבריאותי, מטרת הנסיעה שלו והציוד או החפצים אותם הוא מתכוון להביא איתו.

חברות הביטוח אמנם מספקות רשת ביטחון חשובה מאד עבור כל נוסע, אבל כמו בכל רשת, גם ברשת הזו ישנם חורים. אנו ממליצים מאד לקרוא היטב כל פוליסה שאתם לוקחים ולבדוק מהן ההחרגות, או במילים אחרות, ה'אותיות הקטנות', כדי שתדעו בדיוק מה מגיע לכם ועל מה אתם משלמים. 

 

מהי החרגה?

החרגה הינה החלטה של חברת הביטוח שלא לבטח אלמנט מסוים שעל פי חישוביה ושקלוליה הוא נחשב לבעל סיכון גבוה יחסית. לדוגמא, ישנן חברות ביטוח אשר לא מסכימות לבטח השכרת אופנוע בחו"ל בשל הסיכוי הגבוה ( יחסית ) להיות מעורב בתאונת דרכים, ולכן הן מחריגות את האופנוע מן הכיסוי הבטיחותי שהן מציעות. כמו כן, חלק מהן אינן ששות לבטח תאונות אישיות אם אתם מעל גיל 75 בשל הסיכון הגבוה שזה אכן יקרה, אבל אחרות יסכימו לעשות זאת תמורת תוספת תשלום משמעותית.

האם זה הוגן? לא, אבל חברות הביטוח נמצאות בתחרות מתמדת זו עם זו, ומה שהאחת איננה מוכנה לעשות אחרת תשמח, ותמיד יש לכם את האפשרות למשא ומתן ותוספת תשלום על סיכון. 

 

החרגות נפוצות בפוליסות ביטוח נסיעות 

חברות הביטוח הן עסק לכל דבר שמטרתו להרוויח כסף. מצד אחד השוק התחרותי מאד של ביטוחי נסיעה לחו"ל דוחף את החברות לשווק פוליסות ביטוח אטרקטיביות ומפתות בשילוב עם טכנולוגיה חדשנית כגון אפליקציות חכמות שדרכן ניתן למצוא רופא בחו"ל, להתייעץ עם רופא בעברית מהארץ ותשלום בכרטיס אשראי או בביט, ומצד שני באופן טבעי הן רוצות מאזן רווחי בסוף כל רבעון.

הדרך שלהן להישאר אטרקטיביות אבל רווחיות הוא האותיות הקטנות. בכל פעם שאתם בוחנים פוליסה חשוב מאד לקרוא כל מילה גם אם אתם לא ממש בקיאים בתחום הביטוחים. לרוב הפוליסה כתובה בסגנון קולח וקריא ולוקח בדיוק עשר דקות כדי לקרוא את כולה ולבדוק אם המחיר המשתלם שהיא מציעה לא טומן בחובו כל מיני 'מוקשים' מקצועיים:

כיסוי חלקי 

שימו לב לשימוש במילים עד ל…, החל מ…, לא מעל סכום כך וכך וכדומה. המילים הללו יכולות להיות ההבדל בין כיסוי מלא לכיסוי חלקי או אפס כיסוי שאותו תצטרכו אחר כך להשלים מכיסכם. זה בסדר גמור להתקשר לחברת הביטוח ולשאול אותם האם הם מוכנים תמורת תשלום סמלי להרחיב ולהעלות את סכום הכיסוי, ברוב המקרים התשובה תהיה חיובית. 

כיסוי מותנה

כיסויים רבים מאד מגיעים עם תנאי מאד ברור, לדוגמא, במידה וגנבו לכם את הטלפון בחו"ל סביר להניח שחברת הביטוח תבקש ממכם טופס תלונה מן המשטרה המקומית. לכן, כדאי שתהיו מודעים לכך ותדאגו למסמכים המתאימים עוד לפני שאתם באים לבקש כיסוי שלא תטורטרו. במקרה של תאונה, חברת הביטוח תנסה לברר האם נהגתם בשכרות או תחת השפעת סמים, האם צייתתם להוראות התנועה ובמהירות המותרת על פי החוק המקומי. במידה והתאונה אכן התרחשה מאחר והתרשלתם בנהיגתכם, ייתכן וחברת הביטוח תסרב לשלם. 

החרגת מצבים רפואיים 

על פי החוק, אסור להפלות אדם נכה או חולה בתחום הביטוחי, חברת הביטוח תבטח אתכם אך היא עשויה להחריג מצבים שונים שעל פי חישוביה הסיכון הינו גדול משמעותית מאדם רגיל. אלו יכולים להיות מחלות שונות, פציעות שאתם סובלים מהן וכדומה. כן ניתן להרחיב את פוליסת הביטוח לביטוח המכסה החמרה של מצב רפואי קיים, או לבטח ביטול וקיצור נסיעה עקב מצב רפואי. 

החרגת כיסוי לרכוש 

חברת ביטוח רשאית להחריג כיסוי לכבודה, לטלפונים ניידים או חפצים יקרי ערך מהכיסוי הבסיסי, במידה ותרצו כיסוי לכל אלו, תוכלו להרחיב את הפוליסה שלכם בהתאם. 

החרגות עקב גיל 

חברות רבות מגבילות סעיפים מסויימים בביטוח שלהן עקב גיל מתקדם. חשוב לקרוא ולהבין היכן אתם אינכם מכוסים ולדאוג לכך על ידי הרחבת הביטוח או על ידי ניהול משא ומתן מול חברת הביטוח שלכם. שווה לשלם יותר אבל להיות בטוחים שאתם מכוסים גם בגיל מתקדם. 

החרגות זמן 

סעיף זה מתייחס בעיקר למי שעומד לצאת לטיול ארוך, שימו לב שסעיפים מסוימים מותנים במשך שהייה מסוים, לדוגמא, כיסוי מסוים שהינו בתוקף עד שלושים יום. חשוב מאד לקרוא ולהבין כמה זמן נמשך הביטוח על כל סעיפיו כדי שחלילה לא יקרה שהביטוח פג בשל טיול ארוך מן הרגיל. חשוב לתכנן היטב את הביטוח מראש עוד בטרם תצאו מן הבית ולוודא שאתם מכוסים לאורך כל זמן השהייה שלכם בחו"ל. 

 

משא ומתן מול חברת הביטוח 

יש לכם ציוד מיוחד שאתם צריכים לקחת איתכם? יש לכם תכשיט או חפצי ערך אחרים שאתם רוצים לבטח? בקשה מיוחדת אחרת? רבים אינם יודעים זאת אבל ניתן בהחלט לנהל עם כל חברת ביטוח משא ומתן על גובה הכיסוי בפוליסה ולשלם עוד מספר שקלים יותר, אבל לצאת מן הארץ עם שקט נפשי ועם הידיעה שאתם מכוסים. הדברים הנפוצים ביותר שאנשים מנהלים משא ומתן מול חברות הביטוח הוא על גובה הכיסוי הרפואי, כבודה, חפצי ערך, ציוד מקצועי וציוד ספורט. 

 

ביטוחו"ל – הדרך שלכם לנסיעה בטוחה 

ביטוחו"ל הינה חברה להשוואת חבילות ביטוח בין שש החברות הגדולות במשק, כדי שאתם תוכלו לנסוע בראש שקט ובלי דאגות, להתמקד בחוויה ובבילוי ואם בכל זאת קורה משהו, אנחנו תמיד כאן עם מוקד חירום 24/7 בעברית. 

מאמרים נוספים