הבנת החשיבות של ביטוח נסיעות: מדריך מקיף

ארזתם מזוודות? קניתם בגד ים חדש? ההתרגשות לקראת הנסיעה בעיצומה? אנחנו מאחלים לכם נסיעה טובה וחזרה בטוחה, אבל, האם לא שכחתם משהו? הפעלת ביטוח לחו"ל הינה חשובה בדיוק כמו בדיקת תוקף לדרכונים או בחירת היעד המושלם לנסיעה. במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הבנת החשיבות של ביטוח הנסיעות כדי שתוכלו תמיד להיזכר רק ברגעים היפים ולהיות מכוסים על כל מקרה שלא יקרה. 

 

ביטוחו"ל – למצוא בקליק את הביטוח המושלם

אתר ביטוחו"ל מאפשר השוואת ביטוחי נסיעות לחו"ל נוחה וקלה בין שש חברות הביטוח המובילות במשק: הראל, מנורה, פספורטקארד, הפניקס, כלל ביטוח ומגדל. ניתן להשוות ביטוחי בסיס וגם הרחבות שונות ממגוון סוגים בלחיצת כפתור אחת ולגלות מה הביטוח המשתלם ביותר עבורם ועבור המשפחה שלכם. בדרך זו כל כך קל ונוח לבחור את חבילת הביטוח ללא מאמץ, תוך חיסכון אדיר בזמן ובכסף והכי חשוב – לאתר ביטוחו"ל מוקד חירום טלפוני משלו בעברית, כך שאם יש לכם איזשהו קושי מול חברת הביטוח בחו"ל, תמיד תוכלו להתייעץ ולהסתייע בנו בכל שעה ומכל מקום. 

 

הבנת החשיבות של ביטוח נסיעות: מדריך מקיף

אנו רגילים שבכל רגע נתון, במידה וחס וחלילה יקרה לנו משהו, כל שנצטרך לעשות הוא לפנות למוקד, להתקשר לרופא המשפחה שלנו או לפנות למיון מאחר וכולנו מבוטחים על ידי קופת חולים כזו או אחרת בתוקף חוק ביטוח הבריאות. אולם מהרגע שאנחנו עוזבים את גבולות המדינה, ולו לכמה שעות, אנחנו יוצאים מגבולות הביטוח הישראלי שלנו.

כל זמן שאנחנו שוהים במדינה אחרת, גם אם מדובר בנסיעת עבודה קצרה שלא נמשכת יותר מעשרים וארבע שעות או קפיצה ספונטנית לסוף שבוע של קניות באחת מהערים הזוהרות שמעבר לים, אנחנו לא מבוטחים. המשמעות של זה היא שאם נחלה, ניפצע או שנאבד ציוד יקר, לא יהיה מי שיחזיר לנו את הכסף עבור ההוצאות, וההוצאות עלולות להיות גדולות.

ביקור בחדר המיון בחו"ל ללא ביטוח או רכישת ציוד יקר כמו טלפון נייד או בגדים יכולים להסתכם במאות ואף אלפי שקלים, ובמקרה שהתרחשה תאונה ובה היה מעורב גם צד ג', אתם לגמרי חשופים לתביעה שכנגד ממנו על הנזק שגרמתם לו ולרכושו. זו הסיבה שבגללה כל כך חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל, וככל שהחבילה תהיה מורחבת ומכסה יותר, כך תהיו מוגנים ובטוחים יותר. 

 

מה כוללת חבילת הבסיס?

החבילה הפשוטה והזולה ביותר תמיד תהיה חבילת הבסיס. חבילות הבסיס נוצרו לאחר שצרכנים רבים התלוננו על קושי בהשוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות. כיום ישנה חלוקה בין חבילה שכוללת את כל הכיסויים הסבירים שהסיכוי שהם יקרו די גבוהים לבין ההרחבות השונות שמותאמות לכל אדם באופן אישי כגון כיסוי הריון, ספורט אתגרי, כיסויים לציוד יוקרתי ועוד אשר אינם מחוייבי המציאות, אך אם תעשו אותם תרוויחו כיסוי נרחב ושקט נפשי גדול יותר.

להלן מפרט של חבילת בסיס כאשר בין חברות הביטוח השונות יש שינויים קלים:

  • ביטוח רפואי כללי – ביטוח שכולל לרוב ביקור אצל רופא מקומי, רכישת תרופות מרשם בבית מרקחת מקומי, הפניה למיון, הענקת עזרה ראשונה וסיוע רפואי לאחר תאונה כולל פינוי לבית החולים הקרוב. 
  • כיסוי צד ג' – במידה והייתם מעורבים בתאונה שבה נפגע רכושו או גופו של אדם אחר תהיו מכוסים מפני תביעות עתידיות. 
  • פינוי והטסה רפואית לארץ – נקלעתם למצוקה בעודכם בחו"ל? חברת הביטוח תדאג לפנות אתכם חזרה לישראל. 
  • טיפולי שיניים – נפלה לכם סתימה? נחבלתם בפה או בשיניים? הביטוח יכסה פגיעות בלסת ובשיניים שנגרמו בזמן הטיול. 
  • קיצור או ביטול נסיעה – קרה משהו בלתי צפוי? צריכים לקצר את החופשה ולמהר ארצה או לבטלה כליל? במידה והביטוח הבסיסי שלכם כולל קיצור נסיעה תוכלו לקבל את הכסף בחזרה עבור כרטיסי טיסה והזמנת בתי מלון שלא מומשו. 

 

מה כוללות ההרחבות?

בעוד שחבילת הבסיס די דומה, ההרחבות הינן שונות זו מזו ובעצם מאפשרות לחברות הביטוח חופש יצירתי רב יותר להציע למבוטחים שלהן עסקאות משתלמות יותר בדיוק בתחום העניין שלהם. יש חברות ביטוח שמתמחות בחילוץ והצלה ופונות יותר לקהל יעד של צעירים אחרי צבא והרפתקנים מושבעים, יש חברות שמתמחות בביטוחים משפחתיים בעלי כיסויים רחבים, ויש חברות שמתמחות בביטוח נסיעות משתלם במיוחד לנוסעים הרבה עקב עיסוקיהם ואורח חייהם, להלן ההרחבות הנפוצות ביותר:

  • אובדן או גניבה של כבודה
  • ביטול או קיצור נסיעה בשל מצב רפואי
  • הרחבת מקיף קורונה
  • כיסוי עבור החמרה של מצב רפואי קיים
  • הרחבה עבור נשים בהריון 
  • הרחבת ספורט אתגרי
  • הרחבת ספורט חורף
  • תאונות אישיות
  • אובדן או גנבה של טלפון נייד
  • אובדן או גנבה של מחשב נייד או טאבלט

 

למה חשוב לקרוא את כל האותיות הקטנות?

לאחר שמצאתם את חבילת הביטוח המשתלמת ביותר, זה הזמן לקרוא את האותיות הקטנות ולוודא שאכן היא עונה על הציפיות שלכם. זיכרו – החבילה המשתלמת ביותר עבורכם איננה בהכרח החבילה הזולה ביותר. מה אתם צריכים לבדוק? דבר ראשון את גובה הכיסוי, יש הבדל מהותי בין חברה שמבטחת אתכם בסכום של עד 1000$ לבין חברה שמבטחת את אותו הסעיף בדיוק עבור 2000$ שלא יוצאים מן הכיס שלכם, אפילו אם זה גורם לפוליסה להיות יקרה יותר בעוד כמה שקלים.

עדיף בהחלט לשלם עבור פוליסה שעלותה הכוללת הינה מאות שקלים אם בעת הצורך אתם זוכים לשירות אדיב, מהיר ומתן פתרונות הולמים בזמן שאתם נמצאים במצוקה כלשהיא בחו"ל ויכולים להתפנות לדבר החשוב ביותר – הטיפול בעצמכם וביקיריכם, ולא להתעסק עם ניירת או לרדוף אחרי חברת הביטוח שלכם, זה בהחלט יהיה שווה כל שקל. הדבר השני שמהותי מאד לבדוק זה התנאים.

ישנן חברות ביטוח המתנות את קבלת הכיסוי רק כנגד הצגת מסמך משטרתי, ישנן חברות ביטוח אשר מתנות את קבלת הכיסוי רק לאחר התייעצות עם רופא מישראל ועוד כהנה ואחרות, ככל שתכירו טוב יותר את הפוליסה והתנאים שלה, כך יהיה לכם קל יותר להתנהל בחו"ל בזמן שאתם זקוקים לה. 

 

הטכנולוגיה בשירות חברות הביטוח 

כמו בכל תחום, גם אצל חברות הביטוח הטכנולוגיה משחקת תפקיד מרכזי. חברת ביטוח שמציעה לכם אפליקציה עם שירותים נוחים, מהירים וקלים לכל מקרה שלא יקרה, בהחלט יש לה יתרון על פני חברת ביטוח שלא, ולכן חברות הביטוח הגדולות עושות מאמצים רבים לייצר עבורכם נוחות, קלות ואפס מאמץ בנושאים שונים כגון אובדן כבודה או כשהחום לפתע עולה, בדרך כלל באמצעות איתור מהיר של רופאים בחו"ל, התייעצות עם רופא ישראלי בעברית, תשלום עבור פריטים שאבדו או תרופות באמצעות כרטיס האשראי של החברה או החזר מיידי בביט ועוד כהנה ואחרות, שווה לכם לבדוק. 

 

ביטוחו"ל – הדרך שלכם לנסיעה בטוחה 

ביטוחו"ל הינה חברה להשוואת חבילות ביטוח בין שש החברות הגדולות במשק, כדי שאתם תוכלו לנסוע בראש שקט ובלי דאגות, להתמקד בחוויה ובבילוי ואם בכל זאת קורה משהו, אנחנו תמיד כאן עם מוקד חירום 24/7 בעברית. 

מאמרים נוספים