כיסוי ביטוחי לרכבים שכורים בחו"ל

השכרת רכב בחו"ל הוא פתרון זמין וקל לנסיעה בין אם אתם נוסעים לבד ובין אם אתם נוסעים עם כל המשפחה, הוא מאפשר לעצור מתי שרוצים באמצע הדרך וליהנות מהנוף המרהיב, מארוחה טובה בפונדק דרכים או להתנייד במקומות שקשה למצוא בהם תחבורה ציבורית זמינה. חשוב לזכור כי במידה ואתם שוכרים רכב בחו"ל יש צורך בהרחבה ביטוחית מתאימה כדי לדאוג לכיסוי ביטוחי לרכבים שכורים בחו"ל לכל מקרה של נזק לרכב, גניבה או תאונה. המנעות מכיסוי כזה מטילה עליכם באופן אישי את האחריות לכל נזק שייגרם לרכב או למישהו שנפגע ממנו בזמן שנהגתם בו, כולל את כל העלויות הכרוכות בכך. באמצעות ביטוחו"ל תוכלו למצוא בקליק את חברת הביטוח המשתלמת ביותר לביטוח נסיעות לחו"ל. 

 

ביטוח נסיעות לחו"ל  

אזרחי ישראל אוהבים כל כך לצאת לחו"ל, אפילו אם מדובר בסופשבוע קצר באחת מהבירות הנוצצות של העולם, וזה לא פלא כשהמחירים יורדים והתחרות בין חברות הנסיעות השונות מאד עזה. בזמן שאתם נמצאים בחו"ל חשוב שיהיה לכם ביטוח מקיף ומלא עם הרחבות מתאימות כדי שעל כל צרה שלא תבוא יהיה לכם כיסוי. כל נוסע יכול לבחור את הדרך המועדפת עליו לנוע בדרכים בחו"ל:

  • לקחת טיול מאורגן הכולל אוטובוס או כרטיסים לרכבת. 
  • להסתייע בתחבורה ציבורית כגון אוטובוס ציבורי, חשמלית, רכבות, רכבות תחתיות ועוד. 
  • לשכור רכב. 

השכרת רכב בחו"ל

רוב הישראלים מעדיפים לשכור רכב ללא קשר לכמות האנשים הנוסעים כיוון שניתן להשכיר רכבים קטנים וזולים לזוגות ויחידים וגם רכבים משפחתיים מרווחים ומפנקים, ניתן כמובן גם לשכור קראוון למי שחש הרפתקני במיוחד. הרכב השכור מאפשר את החופש לנוע בכל שעה של היום והלילה, להגיע לכל מחוץ חפציכם ללא תלות בתחבורה ציבורית וגם לאחסן את כל הציוד שלכם בבג'אז ולא לסחוב אותו לאורך רחובות סואנים בדרך לתחנה הבאה שלכם. השכרת הרכב היא גם הזדמנות לשכור מכונית שאולי לא תוכלו להרשות לעצמכם בארץ, כמו פרארי נוצצת למרחקים או אולי ג'יפ 4X4 לשבילי היער המפתיעים. עם זאת, יש כמה נקודות שכדאי שתשימו לב אליהם במידה ואתם מתכוונים לשכור רכב בחו"ל:

  1. שמירה על תקינות הרכב – בזמן שאתם שוכרים את הרכב הוא לגמרי באחריותכם, זאת אומרת שאתם אחראים להחזירו תקין בדיוק כמו שקיבלתם אותו ועם טנק דלק מלא. אנו ממליצים לכם לצלם את הרכב מכל צדדיו רגע לפני שאתם חותמים על חוזה ההשכרה וזאת כדי שכל שריטה קלה, כל מכה קטנה וכל כתם על הריפוד לא יתגלגלו אליכם. כמו כן, אם ברכב יש ציוד כגון רדיו טייפ, מטענים שונים, ציוד חירום, פנסים, כיסאות ילדים, שרשראות שלגים או כל ציוד אחר ששייך לחברת ההשכרה, עליכם לדאוג שהוא חוזר במצב תקין. 
  2. שמירה על חוקי הדרך – בזמן שאתם בדרכים אתם מחוייבים לשמור על כל חוקי הדרך המקומיים לרבות מהירות נסיעה, מתן זכות קדימה, חנייה אך ורק במקומות הנכונים, תשלומים עבור חניונים, הדלקת אורות וכדומה. מומלץ לקבל תדרוך קצר אצל חברת ההשכרה אם יש משהו חריג בבקשות ( למשל הדלקת אורות במשך כל היום וכדומה ).
  3. תשלום קנסות ודוחו"ת – קיבלתם קנס או דו"ח? עליכם לשלמו גם אם לא ידעתם שאתם מבצעים עבירה. עם הטכנולוגיה שיש היום שיכולה לתרגם לכם בקלות רבה שלטים וסימני דרך, לא תוכלו לומר שאתם לא דוברים את השפה. 
  4. רכב נגנב או נפגע בתאונה – בכל מצב של גניבת רכב או ציוד מתוך הרכב בפריצה, תאונה עצמית או תאונה עם צד ג' עליכם לדווח למשטרה ולקבל מסמכים מתאימים. את המסמכים יש להעביר גם לחברת ההשכרה וגם לחברת הביטוח שלכם. 
  • רשלנות או זדון? זה יהיה על חשבונכם – נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה שלא בשבילים מסומנים, נהיגה פראית ומסוכנת, נהיגה שלא לפי חוקי הדרך ועוד, כל אלו עלולים לגרום לחברת הביטוח לשלול ממכם כיסוי, לכן הקפידו הקפדה יתרה לנהוג באחריות. 

 

כיסוי ביטוחי לרכבים שכורים בחו"ל 

על מנת שתהיו מכוסים ישנם שלושה כיסויים מומלצים הקשורים לביטוח רכבים בזמן שאתם נמצאים בחו"ל: 

חבות כלפי צד ג' – בכל מקרה של תאונה שביצעתם באמצעות הרכב בין אם פגעתם בגוף או ברכוש, תהיו מכוסים על כל עניין רפואי או משפטי שנקלעתם אליו. ללא כיסוי זה כל הוצאה שתיגרם לכם לרבות טיפולים רפואיים או הוצאות משפט שונות יהיו על חשבונכם. 

ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור – כיסוי זה מותאם למקרים שבהם תתבעו על ידי החברה המשכירה במקרה של נזק לרכב בשל פריצה או גניבה. ללא כיסוי זה תמצאו את עצמכם מחוייבים לשלם מכיסכם עבור ההוצאות שנגרמו לחברת ההשכרה, הוצאות שעלולות להסתכם בסכומים גבוהים.

כיסוי תאונות אישיות – גרמתם לתאונה אך לא היו נפגעים נוספים פרט לכם? ביטוח תאונות אישי יכול לכסות כל הוצאה שנגרמה לכם בעקבות התאונה לרבות אישפוזים וניתוחים, פינוי למוקד רפואי ועוד. 

למה מומלץ לשים לב? 

כאשר אתם באים להשוות בין פוליסות שונות, זכרו כי לכל חברה יש את התנאים וההגבלות שלה, ומומלץ מאד לקרוא את כל האותיות הקטנות. יש חברות שיתירו ביטוח לרכב ארבע גלגלי ויאסרו על דו גלגלי, יש חברות שיסכימו לכסות רכב ארבע על ארבע אבל רק בתנאי שלא יורדים משביל עפר מסומן, ועוד הסתייגויות שונות ומשונות. חשוב מאד לדעת על מה אתם מבוטחים ומה לא כדי שלא תגיעו למצב של עוגמת נפש מול חברת הביטוח. 

הרחבות נוספות ומומלצות 

פרט לכיסוי ביטוחי לרכבים שכורים בחו"ל ישנן עוד הרחבות חשובות שכדאי לשקול להזמין:

  • ביטוח ספורט אתגרי – גם אם לא תכננתם לעסוק בפעילות אתגרית בחו"ל, הרי שפעמים רבות נתקלים באטרקציה שחבל לפספס כמו שייט באגם או סיור בכדור פורח. כל אלו אינם כלולים בביטוח הרגיל שלכם, אך עם תבצעו מראש הרחבה לספורט אתגרי תהיו מכוסים במקרה של פציעה או חבלה. 
  • איתור חילוץ והצלה – גם אם אתם נוסעים לסוף שבוע למנהטן או ללונדון ולא לציד אריות בבוצוואנה, חשוב להוסיף איתור חילוץ והצלה. בכל מקרה של אסון טבע, אירוע קיצוני, תאונה מורכבת, אירוע פלילי ועוד, יהיה מי שיחפש אחריכם וגם ימצא. 
  • פריט יקר ערך  – נוסעים עם תפילין או תשמישי קדושה יקרי ערך אחרים? עגלת תינוק? ציוד יקר, כלי נגינה או מכשירים שאתם תלויים בהם לפרנסתכם או לתחביבים שלכם? בטחו אותם באמצעות ביטוח פריט יקר ערך ותוכלו לקבל החזר על אובדן או נזק. 

ביטוחו"ל – ביטוח בקלי קלות בקליק 

ביטוחו"ל הינו אתר מקוון לבחירת חברת ביטוח נסיעות לחו"ל מבין החברות הגדולות והמובילות בישראל כגון הפניקס, כלל, מגדל, מנורה מבטחים, פספורטקארד והראל. באתר תוכלו להשוות בקלות רבה בין חבילות הבסיס השונות ולהוסיף הרחבות על פי מה שמתאים לכם, לקרוא חומר רלוונטי רב בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. בנוסף, למזמינים דרך האתר ניתנת האופציה להעזר במוקד השירות 24/7 לכל מקרה שבו מתעוררת בעיה מול חברת הביטוח, לייעוץ והכוונה. 

מאמרים נוספים