כיסוי לביטול והפסקת טיול: שיקולים מרכזיים למטיילים

כמה נפלא לתכנן טיול ליעד חלומי, אך כמה נורא לגלות שעקב מחלה או גורם אחר תאלצו לבטלו. כיסוי לביטול והפסקת טיול יכול להבטיח לכם שגם במידה שבו לא תוכלו לממשו, ההוצאות שלכם על כרטיסי טיסה שהוזמנו מראש, בתי מלון ואפילו אטקרציות שונות יוחזרו אליכם כדי שתוכלו להתמקד בהחלמה ולטוס במועד אחר, טוב יותר.

 

ביטוחו"ל – להשוות מחירים בלי בילבול 

ביטוחו"ל הינה חברה להשוואת חבילות ביטוח נסיעות משש החברות המובילות: פספורטקארד, פניקס, כלל, מנורה מבטחים, הראל ומגדל. באתר של ביטוחו"ל תוכלו להשוות מחירי חבילות בסיס וגם הרחבות שונות ולקבל מידע רב אודות ביטוחי הנסיעות לחו"ל. ביטוחו"ל מפעילה ללקוחותיה מוקד חירום הפעיל 24/7 לכל מקרה שבו אתם נתקלים בבעיה מול חברת הביטוח שבחרתם בה, לקבלת מידע ולעזרה. עם ביטוחו"ל קל הרבה יותר להשוות את מחירי החבילות השונות ולמצוא את חבילת ביטוח הנסיעות המשתלמת ביותר עבורכם. 

 

ביטול או קיצור טיול לחו"ל 

אומרים שכל עכבה לטובה, ואולי זה באמת נכון, אבל להתבשר בשורה מרה או ליפול למשכב מספר ימים לפני הנסיעה המתוכננת שלכם בהחלט לא נשמע טוב. על מנת שתוכלו לטפל בסיבה שבגללה לא תוכלו לטוס לחו"ל, או למרבה הצער לסיים מהר את הנסיעה ולחזור ארצה מהר ככל האפשר, ניתנת לכם האפשרות להוסיף לחבילת הבסיס לביטוח נסיעות הרחבת כיסוי לביטול והפסקת טיול. בדרך זו תוכלו להתמקד בהחלמה, להיות פנויים רגשית ומעשית לאירוע שבעטיו בוטלה הנסיעה, ולא לחשוב על ההיבט הכלכלי של אובדן הכסף בשל אי ניצול כרטיסי טיסה, בתי מלון ואפילו כניסה לאטרקציות ומופעים שונים. במידה ואתם עונים על הקריטריונים של חברת הביטוח תוכלו לקבל החזר כספי ולממש את הנסיעה שחלמתם עליה במועד אחר, כשהכל רגוע וטוב יותר. 

 

מהו ההבדל בין חבילת בסיס לבית הרחבה לביטוח נסיעות לחו"ל?

חברות הביטוח השונות מציעות חבילות בסיס לביטוח נסיעות אשר קל יותר להשוות ביניהן, בדרך כלל הן כוללות את התרחישים הצפויים ביותר כגון פציעה, מחלה, תאונת דרכים, אובדן כבודה וכדומה. ההרחבות השונות נועדו כדי להתאים את הביטוח לכל אדם באופן אישי על פי הצרכים ועל פי הרצונות שלו. ישנן הרחבות ביטוח רבות הקשורות לכבודה, למכשירים יקרים כגון טלפון נייד ומחשב נישא, לרכב שכור, לבריאות ועוד. כשאתם מתכננים את רכישת ביטוח הנסיעות מומלץ מאד לבחון את ההרחבות השונות על מנת שבמידה ותזדקקו לטיפול שמעבר לחבילת הבסיס, תוכלו לקבלו ללא קושי. 

 

מהו כיסוי לביטול והפסקת טיול?

כיסוי זה הינו הרחבה לחבילת הבסיס של ביטוח נסיעות לחו"ל אשר נרכשת בנפרד ומומלצת לכל אדם המזמין נסיעה לחו"ל. ההחזר יתקבל עבור כרטיסי טיסה, הפלגה, חדרים מוזמנים בבית מלון, השכרת רכב ששולם עליה פקדון מראש וכדומה. חברות מסויימות מוסיפות גם כיסוי לכרטיסי כניסה לאטרקציות, מופעים שונים וכדומה אשר שולמו מראש. הכיסוי מתחלק לשני חלקים, החלק הראשון 'ביטול' מתייחס לאירועים שקרו בארץ כשבוע לפני מועד הנסיעה ואילו החלק השני 'קיצור' מתייחס לכך שהבשורה המרה תפסה אתכם בחו"ל ועליכם לשוב לארץ, ולקטוע את הטיול. 

 

שיקולים מרכזיים למטיילים

השיקולים המרכזיים למטיילים הינם בראש ובראשונה העובדה שאין שום דבר בטוח בחיים. רבים מזמינים את הטיול חודשים רבים לפני מועד הנסיעה על מנת להבטיח מקומות פנויים ומחירים מוזלים יותר, ולכן קשה יותר לנבא כיצד תחושו או איך תתפתח המציאות בעתיד. להלן הגורמים אשר רוב חברות הביטוח מסכימות לכסות, כמובן שיש הבדלים בין חברות הביטוח השונות ומומלץ לכם בחום לקרוא היטב את האותיות הקטנות לפני שאתם רוכשים את ההרחבה הנ"ל:

  • אירוע רפואי של המבוטח או בן משפחה מדרגה ראשונה – במידה וחליתם או נפצעתם, או שאחד מבני המשפחה הראשונית שלכם ( הורים, אחים, ילדים ) חלה או נפצע ואתם צריכים להיות לצידו כדי לטפל בו, תוכלו לבקש החזר עבור אי ניצול הכרטיסים. 
  • מקרה מוות של בן משפחה ראשון – במידה וחס וחלילה היכה המוות במשפחה, חברת הביטוח תיענה לכם ותחזיר לכם את הכסף ששילמתם מראש עבור הנסיעה. 
  • אסון טבע, פורענות, אירוע בטחוני או דליקה – אירועים מעין אלו אשר פגעו בביתו של המבוטח שבוע לפני הנסיעה, גם הם נחשבים בחלק מחברות הביטוח כסיבה מקובלת לקבל החזרים כספיים כדי שאדם יוכל להתפנות לטפל בענייניו הרכושיים. 
  • צו שמונה ( קריאה דחופה למילואים ) – אנשי כוחות הבטחון, רופאים או אנשי מילואים אשר מקבלים צו שמונה להתייצבות דחופה ומיידית בבסיסם גם הם יקבלו ברוב חברות הביטוח פיצוי כספי וזאת כדי שלא לגרום להם נזק כלכלי על תרומתם. 

 

מי צריך לעשות כיסוי ביטול והפסקת טיול?

כעקרון, לכל אדם הנוסע לחו"ל מומלץ לבצע את ההרחבה הנ"ל, מאחר ועדיף לשלם עוד כמה שקלים מאשר להבין שהפסדתם כמה מאות או כמה אלפי שקלים מאחר ואתם ממהרים לשוב ארצה, בדרך כלל מסיבות מאד לא נעימות, כאשר הראש שלכם גם כך טרוד במחשבות על מה מצפה לכם כשתחזרו הביתה. כמו כן, חשוב מאד לציין שבזמן הזמנת ההרחבה לביטוח יש לבצעו עבור כל אחד מן הנוסעים, כולל הילדים, על מנת שיכללו בכל מקרה של ביטול או הפסקת טיול. 

 

הרחבות מומלצות נוספות

בדומה לקיצור והפסקת נסיעה לחו"ל, ישנן הרחבות חשובות נוספות שמומלץ לכם לשקול על מנת לספק לעצמכם רשת בטחון רחבה בזמן השהייה בחו"ל, להלן מספר דוגמאות להרחבות נוספות:

  1. כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים – במידה ואתם סובלים ממחלה כרונית כלשהי, נכות, פריצת דיסק וכדומה, ומצבכם החמיר במהלך הנסיעה כתוצאה מהתרגשות יתר, מאמץ יתר, שינוי אקלים וכו. 
  2. כיסוי לטלפון, מצלמה או מחשב נייד – ניתן לבטח טלפון נייד, מצלמה או מחשב נייד על מנת שבמקרה והם יאבדו או ייגנבו, תוכלו לרכוש להם תחליף במהירות ובקלות ולצמצם את עוגמת הנפש שנגרמה לכם מהאירוע הלא נעים. 
  3. ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור – במידה ושכרתם רכב במהלך הטיול וחלילה אירע מקרה של פריצה לרכב או גניבתו, תוכלו לקבל כיסוי להוצאות שייגרמו לכם מול חברת השכרת הרכב ומניעת אי נעימו רבה. 
  4. כיסוי תאונות אישיות – אם חלילה עברתם תאונה עצמית בחו"ל, בעזרת כיסוי זה תוכלו לקבל כיסוי עבור פציעה או נזק לרכוש שנגרם לכם בעקבותיה. שימו לב כי כיסוי זה בלבד אינו מספיק לפיצוי צד ג' במידה ויש. 
מאמרים נוספים