כיסוי לעיכובים בנסיעות והוצאות נוספות שנגרמו עקב ביטולי טיסות

חסכתם כסף, ערכתם תוכניות שונות, סימנתם שבילים על מפות, הטיול הגדול מתקרב אבל דווקא ברגע האחרון קרה אירוע שחייב אתכם לבטל את הכל. חשוב שתדעו שניתן לבטח כרטיסי טיסה שנאלצתם לבטל ולא להפסיד את כל הכסף שהשקעתם בהם. באמצעות רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל כיסוי לעיכובים בנסיעות והוצאות נוספות שנגרמו עקב ביטולי טיסות תוכלו להבטיח כי במידה ומתרחש אירוע בלתי מתוכנן שמונע ממכם לנצל את כרטיסי הטיסה שרכשתם או שבגלל אירוע חירום נאלצתם לקצר את הנסיעה שלכם בחו"ל ולשוב ארצה. באמצעות ביטוחו"ל – האתר המוביל בארץ להשוואת ביטוחי נסיעות, תוכלו לבחור את חבילת ביטוח הנסיעות המשתלמת ביותר. 

כיסוי לעיכובים בנסיעות והוצאות נוספות שנגרמו עקב ביטולי טיסות 

במידה ונאלצתם לבטל כרטיסי טיסה שרכשתם אך לא דאגתם מראש לביטוח המכסה ביטול טיסה, תאלצו להתמודד עם הפסד כספי מסוים בהתאם לתנאי חברת התעופה. ישנן חברות שבשל סיבות מוצדקות יחזירו לכם 40% – 60% ממחיר הטיסה ויש חברות שפשוט יגידו לכם שאין מה לעשות. מסיבה זו בכל פעם שאתם טסים לחו"ל ורוכשים חבילת ביטוח נסיעות, מומלץ מאד להוסיף לה הרחבה לביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיות אשר מאפשרת לכם לקבל כיסוי על חופשה שהתבטלה על פי הקריטריונים הבאים:

  • אשפוז או הפנייה למיון של המבוטח כשבוע לפני מועד הנסיעה המתוכנן.
  • אשפוז או פטירה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה של המבוטח כשבוע לפני מועד הנסיעה המתוכנן. 
  • אילוץ לסיים את הנסיעה מוקדם מהצפוי מבלי שנוצלו כרטיסי טיסה, רכב שכור ובתי מלון או חדרים להשכרה. 

ההבדלים בין חברות הביטוח השונות 

בעוד שחבילות הבסיס הן די דומות זו לזו, בתחום ההרחבות חברות הביטוח השונות מתחרות זו בזו ולכן כל חברה מציעה כיסוי דומה אך מעט שונה בין אם מדובר בגובה הכיסוי, התנאים השונים לכיסוי, האותיות הקטנות שאומרות הכל ועוד. יש חברות המכסות רק את כרטיסי הטיסה, את בתי המלון ואת הרכב להשכרה ויש חברות שתמורת תשלום נוסף יסכימו לבטח מראש גם כרטיסים למופעים, לפארקים, למוזיאונים וכדומה. לפני שאתם בוחרים בחברת ביטוח כדאי מאד לקרוא את הפוליסה כדי להבין על מה אתם מבוטחים, ובעיקר על מה אתם לא. 

מדוע כדאי כל כך להרחיב את ביטוח הנסיעות לחו"ל לכיסוי קיצור וביטול נסיעה לחו"ל?

הדבר היחיד שבטוח הוא ששום דבר אינו בטוח. תכנון נסיעה לחו"ל כרוך בהוצאת כספית ניכרת וחבל כל כך להפסיד את הכסף שחסכתם במאמצים רבים רק בגלל שיום לפני הטיול חליתם או נפצעתם באופן שלא מאפשר לכם לטוס, או שחלילה נפטר אדם היקר לכם ( מקירבה ראשונה )  ואתם נאלצים לשהות בקרבת בני משפחתיכם. באמצעות הכיסוי אתם דואגים לכך שתוכלו ליהנות מהנסיעה במועד מאוחר יותר כשתחלימו, מבלי שתצטרכו לחסוך שנית. 

הרחבות מומלצות נוספות שיחסכו לכם הרבה כסף ועוגמת נפש 

חברות הביטוח מציעות הרחבות נוספות רבות אשר כל אחת מהן יכולה לחסוך לכם הרבה מאד כסף והרבה מאד עוגמת נפש. את ההרחבות מומלץ להתאים לפי סגנון חיים ולפי הצרכים המשתנים שלכם, ולא לוותר עליהן גם אתם רק קופצים לסופשבוע נוצץ באחת מבירות העולם, כיוון שתוספת של עוד כמה שקלים יכולה לחסוך לכם הרבה יותר מזה. 

כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים

כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים מיועד לציבור הנוסעים אשר סובל ממחלת רקע כלשהי כגון מחלות לב, ריאה, סרטן, סכרת, יתר לחץ דם, בעיות גב ומפרקים, אלרגיות ועוד. פעמים רבות בשל ההתרגשות הרבה הכרוכה בנסיעה, המאמץ הפיזי בהליכה, נסיעה ממושכת וצפופה, חשיפה לקור או לחום ולתנאי אקלים שאתם לא רגילים אליהם ועוד עלולים לגרום למצב הבריאותי שלכם להחמיר עד שתזדקקו לטיפול רפואי. הכיסוי כולל ביקור אצל רופא, אשפוז, תרופות, ציוד עזר רפואי וכדומה ויכולים להוות הקלה של ממש במידה ולפתע תזדקקו למכשיר להקלה על הנשימה, לעזרים להליכה, למשחות או תרופות שיקלו על כאבים או על מצב רפואי מסויים כדי לאפשר לכם להמשיך בנסיעה ולא להאלץ לחזור לארץ.  

אובדן או גניבת טלפון נייד 

אחד הדברים המטרידים ביותר שיכולים לקרות בעת נסיעה לחו"ל הוא אובדן או גניבת טלפון. עם התפתחות הטכנולוגיה אנחנו תלויים במכשיר הקטן הזה לטוב ולרע הן ליצירת קשר עם הקרובים לנו, לתשלום באמצעות ארנק דיגיטלי ואפילו כרטיסי הרכבת והאוטובוס מתבצעים באמצעות אפליקציות חכמות שונות. הטלפון שלנו מכיל מסמכים, תמונות, רשימות אנשי קשר, מיילים ועוד, ובלעדיו אנחנו חסרי אונים. אנו ממליצים מאד לשמור את כל הנתונים שלכם בענן כדי שהם לא יאבדו, ובמקרה של גניבת הטלפון או אובדנו, תוכלו לרכוש אחד חדש בהתאם לתנאי הפוליסה. שימו לב שיש חברות ביטוח אשר יסכימו לנהל איתכם משא ומתן על גובה הכיסוי בהתאם לסוג הטלפון על מנת שתוכלו לקבל החזר מלא גם על טלפון חדיש ומשוכלל בתוספת תשלום צנועה. 

ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור 

ישראלים רבים מעדיפים לשכור רכב בחו"ל מאשר להיות תלויים בתחבורה ציבורית או להוציא כספים רבים על מוניות, ואפשר בהחלט להבין למה. המכונית מאפשרת לכם להגיע לכל מקום שתרצו בתוך או מחוץ לערים הגדולות והיא תמיד זמינה לכם. עם זאת, במקרה של נזק לרכב בעקבות תאונה, פריצה או גניבה, תאלצו לעמוד בתנאי החוזה שחתמתם עם חברת ההשכרה בכל הנוגע לנזק שנגרם לרכב בזמן שהיה באחריותכם. כיסוי ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור מאפשרת לכם לקבל החזרים כספיים על כל הוצאה כספית שתיגרם לכם בשל כך. עם זאת שימו לב – אם חברת הביטוח תתרשם כי נהגתם ברשלנות, לא צייתתם לחוקים עירוניים, נהגתם כשאתם תחת השפעת סמים או אלכוהול או שחלילה הנזק נגרם על ידיכם במזיד, היא לא תסכים לכסות את הנזקים. אנו ממליצים לכם בחום לצלם את הרכב מבפנים ומבחוץ כולל את כל  האביזרים שניתנו לכם על ידי חברת הביטוח כדי שלא יאשימו אתכם לשווא בכתם או שריטה שלא אתם עשיתם. 

ספורט אתגרי 

הרחבה זו לביטוח נסיעות לחו"ל מאפשרת לכם להיות הרבה יותר ספונטניים, היא מכסה מגוון רחב מאד של פעילויות בחוף הים, בהרים, בנהרות ובאגמים ומתאימה גם להרפתקנים וגם לכאלו שפחות אבל מעוניינים להתנסות בפעילות מהנה במהלך הטיול. עם זאת עליכם לקרוא היטב את הפוליסה ולברר למה אתם מכוסים ולמה לא, לדוגמא, ייתכן שתהיו מכוסים לטיול ג'יפים אך ללא ירידה מן השביל או שתהיו מכוסים רק אם יש מדריך מקצועי לצידכם וסעיפים נוספים שמסייגים את הפעילות. 

ביטוחו"ל – להשוות ביטוח נסיעות בקליק 

ביטוחו"ל הינו אתר מקוון לבחירת חברת ביטוח נסיעות לחו"ל מבין החברות הגדולות והמובילות בישראל כגון הפניקס, כלל, מגדל, מנורה מבטחים, פספורטקארד והראל. באתר תוכלו להשוות בקלות רבה בין חבילות הבסיס השונות ולהוסיף הרחבות על פי מה שמתאים לכם, לקרוא חומר רלוונטי רב בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. בנוסף, למזמינים דרך האתר ניתנת האופציה להעזר במוקד השירות 24/7 לכל מקרה שבו מתעוררת בעיה מול חברת הביטוח, לייעוץ והכוונה. 

מאמרים נוספים