כיצד להשוות ולהעריך תוכניות ביטוח נסיעות בצורה יעילה

להעריך תוכנית ביטוח נסיעות בצורה יעילה

חברות הביטוח הגדולות במשק מציעות חבילות ביטוח בסיסיות שהן די דומות זו לזו עם הבדלים קלים, קל יותר להשוות את חבילות הבסיס זו לזו, אך בכל הנוגע להרחבות, המצב נהיה קצת יותר מורכב. במאמר זה נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת כיצד להשוות ולהעריך תוכניות ביטוח נסיעות בצורה יעילה.

 

ביטוחו"ל – למצוא בקליק את הביטוח המושלם

אתר ביטוחו"ל מאפשר השוואת ביטוחי נסיעות נוחה וקלה בין שש חברות הביטוח המובילות במשק: הראל, מנורה, פספורטקארד, הפניקס, כלל ביטוח ומגדל. ניתן להשוות ביטוחי בסיס וגם הרחבות שונות ממגוון סוגים בלחיצת כפתור אחת ולגלות מה הביטוח המשתלם ביותר עבורם ועבור המשפחה שלכם. בדרך זו כל כך קל ונוח לבחור את חבילת הביטוח ללא מאמץ, תוך חיסכון אדיר בזמן ובכסף והכי חשוב – לאתר ביטוחו"ל מוקד חירום טלפוני משלו בעברית, כך שאם יש לכם איזשהו קושי מול חברת הביטוח בחו"ל, תמיד תוכלו להתייעץ ולהסתייע בנו בכל שעה ומכל מקום. 

 

מהו ביטוח נסיעות?

ביטוח נסיעות מכסה אתכם בזמן שאתם שוהים מחוץ לארץ. ביטוח נסיעות מכסה את ההוצאות שעלולות להגרם לכם עקב פציעה, מחלה או אובדן רכוש. ללא ביטוח, תאלצו לשלם מכיסכם על כל נזק שייגרם לגופכם או לרכוש שלכם בזמן שאתם בחו"ל, והעלויות עלולות להיות גבוהות מאד.

כיום בישראל כמעט כל חברת ביטוח מציעה חבילות ביטוח נסיעות לחו"ל משתלמות וכדאיות ואף מציעות שימוש באפליקציות חכמות, כרטיסי אשראי נטענים ועוד כדי להיות יותר אטרקטיביות מהמתחרות. גם אם אתם נוסעים לזמן קצר מאד, אנו ממליצים להשוות ולבדוק את כדאיות החבילה ולבחור את הטובה ביותר עבורכם על פי התאמה אישית, גובה הכיסוי, מחיר, תנאי יצירת קשר, תנאי תשלומי הכיסוי והאותיות הקטנות.

 

מה ההבדל בין חבילות בסיס ובין ההרחבות?

חבילות הבסיס נועדו לשמש כמוצר ביטוחי קל להשוואה. הוא כולל בדרך כלל את הביטוחים הבאים:

  • כיסוי רפואי כללי נרחב הכולל פינוי לבית חולים קרוב, התייעצות עם רופא מקומי, טיפולי שיניים, קבלת עזרה ראשונה, רכישת תרופות, הטסה רפואית לארץ ועוד. 
  • כיסוי כבודה הכולל כיסוי על אובדן כבודה, פגיעה או נזק שנגרם לה במהלך הטיסה.
  • חבות כלפי צד ג', שמטרתו לכסות אתכם במידה ובמהלך תאונה פגעתם באדם אחר ונגרם לו נזק גופני או רכושי. 
  • חילוץ והצלה במקרה שנותק עמכם קשר, האיזור שבו אתם נמצאים חווה אסון טבע או אירוע בטחוני, תאונה שעברתם ועוד. 

ההרחבות מיועדות להפוך את הביטוח למותאם יותר אישית ולכסות גם מקרים שבהם תהיו מעוניינים לקחת חלק בספורט אתגרי או ספורט חורף, לבטח את הציוד היקר שאתם לוקחים איתכם, לבטח את כרטיסי הטיסה וההזמנות בבית המלון למקרה שלא תוכלו לממש אותם עקב מחלה או שתאלצו לקצר את השהות בחו"ל, ועוד. אנו ממליצים לקרוא היטב את ההרחבות שמציעה כל חברת ביטוח ולשקול בחיוב לקחת את אלו אשר הולמות את אורח החיים שלכם, מטרת הנסיעה שלכם, מצב בריאותכם וגילכם על מנת שתהיו מכוסים באופן מלא ונרחב ביותר, גם אם זה עולה עוד כמה שקלים. להלן ההרחבות הנפוצות ביותר:

  • אובדן או גניבה של כבודה
  • ביטול / קיצור נסיעה בשל מצב רפואי
  • הרחבת מקיף קורונה
  • כיסוי עבור החמרה של מצב רפואי קיים
  • הרחבה עבור נשים בהריון 
  • הרחבת ספורט אתגרי
  • הרחבת ספורט חורף
  • תאונות אישיות
  • אובדן או גנבה של טלפון נייד
  • אובדן או גנבה של מחשב נייד או טאבלט

 

כיצד להשוות ולהעריך תוכניות ביטוח בצורה יעילה?

חברות הביטוח נמצאות בתחרות עזה זו עם זו, ולכן הן מציעות לכל לקוח חבילות אטרקטיביות במיוחד הפונות לקהל יעד מסויים, חלק פונות יותר לקהילת המטיילים ההרפתקנים ומציעה שירותי איתור, חילוץ והצלה מהטובים בעולם, אחרות פונים יותר לתחום המשפחתי ויש גם שפונות לתחום העסקי, לאלו הטסים לעיתים תכופות מאד בשל הקריירה או אורח החיים שלהם. לכן חשוב לבדוק מספר פוליסות לפני שמחליטים, להלן הקריטריונים המומלצים לבדיקה:

התאמה אישית 

הדבר הראשון שעליכם לבדוק הוא מה חברת הביטוח מציעה לכם שהולם את אורח החיים וההעדפות שלכם. האם נוח לכם יותר לעבוד מול חברת הביטוח שלכם דרך אפליקציה או שאתם מעדיפים מענה אנושי? האם אתם זקוקים לפוליסת ביטוח שניתן להדליק ולכבות בכל רגע נתון כי אורח החיים שלכם כולל הרבה מאוד נסיעות, חלקן בלתי צפויות או ברגע האחרון ממש, ליתר נוחות? האם אתם זקוקים להרחבות רבות הקשורות לתחום הבריאות, הספורט, האקסטרים?

גובה הכיסוי 

חברות רבות מבטחות את אותו הסעיף עצמו בסכומי כיסוי שונים, לעיתים בהבדלים גדולים, לכן חשוב מאד לקרוא את הפוליסה ולברר מהו גובה הכיסוי. לעיתים גם ישנן החרגות לסעיפי סעיפים ספציפיים שצריך להיות מודעים אליהם, לעיתים יש גם השתתפות עצמית או התניות שונות. אל תמהרו, קיראו היטב את הפוליסה ווודאו שאתם מכוסים בצורה מיטבית. 

מחיר הפוליסה  

כל ישראלי מצוי מחפש את המחיר הזול ביותר. כמובן שחשוב שהמחיר של הפוליסיה יהיה משתלם וכדאי, אבל אנו ממליצים שלא להתפתות ולרכוש את הביטוח הזול ביותר האפשרי כיוון שהוא לא תמיד יהיה הביטוח המיטבי. במקרים הללו, לשלם עוד כמה שקלים יותר אבל לצאת לחו"ל עם ראש שקט עדיף ומשתלם לכם הרבה יותר מאשר לגלות מאוחר מדי שהאירוע הלא נעים שקרה לכם בחו"ל איננו מכוסה. 

תנאי יצירת קשר 

אחד הדברים שכדאי ומומלץ מאד לבדוק עוד בטרם תחתמו על הפוליסה הוא לברר איך יוצרים קשר עם חברת הביטוח במידה ואתם זקוקים למשהו בחו"ל. חברות ביטוח רבות כבר יצאו עם אפליקציות מתקדמות ודרכים יעילות מאד להיות בקשר, מה שיכול מאד להקל עליכם בזמן שקרה לכם משהו לא נעים בחו"ל ואתם לחוצים ומודאגים או חלילה גם כאובים. 

תנאי תשלום הכיסוי 

עוד פרט שאנו ממליצים בחום לבדוק הוא איך מקבלים את הכיסוי. כיום חברות ביטוח רבות נעזרות בכרטיסי אשראי נטענים כדי שתוכלו לבצע תשלום מיידי מבלי לדאוג יותר מדי, אחרות מעבירות החזר תשלום מיידי בביט לאחר ששילמתם מכיסכם, וישנן חברות שמחזירות את הכסף בהעברה בנקאית. לנוחותכם, חשוב לבדוק איך זה מתבצע כדי לבחור את הדרך הנוחה לכם ביותר. 

האותיות הקטנות 

חברות הביטוח מאד אוהבות אותיות קטנות, ואתם כצרכנים נבונים צריכים לקרוא אותן ולהבין על מה למעשה אתם משלמים. לדוגמא, עשוי להיות כיסוי לנהיגה בג'יפ אבל לא באופנוע, בכביש אך לא בדרך לא סלולה, עד לגיל כזה וכזה או עד למספר מוגבל של ימים, בתנאים כאלו וכאלו אך לא בתנאים אחרים. 

 

ביטוחו"ל – הדרך שלכם לנסיעה בטוחה 

ביטוחו"ל הינה חברה להשוואת חבילות ביטוח בין שש החברות הגדולות במשק, כדי שאתם תוכלו לנסוע בראש שקט ובלי דאגות, להתמקד בחוויה ובבילוי ואם בכל זאת קורה משהו, אנחנו תמיד כאן עם מוקד חירום 24/7 בעברית. דרך ביטוחו"ל תוכלו להשוות חבילות בסיס, הרחבות שונות, לבדוק מחירים ולקבל מידע אמין על עולם ביטוח הנסיעות, מידע שיעזור לכם לבחור בחבילה המשתלמת ביותר עבורכם. 

 

מאמרים נוספים