סוגי כיסויי ביטוח נסיעות שכל מטייל צריך לשקול

הגיע הזמן לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל ואתם עומדים ומתלבטים באיזה סוג כיסוי לבחור? ההחלטה הזו הינה חשובה ביותר ויכולה להיות ההבדל בין חופשה מוצלחת ומהנה ובין עוגמת נפש גדולה בשל אירוע בלתי צפוי שתפס אתכם לא מוכנים ולא מכוסים. במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על סוגי כיסויי ביטוח נסיעות שכל מטייל צריך לשקול כדי שתוכלו להתמקד בבילוי ובחוויה ולנסוע בראש שקט. 

 

ביטוחו"ל – למצוא בקליק את הביטוח המושלם

אתר ביטוחו"ל מאפשר השוואה של ביטוחי נסיעות לחו"ל נוחה וקלה בין שש חברות הביטוח המובילות במשק: הראל, מנורה, פספורטקארד, הפניקס, כלל ביטוח ומגדל. ניתן להשוות ביטוחי בסיס וגם הרחבות שונות ממגוון סוגים בלחיצת כפתור אחת ולגלות מה הביטוח המשתלם ביותר עבורם ועבור המשפחה שלכם.

בדרך זו כל כך קל ונוח לבחור את חבילת הביטוח ללא מאמץ, תוך חיסכון אדיר בזמן ובכסף והכי חשוב – לאתר ביטוחו"ל מוקד חירום טלפוני משלו בעברית, כך שאם יש לכם איזשהו קושי מול חברת הביטוח בחו"ל, תמיד תוכלו להתייעץ ולהסתייע בנו בכל שעה ומכל מקום. 

 

למה בכלל לטרוח ולעשות ביטוח נסיעות?

ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה אתכם כל זמן שאתם שוהים מחוץ לגבולות המדינה. אפילו הכיסוי הבסיסי ביותר ( שימו לב – יש צורך לקרוא את המילים הקטנות בכל פוליסה ולוודא את גובה הכיסוי והתנאים לכיסוי ) מכסה פציעות נפוצות, מחלות שגרתיות, התייעצות עם רופא מקומי ורכישת תרופות, תאונות דרכים, כיסוי במקרה של גרימת נזק או חבלה לצד ג' והטסה רפואית לארץ, וההרחבות לביטוח מכסות אתכם גם במקרים נוספים רבים של פציעה או נזק שנגרם במהלך ספורט אתגרי, ספורט חורפי, אובדן כבודה או חפצים יקרי ערך, נהיגה ברכב שכור, הדבקות בקורונה, קיצור או ביטול הנסיעה עקב מקרה חירום ועוד ועוד.

ישנן גם הרחבות הכוללות התייחסות לאוכלוסיה מסויימת כגון ציבור הנכים והחולים אשר מצבם עלול להחמיר בחו"ל, נשים בהריון, אנשים שיודעים כי הם עומדים לעסוק בפעילות אתגרית ואף לוקחים עימם ציוד יקר ערך לשם כך ( לדוגמא, גלישת גלים או סקי חורף ) ועוד. 

 

האם משתלם בכלל לעשות הרחבות לביטוח נסיעות?

בין אם אתם מתכוננים לנסיעת עסקים ובין אם לטיול של פעם בחיים עם כל המשפחה והחברים, על מנת שהנסיעה תהיה בטוחה, מהנה ומלאה בחוויות טובות, חשוב מאד לבחור נכון את ביטוח הנסיעות לחו"ל שהולם את הצרכים והרצונות שלכם, וככל שהוא מורחב יותר, כך טוב יותר.

גם אם העלות הכוללת של החבילה שרכשתם מגיעה למאות שקלים בגלל ההרחבות השונות, היא תהיה שווה לכם כל שקל ושקל אם במידת הצורך תזדקקו לה ותוכלו להתפנות להתעסק בחשוב לכם מכל – הבריאות שלכם ושל יקיריכם, ולא להתעסק בטפסים, בשיחות טלפון בהולות ומרדף אחרי נציגי חברות הביטוח רק כדי לגלות שאינכם מכוסים. שיקלו היטב כל סעיף וצרו את חבילת הביטוח המשתלמת ביותר שתחסוך לכם כמה שיותר צרות ודאגות. 

 

סוגי כיסויי ביטוח נסיעות שכל מטייל צריך לשקול 

בעוד חבילת הבסיס די דומה בין חברת ביטוח אחת לשניה, כיסויי ההרחבה הינם המקום שבו כל חברה שומרת לעצמה את הזכות להיות יצירתית יותר, תחרותית יותר ופונה לקהל יעד שונה אשר זקוק לה יותר. לדוגמא, יש חברות שמתמחות בחילוץ והצלה ולכן הן מומלצות לציבור המטיילים ההרפתקנים, ויש חברות המתמחות ביצירת ביטוחים משתלמים במיוחד לאלו המרבים בנסיעות בשל העבודה או אורח החיים שלהם. להלן מספר סוגי כיסויי ביטוח נסיעות שכל מטייל צריך לשקול בהתאם לצרכים והרצונות שלו:

  • ביטול וקיצור נסיעה מסיבות בריאותיות – רבים רוכשים כרטיסי טיסה ומזמינים חדרים בבית מלון זמן רב מראש, חלק בשל הידיעה כי היעד המבוקש ייתפס במהירות, וחלק בשל העובדה שרכישה מוקדמת מבטיחה מחיר משתלם יותר, כך או אחרת, זה דבר נפוץ להתארגן לחופשה חודשים ארוכים מראש. לכן לעיתים קרובות לא ניתן לדעת כי מצב בריאותכם ייתדרדר לפתע, או חלילה תתרחש תאונה שתמנע ממכם לנסוע. כדי למנוע ממכם עוגמת נפש ולהפסיד את הכסף שהשקעתם, תוכלו לבטח אותם. במקרים ספציפיים ותמורת סכום מסוים, תוכלו גם לבטח כרטיסים להופעות חיות וכרטיסי כניסה למוזאונים ואתרי אטרקציות, פרט זה משתנה מחברה לחברה. 
  • ספורט אתגרי – בזמן שאתם יושבים לכם בנחת בסלון ובוחרים ביטוח אתם בוודאי סבורים כי אין שום קשר בינכם ובין ספורט אתגרי, אולם פעמים רבות קורה שבזמן שאתם כבר נמצאים בחו"ל, פתאום יש לכם חשק לעלות על אטרקציה מיוחדת שלא ידעתם על קיומה בעודכם בארץ, כמו למשל טיסה בכדור פורח, טיול בג'יפ 4X4, שכירת קטנוע להתניידות קלה יותר או לצאת לשיט מפרשיות באגם. כל אלו ורבים אחרים הינם כלולים בביטוח הספורט האתגרי ומאפשים לכם חופש בחירה רב יותר ולהרשות לעצמכם להיות ספונטנים במהלך הטיול ללא דאגות. 
  • כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים – כיסוי זה מתאים לכל מי שסובל ממחלה כרונית, נכות מסוימת, מצב רפואי ידוע כגון פריצת דיסק, רגישות למזון, מחלת לב או ריאות ועוד. במידה ובזמן השהייה שלכם בחו"ל לפתע יוחמר המצב שלכם, תהיו מכוסים. זכרו שבחו"ל אנו מרשים לעצמנו יותר מאשר בארץ כדי לחוות חוויות במלואן, אנחנו בדרך כלל הולכים הרבה יותר, שותים ואוכלים הרבה יותר, מתפתים להיות הרפתקנים יותר ואפילו עצם ההתרגשות וההתפעמות מהנופים ומהאטקרציות הרבות לפעמים טובות לנפש, אבל לא ממש לגוף. 
  • ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור – גם אם יש לכם ביטוח צד ג', כיסוי זה מבטח אתכם כנגד חברת ההשכרה עצמה. במקרה והרכב נגנב או שנגרם לו נזק ואתם עומדים בקריטריונים שהציגה לכם חברת הביטוח ( לא תכוסו במקרה של רשלנות או אי ציות לחוקי התנועה, למשל ) תהיו מכוסים במידה וחברת ההשכרה תחליט לתבוע אתכם. אנו ממליצים מאד לצלם היטב את כל הרכב כולל הריפודים והציוד הקיים בו כדי שלא ליפול קורבן לחברות השכרה שמנצלות את הקלות שבה ניתן לתבוע כל לקוח על נזק לרכב או לציוד. 
  • פריט יקר ערך – יוצאים לחו"ל עם תשמישי קדושה כגון טלית ותפילין? עגלת תינוק, ציוד לספורט מקצועי, כלי נגינה או מכשירים רפואיים? בידקו האם חברת הביטוח שבחרתם יכולה להציע לכם ביטוח מורחב לכל אלו תחת הסעיף 'פריט יקר ערך', ובמידה והוא נחבל או נאבד, תוכלו לקבל עבורו כיסוי ולרכוש במהרה אחר במקומו עוד בעודכם בחו"ל. 
  • אובדן או גניבת טלפון נייד – אובדן של טלפון נייד בחו"ל הוא לא רק עניין של כסף, אלא גם של התקשורת שלכם עם היקרים לכם בארץ, לכן חשוב כל כך להחליפו במהירות ולדאוג לאחד חדש. הכיסוי מחזיר לכם חלק מהסכום ( או כולו, תלוי בפוליסה ) ואנו ממליצים תמיד לגבות את פרטיכם האישיים בענן לשחזור מהיר. 

 

ביטוחו"ל – פתאום קל לעשות ביטוח לחו"ל 

ביטוחו"ל הינו אתר שבו תוכלו לערוך השוואות בין שש החברות הגדולות במשק ולמצוא את החבילה המשתלמת ביותר עבורכם ועבור משפחתכם בלחיצת כפתור אחת בנוחות, בקלות ובמהירות. 

מאמרים נוספים