חשיבות ביטוח הנסיעות לאזרחים ותיקים הנוסעים לחו"ל

נוסעים לחו"ל מעל לגיל 65? חשוב שתדעו כי חברות הביטוח מתייחסות אחרת לבני גיל הזהב למרות העלייה המתמדת בכמות הנוסעים המבוגרים מאחר והשיפור באיכות החיים והתארכות תוחלת החיים מאפשרת לצעירים ברוחם רבים לנצל את שנות הפרישה שלהם לבילוי בנעימים. ההתייחסות השונה של חברות הביטוח נובעת מהצרכים הרפואיים המוגברים של בני השישים פלוס ושיקולים סטטיסטיים של היתכנות לפציעה גם מנפילה קלה. מסיבות אלו חבילת הביטוח לאזרחי ישראל הוותיקים תהיה יקרה יותר בהשוואה לצעירים, אך עם זאת, בין החברות השונות שוררת תחרות עזה והשוואה דקדקנית בין חבילות ביטוח הנסיעות השונות יכולה לסייע לכם למצוא את המשתלמת עבורכם ביותר. 

טיול בחו"ל בגיל הזהב

כל החיים אתם עובדים קשה, מגדלים ילדים, חוסכים שקל לשקל עד שסוף סוף אתם מגיעים לגיל שבו ניתן לצאת לפרישה. ישראלים רבים מעל לגיל 65 נהנים מבריאות טובה, ממרץ ורצון עז ליהנות מהחיים באופן שלא יכלו להרשות לעצמם כשהיו יותר צעירים. כשכל המחוייבויות שלהם כעובדים וכהורים כבר מאחוריהם ויש להם שפע של זמן פנוי, מה יותר נפלא מלטייל בעולם? עם התארכות תוחלת החיים והשיפור ברמת החיים המוני ישראלים בגיל הזהב נוהרים לחו"ל לנצל את השנים הכי יפות לביקור באתרים מיוחדים שתמיד חלמו עליהם אך טרם מצאו זמן לממש את החלום. כדי לאפשר לחלום להפוך למציאות ולהמנע מעוגמת נפש חשוב שתבינו את ההתייחסות של חברות הביטוח לבני הגיל השלישי. 

חברות הביטוח והגיל השלישי 

חברות הביטוח קובעות את תעריפי חבילות הביטוח שלהם על פי נוסחאות מסובכות של סטטיסטיקות והסתברויות שונות, ולמרבה הצער הססטיסטיקה איננה לצידם של בני הגיל השלישי. עם יותר מחלות רקע, יותר סיכוי לנפילה או פציעה, התקפי לב, שבץ או דום לב גם באנשים שבריאותם הכללית מצויינת, חברות הביטוח עושות מאמצים רבים לשווק לבני ה – 65 פלוס חבילות ביטוח הוגנות אך ריאליות. בסופו של דבר חברות ביטוח הן גופים מסחריים שהרווח הינו מטרתן העיקרית והן אינן יכולות לספוג את הסיכויים הגוברים לפציעה. מן הסיבה הזו חבילות ביטוח הנסיעות לחו"ל יהיו יקרות יותר ככל שהגיל שלכם מתקדם, ולמרבה הצער יש גם חברות ביטוח שיסרבו לבטח אדם מבוגר מאד. 

הרחבות חשובות שלא מומלץ לוותר עליהן בגיל מבוגר

בנוסף לחבילת הבסיס שהינה די דומה בכל חברות ביטוח הנסיעות, מומלץ מאד לרכוש גם מספר הרחבות שיכולות למנוע ממכם עוגמת נפש רבה ולהעניק לכם שקט נפשי רב יותר במהלך הנסיעה:

  • איתור חיפוש וחילוץ – גם אם יעד הנסיעה שלכם הוא למדינה מתקדמת ומודרנית לאיזורים עירוניים מפותחים, רצוי שבכל זאת תרחיבו את הביטוח שלכם לאיתור חיפוש והצלה למקרה שבו תקלעו לצרה או שתהפכו למנותקי קשר מסיבה כלשהי, כגון תחילתה של מחלת האלצהיימר שמקשה מאד על התמצאות, במיוחד באיזורים לא מוכרים וחדשים. 
  • כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים – במידה ויש לכם מחלות רקע כגון בעיות לב, בעיות נשימה, מחלות כרוניות כדוגמת סכרת, בעיות גב ומפרקים, נכות, יתר לחץ דם, אלרגיות וכדומה חשוב מאד להרחיב את ביטוח הנסיעות לכיסוי החמרה של מצב רפואי קיים כדי להיות מכוסים בכל מצב שבו המצב שלכם מחמיר. הכיסוי כולל לרוב אשפוז, ביקור אצל רופא, ציוד עזר רפואי, תרופות, טיפולים שונים ועוד.
  • ביטול וקיצור נסיעה לחו"ל מסיבות רפואיות – במידה וחלילה מספר ימים לפני הנסיעה המתוכננת אתם לפתע מתאשפזים בבית החולים ונאלצים לבטל את החופשה, או שבשל מצב חירום מסויים נאלצם לשוב ארצה מוקדם מהצפוי, כיסוי לביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיות יכול לכסות עבורכם את ההוצאות שייגרמו לכם בשל ביטול כרטיסי טיסה, רכב שכור, בית מלון או חדר הארחה. ישנן חברות שתמורת תשלום נוסף מראש יסכימו לבטח גם כרטיסים למופעים שונים, כרטיסי כניסה לפארקים ומוזיאונים וכדומה. 
  • ביטוח כבודה – נוסעים עם כיסא גלגלים? עם עזרי הליכה? עם ציוד רפואי חשוב או תרופות? חשוב מאד לבטח את הכבודה שלכם כך שבכל מקרה שבה מזוודה המכילה את הדברים החשובים לכם ביותר והחיוניים עבור הבריאות והנוחות שלכם תלך לאיבוד או תתעכב מסיבה כלשהי לא תהיו חסרי אונים. 

 

למה חשוב לשים לב לפני שאתם בוחרים בחבילת ביטוח נסיעות לחו"ל?

לפני שאתם בוחרים בחבילת ביטוח חשוב מאד לשים לב לאותיות הקטנות ולתנאים לכיסוי, לגובה הכיסוי לדרכי התשלום ולדרכי ההתקשרות. חשוב שתבחרו בפוליסת ביטוח נסיעות שיהיה לכם קל להתנהל מולה בלי יותר מדי קשיים ולנוחות מירבית בתנאי התשלום וההתחייבויות השונות:

אותיות קטנות ותנאים לכיסוי 

כל חברת ביטוח מסייגת ומתנה את השירות שלה בתנאים שונים, קריאה מדוקדקת של כל האותיות הקטנות תקנה לכם הבנה מעמיקה יותר על מה אתם מכוסים, ויותר חשוב מכך – על מה אתם לא. זה יעזור לכם לתכנן את הטיול כך שתוכלו להמנע מסיכונים מיותרים שבסופו של דבר יבואו על חשבונכם. 

גובה הכיסוי 

חשוב מאד לבדוק כמה אתם מקבלים בפועל במידה ותזדדקו לסיוע רפואי בחו"ל, גם הבדלים קלים של 500$ יכולים להוות עניין משמעותי כשאתם במקום זר ורחוק מן הבית. זכרו כי יש תחרות גדולה בין חברות הביטוח ולכן רצוי לבדוק היטב איזו מהן היא המשתלמת ביותר. 

דרכי התשלום 

פרט נוסף שיכול להיות בעל משמעות רבה הוא דרכי הכיסוי. יש חברות שיבקשו ממכם לאסוף מסמכים וקבלות ולאחר שתחזרו לארץ תגישו אותן ותקבלו החזר, ויש חברות שישלחו לכם תשלום מיידי בביט או באמצעות כרטיס אשראי נטען.  בזמן שאתם נמצאים במצב רפואי מלחיץ או מכאיב, רצוי שיהיה לכם קל פשוט לשלוף את אמצעי התשלום ולשלם מאשר להיות טרודים ולחוצים בגלל הנושא הכלכלי יותר מן המצב הרפואי. 

דרכי ההתקשרות 

כשהמצב לא משהו ואתם מרגישים לא טוב בחו"ל, חשוב מאד שיהיה לכם קל להתנהל מול חברת הביטוח שלכם וליצור איתם קשר מהיר. אחת הדרכים הטובות ביותר היא באמצעות אפליקציה חכמה שדרכה ניתן לנהל שיחות, להתייעץ עם רופאים מן הארץ ולקבל סיוע והכוונה בכל מקרה של בעיה. דרכים נוספות הן שיחות טלפון או התכתבויות בווצאפ. חשוב לבחור בדרך המועדפת עליכם על פי נוחות כדי שתוכלו לתקשר עם חברת הביטוח מכל מקום ובכל מצב. 

מוקד השירות של ביטוחו"ל 

למזמינים דרך ביטוחו"ל יש גישה למוקד הלקוחות של האתר אשר פעיל 24/7. בכל מקרה שבהם נתקלתם בבעיה מול חברת הביטוח שלכם או שיש לכם שאלה או בירור לעשות, תוכלו לפנות למוקד בעברית, להתייעץ ולנסות פתרונות שונים עד למענה על הצרכים שלכם.  

ביטוחו"ל – השוואת ביטוח נסיעות בקלי קלות  

ביטוחו"ל הינו אתר מקוון לבחירת חברת ביטוח נסיעות לחו"ל מבין החברות הגדולות והמובילות בישראל כגון פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. באתר תוכלו להשוות בקלות רבה בין חבילות הבסיס השונות ולהוסיף הרחבות על פי מה שמתאים לכם, לקרוא חומר רלוונטי רב בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. בנוסף, למזמינים דרך האתר ניתנת האופציה להעזר במוקד השירות 24/7 לכל מקרה שבו מתעוררת בעיה מול חברת הביטוח, לייעוץ והכוונה. 

מאמרים נוספים