כיצד להגיש תביעה לביטוח נסיעות: מדריך שלב אחר שלב

ביליתם, נהניתם, צברתם המון חוויות טובות ולפתע…זה לא נעים להיפצע או להיקלע לתאונה בחו"ל, ועוד יותר לא נעים להתעסק בטופסיאדה ובבירוקרטיה בזמן שאתם או יקיריכם שוכבים דאובים על מיטת בית החולים. ייתכן ומדובר באירוע קל כמו חבלה שטופלה במהירות וייתכן כי מדובר בפינוי חירום והצלת חיים, כך או אחרת, בסופו של דבר תצטרכו לדווח לחברת הביטוח מה קרה ולדאוג לכך שהיא תפצה אתכם. לעיתים המצב יהיה דחוף מאד וכולנו כבר שמענו על בתי חולים בחו"ל שמסרבים לטפל לפני שיוסדרו הענייניים הכספיים, ולעיתים הדבר ניתן לדחייה לטיפול כשתגידו חזרה הביתה. אנו מאחלים לכולכם לחזור הביתה בריאים, ולהלן המדריך השלם כיצד להגיש תביעה לביטוח נסיעות שלב אחר שלב. 

 

להתכונן לבלתי צפוי 

על מנת להתכונן לבלתי צפוי עליכם לעשות היטב את שיעורי הבית שלכם. כאשר אתם ניגשים לקנות פוליסה לביטוח נסיעות לחו"ל מחברת הביטוח הקפידו לקרוא אותה היטב. אל תסמכו לא על סוכן הביטוח, לא על פרסומות נוצצות עם טאלנט שמדבר אליכם בקול הכי אמין ולא על 'יהיה בסדר' הכל כך אופייני לישראלים. קריאה בפוליסת הביטוח מתחילתה ועד סופה כולל כל האותיות הקטנות מאפשרת לכם שני דברים:

  • עלות מול תועלת – ראשית כל, קריאת הפוליסה המוצעת לכם יכולה לספק לכם תמונה לגבי מה גובה הפיצוי, דרכי התשלום, המגבלות והתנאים שבהם יינתן הפיצוי ועוד פרטים חשובים אחרים שיכולים לסייע לכם להחליט מה העלות לעומת התועלת, כאשר הכלל החשוב הוא שלא תמיד החבילה הזולה ביותר היא גם המשתלמת ביותר. חשוב לדאוג שהכיסוי יהיה גבוה ככל הניתן והביטוח יהיה רחב ככל הניתן גם אם זה עולה לכם עוד כמה שקלים, כי הסכום הפעוט הזה יחוויר לעומת העלות הכוללת של יום אשפוז בחו"ל.
  • על מה אתם מכוסים – קריאת כל האותיות הקטנות תעניק לכם הבנה מעמיקה מה אתם מורשים לעשות בחו"ל ומה לא, ובכך למנוע מעצמכם להסתבך בהרפתקאות מסוכנות שאין לכם שום כיסוי ושום פיצוי עליהן. לדוגמא, חברות ביטוח שונות מחריגות שכירת אופנוע למרות שהן מתירות שכירת מכונית, מסכימות לפצות אתכם רק עם נהגתם על כביש סלול ולא על שביל עפר, מאשרות פיצוי וכיסוי של אירוע מסויים אך מסרבות לאירוע אחר. חשוב שתדעו על מה אתם משלמים ולא לקחת את הכיסוי הביטוחי כמובן מאליו. 

 

בחירה מראש בחברה שיהיה לכם קל לעבוד איתה 

חברות הביטוח השונות בארץ נהנות מתחרות בריאה. זה מאפשר לכל אחת מהן להציע לציבור הרחב טכנולוגיה מתקדמת, רעיונות מגניבים, רכישה נוחה של ביטוחים ודרכי תשלום מהירים. כשאתם שוקלים לאיזו חברת ביטוח לפנות, חשוב שתקדישו מחשבה גם לדרך שבה מתנהלת התקשורת ביניכם לבין חברת הביטוח ולדרכים השונות שבהן הן מציעות את הכיסוי והפיצוי שלהן. לדוגמא, יש חברות אשר מעניקות כרטיס אשראי הנפתח במקרה הצורך איתו אפשר לרכוש במיידית תרופות או ציוד רפואי ולשלם עבור שירותים רפואיים שונים, יש חברות אשר באמצעות אפליקציית ביט מאפשרים לכם החזר תוך מספר שעות או מספר ימים, וישנן כאלו הדורשות איסוף של כל המסמכים והקבלות וההחזר הכספי יתבצע כנגדן. חשוב שתדעו כיצד חברת הביטוח מבקשת לנהל את התקשורת איתכם, האם זה באמצעות מוקד שירות לקוחות, אפליקציה חכמה, באמצעות הדוא"ל ועוד. קחו בחשבון שעדיף תמיד לשוחח עם אדם אמיתי ולא עם בוט, ורצוי שהמוקד יהיה פתוח 24/7. אין עדיפות לשיחת טלפון על פני תכתובת ווצאפ כל עוד המענה מהיר וממצה. 

בחירה מראש בחברה שיהיה לכם קל לעבוד איתה 

 

כיצד להגיש תביעה לביטוח נסיעות?

במידה ונפצעתם או חליתם, פנו אל חברת הביטוח שלכם באמצעות מספר הטלפון, הווצאפ או המייל. במידה ועשיתם  את הביטוח דרך אתר ביטוחו"ל, חשוב שתדעו שלאתר עצמו יש מוקד משלו הפעיל 24/7 ואשר יכול לסייע לכם בכל שאלה ובקשה. ייתכן ותדרשו להציג מסמכים שונים ולכן רצוי מאד שתאספו כל מסמך שיש בידכם החל מכוחות ההצלה שטיפלו בכם, מרשמים לתרופות או לציוד רפואי וגם מכוחות הבטחון אם התרחש אירוע שחייב את הגעתם. להלן השלבים השונים בהגשת התביעה:

שלב ראשון: יידוע החברה על מה שאירע – חשוב שתיידעו את חברת הביטוח מהר ככל הניתן על האירוע, כיוון שככל שיעבור יותר זמן מן האירוע עצמו ועד הדיווח הדבר יפעל לרעתכם. במידה ואתם במצב בריאותי גרוע מכדי ליצור איתם קשר, בקשו מבני המשפחה או חברים לעשות זאת.

שלב שני: איסוף והעברת מסמכים – תעדו באמצעות תצלומים, גביית עדות מעדים, מסמכים שהוגשו לכם על ידי כוחות המשטרה והבריאות שטיפלו בכם, כל סיכום טיפול, כל אבחון וכל מרשם שיכול לשפוך אור על מצבכם האמיתי ולמנוע מחברת הביטוח למצוא 'חורים' דרכם היא תוכל להתחמק מתשלום. חשוב מאד שתאספו את כל המסמכים הנ"ל לפני החזרה לארץ, ודרשו מנציג חברת הביטוח לערוך לכם רשימה של מסמכים הכרחיים אשר בלעדיהם לא תוכלו לקבל טיפול. בדרך זו תהיו שקטים יותר ותפעלו בצורה יעילה יותר בעודכם בחו"ל לפני שאתם חוזרים ארצה. 

שלב שלישי: בדיקת הנסיבות ותנאי הפוליסה – החברה תבחון את הפוליסה שלכם ומהי זכאותכם לפיצוי וכיסוי, ולאחר מכן תיידע אתכם בסכום אשר אותו היא תעביר לכם לאור המקרה. היא יכולה לעשות זאת על ידי פתיחת כרטיס האשראי, העברת תשלום בביט או התחייבות לתשלום בפני בתי חולים ומוסדות רפואיים שונים. 

 

האם חברת הביטוח רשאית לסרב לפיצוי וכיסוי?

בהחלט כן! זו הסיבה שבגללה כה חשוב לקרוא את הפוליסה כולה, להבין על מה אתם מכוסים ומה אומרות האותיות הקטנות. חברות הביטוח הינן גוף כלכלי שרוצה להרוויח ולא להפסיד, ולכן ינצל כל פרצה וכל סעיף שקיים בפוליסה כדי להותיר אתכם ללא כיסוי, גם אם פירושו של דבר הפסד כספי אדיר. לדוגמא: אם לא עשיתם הרחבת ספורט אתגרי ונפצעתם בפעילות אתגרית תמימה כגון שיט אבובים באגם, לא תקבלו שום פיצוי. בנוסף, וזהו פרט שחשוב מאד שתזכרו, במידה וחברת הביטוח תתרשם כי התאונה או החבלה קרתה בשל היותכם נתונים תחת סמים או השפעת אלכוהול, לא צייתתם לכללי הנהיגה המקומיים או לחוקים ולכן התרחשה תאונה, התנהגתם ברשלנות או שיש חשד כי הנזק שנגרם לגוף ולרכוש קרה בעקבות כוונת זדון, היא רשאית לדחות את תביעתכם.

האם חברת הביטוח רשאית לסרב לפיצוי וכיסוי?

 

ביטוחו"ל – להשוות ביטוח בקליק אחד ללא מאמץ 

ביטוחו"ל הינו אתר להשוואה בין חברות הביטוח הגדולות במשק הישראלי: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. באמצעות לחיצת כפתור תוכלו להשוות את חבילת הביטוח שאתם רוצים לרכוש בין החברות השונות, להוסיף או להסיר ( אם כי לא מומלץ ) הרחבות שונות ולגלות מהי חבילת הביטוח המשתלמת ביותר עבורכם. בנוסף, באתר ישנו מידע רב אודות רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל שיעזור לכם לבנות את חבילת הביטוח המושלמת עבורכם ועבור המשפחה שלכם. ביטוחו"ל מפעילים מוקד 24/7 במידה ונתקעתם בחו"ל ויש לכם בעיה מול חברת הביטוח. השירות מוגש בשפה העברית וניתן לקבל בו ייעוץ והכוונה מה לעשות במקרה ואתם זקוקים לחברת הביטוח שלכם. 

מאמרים נוספים