פוליסות ביטוח נסיעות לכיסוי אסונות טבע

רעידות אדמה, מפולת שלגים, שיטפון, צונאמי, התפרצות הר געש, סופת הוריקאן או טייפון, כל אלו עלולים להתרחש ללא התרעה או עם התרעה קצרה מאד ולגרום לאבידות קשות בנפש ונזקים כבדים לרכוש ולתשתיות. השינויים האקלימיים האחרונים גורמים לכדור הארץ שלנו להפוך להיות חסר מנוחה יותר ויותר, הקיץ חם יותר והחורף קר יותר, מה שגורם להתעצמות הסופות ולהגברת התדירות שלהן, בנוסף להתפרצות הרי געש ורעידות אדמה אשר הפכו לאחרונה נפוצות יותר ויותר. אז איך נדע שאנחנו מכוסים לכל מקרה של אסון טבע בזמן שאנחנו מטיילים בחו"ל? עם ביטוחו"ל ניתן להשוות בלחיצת כפתור בין חבילות ביטוח שונות ולהזמין הרחבות איתור חילוץ והצלה ומילוט אשר יוודאו כי אתם בטוחים ומוגנים ומכוסים על ידי פוליסת הביטוח שרכשתם. 

 

זהירות! אסונות טבע

הערים הבטוחות והכפרים השלווים שבהם אנו חיים גורמים לנו לשכוח שאנו מוקפים בטבע פראי המשתנה תדיר. בשנים האחרונות הועלתה למודעות העובדה כי כדור הארץ שלנו משתנה, הקרחונים בקטבים הולכים ונמסים, מי הים עולים, האקלים עובר תהפוכות, הקיץ חם יותר והחורף קר יותר, מה שגורם לסופות עזות כגון טורנדו, טייפון והוריקן להיות חזקות ועוצמתיות יותר, ובנוסף, נראה שתדירות רעידות האדמה והתפרצויות הרי געש הופכת תכופה יותר ויותר עם כל שנה שחולפת.

חברות הביטוח לא חיות בוואקום והן מודעות היטב לנעשה בעולם. הערכות הסיכונים משתנות מעת לעת וחברות ביטוח רבות עושות את החישובים והשיקולים שלהן לפני שהן מציעות את המחיר הסופי ללקוח, כך שאם המחיר מעט עלה, אל תתרעמו על כך. ייתכן והן העלו את רמת הסיכון לאזור מסוים וייתכן שהן לקחו בחשבון את הגדלת מערך הסיוע שלהן לשמירה והגנה על המבוטחים. חשוב לזכור שחברות הביטוח הן עסק כלכלי לכל דבר ואף אחת לא רוצה לקרוס בשל אירוע בלתי צפוי. כמו כן, במידה ואתם מעוניינים לבקר באתרים שונים שיש להם חשש קבוע מאסונות טבע דוגמת ארצות מסדרון הטורנדו בארה"ב בדיוק בעונת הטורנדו או לבקר ביפן הידועה ברעידות האדמה הבלתי צפויות שלה, אל תחסכו על כיסוי ביטוחי מציל חיים. 

זהירות! אסונות טבע

 

איפה הכי מסוכן?

אם נשים בצד את העובדה כי קיימת תיירות ענפה סביב אזורים המועדים לפורענות, כגון ציידי סופות ברקים, ציידי טורנדו וצלמי טבע שחולמים להשיג את התמונה המושלמת מאירוע קיצוני כגון התפרצות הר געש או סופת שלגים עוצמתית, ונניח כי אתם תיירים תמימים שבסך הכל רוצים לבקר קרובים או לנצל הזדמנות לנסיעה לגילוי ארצות מרתקות, כדאי שתהיו מודעים לאזורים המסוכנים ביותר בעולם ולדאוג שלצידכם יש ביטוח איכותי עם ההרחבות המתאימות:

הרי געש פעילים 

הרי געש פעילים קיימים ביבשה ובקרקעית הים, ונמצאים כמעט בכל נקודה בכדור הארץ החל מאיסלנד, יפן והוואי. כדי שלא תיסעו רחוק מדי, דעו כי באי סנטוריני ביוון ישנו הר געש צעיר אשר נולד מהריסות הר הגעש העתיק שהתפרץ והשמיד את התרבות המינואית שחיה באי לפני 4000 שנה, וכי באיטליה ישנו את הר הגעש וזוב אשר מדי פעם משלח לנו רמזים כי הוא עדיין חי ובועט מתחת לפני הקרקע. הרי געש הינם הדרך של כדור הארץ לשחרר קצת לחץ על ידי העלאת מאגמה רותחת ( סלע נוזלי ומותך ) אל פני הקרקע. ההתפרצות מלווה בשחרור מאסיבי של גאזים ואבק געשי אשר עלול לגרום לחנק ומוות מיידי. בנוסף, הלבה הלוהטת שורפת כל דבר שנמצא בדרכה. הסכנה המיידית הן השריפות שנוצרות על ידי פליטת גושי סלע לוהט המועפים למרחק רב ומבעירים כל מקום שהם נוחתים בו, הלבה הלוהטת הנשפכת ממנו והעשן הרעיל הבוקע מן ההר. 

סופת טורנדו 

סופת הטורנדו נוצרת ממפגש בין אויר חם ולח וזרמי אויר קר מעל האוקיינוס האטלנטי סמוך לחופי ארצות הברית, התוצאה היא מערבולת אויר עוצמתית המסוגלת לשאוב בתים, אסמים, עצים, וכל דבר שאינו מחובר היטב לקרקע. בארצות הברית מסדרון הטורנדו חולף דרך אוקלוהומה, אילינוי וטקסס בעיקר. משך הזמן שבה סופת הטורנדו קיימת נע בין דקות למספר שעות, וייתכן כי ייווצרו כמה מאות סופות באותו הזמן בהינתן תנאים מתאימים של לחות, טמפרטורה ולחץ אטמוספרי. 

סופת הוריקן

גם סופת ההוריקן מושפעת במידה רבה מזרמים חמים וקרים הנפגשים מעל האוקיינוס וצוברים תאוצה אדירה. אך בשונה מן הטורנדו הנוצר ונעלם בתוך דקות ספורות, סופת ההוריקן יכולה להכות ביבשה במשך ימים ארוכים, ליצור משבי רוח עזים של עד 250 קמ"ש וירידת משקעים של שנה שלמה. באמצעות מעקב לווייני ניתן לצפות בהולדת הסופה, הנתיב שבחרה בו, היעדים שהיא צפויה לעבור בהם והתחזקותה או היחלשותה בדרכה אל היבשה. בדרך זו ניתן לעקוב ולהתריע בזמן, אך אי אפשר למנוע את הנזקים האדירים שהיא מותירה בדרכה. 

עולם הפכפך ובלתי צפוי 

גלי חום, גלי קור, סופות שלגים, רעידות אדמה, צונאמי ושיטפונות נחשבים לאירועים בלתי צפויים שאולי היה ניתן לצפות שיגיעו, אך לא את הזמן המדויק שבהם יכו. גל חום קיצוני עלול לגרום להתייבשות ולשריפות, גל קור עלול לגרום לחסימת כבישים ראשיים וסגירת נמלי תעופה עקב הצטברות שלג וחלילה לקפיאה מקור, רעידות אדמה עלולות לגרום לקריסת מבנים ולצונאמי ( גל מים אדיר המגיע מן הים כתוצאה מרעידת אדמה תת ימית ושוטף את האדמה ) וגשמים עזים ובלתי צפויים עלולים לגרום למפולות בוץ ולשיטפונות אדירים. בנוסף, התחממות פתאומית בחודשי האביב עלולים לגרום בהרים למפולות שלגים עם הנמסות הקרח שמצפה את ההר. 

 

רכישת חבילת נסיעות לחו"ל רחבה ככל הניתן 

למרבה הצער לא תוכלו לנבא בדיוק איפה יכה אסון טבע והאם זה יהיה בדיוק בזמן שבו אתם חוקרים את העולם. לכן, על מנת להיות בטוחים שאתם מכוסים, חשוב לבחור בחבילת ביטוח מלאה המכסה כמה שיותר מן הבלתי צפוי. לעולם אל תוותרו על איתור חילוץ והצלה ורצוי גם להוסיף מילוט, מאחר ופעמים רבות לאחר אסון טבע פורצות מהומות של אזרחים וביזה. כאשר אתם מוודאים כי החבילה שלכם כוללת איתור חילוץ והצלה, אתם יודעים שברגע האמת חברת הביטוח תעשה כל שביכולתה כדי למצוא אתכם, לחלץ אתכם לארץ ולאפשר לכם לקבל כיסוי על הוצאות רפואיות ונזק שנגרם לכם בחו"ל בשל האסון כדי שתוכלו להתאושש ולהשתקם מן החוויה הקשה. 

רכישת חבילת נסיעות לחו"ל רחבה ככל הניתן 

 

ביטוחו"ל – להשוות ביטוח בקליק אחד ללא מאמץ 

ביטוחו"ל הינו אתר להשוואה בין חברות הביטוח הגדולות במשק הישראלי: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. באמצעות לחיצת כפתור תוכלו להשוות את חבילת הביטוח שאתם רוצים לרכוש בין החברות השונות, להוסיף או להסיר ( אם כי לא מומלץ ) הרחבות שונות ולגלות מהי חבילת הביטוח המשתלמת ביותר עבורכם. בנוסף, באתר ישנו מידע רב אודות רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל שיעזור לכם לבנות את חבילת הביטוח המושלמת עבורכם ועבור המשפחה שלכם. ביטוחו"ל מפעילים מוקד 24/7 במידה ונתקעתם בחו"ל ויש לכם בעיה מול חברת הביטוח. השירות מוגש בשפה העברית וניתן לקבל בו ייעוץ והכוונה מה לעשות במקרה ואתם זקוקים לחברת הביטוח שלכם. 

מאמרים נוספים