ביטוח נסיעות למצרים

כנראה שלא פעם דמיינתם את הנסיעה למצרים, ורוב הסיכויים שאתם הולכים להיות מופתעים. מצרים כוללת בתוכה היסטוריה של אלפי שנים, תרבות ענפה, אוכל טעים ואוכלוסיה מסבירת פנים ואוהדת. אז אחרי שבדקתם האם הפירמידות נבנו על ידי המצרים או על ידי חוצנים, הגיע הזמן לעשות ביטוח נסיעות למצרים ולהבטיח לעצמכם טיול בטוח ושקט.
ביטוח נסיעות למצרים

כאשר חושבים על טיול למצרים רבים חושבים ישירות על חצי האי סיני. ואומנם סיני נמצאת בשטחי מצרים, אך אינה מהווה את היעד היחיד לנסיעה במדינה. מצרים הינה אחת המדינות שמייצגות תרבות עתיקה, היסטוריה מפוארת ותיירות נעימה. לכן, טיול למצרים יכול לכלול ביקור באתרים היסטוריים, פלאי תבל וגם בנגיעה מההיסטוריה היהודית. אך, כבכל נסיעה לחו"ל אסור לוותר על ביטוח נסיעות למצרים וחשוב לזכור להתאים אותו בצורה הטובה ביותר לטיול שלכם.

 

מצרים – לא רק סיני, הכירו את השכנה

ישראלים רבים שתשאלו יוכלו להגיד לכם שהם ביקרו במצרים, אך אם תבדקו לעומק תבינו כי היעד שלהם היה חופי חצי האי סיני. סיני הינה אחד היעדים האהובים על הישראלים וזאת בשל הקרבה לגבול, המחירים הזולים והאירוח המפנק שניתן בחושות ובמלונות, אך מצרים מציגה גם היסטוריה מפוארת של תרבות עתיקה, אתרי מורשת ודת רבים וקהילה מקבלת ואוהדת.

 

ההבדל שבין נסיעה לערים הגדולות במצרים לבין נסיעה לחצי האי סיני

ההבדלים בין נסיעה למצרים לנסיעה לחצי האי סיני הינם רבים, החל מהמחיר, דרכי ההגעה, המרחק מהגבול ועד להבדל באופי הטיול והאטרקציות שתעשו. כל אלו משפיעים באופן משמעותי על סוג ביטוח הנסיעות למצרים שתעשו ועל ההרחבות שיש להוסיף. 

רבים ממי שנוסע לסיני, אינו נדרש בהרחבה עבור ביטול או קיצור הטיול היות והוא אינו מחוייב למלון ולטיסות ויכול לעבור את בגבול חזרה בכל שלב. לעומת זאת, במקרה של מצרים, עלויות החזרה וההפסד על המלון עשויות להיות גבוהות ולכן חשוב לרכוש הרחבה זו.

 

מדוע חייבים לעשות ביטוח נסיעות למצרים?

בכל מקרה, חשוב לזכור, כי ללא הבדל לתקופת הטיול, מיקום הטיול והאופי שלו, חובה לעשות ביטוח נסיעות למצרים. אומנם, מדובר במדינה שכנה והדרך חזרה לארץ הינה מהירה יחסית. אך, עדין מדובר במדינה זרה ולכן ביטוח הבריאות הממלכתי אינו תקף בגבולתיה. 

המשמעות הינה, שכל אירוע רפואי שתדרשו בטיפול שלו צפוי לעלות לכם עשרות, מאות ואף אלפי שקלים. ביטוח הנסיעות למצרים מכסה בדיוק את המקרים הללו בהם אתם נדרשים בטיפול רפואי במצבי חירום

נוסף לכך, ביטוח הנסיעות מכסה גם מקרים בהם תדרשו בפינוי, הטסה רפואית או הגעה של בן משפחה לליווי שלכם. נוסף לביטוח הבסיסי ניתן לעשות גם הרחבות שונות אשר יעניקו לכם כיסוי במגוון רחב מאוד של אירועים ומקרים נוספים.

 

ספורט אתגרי, ספורט אתגרי, ספורט אתגרי

אחת ההרחבות שיכולה להיות מוגדרת כמעט כחובה במקרה של טיול למצרים הינה ספורט אתגרי. כאשר מדובר בנסיעה לסיני, אז הדבר ברור ומובן וזאת משום שרבים מהנוסעים לסיני משתתפים בפעילויות מים רבות כמו צלילה אשר מוגדרות כספורט אתגרי. 

אך, גם בנסיעה למצרים עצמה חשוב לעשות הרחבה של ספורט אתגרי וזאת כדי לאפשר לכם לבצע אטרקציות שונות כמו נסיעה בג'יפים, טרקים ושייט בנילוס. שימו לב, שאם לא תרכשו את ההרחבה, הביטוח לא יכסה פציעות ופגיעות שעשויות להתרחש במהלך הפעילויות השונות הללו.

 

בטיול מאורגן בדקו לעומק את הפעילויות

רבים בוחרים לסוע למצרים בטיולים מאורגנים, גם בטיולים מהסוג חשוב לוודא מהו מסלול הטיול ומהן האטרקציות הצפויות ולהתאים אליהן את הביטוח שדרוש לכם. מרבית חברות הנסיעות אינן מספקות ביטוח נסיעות ויהיה עליכם לרכוש אותו באופן עצמאי ולהתאימו לצרכים שלכם.

 

אל תשכחו את הכבודה שלכם

ביטוח כבודה הפך לכמעט חובה בכל הנוגע לטיסות בשנת 2022, עם מספר מטורף של מזוודות שהגעתן מאחרת ואף שנאבדות בדרך. במקרה של ביטוח נסיעות למצרים חשוב מאוד לעשות הרחבה בעבור הכבודה שלכם גם אם אתם חוצים את הגבול היבשתי ויש לכך מספר סיבות. 

ראשית אם אתם נוסעים לצלול בסיני, ככל הנראה שתביאו איתכם ציוד צלילה יקר, חשוב לבטח אותו מפני אבידה או גניבה. נוסף לכך, במצרים ישנם מקרים לא מועטים של כייסות וגניבה של חפצים יקרי ערך ומסמכים. הרחבת כבודה מעניקה גם כיסוי בעובר שחזור של מסמכמים במקרה של גנבה, דבר שיכול להקל עליכם כלכלית באופן משמעותי.

שימו לב, כי הרחבה של ביטוח כבודה אינו כולל בתוכו ביטוח עבור טלפון נייד או מחשב ואם תרצו תדרשו לעשות לכל מכשיר ביטוח נפרד וספציפי.

 

אל תוותרו על חילוץ והצלה

רבים מניחים שהיות ומצרים נמצאת כה קרוב לישראל אין כל צורך לרכוש הרחבה של חילוץ והצלה. אך, זכרו כי מדובר במדינה מוסלמית, מלא במדבריות ואשר גובלת עם מדינות ערב נוספות.

ואומנם חשוב להגיד כי המצרים והשלטון המצרי מקבלים בחיבוק ידיים את התייר הישראלי, אך במקרה של אסון טבע, פציעה במהלך טרק אוכל אירוע מסוכן אחר חשוב לדעת שיש מאחוריכם גב ביטוחי שיפעיל את חברות החילוץ וההצלה הטובות ביותר לצורך מציאתכם והבאתכם בשלום הביתה.

 

שימו לב לדרכי התקשורת עם חברת הביטוח

כיום רוב חברות הביטוח מעניקות אפשרויות רבות לצורך ייצירת קשר במקרי חירום, החל משיחה טלפונית לנציג 24/7 ועד לפנייה באמצעים דיגיטיליים רבים ושונים. חשוב מאוד שתכירו את כלל האפשרויות שעומדות בפניכם והתאימו אותם לצרכים וליכולות שלכם. לדוגמה מי שאינו מתכנן לרכוש חבילת חו"ל או סים מקומי, חשוב שיוודא שהוא יודע כיצד לפנות לחברת הביטוח בוואטסאפ או דרך הפייסבוק.

 

איך לבחור חברת ביטוח נכון?

השלב האחרון בבחירת פוליסת הביטוח, הינה בחירת חברת הביטוח דרכה תעשו את הביטוח. חשוב מאוד לוודא שאתם עושים השוואה הן של מחיר הביטוח והן של הכיסוי הניתן, דרכי התשלום במקרה של אירוע ביטוח ותנאי ההשתתפות העצמית.

 

המחיר – זה לא הכל

אנחנו כישראלים לא רוצים לשלם הרבה בעבור אותו השירות בדיוק, והדבר מובן לחלוטין. אך, מלבד החשיבות שבקבלת המחיר הנמוך ביותר שניתן, חשוב לוודא שאתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר אל מול המחיר.

פעמים רבות, חברות הביטוח שיעניקו לכם את המחיר הזול ביותר יהיו משתלמות פחות מבחינת הכיסויים שהן כוללות, תנאי קבלת ההחזר הכספי או התקופה שתדרשו להמתין עד לקבלת ההחזר. לכן, חשוב לשכלל את כל המידע הזה יחד ולא לבחור רק לפי המחיר.

 

בדקו איך מתבצע התשלום במקרה ביטוחי

אחד הדברים שחשוב לדעת ולבחור את האפשרות הנוחה לכם ביותר הינה דרך התשלום במקרה ביטוחי, הן התשלום לנותן השירות והן מתן ההחזר לכם. לדוגמה, פספורטקארד מעניקה ללקוחותיה כרטיס אשראי נטען שבו נציג החברה ממלא את גובה התשלום שנדרש ואתם מבצעים את התשלום ישירות בכרטיס האשראי וללא צורך להשתמש בכספכם האישי. 

לעומת זאת, ישנן חברות כמו הפניקס אשר מעבירות חלק מהסכום ישירות בביט ולאחר החזרה לארץ משלימות את החסר. כמובן שישנן גם חברות שפועלות בשיטה הישנה, בה אתם נדרשים לשלם את עלות הטיפול באופן עצמאי ולאחר החזרה לארץ מקבלים את ההחזר מחברת הביטוח. חשוב לבחור את האופציה שתהיה הכי נוחה עבורכם ויתרה מכך, חשוב מאוד לוודא שאתם יודעים מה עליכם לעשות במקרה של אירוע ביטוחי במצרים.

 

שימו לב להרחבות

אלמנט חשוב נוסף הינו ההרחבות שבחרתם. מרבית חברות הביטוח מעניקות ביטוח נסיעות בסיסי למצרים זהה כמעט לחלוטין, הן מבחינת גובה הכיסוי והן מבחינת המקרים הביטוחיים שמכוסים בביטוח. לעומת זאת, בהרחבות השונות יש שוני משמעותי בין חברות הביטוח וחשוב לוודא כי אתם בוחרים את החברה בה יש את ההרחבות המתאימות לכם ביותר. 

לדוגמה ההגדרה של ספורט אתגרי משתנה בין חברה לחברה, ייתכן כי פעילויות שתבחרו אינן נכללות בפוליסה של חברה מסויימת ולכן תעדיפו לבחור בה כדי להוריד את ההרחבה הזו.

 

אל תשלמו השתתפות עצמית

הסוגייה האחרונה שחשוב לבדוק הינה תשלום ההשתתפות העצמית. כיום מרבית חברות הביטוח אינן דורושת תשלום של השתתפות עצמית במסגרת אירועים ביטוחיים כחלק מביטוח הנסיעה למצרים. אך, ישנן חברות שבהן ההשתתפות העצמית קיימת ועומדת על כמה עשרות דולרים ומדובר בכסף מבוזבז שחבל עליו.

 

ביטוחו"ל הדרך המהירה והטובה לעשות ביטוח נסיעות למצרים

עכשיו כשאתם יודעים איזה ביטוח נסיעות למצרים אתם צריכים, איזה הרחבות חשוב לכם לבחור ומה חשוב לכם לדעת על חברת הביטוח, הגיע שלב ההשוואה. בדיוק לצורך כך קיים מנוע ההשוואה של ביטוחו"ל אשר מאפשר לכם בלחיצת כפתור פשוטה לבחור את הביטוח הדרוש לכם, להשוות ביטוח נסיעות לחו"ל בין חברות הביטוח הגדולות ולרכוש את הביטוח הטוב ביותר עבורכם. 

מאמרים נוספים