כיסוי למצבים רפואיים הקיימים בביטוח נסיעות

סובלים ממחלה או תסמונת כלשהי? זו ממש לא סיבה לעצור אתכם מלנסוע לחו"ל! סעו לבלות עם יקיריכם ועם האנשים שאתם אוהבים, אך דאגו מראש לכיסוי למצבים רפואיים הקיימים בביטוח נסיעות כדי שתהיו מכוסים לחלוטין במקרה והמצב הרפואי שלכם חלילה מתדרדר בחו"ל. אתר ביטוחו"ל מאפשר לכם להשוות מחירים בקליק אחד בין חברות הביטוח הגדולות בארץ ולבחור מביניהן את חבילת ביטוח הנסיעות המשתלם ביותר עבורכם ועבור בני משפחותיכם. 

 

שום דבר לא צריך לעצור אתכם!

בישראל חיים ישראלים רבים הסובלים ממחלות קשות וחשוכות מרפא, מחלות כרוניות ומצבים רפואיים עדינים המחייבים מכשור מיוחד, ציוד רפואי צמוד, כסאות גלגלים ועזרי תמיכה ועוד. ביניהם ניתן למנות תסמונות כגון סיסטיק פיברוזיס, אוטיזם, פיגור, שיתוק מוחין או מחלות שנגרמו בשל בריאות לקויה כגון מחלות לב וריאה, בעיות מפרקים, בעיות בעמוד השדרה ובצוואר, שיתוק, סרטן, ריתוק לכיסא גלגלים עקב נכות או תלות בבלון חמצן. כל אלו אמנם מקשים על התפקוד בחיים, אך הם אינם סיבה למנוע ממכם לבלות וליהנות מחופשה משפחתית בחו"ל. עם זאת, חשוב לנקוט במספר צעדים להבטיח את שלומכם ואת בריאותכם בזמן שאתם נהנים בחו"ל. 

 

איסור אפליית אדם עם מוגבלות בחוזה ביטוח 

איסור זה חל על כל חברות הביטוח בישראל וכולל בתוכו איסור על סירוב לבטח אדם בשל מצבו הגופני והנפשי או גביית סכומי כסף גבוהים באופן ניכר בהשוואה לאדם בריא. חשוב לציין כי לחברת הביטוח מותר לייקר את הביטוח באופן סביר וזאת לנוכח הסיכון הרב שהיא לוקחת על עצמה. חשוב לזכור שבסופו של יום חברת הביטוח הינה עסק כלכלי לכל דבר וזכותכם כאזרחים למצוא את חברת הביטוח שלדעתכם מעניקה לכם את חבילת הביטוח ההוגנת והמשתלמת ביותר. 

איסור אפליית אדם עם מוגבלות בחוזה ביטוח 

 

מצבי החמרת מצבים רפואיים בחו"ל

נוסעים לחו"ל? כל אדם, גם בריא ורגיל לחלוטין, מתרגש מאד לנסוע ולבקר באתרים קסומים ומיוחדים, לראות עולם, לבקר במקומות נפלאים ולחוות חוויות מרגשות במיוחד באתרי מורשת, מוזיאונים ואטרקציות כיפיות. על אחת כמה וכמה אדם הסובל מאיזושהי מגבלה רפואית, תהיה זו קלה כגון מחלת האסתמה או נכות קלה, ותהיה זו חמורה כגון מחלת לב, סרטן או מחלת הסכרת. ההתרגשות הרבה, המאמצים הכרוכים בהליכה מרובה, בנסיעה ממושכת, בשינוי הסביבה שאליהם אתם רגילים, האקלים החם או הקר שאליו אתם נחשפים, המזון שאתם אוכלים, אלרגנים וגורמי גירוי שונים, אפילו עקיצות חרקים שאליהם אתם אלרגיים ( דבורים וארס נחשים ) כל אלו עלולים לעורר החמרה במצבכם ולגרור צורך דחוף בבדיקת רופא, פינוי לחדר מיון ואפילו הטסה חזרה ארצה לייצוב מצבכם הבריאותי. חשוב לציין בפני חברת הביטוח כל אלרגיה או מצב בריאותי שאתם נמצאים בו כדי לדאוג מראש לכיסוי מלא לכל מצב שבו תרגישו רע בחו"ל ותזדקקו לתרופות, סיוע רפואי או הצמדה למכשור רפואי. 

 

כיסוי למצבים רפואיים הקיימים בביטוח נסיעות 

חברות הביטוח השונות בארץ מציעות בנוסף לחבילת הבסיס גם הרחבה בשם 'כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים'. במצב זה, גם אם המצב הבריאותי שלכם מחמיר בחו"ל, אתם מכוסים. הכיסוי כולל ביקור אצל רופא בחו"ל או התייעצות עם רופא ישראלי בארץ ( ישנן חברות ביטוח הדואגות מראש לאפליקציה חכמה או דרך אחרת לאתר רופא בארץ ובחו"ל ) אשפוז, פינוי באמבולנס לבית החולים הקרוב, הוצאות טיפול שונות, רכישת תרופות, רכישת מכשור רפואי, רכישת ציוד רפואי ועוד. כמו כן, ייתכן ותאלצו לחזור לארץ ולקבל טיפול לייצוב ולשיפור המצב הבריאותי שלכם. חשוב לא להסתיר מחברת הביטוח שום אלמנט בריאותי, גם אם זה מביך או מצער אתכם, על מנת שחברת הביטוח לא תתנער מכם בשל אי דיווח ואי שקיפות. 

 

הרחבות נוספות שכדאי לכם לשקול

על מנת שלא תחוו עוגמת נפש בנוסף לבעיות הבריאות, כדאי לכם לשקול גם את ההרחבות הנוספות פרט לכיסוי להחמרת מצב רפואי קיים בחו"ל:

  • ביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיות – הרחבה זו משלימה למעשה את כיסוי החמרה של מצב רפואי קיים על ידי כך שהיא מבטחת אתכם עוד בעודכם בארץ. במידה וימים ספורים לפני הנסיעה אתם לפתע חשים ברע ולא יכולים לנסוע, תוכלו לקבל החזר יחסי או מלא על כרטיסי טיסה שהוזמנו וחדרי מלון שבוטלו, וחלק מן החברות גם מציעות תמורת תוספת תשלום גם ביטוח כרטיסים לאטרקציות ומופעים, אשר בחלק מן המקרים מגיעים למאות שקלים וחבל לא לקבל עליהם פיצוי ולו יחסי. 
  • ביטוח כבודה וביטוח חפצים יקרי ערך – במידה ואתם נעזרים בכיסא גלגלים, ציוד רפואי, בלון חמצן או מכשור רפואי, הליכון, קלנועית וכל דבר אחר שאתם מעוניינים לקחת איתכם לחו"ל על מנת להשתתף בכל הפעילויות ביחד עם בני משפחותיכם וחבריכם, חשוב להרחיב את חבילת הבסיס שלכם לביטוח כבודה ואף ביטוח חפצים יקרי ערך. בדרך זו תוכלו להיות בטוחים כי הציוד הרפואי והמסייע שלכם מכוסה ואם יינזק או ילך לאיבוד, תוכלו לרכוש מיידית בחו"ל ציוד חלופי כדי שלא לוותר על הנסיעה. חשוב לצייד את המכשור בהוראות מפורטות כיצד לקפל, לפתוח או להפעיל את המכשור כדי שהצוות שמעלה ומוריד אותו מן המטוס יידע מה לעשות לקראת ההמראה או הנחיתה. 
  • הרחבת הריון נכון, הריון זה לא מחלה, אבל קצרה היריעה מלכתוב כמה דברים יכולים להשתבש במהלך ההריון, ואנו מאחלים לכולכם הריון בריא ולידה קלה. באמצעות הרחבת ביטוח להריון אתם מבטחים את עצמכם לכל מקרה שבו תרצו להתייעץ עם רופא בארץ או בחו"ל, לפנות לחדר מיון או לערוך בדיקות דחופות. 

הרחבות נוספות שכדאי לכם לשקול

 

מה עושים אם מרגישים רע בחו"ל?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה להתפנות מהר ככל האפשר לבדיקת רופא ואף לחדר מיון, תלוי בחומרת המצב. לאחר מכן צרו קשר עם חברת הביטוח שלכם וספרו מה קרה. חברות ביטוח מסויימות מפעילות אפליקציות שבהן ניתן ליצור קשר מיידי עם נציג של חברת הביטוח שידאג לפתוח עבורכם כרטיס אשראי לתשלום מיידי עבור שירותים ותרופות שונות, או להעביר לכם החזרים באמצעות אפליקציית ביט. חברות אחרות יבקשו ממכם לאסוף כל קבלה וכל תיעוד רפואי וכשתחזרו ארצה תוכלו לקבל החזרים. כך או אחרת, חשוב שתדאגו לעצמכם וליקיריכם, תתמקדו בהחלמתכם ובהחלמתם המהירה, ואם יש לכם בעיה מול חברת הביטוח ועשיתם את הביטוח דרך אתר ביטוחו"ל, דעו שיש לכם מוקד הפעיל 24/7 לשירותכם לכל שאלה. 

 

ביטוחו"ל – להשוות ביטוח בקליק אחד ללא מאמץ 

ביטוחו"ל הינו אתר להשוואה בין חברות הביטוח הגדולות במשק הישראלי: פספורטקארד, מגדל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הפניקס והראל. . באמצעות לחיצת כפתור תוכלו להשוות את חבילת הביטוח שאתם רוצים לרכוש בין החברות השונות, להוסיף או להסיר ( אם כי לא מומלץ ) הרחבות שונות ולגלות מהי חבילת הביטוח המשתלמת ביותר עבורכם. בנוסף, באתר ישנו מידע רב אודות רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל שיעזור לכם לבנות את חבילת הביטוח המושלמת עבורכם ועבור המשפחה שלכם. ביטוחו"ל מפעילים מוקד 24/7 במידה ונתקעתם בחו"ל ויש לכם בעיה מול חברת הביטוח. השירות מוגש בשפה העברית וניתן לקבל בו ייעוץ והכוונה מה לעשות במקרה ואתם זקוקים לחברת הביטוח שלכם. 

מאמרים נוספים